HELEMAAL WAAR!!!quote:Op maandag 7 november 2005 14:51 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Je kunt van gepeupel niet anders verwachten. Belangrijker is om te zorgen dat er zo weinig mogelijk gepeupel is, een verantwoordelijkheid van zowel regeringen als minderheden zelf.
Dat dit niet de manier is om iets voor elkaar te krijgen ben ik met je eens hoor, maar zegt wellicht wel iets over de wanhoop en uitzichtloosheid waarin deze gasten zitten.quote:Op maandag 7 november 2005 15:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
derde generatie en toch crimineel genoeg om te vinden dat ze niks van hun eigen positie hoeven te maken. ga dan de straat op met een goedgeorganiseerde demonstratie, dat heeft in frankrijk namelijk nog wel eens nut en krijg je veel autochtonenen ook mee.
het zegt mij vooral iets over de liefde voor rellen en vernielingen en denken dat je even de baas kunt zijn op een verachtelijke manier. maar daarin zullen wij van mening verschillen.quote:Op maandag 7 november 2005 15:13 schreef kippenek het volgende:
[..]
Dat dit niet de manier is om iets voor elkaar te krijgen ben ik met je eens hoor, maar zegt wellicht wel iets over de wanhoop en uitzichtloosheid waarin deze gasten zitten.
En zelfs dát zou reden moeten zijn tot onrust bij de gezagsvoerders.quote:Op maandag 7 november 2005 15:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het zegt mij vooral iets over de liefde voor rellen en vernielingen en denken dat je even de baas kunt zijn op een verachtelijke manier.
onrust is er genoeg. nu toegeven is niet slim en een heel erg slecht voorbeeld. ik had liever dat de president eerst de rust in zijn land had laten terugkeren en dan via staats tv zou zeggen iets te gaan doen aan de achterstand. met duidelijke plannen zoals het omkeerbaar maken van het hoofddoekjes verbod en het invoeren van de anonieme sollicitatie. en nog wat weldoordachte plannen ter verbereing van het leefklimaat.quote:Op maandag 7 november 2005 15:16 schreef kippenek het volgende:
[..]
En zelfs dát zou reden moeten zijn tot onrust bij de gezagsvoerders.
over het algemeen zijn de fransen gevoelig voor de underdogquote:Op maandag 7 november 2005 15:13 schreef kippenek het volgende:
[..]
Dat dit niet de manier is om iets voor elkaar te krijgen ben ik met je eens hoor, maar zegt wellicht wel iets over de wanhoop en uitzichtloosheid waarin deze gasten zitten.
Dan heb je totaal geen beeld in hoe deze "Algerijnen" worden ontvangen in Algerije. Het druipt van ze af dat ze "Frans" zijn. De manier van lopen geeft ze al weg laat staan het handelen of de taal.quote:Op maandag 7 november 2005 15:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze zeggen wel dat ze frans zijn maar leven in frankrijk als een algerijn, dus zoveel aanpassingen hoeven ze niet te doen.
Nou, ze hebben al aardig losgekregen.quote:Op maandag 7 november 2005 15:13 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
HELEMAAL WAAR!!!
maar om je situatie te veranderen moet je dat toch eerst aankaarten (dus iets ondernemen) bij iets of iemand (handtekeningen, VREEDZAME demonstraties) en vooral ZELF je eigen situatie proberen te verbeteren. zodra je geweld zoals hier gaat gebruiken krijg je never nooit wat je wilt.
Rita doet het erg slecht en ook nog eens oneinenlijk. Nog nooit heeft een minister zoveel asielzoekers binnen MOETEN laten terwijl ze roept dat ze ze allemaal eruit gaat zetten, en degenen die eruit zijn gezet daarbij zijn onwettige methodes gebruikt. Dus wat dat betreft ben ik het niet met je eens.quote:en zoals ik al zei; illegalen zijn illegaal omdat ze niet gewenst zijn! je kan toch niet verwachten dat de regering zegt: kom beste illegaal, laten we voor jou en lotgenoten eens een mooie flat bouwen... illegaal betekend ROT OP uit dit land. zouden ze hier ook eens moeten invoeren. lang leve Rita, zij doet / probeert het tenminste, want anderen durfden niet en lieten de puinhoop groter lieten worden
Wat leuk voor je kennis.quote:Op maandag 7 november 2005 15:15 schreef err het volgende:
volgens een kennis van mij in parijs is het absoluut geen ethnisch conflict, volgens hem is het een mix van tuig, auto- en allochtoon
Ligt dat er niet meer aan (overigens terecht imo, maar dat terzijde) dat Fransen veel sneller iemand als autochtoon bestempelen, ookal heeft die immigranten voorouders?quote:Op maandag 7 november 2005 15:15 schreef err het volgende:
volgens een kennis van mij in parijs is het absoluut geen ethnisch conflict, volgens hem is het een mix van tuig, auto- en allochtoon
ok ik zal la haine dan maar niet zien als goed voorbeeld.quote:Op maandag 7 november 2005 15:19 schreef sampoo het volgende:
[..]
Dan heb je totaal geen beeld in hoe deze "Algerijnen" worden ontvangen in Algerije. Het druipt van ze af dat ze "Frans" zijn. De manier van lopen geeft ze al weg laat staan het handelen of de taal.
Verder geeft je opmerking weer dat je weinig kaas hebt gegeten want hoe men in Frankrijk leeft. Probeer de zaken in Nederland niet 1-op-1 te extrapoleren op de situatie in Frankrijk.
Volgens mij kwam het omdat ze hun oude woonplaats zat waren en toen naar Frankrijk gingen verhuizen.quote:Op maandag 7 november 2005 15:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Ligt dat er niet meer aan (overigens terecht imo, maar dat terzijde) dat Fransen veel sneller iemand als autochtoon bestempelen, ookal heeft die immigranten voorouders?
ja, maar helaas hebben deze rellen wel een erfenis bij de autochtone fransman, het kwaad is al geschiedt zeg maar. maar massa demonstraties zijn idd de oplossing en een stokpaardje van de fransman.quote:Op maandag 7 november 2005 15:24 schreef Mutant01 het volgende:
Massademonstratie is de enige manier.
Gelukkig is het plaatsen van one-liners niet alleen voorbehouden aan users zullen we maar denken.quote:Op maandag 7 november 2005 15:24 schreef Mutant01 het volgende:
Massademonstratie is de enige manier.
Liever geen apartheidsbehandeling, nee.quote:Op maandag 7 november 2005 15:26 schreef Gargoylesla het volgende:
Die mensen moeten gewoon eens snappen dat als je hierheen komt dit niet automatisch betekend.
- Een goeie baan
- Een goed diploma
- Een goed onderkomen
- Een goeie reputatie
- Een zelfde sociaale voorziening als mensen die er keihard voor werken
- Wetten maar even aangepast worden omdat dit in hun vorige land ook zo was
- De regering de achterstand even snel bij legt omdat jij toevallig uit een arm land komt
- De hele omgeving omgebouwd wordt zoals het bij hun thuis ook was
Je moet net zoals iedereen dat doet (oneerlijk he ??) gewoon keihard werken, leren, reputatie opbouwen, aanpassen net zoals iedereen dat doet. Jje krijgt heus geen apartheids status alleen omdat je uit een achtergesteld land komt of omdat je ouders/voorouders daar vandaan komen.
Ik snap best dat dit soort mensen denken dat europa het paradijs is maar hiervoor hebben onze voorouders met bloed, zweet en tranen keihard voor gewerkt en nu komen hun even hierheen en moet hun maar even een apartheids behandeling krijgen ?? Nee hun moeten zelf ook gewoon keihard werken punt
Ach ik reageerde als user, niet als moderator.quote:Op maandag 7 november 2005 15:26 schreef kippenek het volgende:
[..]
Gelukkig is het plaatsen van one-liners niet alleen voorbehouden aan users zullen we maar denken.
ik vind het wel oerstom van de president om nu miljarden te beloven en dan straks met het leger aan te komen...quote:Op maandag 7 november 2005 15:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ach ik reageerde als user, niet als moderator.En het was een oneliner met inhoud.
Maar om maar weer verder ontopic te gaan, is er al wat duidelijkheid over mogelijke inzet van het leger? Of zijn dat gewoon nogsteeds geruchten?
In feite pleit je er nu voor dat iemand die hier binnen mag, *ook* het recht heeft om op z'n reet te gaan zitten en een uitkering te gaan vangen. Namelijk, dezelfde rechten gelden voor allochtonen en autochtonen.quote:Op maandag 7 november 2005 15:26 schreef Gargoylesla het volgende:
Die mensen moeten gewoon eens snappen dat als je hierheen komt dit niet automatisch betekend.
- Een goeie baan
- Een goed diploma
- Een goed onderkomen
- Een goeie reputatie
- De regering de achterstand even snel bij legt omdat jij toevallig uit een arm land komt
Je moet net zoals iedereen dat doet (oneerlijk he ??) gewoon keihard werken, leren, reputatie opbouwen, aanpassen net zoals iedereen dat doet. Jje krijgt heus geen apartheids status alleen omdat je uit een achtergesteld land komt of omdat je ouders/voorouders daar vandaan komen.
Ik snap best dat dit soort mensen denken dat europa het paradijs is maar hiervoor hebben onze voorouders met bloed, zweet en tranen keihard voor gewerkt en nu komen hun even hierheen en moet hun maar even een apartheids behandeling krijgen ?? Nee hun moeten zelf ook gewoon keihard werken punt
ik dacht aan de cijfers te zien dat ze volop gebruik maken van dat 'recht'. toch?quote:Op maandag 7 november 2005 15:31 schreef kippenek het volgende:
[..]
In feite pleit je er nu voor dat iemand die hier binnen mag, *ook* het recht heeft om op z'n reet te gaan zitten en een uitkering te gaan vangen. Namelijk, dezelfde rechten gelden voor allochtonen en autochtonen.
quote:Op maandag 7 november 2005 15:26 schreef Gargoylesla het volgende:
- Een goeie baan
- Een goed diploma
- Een goed onderkomen
- Een goeie reputatie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |