Dit is de eerste kwartfinale, eerst goed lezen.quote:Op woensdag 9 november 2005 13:37 schreef Repeat het volgende:
Rare kwartfinale hoorAls gelijk de Murcielago, de Enzo, en de Carrera GT in 1 kwartfinale zitten
Maar als ik dan toch moet kiezen () dan ga ik voor de Carrera GT, simpelweg omdat ik Ferrari geen mooi merk vindt, en de Murcielago toch net wat "gewoner" is dan de Porsche of de Ferrari...
Ja, dat weet ik, maar er vallen dan dus meteen al 2 potentiele winnaars af....quote:Op woensdag 9 november 2005 13:56 schreef jacco het volgende:
[..]
Dit is de eerste kwartfinale, eerst goed lezen.
Ja nu vallen er idd twee af.quote:Op woensdag 9 november 2005 14:07 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, maar er vallen dan dus meteen al 2 potentiele winnaars af....
erm de carrera gt kan goed met de enzo concurreren hoorquote:Op woensdag 9 november 2005 16:17 schreef Argento het volgende:
De Ferrari Enzo (ja, verrassend).
In dit rijtje is alleen de Veyron een serieuze concurrent voor de Enzo, maar ik vind niet dat we onszelf nog serieus kunnen nemen als de ultimate supercar van onder de vleugels van Volkswagen vandaan moet komen. Bovendien is de Veyron vooral op papier de ultieme supercar, maar iets zegt mij dat de Enzo op een gemiddeld circuit vrij eenvoudig gehakt maakt van de Veyron. Daarnaast heeft de Enzo met de MC12 en de komende FXX meer banden met het circuit, de ware kraamkamer van iedere supercar. So, Enzo it is!
Nou, dat vraag ik me af. Voorlopig is de Enzo de Carrera GT in ieder geval op papier de baas. Hoe dat op het circuit zal zijn kan ik vanuit hier niet met zekerheid zeggen, maar ik heb geen redenen om aan te nemen dat de Carrera GT juist daar de Enzo de loef zou afsteken. Ik vermoed toch eerder andersom. Al was het maar omdat Ferrari de Enzo, zij het onder Maserati-vlag, wel het circuit opschopt en daar successen boekt. Dat Porsche de CGT niet in de racerij inzet, zal toch ook wel betekenen dat Porsche de auto niet als zodanig bedoeld heeft. De CGT is meer supercar dan de SLR, maar niet zoveel als de Enzo.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
erm de carrera gt kan goed met de enzo concurreren hoor![]()
de veyron juist niet, die kan alleen maar rechtdoor....
Fiat is (één van de) eigenaren van Ferrari spa, maar Ferrari financiert zichzelf (grotendeels). Bovendien laat Fiat Ferrari voor wat betreft het bestieren van de tent grotendeels met rust. Kan ik van Volkswagen/Bugatti niet zeggen. De Veyron is notabene het geesteskind van Ferdinand Piech himself!quote:Op woensdag 9 november 2005 17:06 schreef M5 het volgende:
Als de Bugatti van Volkswagen komt, komt de Ferrari Enzo van Fiat
Dus kies ik de Carrera GT.
acht tiende van een seconde op een baan van 79 seconden vindt jij verwaarloosbaar?quote:Op woensdag 9 november 2005 17:13 schreef Repeat het volgende:
Ik weet het, het zegt niet veel en de stig kan toch niet rijden, maar het geeft wel een indicatie:
Ferrari Enzo 1.19.0
Porsche Carrera GT 1.19.8
verwaarloosbaar dus..
De Murcielago doet overigens 1.23.7, dus die is wel een stuk trager dan die 2...
Nee sorry, als je aanspraak wilt maken op de trofee voor beste supercar, is acht tiende per rondje langzamer (straight out of the box, dus geen aanpassingen) een groot gapend gat.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:20 schreef Repeat het volgende:
Ja, das ongeveer het verschil tussen wel of niet schijten van de coureur voor het rondje, paar liters meer of minder benzine ed...
en ik weet niet waar je die 79 seconden vandaan haalt...
quote:Op woensdag 9 november 2005 17:23 schreef Argento het volgende:
[..]
