abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 november 2005 @ 16:42:22 #181
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32060581
quote:
Op maandag 7 november 2005 15:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

over het algemeen zijn de fransen gevoelig voor de underdog
omdat ze dat zelf altijd zijn
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32060588
quote:
Op maandag 7 november 2005 16:21 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

He gelukkig maar.
Welk volk trouwens?
[..]

Ik denk niet dat dit uitschot in staat is een partijprogramma op te zetten
het geen wat nu aan het rellen is.

mwaw dat weet ik niet, het zijn echt niet alleen domme mensen die lopen te rellen en aanzetten tot rellen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32060709
elk incident wordt nu wel gemarkeerd als een rel, alsof er op een normale dag geen vandalen zijn..
  maandag 7 november 2005 @ 16:47:44 #184
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32060728
quote:
Op maandag 7 november 2005 16:46 schreef Hertog_Martin het volgende:
elk incident wordt nu wel gemarkeerd als een rel, alsof er op een normale dag geen vandalen zijn..
welke incidenten heb je het over? de wantoestanden die te maken hebben met de rellen en nu al dagen duren? allemaal incidenten op een rij dus.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32060783
er is een weblogger opgepakt die opriep om mee te doen aan de rellen....
dat is in iedergeval iets van wat er in de verklaring is gezegd...
  maandag 7 november 2005 @ 16:50:33 #186
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32060791
quote:
Op maandag 7 november 2005 16:35 schreef highway101 het volgende:

[..]

laten we eens rekenen. 4.500 auto's gemiddelde waarde 7000 euro? Meer zal dat toch niet zijn in die arme buurten. Schadepost: 315 miljoen.
31 punt 5 miljoen
maar is idd nog steeds belachelijk veel.

Ik schat dat de kosten totaal wel over de 100 milj gaan.
En de lastendruk was al zo hoog in Fr.

-> En het leuke is, de idioot hoge lastendruk is nou net een reden voor de zwakke economie en de hoge werkloosheid (en de rellen)

suckers
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32060794
quote:
Op maandag 7 november 2005 16:46 schreef Hertog_Martin het volgende:
"Normaal" worden er per nacht 20 - 40 auto's afgebrand in Frankrijk, en 9000 politieauto's worden bekogeld per jaar. Die worden nu natuurlijk meegerekend.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  maandag 7 november 2005 @ 16:52:10 #188
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32060829
quote:
Op maandag 7 november 2005 16:35 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Tja, je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om alles nog verder de stront in te laten draaien....
we zijn al 30 jaar bezig met puin ruimen
hoe lang wil je dat dit nog doorgaat

ik wil structurele oplossingen
Of ga je wachten tot ze de eifeltoren opblazen
pi_32060881
quote:
Op maandag 7 november 2005 16:42 schreef JohnDope het volgende:

[..]

het geen wat nu aan het rellen is.

mwaw dat weet ik niet, het zijn echt niet alleen domme mensen die lopen te rellen en aanzetten tot rellen.
Mwoh, ik gok dat 99% van de relschoppers dom zijn en 99% van de aanzetters slim.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 7 november 2005 @ 16:56:24 #190
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32060930
quote:
Op maandag 7 november 2005 16:54 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Mwoh, ik gok dat 99% van de relschoppers dom zijn en 99% van de aanzetters slim.
niet per se dom
eerder lui, gebrek aan zelfreflectie & zin om lekker te keten met de politie.
pi_32060942
quote:
Op maandag 7 november 2005 16:52 schreef McCarthy het volgende:

[..]

we zijn al 30 jaar bezig met puin ruimen
hoe lang wil je dat dit nog doorgaat

ik wil structurele oplossingen
Of ga je wachten tot ze de eifeltoren opblazen
Fijn, ik wil ooks tructurele oplossingen.
Wat stel jij voor?
P.S.: Zonder investering geen oplossing.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32060984
quote:
Op maandag 7 november 2005 16:54 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

verkeerd gegokt, relschoppende mensen zijn een juiste weerspiegeling van de maatschappij.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32060987
quote:
Op maandag 7 november 2005 16:56 schreef McCarthy het volgende:

[..]

niet per se dom
eerder lui, gebrek aan zelfreflectie & zin om lekker te keten met de politie.
Kee, gelieve "dom" te verwisselen met "onontwikkeld" en "slim" te vervangen met "hoogopgeleid" dan.
pi_32061026
quote:
Op maandag 7 november 2005 16:58 schreef JohnDope het volgende:

[..]

verkeerd gegokt, relschoppende mensen zijn een juiste weerspiegeling van de maatschappij.
Sereneus? Dus in principe zou ik met mn dubbele mastertje dr tussen kunnen lopen?
pi_32061044
quote:
Op maandag 7 november 2005 16:25 schreef RZero het volgende:
Vendée : un conducteur de fourgon décède lors d'une fusillade dimanche soir près de Challans

Dode nummer 2?
vertaling:
een bestuurder van goederenwagen overlijdt bij een schietpartij zondag avond dichtbij Challans

zou kunnen
pi_32061095
quote:
Op maandag 7 november 2005 16:59 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Sereneus? Dus in principe zou ik met mn dubbele mastertje dr tussen kunnen lopen?
ik ken een aantal mensen met een mastertje die regelmatig in een relletje belanden.
Ik ben zelf ook wel eens onbewust in een relletje beland, die levenservaring kon ik niet laten lopen.
  maandag 7 november 2005 @ 17:03:35 #198
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32061128
had iemand nou al een webcam
pi_32061142
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:02 schreef JohnDope het volgende:

[..]

ik ken een aantal mensen met een mastertje die regelmatig in een relletje belanden.
Ik ben zelf ook wel eens onbewust in een relletje beland, die levenservaring kon ik niet laten lopen.
Wat ik dan niet snap met die "ware afspiegeling van de maatsdchappij" is waarom ik alleen kutpubertjes zie op de beelden. Waar zijn de looprekjes? Deegrollers? Relnichten?
  maandag 7 november 2005 @ 17:04:06 #200
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32061146
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:00 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

vertaling:
een bestuurder van goederenwagen overlijdt bij een schietpartij zondag avond dichtbij Challans

zou kunnen
Op Le Monde staat het ook. Politie ontkent wel dat het iets met de rellen te maken heeft:

http://www.lemonde.fr/web/depeches/0,14-0,39-26016802@7-37,0.html
---verdwijnt---
pi_32061147
quote:
16h49 Le Pen: les "prémisses d'une guerre civile" dans les banlieues
vertaald:
quote:
16h49 Pen: "de premisses van een burgeroorlog" in de voorsteden
pi_32061167
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:04 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Op Le Monde staat het ook. Politie ontkent wel dat het iets met de rellen te maken heeft:

http://www.lemonde.fr/web/depeches/0,14-0,39-26016802@7-37,0.html
je moet ook niet alles nu erbij betrekken natuurlijk. Het is al erg genoeg zo.
  maandag 7 november 2005 @ 17:04:46 #203
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32061170
quote:
Op maandag 7 november 2005 16:56 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Fijn, ik wil ooks tructurele oplossingen.
Wat stel jij voor?
P.S.: Zonder investering geen oplossing.
we zouden eens kunnen dreigen met landuitzetting of anders plaatsing in werkkampen.
pi_32061193
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:03 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wat ik dan niet snap met die "ware afspiegeling van de maatsdchappij" is waarom ik alleen kutpubertjes zie op de beelden. Waar zijn de looprekjes? Deegrollers? Relnichten?
looprekjes is logisch dat die er niet snel tussen gaan staan, je moet wel een beetje sportief aangelegd zijn om een relletje te kunnen doen. Ik weet uit ervaring dat het een hele opgave is, met alles gooien wat je kan gooien, maakt niet uit hoe zwaar het is, schreeuwen, uitdagen, terugtrekken, strategisch denken, etc.
De looprekjes -zoals jij het noemt- doen het stookwerk(ook een hele belangrijke intellectuele factor).
pi_32061198
quote:
16h56 Banlieues : le maire du Raincy Eric Raoult instaure un "couvre-feu exceptionnel" sur sa ville à partir de lundi soir
vertaald via Babelfish:
quote:
16h56 Voorsteden: de burgemeester van Raincy Eric Raoult stelt een "bedekt-vuur uitzonderlijk" op zijn stad vanaf maandag avond in
okay, wat is dus "couvre-feu exceptionnel"? Die lijkt me niet goed vertaald...
pi_32061285
Nederlandse ambassade waarschuwt landgenoten
quote:
PARIJS - De Nederlandse ambassade in Parijs heeft landgenoten gewaarschuwd om 's avonds en 's nachts onrustige voorsteden van Parijs en steden elders in het land zoveel mogelijk te mijden.

