quote:
Op zondag 1 januari 2006 22:20 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Vraag mij niet hoe het van binnen allemaal werkt maar de laser-mevrouw waarschuwde mij
ook voor moe zijn in het begin.
En dat duizelen is volgens mij echt puur afkicken en ontwennen. Heel bizar. Ik had af en toe echt het gevoel dat ik van mijn graadje zou gaan.
Nou ben ik vandaag wel moe, maar ik nam aan dat dat nog door de wat afwijkende oudejaarsnacht kwam.
Ben wel een beetje duizelig/licht in het hoofd, maar niet dusdanig dat ik denk om te vallen. Overigens begreep ik altijd dat je slechter slaapt wanneer je stopt, dus dat zullen we straks zien.
Anyway, tot nu toe valt het me 100% mee. Vooral omdat ik voorheen wanneer ik alleen aan stoppen DACHT (en dit meen ik serieus) tweemaal zo veel ging roken. Deze keer is het ook geen opwelling, maar iets waar ik mezelf min of meer onbewust al een jaar of 3 op voorbereid. Het roken ging me steeds meer tegenstaan. Er werd sowieso al niet meer in huis gerookt sinds E.T.'s zwangerschap en na de geboorte van Saskia. Door consequent in de tuin te gaan staan roken, rook je al minder. Wanneer je dan in de winter in gure kou en stromende regen onder een parapluutje staat te blauwbekken samen, ga je afvragen waar je in godsnaam mee bezig ben.
Vervolgens heb ik in het afgelopen jaar een aantal maal een nare infectie van de luchtwegen gehad. Waren die voorheen na een weekje wel over, bleef het nu weken hangen. De laatste keer kwam ik er achter dat ik inderdaad alergisch ben voor (sommige) penicilline en dan wordt zo'n luchtweg infectie toch wat lastiger te behandelen. Daar denk je wel overna als je 's morgens groene vellen op staat te hoesten.
En last but not least een hummeltje van nog geen 2 jaar.
Dus deze keer ben ik zeer gemotiveerd en eigenlijk ben ik er van overtuigt dat het me lukt, waar ik voorheen bij elke stoppoging al wist dat ik mezelf aan het besodemieteren was, en na 3 uurtjes al een peuk bij een collega stond te bietsen. Ik geloof niet dat ik in de recente geschiedenis zo lang volledig niet gerookt heb als nu.