Als nou objectief aangetoond wordt dat die discriminatie bestaat en een wezenlijke factor is, ben je dan bereid daar iets van aan te nemen?quote:Op maandag 7 november 2005 12:00 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Het is opmerkelijk dat grote groepen immigranten uit andere landen, bijvoorbeeld India of het Verre Oosten (waar Frankrijk ook genoeg koloniën had) zichzelf wel door hard te werken en gebruik te maken van de geboden kansen uit die betonnen voorsteden hebben kunnen werken. Die bevolkingsgroepen die nu zo rellen zijn alweer dezelfde die altijd maar verwachten dat hun alles aangedragen wordt en “discriminatie” als excuus gebruiken wanneer dit niet lukt.
Het hoeft niet zo grof mogelijk hoor. Je kunt ook prima Chinezen o.i.d. gebruiken.quote:Op maandag 7 november 2005 11:59 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dat kan prima hoor. Dat is cultuurgebonden. Zo werken veel spleetogen zich ook helemaal de tering.
Serieus nemen, op welk vlak? werk ethiek bv?, maatschappelijke deelname? wat dan?quote:Op maandag 7 november 2005 11:59 schreef BansheeBoy het volgende:
De acties die nu plaatsvinden in Frankrijk stemmen me toch wel tevreden onder voorwaarde dat er geen onschuldige slachtoffers vallen. Daarmee zullen ze misschien in willen zien dat er met de Moslims niet te sollen valt en dat deze groep er recht op heeft om serieus genomen te worden.²
Dit meen je hopelijk niet he?quote:
Wegkomen uit ghetto's waar nog geeneens een metro naartoe rijdt? Wegkomen uit ghetto's die de overheid al jaren geleden heeft afgeschreven?quote:Moeten ze gewoon hun best doen op school. Maken dat ze wegkomen uit die Ghetto's en een baan zoeken.
Die vallen er dus wel, sukkel.quote:Op maandag 7 november 2005 11:59 schreef BansheeBoy het volgende:
De acties die nu plaatsvinden in Frankrijk stemmen me toch wel tevreden onder voorwaarde dat er geen onschuldige slachtoffers vallen. Daarmee zullen ze misschien in willen zien dat er met de Moslims niet te sollen valt en dat deze groep er recht op heeft om serieus genomen te worden.²
Ik ben pas tevreden als het leger ingrijpt en deze ratten terug het riool injaagt.quote:Op maandag 7 november 2005 11:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Wie is er nou gek?quote:Op maandag 7 november 2005 12:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben pas tevreden als het leger ingrijpt en deze ratten terug het riool injaagt.
Gek!
Als dat gebeurt kun je wachten op een burgeroorlog.quote:Op maandag 7 november 2005 12:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben pas tevreden als het leger ingrijpt en deze ratten terug het riool injaagt.
Gek!
ze geloven idd allemaal in dezelfde god maar doen dat geloof ook op een andere belijdenquote:Op maandag 7 november 2005 11:54 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat is een zinloze discussie. Als je religie eenduidig en voor iedereen acceptabel zou kunnen uitleggen zouden er binnen de verschillende geloven niet zoveel stromingen zijn. Sterker nog, dan zouden het joden-, christendom en de islam gewoon één religie zijn.
We zien inderdaad dat wij deze groep niet serieus moeten nemen als zij denken in hun driften een gehandicapte vrouw in de brand te steken. Het is gewoonweg ziek. Beter zetten ze 1 grote organisatie op die zich inzet voor de "broeders". Als deze organisatie zo groot is dan kan men er gewoonweg niet omheen. Nu is het ook 1 grote groep, maar meer 1 grote groep bestaande uit tuig.quote:Op maandag 7 november 2005 11:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Kan ook te voet!quote:Op maandag 7 november 2005 12:01 schreef kippenek het volgende:
[..]
Dit meen je hopelijk niet he?
[..]
Wegkomen uit ghetto's waar nog geeneens een metro naartoe rijdt?
