De auto komt uit 2001, stalen velgen hoef je bijna nooit te vervangen. En al helemaal geen 4 stuks!quote:Op woensdag 9 november 2005 09:28 schreef assepoes het volgende:
Hebben ze jou niet eerst gebeld, voordat ze deze dingen gingen vervangen. Volgens mij kun je nl met een garage afsprken als er dure dingen gedaan moeten worden dat ze eerst contact met je opnemen of dat goed is.
Heb je de oude velgen gezien? Waren die inderdaad aan vervanging toe? Heb je de rekening goed bekeken. Arbeidskosten zijn nl erg duur.
4 velgen in totaal 89,25 (niet per stuk)quote:Op woensdag 9 november 2005 09:25 schreef pooier het volgende:
4 * 89.25 = 357 (stalen velgen)
Dus 104 euro aan de grote beurt, en dat kan wel kloppen.
Dus ik vraag me af wat je met nieuwe stalen velgen moet?
Dus elke factuur die jij krijgt, ben je het mee eens?quote:Op woensdag 9 november 2005 09:22 schreef Burbo het volgende:
Er zit toch een factuur bij?
pfff.... wij hadden 1300 euro voor een apk/grote beurt en achterremschoenen/klauwen en nog wat meuk.quote:Op woensdag 9 november 2005 09:53 schreef GenesiZ het volgende:
Op de bon die je erbij hebt gekregen staat alles vermeld. Ik was 2 weken geleden 512 eur kwijt aan een apk, grote beurt, achterremschoenen vervangen en een waterslang vervangen.
Daarvan van ongeveer 160 eur materiaal, 260 eur arbeidsloon en de rest btw![]()
Volgens mij ís dat juist de bedrijfsfilosofie van Kwikfitquote:Op woensdag 9 november 2005 09:55 schreef thefunny het volgende:
Waar heb je die 4 nieuwe velgen gekregen en waarom? Kwikfit heeft er nogal een handje van om dingen te vervangen terwijl het helemaal niet nodig is.
Je hebt altijd baas boven baasquote:Op woensdag 9 november 2005 09:58 schreef jack4ya het volgende:
[..]
pfff.... wij hadden 1300 euro voor een apk/grote beurt en achterremschoenen/klauwen en nog wat meuk.
Kom dus niet aan met een miezerige 500 euro...![]()
Dus jij gaat er vanuit dat ik alleen maar in Nederland rijd met mijn auto?quote:Op woensdag 9 november 2005 09:51 schreef assepoes het volgende:
Heb je in Nederland echt winterbanden nodig?
en een week later rijd ik schade (vanwege rare hellingshoek in parkeergarage) aan de onderkant van de andere auto... 700 euro schade.quote:
au....quote:Op woensdag 9 november 2005 10:07 schreef jack4ya het volgende:
[..]
en een week later rijd ik schade (vanwege rare hellingshoek in parkeergarage) aan de onderkant van de andere auto... 700 euro schade.
toen was het écht niet grappig meer![]()
quote:Op woensdag 9 november 2005 09:54 schreef wonko het volgende:
Is die factuur niet gespecificeerd??
Ja de factuur is gespecificeerd.quote:Op woensdag 9 november 2005 09:54 schreef wonko het volgende:
Is die factuur niet gespecificeerd??
Vertel dan eens precies wat daar op staat en wat dat kost.quote:
Ik heb de factuur niet bij de hand..... ik zit namelijk op mijn werk!quote:Op woensdag 9 november 2005 10:21 schreef wonko het volgende:
[..]
Vertel dan eens precies wat daar op staat en wat dat kost.
quote:Op woensdag 9 november 2005 10:26 schreef osmo het volgende:
Mijn Audi A2 heeft laatste een 90000km beurt gehad voor 800euro en dan zeiden ze er nog bij dat de volgende beurt de remschijven vervangen moesten worden
(en daar zaten dus geen banden/velgen of andere onderdelen bij, en bij een officiele dealer)
Als je geld hebt voor een Audi kan dat ook wel er bijquote:Op woensdag 9 november 2005 10:26 schreef osmo het volgende:
Mijn Audi A2 heeft laatste een 90000km beurt gehad voor 800euro en dan zeiden ze er nog bij dat de volgende beurt de remschijven vervangen moesten worden
(en daar zaten dus geen banden/velgen of andere onderdelen bij, en bij een officiele dealer)
Wat een bull zeg..... trouwens een A2 is niet zo ontzettend duur dat je telkens maar een onderhoudsbeurt kan veroorloven van ca 800 euro.quote:Op woensdag 9 november 2005 12:35 schreef Burbo het volgende:
[..]
Als je geld hebt voor een Audi kan dat ook wel er bij![]()
In dat geval gaat de post van pooier hierboven op. Behalve die velgen kost de beurt dan 104 euro, wat een normale prijs is. Niks aan de hand dusquote:Op woensdag 9 november 2005 10:02 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dus jij gaat er vanuit dat ik alleen maar in Nederland rijd met mijn auto?
Overigens had ik de winterbanden al en in de overige jaargetijden heb ik er behoorlijk dure velgen onder zitten en die wil ik niet laten beschadigen door het strooizout en dergelijke.
Dus ja ik heb winterbanden en de daarbij behorende stalen velgen die ik net heb aangekocht nodig!
Is lezen nu echt zo ontzettend moeilijk, of zijn sommige mensen er gewoon te lui voor?quote:Op woensdag 9 november 2005 12:46 schreef Bigs het volgende:
[..]
In dat geval gaat de post van pooier hierboven op. Behalve die velgen kost de beurt dan 104 euro, wat een normale prijs is. Niks aan de hand dus
Heb jij je voet soms op het rem en gaspedaal tegelijk? 90k met remschijven is wel erg weinig! Ik zou dit zeker nog even laten nakijken door een ander garagebedrijf. Voor de APK geldt er trouwens geen minimumdikte van je remschijven, sommige mensen halen blokken en schijven blijkbaar doorelkaar. Je kunt je schijven eventueel ook nog (laten) afdraaien.quote:Op woensdag 9 november 2005 10:26 schreef osmo het volgende:
Mijn Audi A2 heeft laatste een 90000km beurt gehad voor 800euro en dan zeiden ze er nog bij dat de volgende beurt de remschijven vervangen moesten worden
(en daar zaten dus geen banden/velgen of andere onderdelen bij, en bij een officiele dealer)
Juist!!quote:Op woensdag 9 november 2005 15:04 schreef SvenThaMan het volgende:
[..]
Heb jij je voet soms op het rem en gaspedaal tegelijk? 90k met remschijven is wel erg weinig! Ik zou dit zeker nog even laten nakijken door een ander garagebedrijf. Voor de APK geldt er trouwens geen minimumdikte van je remschijven, sommige mensen halen blokken en schijven blijkbaar doorelkaar. Je kunt je schijven eventueel ook nog (laten) afdraaien.
whehequote:Op woensdag 9 november 2005 10:26 schreef osmo het volgende:
Mijn Audi A2 heeft laatste een 90000km beurt gehad voor 800euro en dan zeiden ze er nog bij dat de volgende beurt de remschijven vervangen moesten worden
(en daar zaten dus geen banden/velgen of andere onderdelen bij, en bij een officiele dealer)
wij hebben klanten die er 20.000km mee doenquote:Op woensdag 9 november 2005 17:19 schreef Repeat het volgende:
[..]
whehe
jij moet wel als een malle rijden als zo snel je schijven al op zijn![]()
![]()
Ze vertelde me dat dit de grootste grote beurt was die moest gebeuren. Ik denk nah dat moet maar.quote:
JA onder een temperatuur van 9 graden wel, ik zou ze er nu nog niet onder doen. Ze slijten te snel en het kost je dus alleen maar extra.quote:Op woensdag 9 november 2005 09:51 schreef assepoes het volgende:
Heb je in Nederland echt winterbanden nodig?
nee hoor. In Nederland heb je ze helemaal niet nodig. tenzij je natuurlijk denkt dat je jackie ickx bent ofzo....quote:Op woensdag 9 november 2005 17:30 schreef lekzzz het volgende:
[..]
JA onder een temperatuur van 9 graden wel, ik zou ze er nu nog niet onder doen. Ze slijten te snel en het kost je dus alleen maar extra.
Oke dus even rekenen:quote:Op woensdag 9 november 2005 12:48 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Is lezen nu echt zo ontzettend moeilijk, of zijn sommige mensen er gewoon te lui voor?
Ik heb geen 89,25 per velg betaald maar voor alle vier velgen
Kloptquote:Op woensdag 9 november 2005 17:33 schreef lekzzz het volgende:
[..]
Oke dus even rekenen:
89,25 voor die velgen (winterbanden had je zelf al?) en de rest voor een grote beurt die je bij aanschaf van de auto ook al had gehad? Klopt dit?