De ambassade noemt specifiek Parijs, Dijon, Lille, Marseille, Nice en Toulouse, maar waarschuwt dat de ongeregeldheden zich naar andere steden kunnen uitbreiden. Mensen die naar Frankrijk willen krijgen het advies de berichten in de media in de gaten te houden.

De ambassades van Groot-Brittannië, Japan, Polen, Rusland en de Verenigde Staten hebben ook al dergelijke waarschuwingen doen uitgaan. Nog vóór het weekeinde raadde de ambassade van de VS Amerikanen die naar Parijs wilden aan een taxi te nemen van het vliegveld Charles-de-Gaulle bij Roissy ten noorden van Parijs, en vooral niet de metro te nemen. Die loopt dwars door de voorsteden waar felle botsingen plaats hebben gevonden.

Metro

Eén treinstel is daar overvallen en met stenen bekogeld. De machinist werd eruit gegooid en de passagiers beroofd. Vóór het weekeinde reed op die lijn daarom nog maar één op de vijf treinen, omdat de machinisten niet meer durfden. Sindsdien rijden alle treinen weer, maar met politiebewaking.

Dergelijke maatregelen zijn maandagmorgen ook genomen in het Normandische Elboeuf en in Saint-Etienne in Centraal-Frankrijk, nadat daar autobussen in vlammen waren opgegaan. Hier en daar wordt gereden met politiebescherming. Elders hebben de vervoersmaatschappijen particuliere beveiligingsdiensten.
pi_32061355

fireman wipes his eyes as he walks through the rubble of a movie studio in Asnieres-sur-Seine after an overnight fire on the 11th night of violence in suburbs surrounding Paris, November 7, 2005. French President Jacques Chirac vowed to restore order in France after riots in Paris spread across the country. REUTERS/Victor Tonelli

Riot police officers walk past a smouldering car in the Le Mirail district of Toulouse, southwestern France, Sunday night Nov. 6, 2005. French President Jacques Chirac promised arrest, trials and punishment Sunday for those sowing 'violence or fear' across France. Youths set ablaze nearly 1,300 vehicles and torched businesses, schools and symbols of French authority, including post offices and provincial police stations, on the 10th consecutive night of unrest. (AP Photo/Remy Gabalda)

French police holds a shotgun shell recovered after they were shot upon in Grigny, south of Paris on the 11th night of violence late November 6, 2005. France's urban riots reached a new peak in their 10th night as petrol bombings spread from Paris's run-down suburbs to the centre of the capital and began to unnerve neighbouring countries. President Jacques Chirac summoned his security, social affairs and finance ministers to an emergency meeting at 1700 GMT to plot a response after 1,300 vehicles were destroyed in the latest night of chaos -- a new high.
  maandag 7 november 2005 @ 17:11:24 #208
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32061364
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:05 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

vertaald via Babelfish:
[..]

okay, wat is dus "couvre-feu exceptionnel"? Die lijkt me niet goed vertaald...
"Avondklok".
---verdwijnt---
pi_32061382
quote:
nou wanneer komt dat leger kunne we eens wat spannendere beelden zien dit is geen uitdaging meer voor de relschoppers
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_32061422
kunnen we trouwens via de EU niet eisen dat frankrijk er iets aan gaat doen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')