abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 november 2005 @ 11:44:31 #251
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_32143293
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:26 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Heijtinga, natuurlijk, waarom niet? Gewoon een kans geven om uit zIjn dip te komen. Betere alternativen zijn er in de huidige selectie voor volgend seizoen toch niet. Gry gaat weg, vlaar komt nog niet... maduro wil je daar niet hebben....
Ik zie Grygera niet vertrekken eigenlijk.
Tot wanneer heeft die nog een contract eigenlijk?
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  donderdag 10 november 2005 @ 11:46:29 #252
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_32143349
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:44 schreef PyTh het volgende:

[..]

Ik zie Grygera niet vertrekken eigenlijk.
Tot wanneer heeft die nog een contract eigenlijk?
2006 --> 2007
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_32143414
Grygera heeft tot 2007 een contract.

Als Tsjechie naar het wk gaat, is Grygera na dat wk weg hoor.
  donderdag 10 november 2005 @ 11:49:50 #254
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_32143434
Oeps, inderdaad 2007. heeft nog een jaar na dit seizoen...!
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_32144031
Waarom is mijn opmerking over Van Geel weg gehaald?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 10 november 2005 @ 12:16:30 #256
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32144163
quote:
Op donderdag 10 november 2005 12:11 schreef fernando_redondo het volgende:
Twee pagina's terug, pagina 4.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 10 november 2005 @ 12:22:05 #257
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32144309
quote:
Op donderdag 10 november 2005 12:11 schreef fernando_redondo het volgende:
deze? Het grote AFC AJAX-topic #217: Leve de play-offs!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 10 november 2005 @ 12:37:34 #258
134223 Mr.Johnson
Nog steeds zoekende...
pi_32144728
Het is wel duidelijk dat het roer nu eindelijk eens rigoreus om moet. Wil Ajax weer herkenbaar voetbal spelen dan moet het in mijn ogen terug naar het systeem dat in de jaren 90 onver Van Gaal werd gespeeld. Dat betekend afscheid nemen van die rennende backs. Gewoon twee verdedigend sterke spelers op de vleugel die zouden moeten spelen in de mandekking op de spitsen. Dan kan je ook één centrale verdediger opofferen om te laten doorschuiven naar het middenveld. Dan hou je nog één centrale verdediger over om de boel een beetje te leiden.

Daarnaast zou er een echte nummer tien in het elftal moeten terugkeren die dichtbij de centrum spits kan spelen. Links en rechts op het middenveld beb je dan een beetje allround spelers nodig die waar nodig de zijkanten van de verdidiging kunnen versterken. De links- en rechtsbuiten lijkt me logisch. Die moeten een voorzet kunnen geven en moeten zich vooral niet druk maken om voorbij rennende backs. En de spits moet de ballen gewoon door het net heen rammen.

Wat mij betreft kunnen er dan heel wat spelers weg: Trabelsi, Maxwell (misschien een optie op het middenveld), Rosenberg, Pienaar (op '10' geen optie voor mij), Lindenbergh, Galasek en Escudé (misschien een optie als linksback)

Er moet een hoop veranderen bij Ajax willen ze in de komende jaren nog een beetje mee blijven doen endat begint met een duidelijk systeem.
pi_32145203
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:23 schreef PyTh het volgende:

[..]

Heitinga centraal achterin?
Als hij ooit nog eens in vorm komt is hij in mijn ogen de beste oplossing. Snel, sterk in de lucht, verdedigend in orde, goede pass.

Als hij in vorm is ....
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_32145387
quote:
Nee
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 10 november 2005 @ 13:01:25 #261
82589 S-Two
barba macacu
pi_32145417
Wat Johnson zegt. Ajax wil weer in het oude systeem spelen met een inschuivende 4. Maar als je dan aan de zijkanten een Trabelsi en Maxwell/Emanuelsson hebt, die ook alleen maar naar voren rennen en geen echte verdedigers zijn houd je dus maar 1 echte verdediger over. Ik ben het dan ook met hem eens. Of het systeem aanpassen, of andere spelers scouten/halen. In dat opzicht is trouwens een Heitinga best bruikbaar als rechtsback.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  donderdag 10 november 2005 @ 13:02:56 #262
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32145458
Ze speelde tegen NEC eigenlijk het vertrouwde 3-4-3-systeem, mét inschuivende vier en een echte tien.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_32145519
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:17 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Het is alleen maar om te laten zien dat Van Geel onzin verkoopt, want Ajax heeft het in de laatste 10 jaar veel beter gedaan met spelers van buiten Nederland dan van binnen Nederland en verder haalde Van Geel bij AZ op Huysegems alleen spelers waar hij zelfde mee werkte.

Het is gewoon bullshit wat hij loopt te verkopen.

