abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 november 2005 @ 18:09:21 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32093836
mijn auto is net terug van de eerste beurt (30.000 ,en/of 1 jaar) en ik schrok me een hoedje van de rekening!! De rekening is 246 euro en er is niks vervangen (de auto zit zelfs nog in de garantie!!) alleen olie en een paar filtertjes en hem aan de computer hangen.

Echt belachelijk!!! ik kan me herinneren dat ik ooit zoveeel geld kwijt was voor een grote beurt plus het vervangen van een komplete koppeling+drukgroep. maar 246 euro voor olie en een paar filterjes lijkt me regelrechte oplichterij! Nu ben ik al vele jaren niet meer naar een garage geweest, omdat ik ze niet vertrouw (zo blijkt nu terecht) Ik moest echter naar de garage , omdat er nog garantie op zit, maar dit is meteen de laatste keer geweestm dat weet ik zeker!!

Wat waren jullie kwijt voor een eerste beurtje bij de dealer??? olie+filters+controle???
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32093986
dealer = duur....

koop maar nooit een BMW
Hopeloos benzine verslaafd
pi_32094048
Roflmao naar de stealer brengen en daarna huilen over de kosten.

Olie doet u zelf inclusief filter.

Ook v-snaar/brandstoffilter etc. kan je zelf doen.

Opbokken met die stealers
pi_32094051
jezus wat voor een auto was dat? Zoals Youp zegt bmw of mercedes ofzo? Ik ben met mijn 13 jaar oude peugeot 306 zo'n 100 euro kwijt voor een beurt :S
pi_32094067
Ik ken nog wel een mannetje..
pi_32094116
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 18:16 schreef MrDrako het volgende:
jezus wat voor een auto was dat? Zoals Youp zegt bmw of mercedes ofzo? Ik ben met mijn 13 jaar oude peugeot 306 zo'n 100 euro kwijt voor een beurt :S
bij BMW ben je nog wel iets meer kwijt voor het zelfde maar daar hoeft het echter allemaal niet binnen 30.000km... ja olie + filter ja... de rest niet.. maar een grote beurt met het nodige (remmetjes ofzo) kan toch al gauw 1000-1500 euro kosten... afhankelijk van wat voor auto je hebt...

hij heeft een fiat pinda..

en yup, je garantie vervalt wanneer je zelf aan je auto gaat beunen.. want dan is je boekje niet ingevuld enzo...
pi_32094150
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 18:19 schreef Youp het volgende:

[..]

bij BMW ben je nog wel iets meer kwijt voor het zelfde maar daar hoeft het echter allemaal niet binnen 30.000km... ja olie + filter ja... de rest niet.. maar een grote beurt met het nodige (remmetjes ofzo) kan toch al gauw 1000-1500 euro kosten... afhankelijk van wat voor auto je hebt...

hij heeft een fiat pinda..

en yup, je garantie vervalt wanneer je zelf aan je auto gaat beunen.. want dan is je boekje niet ingevuld enzo...
Hmmmm, maarja als je een nieuwe auto kan betalen kan je de beurtjes ook betalen denk ik dan

Bij een M3 zou ik v-snaar achtige dingen niet zelf mee kloten... Maar een second hand 318i uit '91 dan weer wel (mijn auto dus )
  dinsdag 8 november 2005 @ 18:25:48 #8
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32094287
de computer kan niet gereset worden zelf , dat moet met die speciale computer die alleen de dealer heeft, anders blijft er de hele tijd met grote letters "service benodigd" in het display staan. sterker nog, volgens de dealer zal het motormanagement de auto niet meer laten starten als de computer niet gereset wordt een te lange tijd. Ik zal nadat de garantie is verlopen eens moeten zoeken of hier een alternatieve manier voor is. (computer loskoppelen van de auto??)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32094319
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 18:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de computer kan niet gereset worden zelf , dat moet met die speciale computer die alleen de dealer heeft, anders blijft er de hele tijd met grote letters "service benodigd" in het display staan. sterker nog, volgens de dealer zal het motormanagement de auto niet meer laten starten als de computer niet gereset wordt een te lange tijd. Ik zal nadat de garantie is verlopen eens moeten zoeken of hier een alternatieve manier voor is. (computer loskoppelen van de auto??)
Bij BMW heb je zo een speciale service interval resetter.

Ik heb een betere manier gevonden, een paperclip om de pinnen te kortsluiten. Et voila netjes geen service interval meer op het display (interval gereset)

Maar uiteraard zal het wat anders zijn bij een nieuwe Fiat Pinda...
pi_32094541
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 18:27 schreef yup het volgende:

[..]

Bij BMW heb je zo een speciale service interval resetter.

Ik heb een betere manier gevonden, een paperclip om de pinnen te kortsluiten. Et voila netjes geen service interval meer op het display (interval gereset)

Maar uiteraard zal het wat anders zijn bij een nieuwe Fiat Pinda...
bij een E60 en nog meer andere nieuwe BMW's kan je het ook als leek... maarja je remmen resetten enzo dat word allemaal moeilijker... moet allemaal via de testkast...

en het is precies hoe je het zegt, wanneer je zo'n nieuwe auto kan kopen intresseer je je echt niet voor de beurten en onderhoudskosten...

BHFH moet gewoon niet miepen, klaar... ookal heeft hij een fiat (goedkoop en duurkoop enzo...)
  dinsdag 8 november 2005 @ 18:39:35 #11
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_32094663
Ik kan me herinneren dat TS een auto binnen 3 (of was het 5?) jaar helemaal afschrijft dus waarschijnlijk gaat hij nogal ruw met zijn auto's om.
[KNE]-Mod
pi_32094721
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 18:39 schreef ThE_ED het volgende:
Ik kan me herinneren dat TS een auto binnen 3 (of was het 5?) jaar helemaal afschrijft dus waarschijnlijk gaat hij nogal ruw met zijn auto's om.
pi_32094868
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 18:16 schreef MrDrako het volgende:
Ik was laatst 900 euro kwijt met mijn BMW (5) en mijn vader zelfs 1300 (Merc E). Wel beide nieuwe remschijven.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
  dinsdag 8 november 2005 @ 19:13:46 #14
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32095576
ik heb het over een beurtje met niks bijzonders. geen keuring, niks kapot. alleen olie en wat filtertjes en ff aan de computer hangen. ik zal de rekening wel even scannen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 8 november 2005 @ 19:16:28 #15
61288 Duna
Still Going Strong
pi_32095672
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb het over een beurtje met niks bijzonders. geen keuring, niks kapot. alleen olie en wat filtertjes en ff aan de computer hangen. ik zal de rekening wel even scannen.
Net zoals je je kassabon toen had ingescand zeker van de supermarkt
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
  dinsdag 8 november 2005 @ 19:22:39 #16
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32095853
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 8 november 2005 @ 19:31:26 #17
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_32096101
Je zet een vraagteken bij de kosten voor olie?
Down[br]Under
pi_32096737
Diesel fuel controller 0,5... wtf een halve?
  dinsdag 8 november 2005 @ 19:53:14 #19
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32096805
ik vind de literprijs nogal hoog en bovendien vroeg ik me af of die uberhaupt wel vervangen was omdat de olie gewoon pikzwart is. , maargoed, ik hoorde dat dat bij een diesel altijd zo is meteen na je hem 1 keer hebt laten lopen na het olievervangen. verder moet dat mazoutfilter volgens het boekje pas bij 60.000 km moet, luchtfilyer idem,.. ik vraag me dan ook af of ze het niet alleen op de rekening hebben vervangen. volgende keer alle onderdelen maar weer gaan merken
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32097288
Is een heule nette rekening voor een Fiat dealer. Had dan ook geen Fiat gekocht man. Een Fiat....!
There is no other!
  dinsdag 8 november 2005 @ 20:10:00 #21
64781 bonke
pipo koeie
pi_32097312
een liter koelvloestof voor maar 6 euro en 74 centjes
das een koopie

je bent genaaid
pies on joe toe
  dinsdag 8 november 2005 @ 20:19:00 #22
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32097511
ja maar waarom dan? wat is dan de normale prijs bij een dealer aan dat soort opmekingen heb ik niks!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32097590
Zal je staan te kijken als je straks je nieuwe A4 turbo hebt
  dinsdag 8 november 2005 @ 20:23:19 #24
64781 bonke
pipo koeie
pi_32097616
sja, weet ik et
ik ga nooit naar een dealer
veel te duur
pies on joe toe
pi_32097773
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik vind de literprijs nogal hoog en bovendien vroeg ik me af of die uberhaupt wel vervangen was omdat de olie gewoon pikzwart is. , maargoed, ik hoorde dat dat bij een diesel altijd zo is meteen na je hem 1 keer hebt laten lopen na het olievervangen. verder moet dat mazoutfilter volgens het boekje pas bij 60.000 km moet, luchtfilyer idem,.. ik vraag me dan ook af of ze het niet alleen op de rekening hebben vervangen. volgende keer alle onderdelen maar weer gaan merken
dat is GOEDKOOP voor olie gemiddeld kost olie zo'n 10tje per liter...

en dat de olie bij een diesel meteen weer pikzwart is klopt... er zit gewoon roet door en een beetje roet zorgt er al voor dat het meteen weer zwart wordt... je carter gaat ook nooit 100% leeg, dat is onmogelijk zonder het blok uit elkaar te halen...

en wat is volgens het boekje.. wanneer jij in een vervuilende omgeving rondrijdt vervuilen je filters gewoon 3x zo hard... 60.000km is gewoon in dit geval onder extreem optimale omstandigheden... leuk gegeven voor fiat, trekt natuurlijk klanten...

en uurloon.. tsjah een moderne auto is nou eenmaal meestal ZO kut gebouwd dat je nergens meer goed aan kan en een tijd nodig hebt om simpele dingen te vervangen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')