Nee sorry, als je aanspraak wilt maken op de trofee voor beste supercar, is acht tiende per rondje langzamer (straight out of the box, dus geen aanpassingen) een groot gapend gat.
1 minuut en 19 seconden = 79 seconden.
Dan zou je eigenlijk net wel voor Ferrari moeten kiezen, want Porsche, Lamborghini en Bugatti vallen allemaal onder Volkswagen AG.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:06 schreef M5 het volgende:
Als de Bugatti van Volkswagen komt, komt de Ferrari Enzo van Fiat
Dus kies ik de Carrera GT.
Bugatti heeft z'n eigen ontwikkelingsteam, technici etc. allen is volkswagen de baas. maar het is gewoon geen volkswagen met bugatti logo.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:15 schreef Argento het volgende:
[..]
Fiat is (één van de) eigenaren van Ferrari spa, maar Ferrari financiert zichzelf (grotendeels). Bovendien laat Fiat Ferrari voor wat betreft het bestieren van de tent grotendeels met rust. Kan ik van Volkswagen/Bugatti niet zeggen. De Veyron is notabene het geesteskind van Ferdinand Piech himself!
Ennuh, raad ns wat Bernd Pischetsrieder, de huidige voorzitter van de raad van bestuur van VW, ondermeer in zijn garage heeft staan? Juist!
Klopt niet. VW/Porsche hebben wel redelijk goede banden met elkaar, maar Porsche heeft juist een belang in VW gekocht als ik het goed gelezen heb de laatste tijd. Porsche is 100% zelfstandig, voor de Cayenne hebben ze samengewerkt met VW.quote:Op woensdag 9 november 2005 18:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan zou je eigenlijk net wel voor Ferrari moeten kiezen, want Porsche, Lamborghini en Bugatti vallen allemaal onder Volkswagen AG.
Dan is ferrari namelijk de enige die daar niet vanaf komt.
Ik heb het nog eens nagezocht hoe het zat en je heb inderdaad gelijk. Porsche heeft inderdaad belang in VW gekocht, ik dacht dat het andersom zat.quote:Op woensdag 9 november 2005 19:57 schreef M5 het volgende:
Klopt niet. VW/Porsche hebben wel redelijk goede banden met elkaar, maar Porsche heeft juist een belang in VW gekocht als ik het goed gelezen heb de laatste tijd. Porsche is 100% zelfstandig, voor de Cayenne hebben ze samengewerkt met VW.
idemquote:Op woensdag 9 november 2005 13:21 schreef jacco het volgende:
Heb toch op de Veyron gestemd. Dat is mijn ogen de nieuwe Supercar en daardoor dus de nieuwe benchmark.
Daarom stemmen we juistquote:Op woensdag 9 november 2005 22:30 schreef Steve-O het volgende:
Dat ie uit het VW concern komt zal me een worst wezen .
quote:Op woensdag 9 november 2005 13:21 schreef jacco het volgende:
Heb toch op de Veyron gestemd. Dat is mijn ogen de nieuwe Supercar en daardoor dus de nieuwe benchmark.
PCCB en PCCC zijn toch aardige innovaties zou ik zo zeggen ..quote:Op woensdag 9 november 2005 13:25 schreef Cosworth het volgende:
Ik op de Enzo. Omdat de Murcielago minder te bieden heeft qua prestaties, de Porsche technisch minder geavanceerd is, en de Bugatti zo ontzettend tering-lelijk is. Had ik al gezegd dat die Bugatti zoooo lelijk is?
Eigenlijk juist niet..quote:Op woensdag 9 november 2005 20:59 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
idem![]()
compleet nieuwe generatie supercar![]()
wat de mclaren toen was is de veyron nu![]()
De Enzo is gewoon een street-legal F1 wagen (inclusief alle F1 techniek).quote:Op donderdag 10 november 2005 11:38 schreef FunnyName het volgende:
Wat heeft de Enzo voor speciale techniek dan?
Welke F1 techniek zou dat moeten zijn dan?quote:Op donderdag 10 november 2005 12:01 schreef Techno het volgende:
[..]
De Enzo is gewoon een street-legal F1 wagen (inclusief alle F1 techniek).
De transmissie is wel redelijk F1-techniek, de materialen die gebruikt zijn ook.quote:Op donderdag 10 november 2005 12:13 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Welke F1 techniek zou dat moeten zijn dan?
Het motorblok![]()
transmissie![]()
ophanging![]()
Aerodynamika dan(zelfs die niet)
Ik ben nog niet helemaal overtuigd in ieder geval
Er zit gewoon een robot-bak in niet echt bijzonder.quote:Op donderdag 10 november 2005 12:15 schreef M5 het volgende:
[..]
De transmissie is wel redelijk F1-techniek, de materialen die gebruikt zijn ook.
Een F1 auto heeft ook gewoon een gerobotiseerde handbak. duh.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:10 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Er zit gewoon een robot-bak in niet echt bijzonder.
De Citroen C2 heeft al zo een ding, alleen tien keer langzamer. Aangezien deze bakken al jaren worden gebruikt, is dit niet echt nieuwe technologie.
Hetzelfde geld voor de materialelen, kunstof, koolstof, kevlar, titanium zijn niet echt nieuw meer.
Je hebt mij nog niet overtuigd![]()
Het motorblok uiteraard niet, want F1 motoren zijn immers gebouwd om maar 400~500km mee te gaan.Maar er zit wel een hoop F1 techniek in verwerkt, zoals een oil recovery circuit.quote:Op donderdag 10 november 2005 12:13 schreef FunnyName het volgende:
Welke F1 techniek zou dat moeten zijn dan?
Het motorblok![]()
transmissie![]()
ophanging![]()
Aerodynamika dan(zelfs die niet)
Dat bedoelde ik dus, de Enzo is zeker niet technisch vernieuwender dan de GT. En dit werd in de originele post beweerd.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:49 schreef M5 het volgende:
[..]
Een F1 auto heeft ook gewoon een gerobotiseerde handbak. duh.
en als je denkt dat elke chassis van een auto van CRP/GRP gemaakt is zit je er geod naast. Het is misschien niet allemaal nieuw, maar het komt goed in de buurt bij wat ze in de F1 gebruiken.
De Enzo is net zo hi-tech als een Carrera GT, Zonda en McLaren F1. (al doen die het met een handbak)
En waar precies dan?quote:Op donderdag 10 november 2005 22:39 schreef FunnyName het volgende:
Dat bedoelde ik dus, de Enzo is zeker niet technisch vernieuwender dan de GT. En dit werd in de originele post beweerd.
quote:Op woensdag 9 november 2005 13:25 schreef Cosworth het volgende:
Ik op de Enzo. Omdat de Murcielago minder te bieden heeft qua prestaties, de Porsche technisch minder geavanceerd is, en de Bugatti zo ontzettend tering-lelijk is. Had ik al gezegd dat die Bugatti zoooo lelijk is?
Verkeerde aanname. De motor van de GT was ontworpen voor racen. Door reglement aanpassingen konden ze deze niet gebruiken en hebben ze er maar een auto voor de weg voor ontworpen. Daarnaast is daar de RS Spyder voor ontworpen.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:10 schreef Argento het volgende:
[..]
Nou, dat vraag ik me af. Voorlopig is de Enzo de Carrera GT in ieder geval op papier de baas. Hoe dat op het circuit zal zijn kan ik vanuit hier niet met zekerheid zeggen, maar ik heb geen redenen om aan te nemen dat de Carrera GT juist daar de Enzo de loef zou afsteken. Ik vermoed toch eerder andersom. Al was het maar omdat Ferrari de Enzo, zij het onder Maserati-vlag, wel het circuit opschopt en daar successen boekt. Dat Porsche de CGT niet in de racerij inzet, zal toch ook wel betekenen dat Porsche de auto niet als zodanig bedoeld heeft. De CGT is meer supercar dan de SLR, maar niet zoveel als de Enzo.
Overigens is er dan nog het puntje van de exclusiviteit. 400 Enzo´s tegen een stuk of 1200 CGT´s. Een supercar behoort toch ook exclusief te zijn, niet?
Ja, dan wordt ie toch niet gebruikt voor de racerij? Wat nou verkeerde aanname? Overigens is het lang, erg lang geleden dat Porsche een rol speelde in de hoogste regionen van de autosport.quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:17 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Verkeerde aanname. De motor van de GT was ontworpen voor racen. Door reglement aanpassingen konden ze deze niet gebruiken en hebben ze er maar een auto voor de weg voor ontworpen.