P.S. Tobiassen was ook al een goed voorbeeld
Dit was hij, dus toch verkeerd zitten kijken
pi_32145525
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:02 schreef M0NTANA het volgende:
Ze speelde tegen NEC eigenlijk het vertrouwde 3-4-3-systeem, mét inschuivende vier en een echte tien.
helaas had het geen effect, tis wel hèt systeem ja.
  donderdag 10 november 2005 @ 13:13:24 #265
134223 Mr.Johnson
Nog steeds zoekende...
pi_32145770
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:02 schreef M0NTANA het volgende:
Maar zodra Trabelsi weer fit is en Pienaar en Galasek weer te terug zijn, dan vervallen ze weer in het oude.
  donderdag 10 november 2005 @ 13:20:02 #266
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32145962
Klopt, want de technische staf van Ajax weet volgens mij zelf niet eens meer hoe Ajax in der periode 1994-1996 onder Louis van Gaal precies speelde. Want tegenwoordig spelen er aanvallend ingestelde backs, terwijl onder Louis van Gaal de backs juist de mandekkers waren en zelden de middenlijn passeerden.
pi_32147582
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:58 schreef HeatWave het volgende:
Uiteraard wil hij weg en rijk worden, dat willen we/ze allemaal....

Maar bij Ajax zou je een heel leuk begin kunnen maken, maar het bestuur is nogal op de knip...
Bij ajax bleef je vroeger omdat je voor de prijzen ging hoe dan ook. Tegenwoordig mag je al blij zijn als je door bekert!
pi_32147666
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:20 schreef M0NTANA het volgende:
Klopt, want de technische staf van Ajax weet volgens mij zelf niet eens meer hoe Ajax in der periode 1994-1996 onder Louis van Gaal precies speelde. Want tegenwoordig spelen er aanvallend ingestelde backs, terwijl onder Louis van Gaal de backs juist de mandekkers waren en zelden de middenlijn passeerden.
Je had toen toch Reiziger die menig spits eruit liep om rug dekking te geven aan de boer of de centrale mandekker. Wie moet dat klusje nu opklaren?? Je had overmars die wel eens een man of 3 eruit liep en zo voor zorgde dat de andere kant door de dekking altijd voor de opkomende middenvelder half open stond .. je had bogarde die een spits gewoon onder de zoden trapte als het moet. Je had centraal over de hele as slimme voetballers lopen. Die heb je nu niet. Ze presteerden niet zomaar goed.
pi_32147712
Ajax heeft te lichte spelers die bang zijn voor een tikkie...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_32147758
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:17 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Ajax heeft te lichte spelers die bang zijn voor een tikkie...
nou niet voor een tikkie breed iig
pi_32147767
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:13 schreef Chadi het volgende:

[..]

Bij ajax bleef je vroeger omdat je voor de prijzen ging hoe dan ook. Tegenwoordig mag je al blij zijn als je door bekert!
Bij PSV kan je wel prijzen winnen en vertrekt ook iedereen

2005: Lee, Bouma, Park, Van Bommel, Vogel
2004: Hofland, Rommedahl, Kezman, Robben, Waterreus
2002: Van Nistelrooy
2001: Nilis
1998: Stam, Cocu, Zenden, Numan, Jonk
1996: Ronaldo
  donderdag 10 november 2005 @ 14:28:40 #272
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32148040
In het systeem van Louis van Gaal waren de twee en de vijf de mandekkers, gaf de drie de nodige rugdekking en schoof de vier door naar het middenveld (zie figuur A). Tegenwoordig staan de rechts- en de linksback aan de kalklijn, bemoeien zich met de opbouw en stoppen slechts de vleugelspelers van de tegenstander af. De twee centrale verdedigers zijn verantwoordelijk voor de mandekking, dus het is eigenlijk logisch dat het middenveld met de punt naar achteren (zie figuur C) speelt in plaats van met de punt naar voren, anders is de ruimte voor de verdediging te groot (zie figuur B). Nu we zonder tien spelen, is de angel uit het spel en missen we een stuk creativiteit, feitelijk is de balans nu zoek.

Ajax moet dus óf naar een systeem toe met aanvallend ingestelde backs, waardoor je in feite niet meer met vleugelspitsen moet spelen óf juist weer naar het 4-3-3-/3-4-3-systeem van Louis van Gaal, waarin de vleugelspitsen het veld breed houden en de backs zich vooral bezig houden met verdedigen. Wanneer dit niet wordt gedaan, zal er geen goede balans zijn.

Mijn voorstel is om met een verkapt 4-4-2-systeem te gaan spelen, met centraal op het middenveld twee defensieve/controlerende middenvelders en aan de flanken twee middenvelders met diepgang, die samen met de backs het veld breed houden. Voorin één diepe spits en één spits die daaromheen zwerft, een soort moderne tien. PSV speelde zo, toen Ronaldo/Ruud van Nistelrooij de diepste spits was en Luc Nilis de tien. Maar goed, ik ben helaas geen trainer van Ajax.
pi_32148049
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:19 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Nou niet in zulke mate als bij Ajax en de binnenlandse aanvoer is bij PSV gewoon beter omdat ze om een of andere reden PSV verkizen boven Ajax. Misschien het Ajax imago verbeteren???
pi_32148062
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:19 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

ja maar psv is geen mooie club
Houd van een lijntje.
pi_32148208
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:28 schreef M0NTANA het volgende:
-knip-
Goede heldere post. De optie die je geeft is de juiste, zo zou ik het ook graag zien.
That's all folks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')