Nee, dat zeg ik niet. Maar er kan zeker wel sprake zijn van een cultureel verschil in benadering. Het heeft vooral te maken met hoe "respect" gezien wordt. In culturen waar je respect kan verdienen door goed je best te doen, wordt hard gewerkt. In culturen waar respect verdiend wordt door uiterlijkheden, wordt veel gepimpt. In culturen waar je respect met geweld dient af te dwingen... Nou ja, vul maar in.quote:
hoe je het ook went of keert ze hebben betere scholing dan in hun vaderland ze hebben een uitkering als ze niet kunnen werken etc etc en dan nog ontevreden zijn.quote:Op maandag 7 november 2005 11:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Inderdaad, het is tuig dat het allemaal aan zichzelf te danken heeft. Ondankbare honden zijn het die de luiheid hebben uitgevonden.
Dat zijn heerlijke kwalificaties want dan hoeven we er helemaal niks mee en vooral ook niet naar ons zelf te kijken.
Zou ji'j dat willen dan?quote:Op maandag 7 november 2005 12:05 schreef Gia het volgende:
Want je kunt die mensen toch niet dwingen ergens te wonen waar ze niet willen.
Nou de meeste van deze gasten hebben vaders die echt wel wisten wat keihard werken was, en een groot deel van deze groep werkt zich ook de schompus. Ik denk dus niet dat het zo cultuurgebonden is. Het heeft dus ook wel degelijk met kansen te maken.quote:Op maandag 7 november 2005 12:05 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Maar er kan zeker wel sprake zijn van een cultureel verschil in benadering. Het heeft vooral te maken met hoe "respect" gezien wordt. In culturen waar je respect kan verdienen door goed je best te doen, wordt hard gewerkt. In culturen waar respect verdiend wordt door uiterlijkheden, wordt veel gepimpt. In culturen waar je respect met geweld dient af te dwingen... Nou ja, vul maar in.
Iemand die blij is met deze acties in Parijs, noem ik gek, ja.quote:Op maandag 7 november 2005 12:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Wie is er nou gek?
Je hebt het wel over mensen zeg![]()
Dat deed je niet, je noemde ze allemaal ratten.quote:Op maandag 7 november 2005 12:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Iemand die blij is met deze acties in Parijs, noem ik gek, ja.
Iemand die een vrouw met benzine overgiet en in brand steekt, noem ik geen mens, maar een rat.
Het is te zot dat ik het moet zeggen, maar hier ben ik het mee eens. Uiteraard!quote:Op maandag 7 november 2005 12:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Iemand die blij is met deze acties in Parijs, noem ik gek, ja.
Iemand die een vrouw met benzine overgiet en in brand steekt, noem ik geen mens, maar een rat.
Ja, die dwangmatige herhaling van zelfkritiek kennen we nu wel, is ook helemaal geen discussie over, het is een opvatting die tot het standaard repertoir behoord in de politiek en media. En dat sinds vele jaren, en ook nog eens zonder enig resultaat.quote:Op maandag 7 november 2005 11:56 schreef SCH het volgende:
......
Dat zijn heerlijke kwalificaties want dan hoeven we er helemaal niks mee en vooral ook niet naar ons zelf te kijken.
ja hij blijft grappigquote:
Ik noem niet alle moslims ratten, ik noem deze relschoppers ratten, omdat ze dat ook zijn.quote:Op maandag 7 november 2005 12:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat deed je niet, je noemde ze allemaal ratten.
Maar nuance zal wel weer een eng woord zijn![]()
ja toon nog wat medelijden met de relschoppers!quote:
Echt een alternatief is er niet natuurlijk. Uitzonderingen daargelaten.quote:Op maandag 7 november 2005 12:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik bedoel maar. Ze hebben er dus zelf voor gekozen daar te wonen. Ze zijn er niet gedumpt.
Nou en, van een beetje discriminatie is nog nooit iemand dood gegaan.quote:Op maandag 7 november 2005 12:01 schreef SCH het volgende:
Als nou objectief aangetoond wordt dat die discriminatie bestaat en een wezenlijke factor is, ben je dan bereid daar iets van aan te nemen?
Ja, dat zou een prima teken ter escalatie zijn ja.quote:Op maandag 7 november 2005 12:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
zou dat geen goed teken zijn![]()
quote:Op maandag 7 november 2005 12:10 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Van een beetje discriminatie is nog nooit iemand dood gegaan.
