omdat ze dat zelf altijd zijnquote:Op maandag 7 november 2005 15:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
over het algemeen zijn de fransen gevoelig voor de underdog
het geen wat nu aan het rellen is.quote:Op maandag 7 november 2005 16:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
He gelukkig maar.
Welk volk trouwens?
[..]
Ik denk niet dat dit uitschot in staat is een partijprogramma op te zetten![]()
welke incidenten heb je het over? de wantoestanden die te maken hebben met de rellen en nu al dagen duren? allemaal incidenten op een rij dus.quote:Op maandag 7 november 2005 16:46 schreef Hertog_Martin het volgende:
elk incident wordt nu wel gemarkeerd als een rel, alsof er op een normale dag geen vandalen zijn..
31 punt 5 miljoenquote:Op maandag 7 november 2005 16:35 schreef highway101 het volgende:
[..]
laten we eens rekenen. 4.500 auto's gemiddelde waarde 7000 euro? Meer zal dat toch niet zijn in die arme buurten. Schadepost: 315 miljoen.
"Normaal" worden er per nacht 20 - 40 auto's afgebrand in Frankrijk, en 9000 politieauto's worden bekogeld per jaar. Die worden nu natuurlijk meegerekend.quote:Op maandag 7 november 2005 16:46 schreef Hertog_Martin het volgende:
elk incident wordt nu wel gemarkeerd als een rel, alsof er op een normale dag geen vandalen zijn..
we zijn al 30 jaar bezig met puin ruimenquote:Op maandag 7 november 2005 16:35 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Tja, je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om alles nog verder de stront in te laten draaien....
Mwoh, ik gok dat 99% van de relschoppers dom zijn en 99% van de aanzetters slim.quote:Op maandag 7 november 2005 16:42 schreef JohnDope het volgende:
[..]
het geen wat nu aan het rellen is.
mwaw dat weet ik niet, het zijn echt niet alleen domme mensen die lopen te rellen en aanzetten tot rellen.
niet per se domquote:Op maandag 7 november 2005 16:54 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Mwoh, ik gok dat 99% van de relschoppers dom zijn en 99% van de aanzetters slim.
Fijn, ik wil ooks tructurele oplossingen.quote:Op maandag 7 november 2005 16:52 schreef McCarthy het volgende:
[..]
we zijn al 30 jaar bezig met puin ruimen
hoe lang wil je dat dit nog doorgaat
ik wil structurele oplossingen
Of ga je wachten tot ze de eifeltoren opblazen![]()
verkeerd gegokt, relschoppende mensen zijn een juiste weerspiegeling van de maatschappij.quote:Op maandag 7 november 2005 16:54 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Mwoh, ik gok dat 99% van de relschoppers dom zijn en 99% van de aanzetters slim.
Kee, gelieve "dom" te verwisselen met "onontwikkeld" en "slim" te vervangen met "hoogopgeleid" dan.quote:Op maandag 7 november 2005 16:56 schreef McCarthy het volgende:
[..]
niet per se dom
eerder lui, gebrek aan zelfreflectie & zin om lekker te keten met de politie.
Sereneus? Dus in principe zou ik met mn dubbele mastertje dr tussen kunnen lopen?quote:Op maandag 7 november 2005 16:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
verkeerd gegokt, relschoppende mensen zijn een juiste weerspiegeling van de maatschappij.
vertaling:quote:Op maandag 7 november 2005 16:25 schreef RZero het volgende:
Vendée : un conducteur de fourgon décède lors d'une fusillade dimanche soir près de Challans
Dode nummer 2?
ik ken een aantal mensen met een mastertje die regelmatig in een relletje belanden.quote:Op maandag 7 november 2005 16:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Sereneus? Dus in principe zou ik met mn dubbele mastertje dr tussen kunnen lopen?![]()
Wat ik dan niet snap met die "ware afspiegeling van de maatsdchappij" is waarom ik alleen kutpubertjes zie op de beelden. Waar zijn de looprekjes? Deegrollers? Relnichten?quote:Op maandag 7 november 2005 17:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
ik ken een aantal mensen met een mastertje die regelmatig in een relletje belanden.
Ik ben zelf ook wel eens onbewust in een relletje beland, die levenservaring kon ik niet laten lopen.
Op Le Monde staat het ook. Politie ontkent wel dat het iets met de rellen te maken heeft:quote:Op maandag 7 november 2005 17:00 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
vertaling:
een bestuurder van goederenwagen overlijdt bij een schietpartij zondag avond dichtbij Challans
zou kunnen
vertaald:quote:16h49 Le Pen: les "prémisses d'une guerre civile" dans les banlieues
quote:16h49 Pen: "de premisses van een burgeroorlog" in de voorsteden
je moet ook niet alles nu erbij betrekken natuurlijk. Het is al erg genoeg zo.quote:Op maandag 7 november 2005 17:04 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Op Le Monde staat het ook. Politie ontkent wel dat het iets met de rellen te maken heeft:
http://www.lemonde.fr/web/depeches/0,14-0,39-26016802@7-37,0.html
we zouden eens kunnen dreigen met landuitzetting of anders plaatsing in werkkampen.quote:Op maandag 7 november 2005 16:56 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Fijn, ik wil ooks tructurele oplossingen.
Wat stel jij voor?
P.S.: Zonder investering geen oplossing.
looprekjes is logisch dat die er niet snel tussen gaan staan, je moet wel een beetje sportief aangelegd zijn om een relletje te kunnen doen. Ik weet uit ervaring dat het een hele opgave is, met alles gooien wat je kan gooien, maakt niet uit hoe zwaar het is, schreeuwen, uitdagen, terugtrekken, strategisch denken, etc.quote:Op maandag 7 november 2005 17:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat ik dan niet snap met die "ware afspiegeling van de maatsdchappij" is waarom ik alleen kutpubertjes zie op de beelden. Waar zijn de looprekjes? Deegrollers? Relnichten?
vertaald via Babelfish:quote:16h56 Banlieues : le maire du Raincy Eric Raoult instaure un "couvre-feu exceptionnel" sur sa ville à partir de lundi soir
okay, wat is dus "couvre-feu exceptionnel"? Die lijkt me niet goed vertaald...quote:16h56 Voorsteden: de burgemeester van Raincy Eric Raoult stelt een "bedekt-vuur uitzonderlijk" op zijn stad vanaf maandag avond in
quote:PARIJS - De Nederlandse ambassade in Parijs heeft landgenoten gewaarschuwd om 's avonds en 's nachts onrustige voorsteden van Parijs en steden elders in het land zoveel mogelijk te mijden.
De ambassade noemt specifiek Parijs, Dijon, Lille, Marseille, Nice en Toulouse, maar waarschuwt dat de ongeregeldheden zich naar andere steden kunnen uitbreiden. Mensen die naar Frankrijk willen krijgen het advies de berichten in de media in de gaten te houden.
De ambassades van Groot-Brittannië, Japan, Polen, Rusland en de Verenigde Staten hebben ook al dergelijke waarschuwingen doen uitgaan. Nog vóór het weekeinde raadde de ambassade van de VS Amerikanen die naar Parijs wilden aan een taxi te nemen van het vliegveld Charles-de-Gaulle bij Roissy ten noorden van Parijs, en vooral niet de metro te nemen. Die loopt dwars door de voorsteden waar felle botsingen plaats hebben gevonden.
Metro
Eén treinstel is daar overvallen en met stenen bekogeld. De machinist werd eruit gegooid en de passagiers beroofd. Vóór het weekeinde reed op die lijn daarom nog maar één op de vijf treinen, omdat de machinisten niet meer durfden. Sindsdien rijden alle treinen weer, maar met politiebewaking.
Dergelijke maatregelen zijn maandagmorgen ook genomen in het Normandische Elboeuf en in Saint-Etienne in Centraal-Frankrijk, nadat daar autobussen in vlammen waren opgegaan. Hier en daar wordt gereden met politiebescherming. Elders hebben de vervoersmaatschappijen particuliere beveiligingsdiensten.
"Avondklok".quote:Op maandag 7 november 2005 17:05 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
vertaald via Babelfish:
[..]
okay, wat is dus "couvre-feu exceptionnel"? Die lijkt me niet goed vertaald...
nou wanneer komt dat leger kunne we eens wat spannendere beelden zien dit is geen uitdaging meer voor de relschoppersquote:Op maandag 7 november 2005 17:08 schreef indahnesia.com het volgende:
Nederlandse ambassade waarschuwt landgenoten
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |