bij BMW ben je nog wel iets meer kwijt voor het zelfdequote:Op dinsdag 8 november 2005 18:16 schreef MrDrako het volgende:
jezus wat voor een auto was dat? Zoals Youp zegt bmw of mercedes ofzo? Ik ben met mijn 13 jaar oude peugeot 306 zo'n 100 euro kwijt voor een beurt :S
Hmmmm, maarja als je een nieuwe auto kan betalen kan je de beurtjes ook betalen denk ik danquote:Op dinsdag 8 november 2005 18:19 schreef Youp het volgende:
[..]
bij BMW ben je nog wel iets meer kwijt voor het zelfdemaar daar hoeft het echter allemaal niet binnen 30.000km... ja olie + filter ja... de rest niet.. maar een grote beurt met het nodige (remmetjes ofzo) kan toch al gauw 1000-1500 euro kosten... afhankelijk van wat voor auto je hebt...
hij heeft een fiat pinda..
en yup, je garantie vervalt wanneer je zelf aan je auto gaat beunen.. want dan is je boekje niet ingevuld enzo...
Bij BMW heb je zo een speciale service interval resetter.quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de computer kan niet gereset worden zelf , dat moet met die speciale computer die alleen de dealer heeft, anders blijft er de hele tijd met grote letters "service benodigd" in het display staan. sterker nog, volgens de dealer zal het motormanagement de auto niet meer laten starten als de computer niet gereset wordt een te lange tijd. Ik zal nadat de garantie is verlopen eens moeten zoeken of hier een alternatieve manier voor is. (computer loskoppelen van de auto??)
bij een E60 en nog meer andere nieuwe BMW's kan je het ook als leek... maarja je remmen resetten enzo dat word allemaal moeilijker... moet allemaal via de testkast...quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:27 schreef yup het volgende:
[..]
Bij BMW heb je zo een speciale service interval resetter.
Ik heb een betere manier gevonden, een paperclip om de pinnen te kortsluiten. Et voila netjes geen service interval meer op het display(interval gereset)
Maar uiteraard zal het wat anders zijn bij een nieuwe Fiat Pinda...
quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:39 schreef ThE_ED het volgende:
Ik kan me herinneren dat TS een auto binnen 3 (of was het 5?) jaar helemaal afschrijft dus waarschijnlijk gaat hij nogal ruw met zijn auto's om.
Ik was laatst 900 euro kwijt met mijn BMW (5) en mijn vader zelfs 1300 (Merc E). Wel beide nieuwe remschijven.quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:16 schreef MrDrako het volgende:
jezus wat voor een auto was dat? Zoals Youp zegt bmw of mercedes ofzo? Ik ben met mijn 13 jaar oude peugeot 306 zo'n 100 euro kwijt voor een beurt :S
Net zoals je je kassabon toen had ingescand zeker van de supermarktquote:Op dinsdag 8 november 2005 19:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb het over een beurtje met niks bijzonders. geen keuring, niks kapot. alleen olie en wat filtertjes en ff aan de computer hangen. ik zal de rekening wel even scannen.
dat is GOEDKOOP voor oliequote:Op dinsdag 8 november 2005 19:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik vind de literprijs nogal hoog en bovendien vroeg ik me af of die uberhaupt wel vervangen was omdat de olie gewoon pikzwart is. , maargoed, ik hoorde dat dat bij een diesel altijd zo is meteen na je hem 1 keer hebt laten lopen na het olievervangen.verder moet dat mazoutfilter volgens het boekje pas bij 60.000 km moet, luchtfilyer idem,.. ik vraag me dan ook af of ze het niet alleen op de rekening hebben vervangen.
volgende keer alle onderdelen maar weer gaan merken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |