abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32148451
De verdediging bij Ajax begon toen bij de spits van Ajax. Tegenwoordig wordt het ze pas moeilijk gemaakt als ze op de 16 staan.
pi_32148528
Ik zie liever het Ajax van Lious terug... weg met de jankerds en de watjes, en voetballen met je kadaver...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_32148591
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:28 schreef M0NTANA het volgende:

Verhaal.
Ik zie het probleem echt niet in het systeem liggen. Het heeft seizoenenlang goed gewerkt en dan zou het ineens niet meer werken, terwijl het hele team, in ieder geval de kern, uit Ajax - opgeleide spelers bestaat, dus bekendheid met het 433/343 systeem.

Als je 442 zoals jij het zegt wilt gaan spelen, dan moet je een afmaker a la Sjevsjenko, Crespo, Kezman, Ronaldo, Eto'o rond moeten hebben lopen. Die hebben we niet. Rosenberg, Charisteas, Babel en Yannis zijn geen afmakers pur sang. Rosales, Pienaar, Mitea die er om heen zouden moeten zwerven of op 10 zouden moeten spelen, kunnen ook geen 25 ballen per seizoen afmaken. Dus dan moet je weer spelers gaan kopen, moet je al die spelers die het 433 gewendt zijn (Heitinga, Emanuelson, De Jong, Sneijder, Pienaar, Babel, Mitea, Maduro) weer ineens in 442 laten voetballen.

Het hele systeem verhaal wordt sowieso overdreven want het gaat mijn inziens meer om samenwerking, een geheel en de uitvoering van de opdrachten van de trainer. Een 433 kan bij balverlies net zo goed 451 zijn, terwijl 442 net zo goed 424 kan zijn.

Ik heb er vertrouwen in met Mitea op linksbuiten, net zo'n spelers als vd Meijde. Gedurende wedstrijd kanker je hem echt helemaal af, maar als ie er een tijd niet bij is, dan mis je z'n assists, goals en het creeren van mogelijkheiden toch echt wel. Huntelaar in de spits is ook al een verbetering en dan toch maar Rosales of Babel als rechtsbuiten. Ervan uitgaande dat Pienaar weggaat.

Met De Jong, Maduro, Sneijder heb je een kern op het middenveld die in balans is, weten hoe ze moeten voetballen daar en daar ook talentvol genoeg voor zijn. Trabelsi, Grygera, Heitinga en Emanuelson achterin en je hebt een stabiele verdediging met een echte mandekker (Grygera), aanvallende impulsen over rechts en links en hopelijk een Heitinga in vorm er weer staan.
pi_32148637
Precies, systeem is heilig
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  donderdag 10 november 2005 @ 14:56:13 #280
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32148886
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:46 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ik zie het probleem echt niet in het systeem liggen. Het heeft seizoenenlang goed gewerkt en dan zou het ineens niet meer werken, terwijl het hele team, in ieder geval de kern, uit Ajax - opgeleide spelers bestaat, dus bekendheid met het 433/343 systeem.

Als je 442 zoals jij het zegt wilt gaan spelen, dan moet je een afmaker a la Sjevsjenko, Crespo, Kezman, Ronaldo, Eto'o rond moeten hebben lopen. Die hebben we niet. Rosenberg, Charisteas, Babel en Yannis zijn geen afmakers pur sang. Rosales, Pienaar, Mitea die er om heen zouden moeten zwerven of op 10 zouden moeten spelen, kunnen ook geen 25 ballen per seizoen afmaken. Dus dan moet je weer spelers gaan kopen, moet je al die spelers die het 433 gewendt zijn (Heitinga, Emanuelson, De Jong, Sneijder, Pienaar, Babel, Mitea, Maduro) weer ineens in 442 laten voetballen.

Het hele systeem verhaal wordt sowieso overdreven want het gaat mijn inziens meer om samenwerking, een geheel en de uitvoering van de opdrachten van de trainer. Een 433 kan bij balverlies net zo goed 451 zijn, terwijl 442 net zo goed 424 kan zijn.

Ik heb er vertrouwen in met Mitea op linksbuiten, net zo'n spelers als vd Meijde. Gedurende wedstrijd kanker je hem echt helemaal af, maar als ie er een tijd niet bij is, dan mis je z'n assists, goals en het creeren van mogelijkheiden toch echt wel. Huntelaar in de spits is ook al een verbetering en dan toch maar Rosales of Babel als rechtsbuiten. Ervan uitgaande dat Pienaar weggaat.

Met De Jong, Maduro, Sneijder heb je een kern op het middenveld die in balans is, weten hoe ze moeten voetballen daar en daar ook talentvol genoeg voor zijn. Trabelsi, Grygera, Heitinga en Emanuelson achterin en je hebt een stabiele verdediging met een echte mandekker (Grygera), aanvallende impulsen over rechts en links en hopelijk een Heitinga in vorm er weer staan.
De tien onder Louis van Gaal was de man die het spel bepaalde, hetzelfde systeem spelen maar dan zonder tien heeft dus geen zin, je ziet toch zelf ook wel dat er te weinig creativiteit is? En over afmakers gesproken, heb je Markus Rosenberg wel eens zien spelen in dienst van Malmö FF? Daar was hij érg gevaarlijk in het 4-4-2-systeem, constant dook hij de diepte in op passes vanaf het middenveld.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  donderdag 10 november 2005 @ 15:02:26 #281
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32149094
Maarten Stekelenburg op doel, daarvoor een viermansverdediging, bestaande uit: Hatem Trabelsi, Zdenek Grygera, Johnny Heitinga en Urby Emanuelson. Op het middenveld van rechts naar links: Nigel de Jong, Hedwiges Maduro, Wesley Sneijder en Maxwell. In de aanval Ryan Babel en daaromheen Markus Rosenberg, dan komt het vast goed.

Natuurlijk ben ik zelf ook wel voor het klassieke 4-3-3-/3-4-3-systeem, maar dan moet je daar wel de goede spelers voor hebben en het systeem goed invullen. Sinds het vertrek van Louis van Gaal is het niet meer goed ingevuld, dus doe dan maar een ander, rendabeler systeem.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  donderdag 10 november 2005 @ 15:04:25 #282
134223 Mr.Johnson
Nog steeds zoekende...
pi_32149163
Het ligt niet zo zeer aan het systeem maar meer aan de invulling er van. Blind heeft het er altijd over dat 433 de beste veldbezetting geeft maar dan houdt hij geen rekening met rennende backs. Ik denk dat het 'oude' systeem dat onder Van Gaal werd gespeeld een veel logischer veldbezetting tot gevolg heeft. Dan heb je overal driehoekjes op het veld en kan je pas echt goed positiespel spelen.
  donderdag 10 november 2005 @ 15:08:31 #283
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32149287
quote:
Op donderdag 10 november 2005 15:04 schreef Mr.Johnson het volgende:
Het ligt niet zo zeer aan het systeem maar meer aan de invulling er van. Blind heeft het er altijd over dat 433 de beste veldbezetting geeft maar dan houdt hij geen rekening met rennende backs. Ik denk dat het 'oude' systeem dat onder Van Gaal werd gespeeld een veel logischer veldbezetting tot gevolg heeft. Dan heb je overal driehoekjes op het veld en kan je pas echt goed positiespel spelen.
Dat probeer ik ook aan te geven, het systeem dat Danny Blind voor ogen heeft, mist de belangrijkste aspecten van het succesvolle systeem dat Louis van Gaal in de periode 1994-1996 hanteerde.
pi_32149650
Ik blijf voorstander om Van der Meyde terug te halen.
pi_32149897
quote:
Op donderdag 10 november 2005 15:19 schreef Nashje het volgende:
Everton zegt vast ja tegen een ruil met Charisteas en Galasek.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_32150543
Dat zou ik direct doen..
pi_32150823
Als je nog vijf miljoen kan krijgen voor Nigel de Jong komende winterstop, dan mag hij van mij weg.

Sneijder moet HOE DAN OOK blijven.
  donderdag 10 november 2005 @ 16:27:19 #288
82589 S-Two
barba macacu
pi_32151621
--------------Stekelenburg--------------
-----Heitinga---Grygera---Vermaelen
------------------Maduro------------------
--De jong---------------Emanuelsson--
---------------Sneijder------------------
Rosalel--------Yannis----------Babel

Dit lijkt mij ongeveer het beste als je nu 4-3-3 wilt spelen, met dan Maduro op de 4 en Sneijder op de 10. Aan het eind van het seizoen kunnen we dan normale buitenspelers halen en is ook Mitea dan weer klaar. Babel kan dan naar het centrum en er moet een goede verdediger (ipv Vermaelen?) bijkomen.

edit: Dit is dus als je met het oude 4-3-3 wilt spelen. En je kan er vanuit gaan dat Trabelsi en Pienaar bijv. weg gaan, dus dan mogen ze van mijn part in de winterstop verkocht worden. Kan je alvast gaan werken aan een 4-3-3 voor volgend seizoen en wellicht al een aantal aankopen doen voor het systeem.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_32152086
---------------Stekelenburg------------------------
---------Heitinga------------Vlaar------------------
Luirink-------------------------------Emanuelsson
-------------------Maduro---------------------------
De Jong------------------------------------Sneijder
-------------------Landzaat-------------------------
-----------Babel-----------Huntelaar---------------

Dit lijkt mij nou eens een leuk team.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_32152122
Luirink op rechts?
pi_32152157
Heitinga - Vlaar - Luirink - Emanuelson lijkt me idd verstandiger.
Landzaat lijkt me trouwens ook niet echt geschickt als nummer tien.
pi_32152180
quote:
Op donderdag 10 november 2005 16:45 schreef Da_Sandman het volgende:
---------------Stekelenburg------------------------
---------Heitinga------------Vlaar------------------
Luirink-------------------------------Emanuelsson
-------------------Maduro---------------------------
De Jong------------------------------------Sneijder
-------------------Landzaat-------------------------
-----------Babel-----------Huntelaar---------------

Dit lijkt mij nou eens een leuk team.
Luirink rechtsback? Landzaat op 10? John uit vorm en Ron overschat centraal? Hoe vaak kijk jij naar wedstrijden?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_32152254
Ik oordeel spelers niet op enkele wedstrijden cultje...
Zoals zjroen je nou ook al een eeuwigheid probeert uit te leggen is Heitinga gewoon een bere sterke verdediger. En als JIJ iemand overschat vind hoef je die mening niet aan anderen op te dringen hoor, maar dat heb ik je ook al vaker gezegd.

Maar ja, daar ben je nou psv'er voor, hardleers...
In Southern Sun
  donderdag 10 november 2005 @ 16:57:35 #294
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_32152418
En waarom wordt Luirink zo gehyped na een paar goede wedstrijden?
A.M.A.B
pi_32152536
Ik ben aan de ene kant snel geneigd te denken over die eenoog in het land der blinden, maar durf wel te stellen dat ie gewoon goed is.
In Southern Sun
  donderdag 10 november 2005 @ 17:03:01 #296
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32152556
quote:
Op donderdag 10 november 2005 16:57 schreef Cart_man het volgende:
En waarom wordt Luirink zo gehyped na een paar goede wedstrijden?
Ach, dat gebeurt al jaren. Typisch Nederlands, denk ik.

Zelfde verhaal met Salomon Kalou, paar leuke wedstrijden en hij moet in Oranje.
pi_32152615
quote:
Op donderdag 10 november 2005 16:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik oordeel spelers niet op enkele wedstrijden cultje...
Zoals zjroen je nou ook al een eeuwigheid probeert uit te leggen is Heitinga gewoon een bere sterke verdediger. En als JIJ iemand overschat vind hoef je die mening niet aan anderen op te dringen hoor, maar dat heb ik je ook al vaker gezegd.

Maar ja, daar ben je nou psv'er voor, hardleers...
Ok, over Vlaar wil ik nog discussiëren. Je kunt me ook nog wijs maken dat Heitinga snel is en een behoorlijke pass heeft. Maar Heitinga en beresterk in dezelfde context? Die vent wordt nog door Farfán omver gelopen.
pi_32152645
Het is geen dommekracht zoals Alex dat is, dat zeker niet. Maar sterk issie zeker, en met beresterk bedoel ik ook zijn andere kwaliteiten.
In Southern Sun
pi_32152647
quote:
Op donderdag 10 november 2005 17:05 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ok, over Vlaar wil ik nog discussiëren. Je kunt me ook nog wijs maken dat Heitinga snel is en een behoorlijke pass heeft. Maar Heitinga en beresterk in dezelfde context? Die vent wordt nog door Farfán omver gelopen.
Farfan vliegt er zo overheen als je begrijpt wat ik bedoel
Houd van een lijntje.
  donderdag 10 november 2005 @ 17:12:57 #300
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_32152826
quote:
Op donderdag 10 november 2005 15:19 schreef Nashje het volgende:
asjeblieft niet zeg
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')