Ik ben weer terug van vakantie
![]()
Mijn verhaal:
Lieve Kitty,
Afgelopen week heb ik niets geschreven want ik was op vakantie. Eindelijk na 4 en een half jaar mocht ik op vakantie van mijn studie en van mijn portomonnee. Het was best eng. Al die Egyptenaren en zo. Ik heb het niet zo op arabieren, maar iedereen vindt dat maar zo vreemd. De eerste paar dagen was het even wennen, maar het begon steeds leuker te worden. Toen ik eenmaal hun taal ging spreken werden de mensen nog aardiger dan dat ze al waren. Het hotel was prima en erg schoon. Helaas nogal veel Russen aanwezig die het nodig vonden om al vanaf 8 uur in de ochtend lawaai te maken met het genot van een vodka. Hoewel het uitzicht naar de dochters van de Russen niet bepaald verkeerd was. Ik ben zelf vrienden (
![]()
) geworden met een Russische meisje van 22. Haar naam is Helena. Zij is erg lief en heeft grote tieten. Ik heb veel genoten van het ontbijt en de lunch maar het avondeten was niet zo lekker. Alles was best ranzig en heb daarom nogal veel sla moeten eten. Om het goed te maken in verhouding met het avond eten, vond ik het nogal logisch om minimaal 10 en een maximum van 15 biertjes naar binnen te werken per dag. Ook hebben we leuke activiteiten gedaan. We zijn een dag gaan shoppen tussen de lieve mensen die je meteen naar hun winkel binnentrokken en je zowat verplichte om iets te kopen. Gelukkig spreek ik de taal en konden ze ons dan niet meer tegenhouden om weg te gaan. Daar had ik nou wel geluk mee. We hebben veel spullen gekocht en wij waren ongeveer 210 pond kwijt. Wat dus niet zo veel is, want dat bleek uiteindelijk 35 euro te zijn. Ook hebben we gesnorkeld. Dat was heel mooi. Dat hebben we 3x gedaan. De eerste keer ging ik verdrinken want ik kreeg kramp in mijn been en dat iets minder. De andere keren was geweldig en ik heb heel veel verschillende gekleurde vissen gezien. Ik heb ook een zeemonster en een blaasvis gezien. Die mochten we niet aanraken want anders gingen we dood. Dat was niet zo leuk. Het snorkelen deden we uiteraard in de rode zee en we sprongen vanaf het yacht het water in. Erg leuk! Wat ik ook niet zo leuk vond, was het vliegen met Transavia. Alles was goed en aardig en het eten was lekker, alleen je moest betalen voor je eten. Bleek bij een vlucht van 5 uur geen voedsel inbegrepen. Dus voortaan vlieg ik niet meer met Transavia. Ik heb een boek gekregen van mijn baas om op vakantie te lezen. Dat ging uiteraard over de tweede wereld oorlog en het was een roman (Brotherhood of War, Book 1). Het boek was zo leuk dat ik die in twee dagen (400 blz) heb uitgelezen, omdat we 5 dagen bijna naast het zwembad hebben gelegen. Het was heerlijk. Het weer was super en het was continu 30 graden. Kortom, ik zou graag nog een keer naar Egypte gaan maar misschien naar een ander hotel vanwege het eten. Maar de rest was super. Mijn angst voor buitenlanders (vooral Arabieren) is een klein beetje verminderd. Ik moet nu ophouden, want ik moet zo naar bed, want ik mag van mijn moeder niet te veel lawaai maken, want straks worden de buren boos en bellen ze de politie. En dat mag niet.
Anne Dizer
Foto's: Zie fotoboek