Bij mij voelt het als loskoppeling
![]()
Ik erger me dan ook niet aan andere mensen of wat dan ook. Omdat ik helemaal los ben van het menselijke. Ik verkeer dan niet meer in menselijke staat als het ware. En sta helemaal los van alles.
Vandaar mijn ondertitel weer anders is. Dit voelt als pure vrijheid. Ik ben dan ook niet afhankelijk van anderen als het ware.
Ik voel me dan helemaal los gekoppelt
![]()
En dat wil ik ook. Helemaal geen afhankelijkheid op welk opzicht dan ook.
Het voelt dan wederom alsof ik niet besta en uit elkaar val helemaal.
Alsof de navelstreng is doorgeknipt of wat dan ook
![]()
Ik neem dan maar een voorbeeld aan. Ik denk wel dat het allemaal te maken heeft met het mens zijn, dat ik en misschien ook anderen vast zitten op een bepaalde manier in het bestaan.
En dat is klef en plakkerig en mensen onderling kleffen ook aan elkaar vast. Het idee om zelf invloed uit te oefenen op de omgeving zou mooi zijn. Stel je hebt lastpakken en daar moet je vanaf. Daar moet je dus vanaf omdat ze je leven beinvloeden. Dat je door afstand te nemen vanzelf die laspakken beinvloed door je eigen gedrag.
En dat je zo invloed krijgt op je hele bestaan. Dan ben je dus vrij. En vrijheid heeft te maken met je hele leven en omgeving. Niet alleen met je eigen hebben en houden maar ook met hoe anderen naar je kijken en hoe anderen met je omgaan.
Heb je invloed op alles, dan pas ben je vrij denk ik
![]()
Maar dan nog heb ik een lange weg te gaan in mijn nabije omgeving. Dan moet je mensen zaken duidelijk maken en een bepaald iets uitstralen zodat ze je behandelen zoals jou het goed dunkt. Gebeurt dat niet, dan nog ben je opgesloten door anderen, omdat ze je vrijheid wegnemen.
Totale vrijheid heeft ook te maken met derden op hun plek te zetten, dan zijn derden ook nog steeds vrij, wil niet zeggen dat je hen de vrijheid wegneemt. Je duwt ze alleen weg, zodat ze met hun eigen leven verder kunnen gaan en jou met rust laten verder.