Ja, het zal wel aan mij liggen, maar ik vind acht tienden van een seconde op 79 seconden erg veel.quote:De Enzo is een klein beetje sneller dan de GT (zie tijden TopGear).
Hij is ook veel sneller.quote:Maar op basis van het concept (De Porsche is een open auto = minder stijf) en de veel betere PK/Gewicht verhouding van de Enzo, zou deze veel sneller moeten zijn.
Dan had Porsche een auto moeten bouwen met meer vermogen en een betere stijfheid en dat hebben ze niet gedaan he?quote:Ik durf mijn eigen Porsche erom te verwedden dat wanneer de GT wat meer vermogen had gehad (dezelfde PK-gewicht verhouding), hij sneller zou zijn dan de Enzo.![]()
Naar jou mening dan.quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:28 schreef Argento het volgende:
Als je het hebt over supercars, en dat hebben we hier, en we zetten de CGT naast een Enzo, dan delft de CGT gewoon het onderspit. Simpel.
en dat boeit omdat?quote:Waarom rijdt de voorzitter van de raad van bestuur van VW een Enzo en geen CGT?
Als je goed gelezen had, zou je opgevallen zijn dat ze inmiddels een andere racer gemaakt hebben, de RS Spyder.quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:28 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja, dan wordt ie toch niet gebruikt voor de racerij? Wat nou verkeerde aanname? Overigens is het lang, erg lang geleden dat Porsche een rol speelde in de hoogste regionen van de autosport.
[..]
Ikke niet. Heb je zelf wel eens op het circuit gereden?quote:Ja, het zal wel aan mij liggen, maar ik vind acht tienden van een seconde op 79 seconden erg veel.
Volgens mij valt dat dus wel mee ..quote:Hij is ook veel sneller.
Dat hebben ze bewust niet gedaan, omdat uit onderzoek naar voren was gekomen dat een open auto beter zou verkopen. Porsche heeft destijds aan de 959 veel geld verloren, dat wilden ze niet opnieuw meemaken..quote:Dan had Porsche een auto moeten bouwen met meer vermogen en een betere stijfheid en dat hebben ze niet gedaan he?
Persoonlijke voorkeur? Waarom niet in een Veyron? (Buggatti is onderdeel van de VAG groep ..)quote:Waarom rijdt de voorzitter van de raad van bestuur van VW een Enzo en geen CGT?
De 959 is een van de meest onderschatte auto's ooit. (Net als de F50 trouwens ..)quote:Wed maar een end weg. Ik moet de dag nog zien dat Porsche een fatsoenlijke supercar de weg op schopt. De 959 had zo ook zijn eigen publiek (om het netjes te zeggen), om vervolgens toe te kijken hoe Ferrari met de F40 toonde hoe het wel moest (je weet wel, iets met supercar en emoties) en een instant icoon produceerde.
Dr. Ferdinant Porsche was een genie. Hij bouwde in de jaren dertig van vorige eeuw al een auto met vier electro motoren in ieder wiel. Daarnaast heeft hij als eerste het belang ingezien om de motor achter de rijder te plaatsen, iets was tegenwoordig heel normaal is in de racerij.quote:Nouja, ik heb ook gewoon niet zoveel met een automerk dat zo creatief is dat ze al vanaf den beginne op het zelfde concept en design voortborduren. Afgezien van wat zijstapjes die het Porsche-publiek niet wenst te accepteren.
Dat ligt eraan waar je naar kijkt denk ik.quote:Als je het hebt over supercars, en dat hebben we hier, en we zetten de CGT naast een Enzo, dan delft de CGT gewoon het onderspit. Simpel.
Huh? De Enzo reduceren tot een dragster? Je hebt de TV-programma´s toch wel gezien? De artikelen toch wel gelezen? Het Britse car zette in haar zomernummer een CGT maar tegen de F430, omdat de Enzo gewoon geen eerlijke opponent geweest zou zijn.quote:Dat ligt eraan waar je naar kijkt denk ik.
Qua rechtelijn snelheid heb je gelijk. Maar ga je naar zaken als uiterlijk, touch en feel kijken denken veel mensen er anders over denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |