quote:
Op vrijdag 11 november 2005 20:28 schreef Argento het volgende:[..]
Ja, dan wordt ie toch niet gebruikt voor de racerij? Wat nou verkeerde aanname? Overigens is het lang, erg lang geleden dat Porsche een rol speelde in de hoogste regionen van de autosport.
[..]
Als je goed gelezen had, zou je opgevallen zijn dat ze inmiddels een andere racer gemaakt hebben, de RS Spyder.
De CGT is om financiële redenen (Porsche is de kleinste geheel afhankelijke auto fabrikant en heeft geen Goliath als Fiat achter zich ..) alleen voor de weg gemaakt.
quote:
Ja, het zal wel aan mij liggen, maar ik vind acht tienden van een seconde op 79 seconden erg veel.
Ikke niet. Heb je zelf wel eens op het circuit gereden?
Kijk maar eens naar andere snelle tijden op het circuit van TopGeas van auto's zoals de Zonda, die staan seconden achter dit tweetal. Dan is 8 tienden niet zo veel ..
quote:
Hij is ook veel sneller.
Volgens mij valt dat dus wel mee ..
quote:
Dan had Porsche een auto moeten bouwen met meer vermogen en een betere stijfheid en dat hebben ze niet gedaan he?
Dat hebben ze bewust niet gedaan, omdat uit onderzoek naar voren was gekomen dat een open auto beter zou verkopen. Porsche heeft destijds aan de 959 veel geld verloren, dat wilden ze niet opnieuw meemaken..
quote:
Waarom rijdt de voorzitter van de raad van bestuur van VW een Enzo en geen CGT?
Persoonlijke voorkeur? Waarom niet in een Veyron? (Buggatti is onderdeel van de VAG groep ..)
Porsche heeft trouwens niets met VW te maken, mocht je daar op zinspelen.. (de 20 procent aandelen in de VAG groep betekend nog geen afhankelijkheden)
quote:
Wed maar een end weg. Ik moet de dag nog zien dat Porsche een fatsoenlijke supercar de weg op schopt. De 959 had zo ook zijn eigen publiek (om het netjes te zeggen), om vervolgens toe te kijken hoe Ferrari met de F40 toonde hoe het wel moest (je weet wel, iets met supercar en emoties) en een instant icoon produceerde.
De 959 is een van de meest onderschatte auto's ooit. (Net als de F50 trouwens ..)
Wat veel mensen vergeten is dat de 959 een RALLY auto was, geen auto voor het circuit. Omdat bij Rally's andere zaken voorrang hebben boven PK/gewicht-verhouding, heeft een vergelijking op het circuit tussen de F40 en de 959 weinig zin. Daarnaast is er een normale en een sport versie van de 959 gemaakt, die laatste komt heel dicht bij de F40 in de buurt. Helaas is meestal de luxe versie vergeleken, terwijl de F40 zo sober was als het maar kan.
Wat nog veel belangrijker is, de 959 heeft zich bewezen door in één jaar (1986) Paris-Dakar te winnen en daarnaast (in zijn klasse) de 24 uren van Le Mans. (7-de overall)
Ik kan me niet herinneren dat de F40 ooit een belangrijke wedstrijd gewonnen heeft.
quote:
Nouja, ik heb ook gewoon niet zoveel met een automerk dat zo creatief is dat ze al vanaf den beginne op het zelfde concept en design voortborduren. Afgezien van wat zijstapjes die het Porsche-publiek niet wenst te accepteren.
Dr. Ferdinant Porsche was een genie. Hij bouwde in de jaren dertig van vorige eeuw al een auto met vier electro motoren in ieder wiel. Daarnaast heeft hij als eerste het belang ingezien om de motor achter de rijder te plaatsen, iets was tegenwoordig heel normaal is in de racerij.
De Auto Union was een verschrikkelijk complexe auto die wedstrijden won, ook toen wist men hoogwaardige techniek te combineren met betrouwbaarheid.
Zijn zoon (Ferry) en kleinzoon (Butzy) hebben daarna de scepter overgenomen en voor nog vele technische noviteiten gezorgd. (er zitten nog steeds bijzonder veel Porsche patenten in iedere auto tegenwoordig) Porsche heeft auto's met allerlei configuraties gemaakt, motor achterin, in het midden en voorin.
Alleen omdat de 911 (motor achterin) altijd het beste verkocht is, is deze altijd in het assortiment gebleven, daarbij door de jaren geëvolueerd tot een top product.
quote:
Als je het hebt over supercars, en dat hebben we hier, en we zetten de CGT naast een Enzo, dan delft de CGT gewoon het onderspit. Simpel.
Dat ligt eraan waar je naar kijkt denk ik.
Qua rechtelijn snelheid heb je gelijk. Maar ga je naar zaken als uiterlijk, touch en feel kijken denken veel mensen er anders over denk ik.