En daarom ga je 5000 auto's, schoolgebouwen, bibliotheken in de fik steken??quote:Op maandag 7 november 2005 12:10 schreef SCH het volgende:
Ja hoor, mensen kiezen er zelf voor om in ghetto's te wonen en geen werk te hebben en weinig geld en slechte sociale omstandigheden. Allemaal een volstrekt eigen keuze omdat ze dat zo geweldig leuk vinden
Haha, lamenielache. Dus in jou ogen zijn er gewoon allemaal pointless Mocro-haters, die deze mensen zonder reden pesten? Hoezo naief? Hallo, je hebt het wel over mensen die hele voorsteden in de fik zetten, en de pliesie bekogelen!quote:Op maandag 7 november 2005 12:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou de meeste van deze gasten hebben vaders die echt wel wisten wat keihard werken was, en een groot deel van deze groep werkt zich ook de schompus. Ik denk dus niet dat het zo cultuurgebonden is. Het heeft dus ook wel degelijk met kansen te maken.
Nou in de ghetto's worden ze geboren, maar gezien dat ze allemaal uit eigen wil bij een bende gaan, kun je die andere vragen toch wel bevestigend beantwoorden.quote:Op maandag 7 november 2005 12:10 schreef SCH het volgende:
Ja hoor, mensen kiezen er zelf voor om in ghetto's te wonen en geen werk te hebben en weinig geld en slechte sociale omstandigheden. Allemaal een volstrekt eigen keuze omdat ze dat zo geweldig leuk vinden
Misschien is dat de rekening die we voor 30 jaar verkeerd beleid gepresenteerd krijgen.quote:Op maandag 7 november 2005 12:12 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
En daarom ga je 5000 auto's, schoolgebouwen, bibliotheken in de fik steken??
Welkom in de wereld, kereltje. Solliciteer eens een weekje als Ahmedquote:Op maandag 7 november 2005 12:12 schreef Toeps het volgende:
[..]
Haha, lamenielache. Dus in jou ogen zijn er gewoon allemaal pointless Mocro-haters, die deze mensen zonder reden pesten? Hoezo naief? Hallo, je hebt het wel over mensen die hele voorsteden in de fik zetten, en de pliesie bekogelen!
Ja, als je iets maar lang genoeg onder druk houdt, escaleert het vanzelf een keer natuurlijk.quote:Op maandag 7 november 2005 12:12 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
En daarom ga je 5000 auto's, schoolgebouwen, bibliotheken in de fik steken??
gelukkig zullen er na de rellen geen problemen meer zijn voor ahmedquote:Op maandag 7 november 2005 12:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Welkom in de wereld, kereltje. Solliciteer eens een weekje als Ahmed![]()
Vrouwen gaan er al sinds Abraham onder gebukt.quote:Op maandag 7 november 2005 12:10 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nou en, van een beetje discriminatie is nog nooit iemand dood gegaan.
Welnee. Het zijn allemaal lieve mensen die door onze schuld tot zulke verschrikkelijke daden gedreven worden.quote:Op maandag 7 november 2005 12:12 schreef Toeps het volgende:
[..]
Haha, lamenielache. Dus in jou ogen zijn er gewoon allemaal pointless Mocro-haters, die deze mensen zonder reden pesten? Hoezo naief? Hallo, je hebt het wel over mensen die hele voorsteden in de fik zetten, en de pliesie bekogelen!
afin.. gaat de brandweerkazerne door brand plat ...quote:Op maandag 7 november 2005 12:13 schreef I.R.Baboon het volgende:Ik
woon
tegenover
de
brandweerkazerne
dus
ik
maak
me
geen
zorgen
.
ja daar vergroot je je kansen mee door je eigen scholen in de fik te zetten kom toch op het beleid was niet goed omdat we ze teveel vrijheid hebben gegeven ze teveel aan hun eigen cultuur hebben laten behoudenquote:Op maandag 7 november 2005 12:13 schreef kippenek het volgende:
[..]
Misschien is dat de rekening die we voor 30 jaar verkeerd beleid gepresenteerd krijgen.
(los van de vraag of dat beleid te slap of te streng was dus)
heb je niet zoveel aan als alle auto's zijn uitgeruktquote:Op maandag 7 november 2005 12:13 schreef I.R.Baboon het volgende:Ik
woon
tegenover
de
brandweerkazerne
dus
ik
maak
me
geen
zorgen
.
Dan duik ik onder in Friesland.quote:Op maandag 7 november 2005 12:14 schreef mschol het volgende:
[..]
afin.. gaat de brandweerkazerne door brand plat ...
die auto's hebben ze niet verbrnad en de wapens door het verkopen van grdtolen auto's///quote:Op maandag 7 november 2005 12:14 schreef HPoi het volgende:
Toch vraag ik me af hoe die kansloze jongeren nu aan een Peugeot 307 met lichtmetalen velgen komen en aan dure vuurwapens... ? (gisterennacht op NOS)
Heb je een Fries paspoort?quote:Op maandag 7 november 2005 12:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dan duik ik onder in Friesland.
Ik ben geen kereltje, lieve schat.quote:Op maandag 7 november 2005 12:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Welkom in de wereld, kereltje. Solliciteer eens een weekje als Ahmed![]()
Beleid of niet, dit gaat nergens over, dit is georganiseerde misdaad. Ga me nou niet vertellen dat dit een paar boze mensen zijn die kwaad zijn op de Franse regering. Dit zijn gewoon (on)mensen die chaos willen creëren, met de hoop op een val van heel Europa.quote:Op maandag 7 november 2005 12:13 schreef kippenek het volgende:
[..]
Misschien is dat de rekening die we voor 30 jaar verkeerd beleid gepresenteerd krijgen.
(los van de vraag of dat beleid te slap of te streng was dus)
Dus als ze nou maar lang genoeg rellen, is het ook niet erg als het leger ingezet wordt?quote:Op maandag 7 november 2005 12:14 schreef SCH het volgende:
Ja, als je iets maar lang genoeg onder druk houdt, escaleert het vanzelf een keer natuurlijk.
onthou nu eens dat het onze schuld isquote:Op maandag 7 november 2005 12:16 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik ben geen kereltje, lieve schat.
Verder werk ik bij een grote kabelmaatschappij, waar meer dan de helft van de medewerkers allochtoon is. Ahmeds genoeg. Deze Ahmeds hebben wél een MBO of HBO opleiding ja, dat wel. Maar ik heb nog nooit gehoord dat een Ahmed op school is geweigerd. Maar goed, als jij auto's in de fik gaat steken als je boos bent, dan zou ik je ook niet aannemen. Da's niet echt bevorderlijk voor je imago.
quote:Op maandag 7 november 2005 12:17 schreef Stefkuh het volgende:
Dit zijn gewoon (on)mensen die chaos willen creëren, met de hoop op een val van heel Europa.
quote:Op maandag 7 november 2005 12:16 schreef Toeps het volgende:
[..]
Verder werk ik bij een grote kabelmaatschappij, waar meer dan de helft van de medewerkers allochtoon is. Ahmeds genoeg. Deze Ahmeds hebben wél een MBO of HBO opleiding ja, dat wel. Maar ik heb nog nooit gehoord dat een Ahmed op school is geweigerd. Maar goed, als jij auto's in de fik gaat steken als je boos bent, dan zou ik je ook niet aannemen. Da's niet echt bevorderlijk voor je imago.
Moet je aan Tommy van Sesamstraat vragen die heeft namelijk heroine nodigquote:Op maandag 7 november 2005 12:14 schreef HPoi het volgende:
Toch vraag ik me af hoe die kansloze jongeren nu aan een Peugeot 307 met lichtmetalen velgen komen en aan dure vuurwapens... ? (gisterennacht op NOS)
Ik denk niet dat geweld een goed antwoord is op geweld maar dat is een andere discussiequote:Op maandag 7 november 2005 12:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Dus als ze nou maar lang genoeg rellen, is het ook niet erg als het leger ingezet wordt?
Dankzij wet SAMEN. Iets wat in Frankrijk compleet onbekend is, trouwens.quote:Op maandag 7 november 2005 12:16 schreef Toeps het volgende:
[..]
Verder werk ik bij een grote kabelmaatschappij, waar meer dan de helft van de medewerkers allochtoon is. Ahmeds genoeg.
En door het kabinet Balkenende vakkundig om zeep geholpen.quote:Op maandag 7 november 2005 12:19 schreef kippenek het volgende:
[..]
Dankzij wet SAMEN. Iets wat in Frankrijk compleet onbekend is, trouwens.
Tot aan de komma wel ja... maar ja jij denkt dat dit allemaal lieve allochtoontjes zijn...quote:
Het Franse model werkt immers zó goed he.quote:Op maandag 7 november 2005 12:19 schreef SCH het volgende:
[..]
En door het kabinet Balkenende vakkundig om zeep geholpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |