Ik zie het probleem echt niet in het systeem liggen. Het heeft seizoenenlang goed gewerkt en dan zou het ineens niet meer werken, terwijl het hele team, in ieder geval de kern, uit Ajax - opgeleide spelers bestaat, dus bekendheid met het 433/343 systeem.quote:
De tien onder Louis van Gaal was de man die het spel bepaalde, hetzelfde systeem spelen maar dan zonder tien heeft dus geen zin, je ziet toch zelf ook wel dat er te weinig creativiteit is? En over afmakers gesproken, heb je Markus Rosenberg wel eens zien spelen in dienst van Malmö FF? Daar was hij érg gevaarlijk in het 4-4-2-systeem, constant dook hij de diepte in op passes vanaf het middenveld.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik zie het probleem echt niet in het systeem liggen. Het heeft seizoenenlang goed gewerkt en dan zou het ineens niet meer werken, terwijl het hele team, in ieder geval de kern, uit Ajax - opgeleide spelers bestaat, dus bekendheid met het 433/343 systeem.
Als je 442 zoals jij het zegt wilt gaan spelen, dan moet je een afmaker a la Sjevsjenko, Crespo, Kezman, Ronaldo, Eto'o rond moeten hebben lopen. Die hebben we niet. Rosenberg, Charisteas, Babel en Yannis zijn geen afmakers pur sang. Rosales, Pienaar, Mitea die er om heen zouden moeten zwerven of op 10 zouden moeten spelen, kunnen ook geen 25 ballen per seizoen afmaken. Dus dan moet je weer spelers gaan kopen, moet je al die spelers die het 433 gewendt zijn (Heitinga, Emanuelson, De Jong, Sneijder, Pienaar, Babel, Mitea, Maduro) weer ineens in 442 laten voetballen.
Het hele systeem verhaal wordt sowieso overdreven want het gaat mijn inziens meer om samenwerking, een geheel en de uitvoering van de opdrachten van de trainer. Een 433 kan bij balverlies net zo goed 451 zijn, terwijl 442 net zo goed 424 kan zijn.
Ik heb er vertrouwen in met Mitea op linksbuiten, net zo'n spelers als vd Meijde. Gedurende wedstrijd kanker je hem echt helemaal af, maar als ie er een tijd niet bij is, dan mis je z'n assists, goals en het creeren van mogelijkheiden toch echt wel. Huntelaar in de spits is ook al een verbetering en dan toch maar Rosales of Babel als rechtsbuiten. Ervan uitgaande dat Pienaar weggaat.
Met De Jong, Maduro, Sneijder heb je een kern op het middenveld die in balans is, weten hoe ze moeten voetballen daar en daar ook talentvol genoeg voor zijn. Trabelsi, Grygera, Heitinga en Emanuelson achterin en je hebt een stabiele verdediging met een echte mandekker (Grygera), aanvallende impulsen over rechts en links en hopelijk een Heitinga in vorm er weer staan.
Dat probeer ik ook aan te geven, het systeem dat Danny Blind voor ogen heeft, mist de belangrijkste aspecten van het succesvolle systeem dat Louis van Gaal in de periode 1994-1996 hanteerde.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:04 schreef Mr.Johnson het volgende:
Het ligt niet zo zeer aan het systeem maar meer aan de invulling er van. Blind heeft het er altijd over dat 433 de beste veldbezetting geeft maar dan houdt hij geen rekening met rennende backs. Ik denk dat het 'oude' systeem dat onder Van Gaal werd gespeeld een veel logischer veldbezetting tot gevolg heeft. Dan heb je overal driehoekjes op het veld en kan je pas echt goed positiespel spelen.
Everton zegt vast ja tegen een ruil met Charisteas en Galasek.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:19 schreef Nashje het volgende:
Ik blijf voorstander om Van der Meyde terug te halen.
Luirink rechtsback? Landzaat op 10? John uit vorm en Ron overschat centraal? Hoe vaak kijk jij naar wedstrijden?quote:Op donderdag 10 november 2005 16:45 schreef Da_Sandman het volgende:
---------------Stekelenburg------------------------
---------Heitinga------------Vlaar------------------
Luirink-------------------------------Emanuelsson
-------------------Maduro---------------------------
De Jong------------------------------------Sneijder
-------------------Landzaat-------------------------
-----------Babel-----------Huntelaar---------------
Dit lijkt mij nou eens een leuk team.
Ach, dat gebeurt al jaren. Typisch Nederlands, denk ik.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:57 schreef Cart_man het volgende:
En waarom wordt Luirink zo gehyped na een paar goede wedstrijden?
Ok, over Vlaar wil ik nog discussiëren. Je kunt me ook nog wijs maken dat Heitinga snel is en een behoorlijke pass heeft. Maar Heitinga en beresterk in dezelfde context?quote:Op donderdag 10 november 2005 16:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik oordeel spelers niet op enkele wedstrijden cultje...
Zoals zjroen je nou ook al een eeuwigheid probeert uit te leggen is Heitinga gewoon een bere sterke verdediger. En als JIJ iemand overschat vind hoef je die mening niet aan anderen op te dringen hoor, maar dat heb ik je ook al vaker gezegd.
Maar ja, daar ben je nou psv'er voor, hardleers...
Farfan vliegt er zo overheen als je begrijpt wat ik bedoelquote:Op donderdag 10 november 2005 17:05 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ok, over Vlaar wil ik nog discussiëren. Je kunt me ook nog wijs maken dat Heitinga snel is en een behoorlijke pass heeft. Maar Heitinga en beresterk in dezelfde context?Die vent wordt nog door Farfán omver gelopen.
asjeblieft niet zegquote:Op donderdag 10 november 2005 15:19 schreef Nashje het volgende:
Ik blijf voorstander om Van der Meyde terug te halen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |