quote:In de proefprocedure van Buma tegen wasserij De Zon stelde de Hoge Raad vast dat het uitsluitend voor eigen genoegen ten gehore brengen van muziek niet als openbaarmaking valt aan te merken:
Wanneer iemand uitsluitend ten eigen genoegen muziek ten gehore brengt, zal het feit dat er anderen zijn die deze muziek ook kunnen horen alleen dan kunnen meebrengen dat het ten gehore brengen van de muziek als openbaarmaking in de zin van de Auteurswet 1912 moet worden beschouwd, als hij er een beroeps of bedrijfsbelang of een soortgelijk belang bij heeft dat ook andere dan hij zelf naar de muziek kunnen luisteren.
Deze uitleg van de Hoge Raad moet aldus begrepen worden dat wanneer iemand 'er een beroeps of bedrijfsbelang of een soortgelijk belang bij heeft dat ook anderen dan hij zelf naar de muziek kunnen luisteren' er in ieder geval geen sprake is van uitsluitend ten eigen genoegen muziek ten gehore brengen. Deze redenering mag echter niet worden omgedraaid: het feit dat iemand geen beroeps of bedrijfsbelang of een soortgelijk belang heeft bij het ten gehore brengen van muziek betekent niet automatisch dat hij het dus uitsluitend ten eigen genoegen doet en de muziek niet publiek toegankelijk zou maken. Het komt er in de kern op neer dat als het een toevallige of onvermijdelijke bijkomstigheid is dat anderen van buiten de familie-, vrienden- of daar aan gelijk te stellen kring kunnen meeluisteren er geen sprake is van publiek toegankelijk maken.
zonde. slechts 200 wedstrijden heeft hij gespeeld. dat haalt een beetje speler in 5,6 jaar.quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:33 schreef DeTolk het volgende:
Kady
btw.: Winston Bogarde stopt met voetbal
ik las eerst dat je wilde weten waar je een grensrechter kon kopenquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:04 schreef mr_cucumber het volgende:
Vond het een beetje overdreven om er een nieuw topic voor te openen, en verder had ik geen idee waar ik het moest vragen, dus dan maar hier:
Voor een geblesseerde teamgenoot (hij ligt er waarschijnlijk een jaar uit) zijn we op zoek naar een grensrechtersvlag (hoogstwaarschijnlijk zijn taak de komende tijd), iemand enig idee waar je die dingen kan kopen?
Kun je dat niet het beste aan je club vragen, die hebben wel connecties.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:04 schreef mr_cucumber het volgende:
Vond het een beetje overdreven om er een nieuw topic voor te openen, en verder had ik geen idee waar ik het moest vragen, dus dan maar hier:
Voor een geblesseerde teamgenoot (hij ligt er waarschijnlijk een jaar uit) zijn we op zoek naar een grensrechtersvlag (hoogstwaarschijnlijk zijn taak de komende tijd), iemand enig idee waar je die dingen kan kopen?
quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:07 schreef snellejelle het volgende:
[..]
ik las eerst dat je wilde weten waar je een grensrechter kon kopen
misschien wel gewoon bij een sportzaak?
klikquote:Op dinsdag 8 november 2005 11:04 schreef mr_cucumber het volgende:
troost je ik ook nog nietquote:
Dat was op de valreep.quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:56 schreef DarkShine het volgende:
Goedemorgen!
De beste? Slagersquote:Op dinsdag 8 november 2005 12:08 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Dat was op de valreep.
Was zeker gezellig he, KVM - Antwerp, gelukkig won de beste ploeg
Nog zo'n geweldige club, Racingquote:Op dinsdag 8 november 2005 12:12 schreef DarkShine het volgende:
Was ook veel volk van Racing Mechelen aanwezig in het uitvak
Nee hoor, ik zit helemaal goed daar.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:28 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Nog zo'n geweldige club, Racing
Je zit gewoon 800 mtr uit koers Darkshine.
quote:Op de meubelafdeling liep de verkoop van kussentjes slecht.
Dat kwam omdatV&D ze slechts in twee kleuren kon leveren, terwijl de Bijenkorf, er recht tegenover, keus had uit maar liefst tien verschillende kleuren.
In plaats van er acht kleuren bij te bestellen zette V&D een verkoopcursus
op touw, getiteld: Doe en denk Richting Klant
Allereerst Doe richting klant: "Goedemiddag"
Vervolgens Denk richting klant. De klant wil waarschijnlijk iets kopen dus
je vraagt hem: "Waarmee kan ik u van dienst zijn?"
Nou, de klant zegt dan bijvoorbeeld: "Ik zoek een kussentje"
Jij, als verkoper legt hem dan uit dat hij de keus heeft uit maar liefst
twee verschillende kleuren.
De koper maakt zijn keus en weer verlaat een tevreden klant het pand
De praktijk:
"Verkoopt u kussentjes?"
"Goedemiddag!"