Ik zag op die site ook controllers staan, wat is dat?quote:Op dinsdag 8 november 2005 17:54 schreef mcintosh het volgende:
Zit wel koeling op hoor
Wat je nog mist? Volgens mij niks, maar zorg voor goeie voeding zou ik zeggen..
Zijn voeding die bij de behuizing zitten over het algemeen goed? en hoeveel Watt raad je me aan?quote:Op dinsdag 8 november 2005 17:54 schreef mcintosh het volgende:
Zit wel koeling op hoor
Wat je nog mist? Volgens mij niks, maar zorg voor goeie voeding zou ik zeggen..
Als je op je moederbord bv niet genoeg SATA aansluitingen hebt naar je mening, kun je daar extra controllers voor kopen. Aansluitingen dusquote:Op dinsdag 8 november 2005 17:55 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Ik zag op die site ook controllers staan, wat is dat?
quote:Op dinsdag 8 november 2005 17:56 schreef Techno het volgende:
Standaard zit er wel een koeler op die videokaart.
Verder mis je nog:
geluidskaart? Onboard
voeding? Neem ik waarschijnlijk bij behuizing
floppy? Niet nodig
cdrom/dvdspeler? Zie onder
cdrom/dvdbrander? Bedankt, glad vergeten. Ik zoek even een goeie DVD brander
Overigens, Techno zegt nu weer dat het op de videokaart niet zitquote:Op dinsdag 8 november 2005 17:57 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Als je op je moederbord bv niet genoeg SATA aansluitingen hebt naar je mening, kun je daar extra controllers voor kopen. Aansluitingen dus
Voor normaal gebruik zit er meestal wel voldoende op je moederbord.
Ligt er maar net aan, de budget kasten hebben vaak lage kwaliteit voeding. Als je niet gaat overclocken moet je daar geen last van hebben. Ik denk dat 450 watt voor je geen overbodige luxe, misschien is 400 ook nog genoeg.quote:Op dinsdag 8 november 2005 17:57 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Zijn voeding die bij de behuizing zitten over het algemeen goed? en hoeveel Watt raad je me aan?
Dan neem ik die even uit een andere compquote:Op dinsdag 8 november 2005 18:01 schreef mcintosh het volgende:
Floppy is trouwens wel handig hoor...
Als je je bios wilt updaten of herstellen. Of als je een besturingssysteem op je SATA schijf wil installeren, heb je een floppy drive nodig..
Bedankt voor de uitleg, nu zal ik zeker ander geheugen kopen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:04 schreef NiteSpeed het volgende:
Kingston? Bah!
Oké, want ik zie dat je HD inderdaad sata is, dus je zult em nodig hebbenquote:Op dinsdag 8 november 2005 18:03 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Dan neem ik die even uit een andere comp.
Pff, prima voor normaal gebruik hoor...quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:04 schreef NiteSpeed het volgende:
Kingston? Bah!
Het is een 64 bitsquote:Op dinsdag 8 november 2005 18:06 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Oké, want ik zie dat je HD inderdaad sata is, dus je zult em nodig hebben
Die voeding zal wel goed zitten. Als je niet gaat overclocken, anders wordt dat meer een issue, nu niet denk ik
En waarom neem je geen 64 bit processor? Zijn hele fijne dingen
Waarom niet voor abnormaal gebruik? En wat is abnormaal gebruik in deze zin?quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:06 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Pff, prima voor normaal gebruik hoor...
Ya, alleen minder leuk dat Kingston niet doorheeft wat zijn eigen specs zijn, dat het niet soepel samenwerkt met Asus moederborden en dat het goedkope troep is. Net zoiets als Maxtorquote:Op dinsdag 8 november 2005 18:06 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Pff, prima voor normaal gebruik hoor...
Dat bedoel als je gaat zitten kutten met de instellingen, dan krijg je dat. Ik heb ook Kingston en een Asus mobo, en helemaal nergens last van...quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:12 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ya, alleen minder leuk dat Kingston niet doorheeft wat zijn eigen specs zijn, dat het niet soepel samenwerkt met Asus moederborden en dat het goedkope troep is. Net zoiets als Maxtor.
Ik dacht leuk CAS2.0 geheugen te kopen, mijn systeem draaide alleen stabiel als ik hem op 2.5 zette. Baggerzooi, en dat moet dan de HyperX reeks voorstellen. Sinds ik het geheugen heb verwisseld voor respectievelijk Corsair XMS en GeIL geheugen loopt alles super.
En dit gaat over een 3400+ vs een P4 3.2ghz.quote:That leaves us with a clear description of the Athlon64 3400+: it's a top quality CPU that's especially suitable for games and that also lives up to its model name - albeit only in this category. At the end of the day, it still lags slightly behind the Pentium 4, a deficit that the 64 bit architecture could compensate for in the medium term, however. In the short term, Cool & Quiet could do the job, as Intel doesn't offer this type of energy management for desktop processors yet. We can only hope that the motherboard makers take note.
Dat is nou het hele punt. Dat geheugen is gemaakt om op CAS 2.0 te kunnen werken, in een Dual-Channel opstelling. Dan ga ik niet op 2.5 draaien omdat Kingston brakke reepjes maakt en er van uitgaat dat de meeste gebruikers hun bios op SPD settings laten staan. Wat ik doe is namelijk geen overklokken, maar instellen wat hij aan moet kunnen volgens de specs.quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:15 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Dat bedoel als je gaat zitten kutten met de instellingen, dan krijg je dat. Ik heb ook Kingston en een Asus mobo, en helemaal nergens last van...
En dat dat geheugen niet op 2.0 draait hoeft niks te maken te hebben met het geheugen. Zijn veel meer factoren waardoor een instabiel systeem ontstaat bij overclocken
Maar wie zegt dan dat het aan het geheugen ligt en niet aan je:quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:20 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Dat is nou het hele punt. Dat geheugen is gemaakt om op CAS 2.0 te kunnen werken, in een Dual-Channel opstelling. Dan ga ik niet op 2.5 draaien omdat Kingston brakke reepjes maakt en er van uitgaat dat de meeste gebruikers hun bios op SPD settings laten staan. Wat ik doe is namelijk geen overklokken, maar instellen wat hij aan moet kunnen volgens de specs.
Omdat ik ondertussen Corsair en GeIL geheugen heb gehad. Allemaal Dual-Channel en op CAS2.0 perfect werkend. Het lag echt 100% zeker aan de RAM.quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:25 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Maar wie zegt dan dat het aan het geheugen ligt en niet aan je:
- videokaart
- voeding
- processor
-mobo
?
Die moeten ook die snelheid aankunnen..
Apart, ik heb er geen last van. Heb verder ook geen slechte verhalen gehoord over Kingston...quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:27 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Omdat ik ondertussen Corsair en GeIL geheugen heb gehad. Allemaal Dual-Channel en op CAS2.0 perfect werkend. Het lag echt 100% zeker aan de RAM.
Ik ga nu kijkenquote:Op dinsdag 8 november 2005 18:16 schreef UnleashMitch het volgende:
Koeling zit op de videokaart. Andere vraag, waarom koop je de P4 ?
272 Intel Pentium 4 551, Socket 775, Boxed
99 Intel D915PGNL
Gezien de X800 wil je er best een goed spelletje mee spelen.
87,- Asus A8V
243,- AMD 64 3700+
Houdt je nog 41,- over en heb je een systeem wat in games zeker de P4 gaat verslaan
[..]
En dit gaat over een 3400+ vs een P4 3.2ghz.
http://forum.hardware.fr/(...)0-sujet-691287-1.htm
Nog iets over de keuze tussen een nog snellere P4 CPU of een 3700+.
En dan heb ik het nog niet eens over de temperatuur die een P4 op kan leverenM'n 2.8ghz liep tussen de 50/60 graden bij full load. M'n 3500+ blijft met full load op 31/32 graden, zelfs als m'n fan op 60% draait...
Bij de winkel waar ik alles wil halen kost de AMD Athlon 64 San Diego 3700+, Socket 939, Boxed 248, maar hij is maar 2.2 Ghz? Is dat niet een beetje weinig?quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:16 schreef UnleashMitch het volgende:
Koeling zit op de videokaart. Andere vraag, waarom koop je de P4 ?
272 Intel Pentium 4 551, Socket 775, Boxed
99 Intel D915PGNL
Gezien de X800 wil je er best een goed spelletje mee spelen.
87,- Asus A8V
243,- AMD 64 3700+
Houdt je nog 41,- over en heb je een systeem wat in games zeker de P4 gaat verslaan
[..]
En dit gaat over een 3400+ vs een P4 3.2ghz.
http://forum.hardware.fr/(...)0-sujet-691287-1.htm
Nog iets over de keuze tussen een nog snellere P4 CPU of een 3700+.
En dan heb ik het nog niet eens over de temperatuur die een P4 op kan leverenM'n 2.8ghz liep tussen de 50/60 graden bij full load. M'n 3500+ blijft met full load op 31/32 graden, zelfs als m'n fan op 60% draait...
GHZ moet je je niet op blind staren, dat zegt namelijk lang niet alles.quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:20 schreef --Christiaan-- het volgende:
Maar is 2.2 GHZ niet weinig?
Kan ik er fatsoenlijk games à la HL2 mee spelen?quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:24 schreef mcintosh het volgende:
[..]
GHZ moet je je niet op blind staren, dat zegt namelijk lang niet alles.
Die AMD's winnen meestal de strijd met pentiums ondanks de lager ghz, waar dat aan ligt weet ik niet precies. Maar het is wel zo, kun je zo nalezen in allerlei reviews.
Want?quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:32 schreef Markster het volgende:
Ik zou er eerder een 6800GT inzetten voor 50 euro extra
Hell yesquote:Op dinsdag 8 november 2005 19:26 schreef --Christiaan-- het volgende:
Kan ik er fatsoenlijk games à la HL2 mee spelen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | Antec Sonata II 450 Watt, Zwart 94,96 94,96 Kingston KVR333X64C25K2/1G DDR SDRAM, 1 GB, PC2700, 333 MHz, Matched pair (2x 512 MB) 77,31 154,62 AMD Athlon 64 San Diego 3700+, Socket 939, Boxed 208,40 208,40 Asus A8N-E 80,67 80,67 Western Digital Caviar Special Edition 200 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA II 75,63 75,63 LG Electronics GSA-4163B 16 x, 4 x, 16 x, Wit, Retail 44,54 44,54 Sweex 6 Kanaals Geluidskaart Retail 6,72 13,44 Totaal bestelling ¤ 896,63 BTW 19% 170,36 Vaste verzendkosten 8,50 Te betalen ¤ 1075,49 |
waar?quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:56 schreef --Christiaan-- het volgende:
Overigens geven ze voor ¤70 Windows geïnstalleerd + volledige montage systeem + 1 jaar garantie erbij. Aantrekkellijk!
www.azerty.nlquote:
quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:12 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ya, alleen minder leuk dat Kingston niet doorheeft wat zijn eigen specs zijn, dat het niet soepel samenwerkt met Asus moederborden en dat het goedkope troep is. Net zoiets als Maxtor.
Ik dacht leuk CAS2.0 geheugen te kopen, mijn systeem draaide alleen stabiel als ik hem op 2.5 zette. Baggerzooi, en dat moet dan de HyperX reeks voorstellen. Sinds ik het geheugen heb verwisseld voor respectievelijk Corsair XMS en GeIL geheugen loopt alles super.
Dus jij zegt dat er op mijn mobo al geluit zit?quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:10 schreef ralfie het volgende:
Ik zou dat geluidskaartje ditchen, op je moederbord zit veel beter spul
Verder ziet het er wel leuk uit, behalve het geheugen (400 mhz ipv 333 mhz?), maar dat weet ik niet zeker, ik volg het de laatste tijd niet meer zo![]()
Daarboven is het 2 gig in totaal, dus niet duurquote:Op dinsdag 8 november 2005 21:42 schreef TC03 het volgende:
Beter, maar nog wel aardig duur. Je hebt al 512 mb voor ongeveer ¤50, gewoon PC3200 (=400 mhz).
quote:Kingston KVR400D8R3AK2/1G DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB) ¤ 94,96 ¤ 189,92
Ja. Het is een pakket van 1GB bestaande uit 2 reepjes van 512. Ik heb 2 van die paketten besteld.quote:
Hmm ik vraag me af in hoeverre die installatie legaal isquote:Op dinsdag 8 november 2005 19:56 schreef --Christiaan-- het volgende:
Overigens geven ze voor ¤70 Windows geïnstalleerd + volledige montage systeem + 1 jaar garantie erbij. Aantrekkellijk!
Ooh, wees dan duidelijk. Maar dan kan je mijns inziens beter 2x 1gb kopen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:41 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Ja. Het is een pakket van 1GB bestaande uit 2 reepjes van 512. Ik heb 2 van die paketten besteld.
¤70 voor XP Home OEM is niet zo'n heel ongebruikelijke prijs volgens mij.quote:Op dinsdag 8 november 2005 23:48 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Hmm ik vraag me af in hoeverre die installatie legaal is![]()
Als de Windows illegaal is (=je krijgt niet het officiele pakket met serienr) dan is dat waardeloos. 1 jaar garantie is ook waardeloos omdat dat al op de producten zelf zit. Ja je kan nu terug naar de winkel ipv de fabrikant maar goed of dat nou zo'n geweldige extra service is, de winkel zal de producten net zo goed terug sturen naar de fabrikant. Houd je over de montage van je systeem;
Als je zelf kan bouwen dan zou ik het geld in een nieuwe koeler voor je CPU steken en geen 3700+ Boxed nemen. Waarschijnlijk een meerprijs van 10,- of 20,-. Stelt niets voor maar het is het meer dan waard. Kan je het zelf niet bouwen dan is het het ook nog waard om een 'nerd' 25,- te geven voor het installeren van je systeem. Zoiets is echt in een uurtje gedaan. Enige risico wat je loopt is dat ie iets sloopt.
¤25.quote:Op dinsdag 8 november 2005 23:48 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Als de Windows illegaal is (=je krijgt niet het officiele pakket met serienr) dan is dat waardeloos. 1 jaar garantie is ook waardeloos omdat dat al op de producten zelf zit. Ja je kan nu terug naar de winkel ipv de fabrikant maar goed of dat nou zo'n geweldige extra service is, de winkel zal de producten net zo goed terug sturen naar de fabrikant. Houd je over de montage van je systeem;
Als je zelf kan bouwen dan zou ik het geld in een nieuwe koeler voor je CPU steken en geen 3700+ Boxed nemen. Waarschijnlijk een meerprijs van 10,- of 20,-. Stelt niets voor maar het is het meer dan waard. Kan je het zelf niet bouwen dan is het het ook nog waard om een 'nerd' 25,- te geven voor het installeren van je systeem. Zoiets is echt in een uurtje gedaan. Enige risico wat je loopt is dat ie iets sloopt.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/211/topquote:Op dinsdag 8 november 2005 23:55 schreef TC03 het volgende:
¤70 voor XP Home OEM is niet zo'n heel ongebruikelijke prijs volgens mij.
Van Boxed naar Nonboxed win je geloof ik rond de 20,-. Steek daar 15/20,- bij en je kan een goede Zalman kopen a 35quote:¤25.Ik zou dat persoonlijk echt niet voor 25 doen, wat als er wat kapot gaat. Risico enzo. ¤50, minimaal.
![]()
Hey, lul eens niet uit je nek. Je bent echt niet de enige die ooit iets over computers hebt geleerd en je speculaties slaan al helemaal nergens op.quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Misschien moet je voordat je hyperX geheugen koopt even de compatible mobo list bekijken.
Er zijn namelijk maar weinig moederborden welke CL 2.0 aankunnen.
Dat is dus geen fout van je geheugen, maar van je waarschijnlijk goedkopere mobootje
Ik kom er net achter dat het alleen installeren is dus Windows moet je er nog bij kopen. Dat doe ik zelf wel installeren danquote:Op dinsdag 8 november 2005 23:48 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 8 november 2005 17:59 schreef --Christiaan-- het volgende:
Overigens, Techno zegt nu weer dat het op de videokaart niet zit.
quote:Op dinsdag 8 november 2005 17:56 schreef Techno het volgende:
Standaard zit er wel een koeler op die videokaart.
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:12 schreef NiteSpeed het volgende:
niet in een pci-e slot, maar er zitten ook gewone pci sloten opquote:Op woensdag 9 november 2005 08:00 schreef --Christiaan-- het volgende:
Kan er trouwens ook PCI in een PCI-e slot?
Zelf bouwen.. in een uurtje heb je hem al draaiende, als alles mee zit tenminste.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:55 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ik wil jullie even allemaal bedanken voor de tips, hij gaat binnekort besteld worden, over montage moet ik nog denken. Ik bedoel, zal ik die garantie nodig hebben? Zelf bouwen lijkt me best leuk enzo.
-edit-quote:Op woensdag 9 november 2005 07:45 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ik kom er net achter dat het alleen installeren is dus Windows moet je er nog bij kopen. Dat doe ik zelf wel installeren dan. Systeem installeren + 1 jaar garantie kost maar ¤35
Mijn drijfveer was de hoogste rating tegen dezelfde of lagere prijs als de P4+mobo die hij eerst koosquote:Op woensdag 9 november 2005 10:47 schreef Pringlemaster het volgende:
waarom neem je een athlon 3700+? vanwege die 1 mb cache?
AMD's hebben een hogere Instructies per clocktick. Vergelijk het maar met het volgende: Intel en AMD zijn een gat aan het graven. Intel heeft een relatief kleine schop. AMD een wat grotere. AMD kan met minder vaak zand scheppen een even diep gat graven dan Intel. Ofterwijl AMD's zijn in staat om meer instructies te verwerken per kloktik.quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:24 schreef mcintosh het volgende:
[..]
GHZ moet je je niet op blind staren, dat zegt namelijk lang niet alles.
Die AMD's winnen meestal de strijd met pentiums ondanks de lager ghz, waar dat aan ligt weet ik niet precies. Maar het is wel zo, kun je zo nalezen in allerlei reviews.
Dan zou hij dus eventueel nog kunnen kiezen voor een Athlon 64 3500+ (venice)?quote:Op woensdag 9 november 2005 18:37 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
-edit-
La maar, begreep het verkeerdVoor die 70,- willen ze XP installeren als je dat er nog bij koopt.
[..]
Mijn drijfveer was de hoogste rating tegen dezelfde of lagere prijs als de P4+mobo die hij eerst koosDe cache is idd niet zo heel belangrijk. Ik las dat AMD terug was gegaan van 1mb naar 512kb omdat de productie te duur was voor de performance winst die het geeft.
Uiteraard ook niets mis mee, heb m hier zelf ook draaienquote:Op donderdag 10 november 2005 14:53 schreef Pringlemaster het volgende:
Dan zou hij dus eventueel nog kunnen kiezen voor een Athlon 64 3500+ (venice)?
Aangezien het qua performance toch vrij weinig uitmaakt, en het scheelt hem nog eens ±35 euro (mocht geld het probleem zijn).
Als je wilt gaan gamen niet die pentium en videokaart nemenquote:Op zondag 13 november 2005 18:41 schreef 200466 het volgende:
hey iedereen! ik wil een pc bouwen maar weet niet zo goed wat bij elkaar past... hebben jullie tips of opmerkingen?
Soort Aantal Omschrijving Prijs
Behuizingen 1 Antec SLK 3800B-EC (400 Watt - ATX Miditower) ¤ 102,65
Moederborden 1 ASUS P5WD2 (800 Mhz i955X - ATX - S775) ¤ 192,80
Processoren 1 INTEL Pentium 4 630 (S775 - 800 MHz - 2 MB) 3,0 ¤ 194,89
Geheugen 2 PC3200 - 512 MB - DDR - Kingston ValueRAM CL2.5 ¤ 55,13
Harde schijven 1 Maxtor 200 GB 6L200R0 (PATA133 - 16 MB) ¤ 91,81
Floppy drives 1 FDD Alps 3,5" 1,44 Mb Floppy diskdrive - Zwart ¤ 16,61
Grafische kaarten 1 Sapphire X1300 - 512 MB - PCIe - TV+2xDVI ¤ 136,37
Geluidskaarten 1 Creative Sound Blaster Live! 24bit 7.1 - Retail ¤ 42,78
Netwerk 1 PCI - 1000 Mbps - 3COM 3C2000-T ¤ 49,52
CD-Writers 1 Asus Combo (52x32x52x +16x DVD- int.-retail) Zwart ¤ 29,48
CD-Writers 1 Asus Combo (52x32x52x +16x DVD- int.-retail) Zwart ¤ 29,48
DVD Writers 1 DVD±RW NEC ND-6650 Slim Line - Bulk - Zwart ¤ 87,86
Toetsenborden 1 Logitech Cordless Desktop MX3000 (incl. lasermuis) ¤ 78,56
Monitoren TFT 1 TFT 17" IIyama E438S-B - Zwart (8ms) ¤ 266,56
Nee.quote:Op vrijdag 18 november 2005 07:55 schreef --Christiaan-- het volgende:
Even een kick, als ik twee 6800GTs koop, hoe laat ik ze dan SLI werken en werkt het dan echt dubbel zo snel?
Hoezo?quote:
En dan heb je echt absoluut geen verdubbeling van snelheid te pakken.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Omdat een spel SLI ook wel echt moet ondersteunen.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |