abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51864799
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:32 schreef ChOas het volgende:

[..]

Oei, heb je wat (samenvattende) linkjes ?

(Niet dat ik, zoals je weet, in een god geloof, maar voorspellende dingen zijn altijd leuk. Zou nl. voor het eerst iets voorspellend corrects zijn wat ik ooit gelezen heb.... ohnee, toch niet, want het is interpretatie van achteraf. Nontheless toch misschien interessant)
Ik denk dat je het woord 'voorspelling' niet te breed moet opvatten, de maya's hadden bepaalde planetaire cyclussen door, en wisten welke gevolgen een verandering in een grote cyclus te weeg bracht.
Hun hele manier van leven was gebaseerd op hoog ontwikkelde astrologische en wiskundige kennis met een kalander die 100x zo geavanceerder was dan onze huidige kalander.

Terug naar 2007, ons hele zonnestelsel vertoont verandering, niet alleen de aarde ondergaat klimaatverandering, ook planeten zoals Mars en Jupiter, tel daarbij ook nog eens de 11 jarige cyclus van de zon op, die rond 2012 eindigt met een flinke zonne-uitbarsting, en de ‘voorspelling’ klinkt iig niet meer zo zweverig.
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:26:45 #27
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51864915
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:10 schreef ChOas het volgende:

[..]

Als er wat gebeurt zal ik de allereerste zijn die z'n ongelijk toegeeft....

Als er echter niets gebeurt zal de datum gewoon verschoven worden, of "we zijn een andere dimensie ingegaan en ik ben niet ontvankelijk genoeg om het te bemerken"...

Wat er ook gebeurt, ik zal altijd verliezen omdat bewijs blijkbaar niet nodig is...

Maar geeft niet, comes with the territory
Goh, dat gevoel heb ik nou precies andersom maar wel met dezelfde conclusie .

2012 staat vast wat mij betreft dus als er niets drastisch gebeurt op een wereldwijde schaal die zijn weerga niet kent dan zal ik accepteren dat die mayanen gewoon een einde wilde breien aan hun kalender en er verder niets mee bedoelde .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_51872219
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 17:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja met vrije keuze, heerschappij en creativiteit. Dat wil niet zeggen dat we zelf goden zijn.
Leg uit? Want volgens mij komen we allemaal van dezelfde Goddelijke bron af. En volgens mij gaan we er ook weer naar terug als we onze ervaringen hier opgedaan hebben.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_51873269
Nieuw leven in m'n topic?

Jogy?
quote:
'vorig' topic: Het 2012 Topic - 2e Editie
? Hoe kan een topic met startdatum in het jaar 2007 een 'vorig' topic van mijne zijn?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 00:13:00 #30
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51873344
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 00:10 schreef DonGorgon het volgende:
Nieuw leven in m'n topic?

Jogy?
[..]

? Hoe kan een topic met startdatum in het jaar 2007 een 'vorig' topic van mijne zijn?
Jaahaa, deze heeft een adoptie gekregen als deel drie, daarom 'vorig' .
Vrijheid
pi_51873461
lol

maak er dan deel 0 van
pi_51877002
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 23:40 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Leg uit? Want volgens mij komen we allemaal van dezelfde Goddelijke bron af. En volgens mij gaan we er ook weer naar terug als we onze ervaringen hier opgedaan hebben.
Tja dat mag je denken. Wat moet ik uitleggen? Je gelooft gewoon in andere dingen dan ik.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 08:20:29 #33
8372 Bastard
Persona non grata
pi_51877492
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:23 schreef Nee het volgende:

[..]

Ik denk dat je het woord 'voorspelling' niet te breed moet opvatten, de maya's hadden bepaalde planetaire cyclussen door, en wisten welke gevolgen een verandering in een grote cyclus te weeg bracht.
Hun hele manier van leven was gebaseerd op hoog ontwikkelde astrologische en wiskundige kennis met een kalander die 100x zo geavanceerder was dan onze huidige kalander.

Terug naar 2007, ons hele zonnestelsel vertoont verandering, niet alleen de aarde ondergaat klimaatverandering, ook planeten zoals Mars en Jupiter, tel daarbij ook nog eens de 11 jarige cyclus van de zon op, die rond 2012 eindigt met een flinke zonne-uitbarsting, en de ‘voorspelling’ klinkt iig niet meer zo zweverig.
Ik voorspel in November dit jaar.. een economische crisis. Er zal hoogstwaarschijnlijk iets gebeuren met het geld zoals we dat nu kennen. Misschien door hackers die bij een centrale bank oid de tellers op 0 zetten of anderzins... Het lijkt er op dat door kennis uit voorgaande periode afgeleid, dat er aanstaande November dus iets staat te gebeuren.
We shall see.
The truth was in here.
pi_51877669
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 08:20 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik voorspel in November dit jaar.. een economische crisis. Er zal hoogstwaarschijnlijk iets gebeuren met het geld zoals we dat nu kennen. Misschien door hackers die bij een centrale bank oid de tellers op 0 zetten of anderzins... Het lijkt er op dat door kennis uit voorgaande periode afgeleid, dat er aanstaande November dus iets staat te gebeuren.
We shall see.
Het zal mij benieuwen...

Ik geloof trouwens verder wel in de maya kalender, vooral omdat die zo oud is en er veel (alle?) dingen zijn uitgekomen die erdoor voorspeld werden. Ik zou het stiekem ook wel soort van leuk vinden als er eens iets echt spectaculairs zou gebeuren, anders is het leven ook maar zozo, geboren worden en dood gaan
  vrijdag 27 juli 2007 @ 08:55:27 #35
8372 Bastard
Persona non grata
pi_51877840
Wat noem je spectaculair? Als je kijkt naar de laatste 150 jaar zijn we toch als mensheid spectaculair aan het groeien vergeleken met de eerste 10.000 jaar dat de mensheid bestaat.
We worden met zn allen klaargestoomd voor 2012 waarin we de 'tijd' ingaan dat onze schepping is voltooid... want daar draait het uiteindelijk om.
Maar goed, ik praat ook maar een boek na wat dat betreft.. ik zeg alleen wel dat als je afgelopen periode bekijkt, en de interpretatie van de kalender er naast zet dat je verbluffende overeenkomsten ziet. Waarom zou die laatste 5 jaar, of het einde dan niet ook uitkomen?
The truth was in here.
pi_51879077
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 08:40 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Het zal mij benieuwen...

Ik geloof trouwens verder wel in de maya kalender, vooral omdat die zo oud is en er veel (alle?) dingen zijn uitgekomen die erdoor voorspeld werden. Ik zou het stiekem ook wel soort van leuk vinden als er eens iets echt spectaculairs zou gebeuren, anders is het leven ook maar zozo, geboren worden en dood gaan
Vooral omdat die zo oud is? Juist dat is een argument om er niet in te geloven En bron van zaken die zijn uitgekomen? Waarom geloven jullie er trouwens in?

Ik vind het wel weer vrij typisch, oude mysterieuze volken worden boven de moderne wetenschap gezet. Geen enkele serieuze wetenschapper lijkt de 2012 theorie aan te hangen noch zijn er aanwijzingen dat er iets groots staat te gebeuren, maar omdat een oud volkje het voorspelde is het waar?

Het maya volk hoeft overigens ook niet verheven te worden. Hoewel zij zeker geen primitief volk waren, waren zij te dom om in hun eigen levensonderhoud (voedsel) te kunnen voorzien waardoor ze uiteindelijk grotendeels ten onder gingen, staat dat ook voorspeld in hun kalender?
En op het gebied van natuurkunde en wiskunde waren ze mijlenver achter op ons. Dus wat is nou geloofwaardiger: de huidige wetenschap of een oude kalender van een volk dat ons qua kennisniveau NIET vooruit was?
pi_51881360
quote:
The Sun Loses its Spots
Maybe it's the Calm Before the Storm

While sidewalks crackle in the summer heat, NASA scientists are keeping a close eye on the sun. It is almost spotless, a sign that the Sun may have reached solar minimum. Scientists are now watching for the first spot of the new solar cycle to appear.

The 11 year long solar cycle is marked by two extremes, solar minimum and solar maximum. Solar minimum is the period of least solar activity in the solar cycle of the sun. During this time sunspot and solar flare activity diminishes, and often does not occur for days at a time.

When spots begin to appear on the sun once again, scientists know that the sun is heading into a new season of extreme solar activity. At the cycle's peak, solar maximum, the sun is continually peppered with spots, solar flares erupt, and the sun hurls billion-ton clouds of electrified gas into space.

Solar maximum is often compared to the hurricane season here on Earth. Violent solar events, like flares and coronal mass ejections, are the hurricanes of space weather. These solar storms are capable of wreaking havoc with satellites, power grids, and radio communication, including the Global Positioning System.

NOAA's Space Environment Center, Boulder CO, forecasts that the next solar cycle should begin in March 2008 and should peak in late 2011 or mid 2012.
Bron

Wordt nog spannend.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:01:08 #38
8372 Bastard
Persona non grata
pi_51882338
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:27 schreef Nee het volgende:

[..]

Bron

Wordt nog spannend.
Dat word het zeker, kan niet wachten
The truth was in here.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:15:10 #39
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51882766
Poepoe, het hoogtepunt van een zonnecyclus, dat gebeurt nou nooit.
Het enige "schokkende" wat we er hier van gaan merken is wat Noorderlicht en misschien een paar kapotte satellietjes
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_51883813
Ach. En als er dan wat in 2013 gebeurt was de Mayakalender een beetje uit zijn koers geraakt voor de kanteling van de aarde ofzo. Net zoals in 2000. "Nee het is eigenlijk 2001", en toch gebeurde er niks. "Nou. Dan is het 2012." - dus straks wordt het 2013, er gebeurt weer niets bijzonders. En men gaat weer aan het fantaseren. "Ja maar NU gaat er echt wat gebeuren!"

Opsluiten en sleutel weggooien
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:55:00 #41
8372 Bastard
Persona non grata
pi_51883915
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:51 schreef Blue-eagle het volgende:
Ach. En als er dan wat in 2013 gebeurt was de Mayakalender een beetje uit zijn koers geraakt voor de kanteling van de aarde ofzo. Net zoals in 2000. "Nee het is eigenlijk 2001", en toch gebeurde er niks. "Nou. Dan is het 2012." - dus straks wordt het 2013, er gebeurt weer niets bijzonders. En men gaat weer aan het fantaseren. "Ja maar NU gaat er echt wat gebeuren!"

Jij spreekt ook niet gehinderd door enige vorm van kennis he.
The truth was in here.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:57:00 #42
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51883977
quote:

Het is wel lekker makkelijk in jouw wereldje zeker .
Vrijheid
pi_51885198
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:57 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Vooral omdat die zo oud is? Juist dat is een argument om er niet in te geloven En bron van zaken die zijn uitgekomen? Waarom geloven jullie er trouwens in?

Ik vind het wel weer vrij typisch, oude mysterieuze volken worden boven de moderne wetenschap gezet. Geen enkele serieuze wetenschapper lijkt de 2012 theorie aan te hangen noch zijn er aanwijzingen dat er iets groots staat te gebeuren, maar omdat een oud volkje het voorspelde is het waar?

Het maya volk hoeft overigens ook niet verheven te worden. Hoewel zij zeker geen primitief volk waren, waren zij te dom om in hun eigen levensonderhoud (voedsel) te kunnen voorzien waardoor ze uiteindelijk grotendeels ten onder gingen, staat dat ook voorspeld in hun kalender?
En op het gebied van natuurkunde en wiskunde waren ze mijlenver achter op ons. Dus wat is nou geloofwaardiger: de huidige wetenschap of een oude kalender van een volk dat ons qua kennisniveau NIET vooruit was?
Zij hadden een veel preciezere kalender dan de kalenders die op dit moment gebruikt worden (ja zeker is dat waar, zoek maar op)
Ze zijn uitgestorven vooral door het toedoen van mensen "van de andere kant van de zee"
En je moet mijn zin niet uit zijn context halen, er staat dat ik het wel geloof omdat de kalender al heel oud is en er al veel van is uitgekomen. (dwz. hoe ouder de kalender hoe meer dingen die uit kunnen komen)
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:50:18 #44
8372 Bastard
Persona non grata
pi_51885356
Daarbij moeten we wennen aan het idee dat een kalender informatie behoudt tov de Gegoriaanse kalender die niet meer doet dan de datum aangeven.
The truth was in here.
pi_51890934
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:55 schreef Bastard het volgende:

[..]

Jij spreekt ook niet gehinderd door enige vorm van kennis he.
Alsof "kennis" ook maar enige relevantie heeft bij dit soort onzin
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:57 schreef jogy het volgende:

[..]

Het is wel lekker makkelijk in jouw wereldje zeker .
Ja, heel simpel: 2012 is niet meer of minder bijzonder dan 2006, 1956 of 1431, om maar wat random jaartallen te pikken. Ik zal dit topic nog eens quoten op 1 januari 2013, even kijken waar je dan mee gaat komen
pi_51891734
Je bent wel erg zelfverzekerd
pi_51892309
quote:
Zozo, het zit jou blijkbaar wel erg dwars hé?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 17:25:17 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_51892759
! met z'n alle op de ongelovige!

Geintje, maar het is wel even leuk om te zien
Vrijheid
pi_51892977
LOL thou of little faith be banished!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 17:56:41 #50
34156 Mirage
Smile !!!
pi_51893672
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 16:28 schreef Blue-eagle het volgende:

Ja, heel simpel: 2012 is niet meer of minder bijzonder dan 2006, 1956 of 1431, om maar wat random jaartallen te pikken. Ik zal dit topic nog eens quoten op 1 januari 2013, even kijken waar je dan mee gaat komen
Het verschil is dat 2012 niet random gekozen is. (het is gebaseerd op een cyclus/berekening die ergens vandaan komt)

Of 2012 nou wel of niet iets voor ons in petto heeft tegen de tijd dat het 2012 ís,
het jaartal heeft heel wat consternatie gebracht vóórdat het daadwerkelijk 2012 is.
Alleen dat feit verdient wat mij betreft al de nodige aandacht.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')