Winterbanden vind jij nutteloos... dat is heel wat anders als ze zijn nutteloos.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:38 schreef Youp het volgende:
winterbanden zijn nutteloos.. gewoon je rijstijl aanpassen op de weersomstandigheden...
sneeuwkettingen hebben dan zin ja, winterbanden hebben wat meer waterafvoer en een zachtere compound, that's it... of je moet al sneeuwbanden kopen maar die krijg je hier in nederland niet echt...quote:Op woensdag 9 november 2005 20:32 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Winterbanden vind jij nutteloos... dat is heel wat anders als ze zijn nutteloos.
En bovendien is dit helemaal niet de vraag, immers de winterbanden zaten bij de auto toen ik deze kocht (en de banden waren in zeer goede staat).
Daar komt bij dat winterbanden in besneeuwde gebieden, waar ik dus ook kom wel degelijk functie hebben ten opzichte van normale c.q. zomerbanden.
Maar goed, dat was niet de discussie is het wel?quote:Op woensdag 9 november 2005 20:40 schreef Youp het volgende:
[..]
sneeuwkettingen hebben dan zin ja, winterbanden hebben wat meer waterafvoer en een zachtere compound, that's it... of je moet al sneeuwbanden kopen maar die krijg je hier in nederland niet echt...
en dan krijg je dus meer zoiets : [afbeelding]
een nederlandse "winterband" is in feite gewoon een regenband... 2 meter door de sneeuw en het profiel zitten verstopt en vervolgens heb je evengoed geen grip meer
quote:Op woensdag 9 november 2005 22:54 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Maar goed, dat was niet de discussie is het wel?
Ik heb daar niet extra voor hoefen betalen, is het wel?
en hier staan alle vragen die je beantwoord wilt hebben nog een keer... eerste onderhoudsbeurt nieuwe auto hoeveel mag dat kosten/??quote:Op woensdag 9 november 2005 17:24 schreef Youp het volgende:
overigens waarom worden er telkens topics geopend over dat auto's duur zijn enzo? sommige mensen hebben de afgelopen paar jaar echt onder een steen geleefd...
de euro roelt enorm holay holayeuropa één holay holay,
sterf toch allemaal, sterf toch allemaal, sterf toch allemaal, holay holay
Dank je!quote:Op woensdag 9 november 2005 23:00 schreef Youp het volgende:
[..]
[..]
en hier staan alle vragen die je beantwoord wilt hebben nog een keer... eerste onderhoudsbeurt nieuwe auto hoeveel mag dat kosten/??
Ik snap alleen niet dat je een half jaar gelden een grote beurt had gehad en dat ze hem nu weer doen. Volgens mij had dit gewoon een kleine beurt moeten zijn.quote:
Ik heb nergens gezegd dat ze een half jaar geleden een grote beurt hebben gedaan, ik heb alleen gezegd dat hij een beurt heeft gehad bij aflevering. Destijds een nieuwe distributieriem er in gekregen voor nop.quote:Op donderdag 10 november 2005 11:01 schreef lekzzz het volgende:
[..]
Ik snap alleen niet dat je een half jaar gelden een grote beurt had gehad en dat ze hem nu weer doen. Volgens mij had dit gewoon een kleine beurt moeten zijn.
He dank je, ga ik zeker even bellen vandaag of morgen en laat jullie de uitkomst wel weten!quote:Op donderdag 10 november 2005 11:31 schreef lekzzz het volgende:
Dit is het nr: ANWB Autoadvieslijn, 070-3145000
Een "nederlandse" winterband bestaat niet.quote:Op woensdag 9 november 2005 20:40 schreef Youp het volgende:
[..]
sneeuwkettingen hebben dan zin ja, winterbanden hebben wat meer waterafvoer en een zachtere compound, that's it... of je moet al sneeuwbanden kopen maar die krijg je hier in nederland niet echt...
en dan krijg je dus meer zoiets : [afbeelding]
een nederlandse "winterband" is in feite gewoon een regenband... 2 meter door de sneeuw en het profiel zitten verstopt en vervolgens heb je evengoed geen grip meer
Op onze winterbanden stond toch echt M+S (mud and snow)...quote:Op woensdag 9 november 2005 20:40 schreef Youp het volgende:
[..]
sneeuwkettingen hebben dan zin ja, winterbanden hebben wat meer waterafvoer en een zachtere compound, that's it... of je moet al sneeuwbanden kopen maar die krijg je hier in nederland niet echt...
en dan krijg je dus meer zoiets : [afbeelding]
een nederlandse "winterband" is in feite gewoon een regenband... 2 meter door de sneeuw en het profiel zitten verstopt en vervolgens heb je evengoed geen grip meer
10 Jaar geleden misschien ja. Er zijn genoeg autobedrijven die de auto direct uit de lease in de verkoop smijten om zo goedkoop mogelijk te zijn. Geen probleem, want de consument weet dat en krijgt een goedkope auto. Er is alleen altijd wel een sukkel die denkt dat hij dan 10 jaar kan rijden zonder onderhoud.quote:Op donderdag 10 november 2005 11:27 schreef lekzzz het volgende:
oke, maar bij aflevering moet normaal gesproken ook een grote beurt en apk gedaan worden.
Wauw wat een belachelijke opmerking zeg!quote:Op zondag 26 november 2006 09:21 schreef BaraCuda het volgende:
Voortaan gaan fietsen als het je allemaal te duur is![]()
Olie verversen kost bij mij al ong. de helft... Ik ben er dus niet van onder de indruk.quote:Op woensdag 9 november 2005 09:11 schreef Rekkie het volgende:
Nu ontving ik vandaag de rekening en ik schrok nogal van het bedrag, 451 euro!!
Nu rij ik al ruim 13 jaar en tig verschillende auto's maar nog nooit heb ik ruim 200 euro moeten betalen voor olie verversen...... of je wordt gewoon genaaid of je lult uit je nekquote:Op maandag 27 november 2006 20:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Olie verversen kost bij mij al ong. de helft... Ik ben er dus niet van onder de indruk.
Bij een officiële dealer betaal je al snel voor een grote beurt dit soort bedragen (en meer ook wel...).
Of hij heeft een of andere rare soort olie in absurde hoeveelheden nodig, voor z'n porschequote:Op maandag 27 november 2006 21:36 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nu rij ik al ruim 13 jaar en tig verschillende auto's maar nog nooit heb ik ruim 200 euro moeten betalen voor olie verversen...... of je wordt gewoon genaaid of je lult uit je nek
Dan nog, EUR 200,-quote:Op maandag 27 november 2006 21:56 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Of hij heeft een of andere rare soort olie in absurde hoeveelheden nodig, voor z'n porsche
Jawel hoor, een 911 gaat tussen de 13 en 18 liter stervens dure olie in. (speciale manier ook nog om alles eruit te krijgen, soort van expansievat voor olie). Dus 200 euro aan olie verversen voor een porsche is niets bijzonder.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:03 schreef rameijer het volgende:
[..]
Dan nog, EUR 200,-![]()
Of misschien is het EUR 30,- voor de olie en EUR 170,- arbeidskosten
Dat zijn uitzonderingen. Bij "normale" auto's is dat niet van toepassingquote:Op dinsdag 28 november 2006 14:21 schreef Twanstra het volgende:
[..]
Jawel hoor, een 911 gaat tussen de 13 en 18 liter stervens dure olie in. (speciale manier ook nog om alles eruit te krijgen, soort van expansievat voor olie). Dus 200 euro aan olie verversen voor een porsche is niets bijzonder.
Klopt!quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:22 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dat zijn uitzonderingen. Bij "normale" auto's is dat niet van toepassing
Nou ja, raar: Castrol TWS 10W-60. Race-olie, die verplicht is in M-modellen (schijnbaar de enige olie die de lagers in een M-blok heel kan houden als een M op zijn staart wordt getrapt).quote:Op maandag 27 november 2006 21:56 schreef Bartholomeus het volgende:
Of hij heeft een of andere rare soort olie in absurde hoeveelheden nodig, voor z'n porsche
Volgens mij kan je makkelijk 10w40 in je M3 pleuren. Moet je alleen niet trackdays enzo rijden.quote:Op dinsdag 28 november 2006 18:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou ja, raar: Castrol TWS 10W-60. Race-olie, die verplicht is in M-modellen (schijnbaar de enige olie die de lagers in een M-blok heel kan houden als een M op zijn staart wordt getrapt).
En absurd... 11,5 liter is niet vreemd voor dry-sump (wat wel zo handig is op het circuit).
Maar verder heb je optie c vrij aardig omschreven.![]()
Je hebt alleen wel een probleem als je garantie wil claimen. Daarnaast, waarom zou ik huis-tuin-en-keuken 10w40 in een M pleuren?quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:15 schreef yup het volgende:
Volgens mij kan je makkelijk 10w40 in je M3 pleuren. Moet je alleen niet trackdays enzo rijden.
Ik heb er geen onderzoek naar gedaan. Iets met de lagers iig, en kennelijk ook nog bij de V10 (aangezien ik recent ergens las over iemand die een nieuwe V10 in zijn M5 mocht mikken).quote:Niks mis met de lagers in de M-blok. Er was alleen bij vroege bouwjaren een probleem met de lagerschalen. Meeste zijn vervangen door betere exemplaren onder garantie of coulance...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |