abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32052213
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:00 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Het is opmerkelijk dat grote groepen immigranten uit andere landen, bijvoorbeeld India of het Verre Oosten (waar Frankrijk ook genoeg koloniën had) zichzelf wel door hard te werken en gebruik te maken van de geboden kansen uit die betonnen voorsteden hebben kunnen werken. Die bevolkingsgroepen die nu zo rellen zijn alweer dezelfde die altijd maar verwachten dat hun alles aangedragen wordt en “discriminatie” als excuus gebruiken wanneer dit niet lukt.
Als nou objectief aangetoond wordt dat die discriminatie bestaat en een wezenlijke factor is, ben je dan bereid daar iets van aan te nemen?
pi_32052214
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:59 schreef Toeps het volgende:

[..]

Dat kan prima hoor. Dat is cultuurgebonden. Zo werken veel spleetogen zich ook helemaal de tering.
Het hoeft niet zo grof mogelijk hoor. Je kunt ook prima Chinezen o.i.d. gebruiken.
pi_32052220
De jeugd moet nog meer uit hun tent gelokt worden, laat hun ware aard maar naar boven komen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 7 november 2005 @ 12:01:38 #65
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_32052221
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:59 schreef BansheeBoy het volgende:
De acties die nu plaatsvinden in Frankrijk stemmen me toch wel tevreden onder voorwaarde dat er geen onschuldige slachtoffers vallen. Daarmee zullen ze misschien in willen zien dat er met de Moslims niet te sollen valt en dat deze groep er recht op heeft om serieus genomen te worden.

²
Serieus nemen, op welk vlak? werk ethiek bv?, maatschappelijke deelname? wat dan?
Er is niets positief buiten de kennismaking met de tangines.
  maandag 7 november 2005 @ 12:01:45 #66
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32052224
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Daar willen ze zelf wonen.
Dit meen je hopelijk niet he?
quote:
Moeten ze gewoon hun best doen op school. Maken dat ze wegkomen uit die Ghetto's en een baan zoeken.
Wegkomen uit ghetto's waar nog geeneens een metro naartoe rijdt? Wegkomen uit ghetto's die de overheid al jaren geleden heeft afgeschreven?
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_32052226
quote:
De acties die nu plaatsvinden in Frankrijk stemmen me toch wel tevreden onder voorwaarde dat er geen onschuldige slachtoffers vallen. Daarmee zullen ze misschien in willen zien dat er met de Moslims niet te sollen valt en dat deze groep er recht op heeft om serieus genomen te worden.

²
Die vallen er dus wel, sukkel.

En recht om serieus genomen te worden verdien je niet met dit soort acties. Volgens mij zit er toch echt een schroefje los als je zo denkt.
  maandag 7 november 2005 @ 12:02:05 #68
3542 Gia
User under construction
pi_32052240
quote:

²
Ik ben pas tevreden als het leger ingrijpt en deze ratten terug het riool injaagt.

Gek!
pi_32052278
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ben pas tevreden als het leger ingrijpt en deze ratten terug het riool injaagt.

Gek!
Wie is er nou gek?

Je hebt het wel over mensen zeg
  maandag 7 november 2005 @ 12:03:10 #70
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32052279
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Gek!
Als dat gebeurt kun je wachten op een burgeroorlog.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_32052290
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:54 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dat is een zinloze discussie. Als je religie eenduidig en voor iedereen acceptabel zou kunnen uitleggen zouden er binnen de verschillende geloven niet zoveel stromingen zijn. Sterker nog, dan zouden het joden-, christendom en de islam gewoon één religie zijn.
ze geloven idd allemaal in dezelfde god maar doen dat geloof ook op een andere belijden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_32052303
quote:

²
We zien inderdaad dat wij deze groep niet serieus moeten nemen als zij denken in hun driften een gehandicapte vrouw in de brand te steken. Het is gewoonweg ziek. Beter zetten ze 1 grote organisatie op die zich inzet voor de "broeders". Als deze organisatie zo groot is dan kan men er gewoonweg niet omheen. Nu is het ook 1 grote groep, maar meer 1 grote groep bestaande uit tuig.
Sowieso is het nog de vraag of je wel normaal met deze mensen kan onderhandelen, als ze in een onschuldige verpakking van een ijsje een belediging naar Allah zien.
  maandag 7 november 2005 @ 12:05:11 #73
3542 Gia
User under construction
pi_32052351
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:01 schreef kippenek het volgende:

[..]

Dit meen je hopelijk niet he?
[..]

Wegkomen uit ghetto's waar nog geeneens een metro naartoe rijdt?
Kan ook te voet!

En ja, bovenstaande meende ik wel.
Men heeft hier in Nederland al eens een spreidingsbeleid voorgesteld. Nou dan is Leiden in last. Want je kunt die mensen toch niet dwingen ergens te wonen waar ze niet willen. Iedereen moet toch zelf mogen weten waar ze willen wonen. Het is toch normaal dat ze liefst bij hun 'landgenoten' willen wonen. Enz....

Nee, spreidingsbelied komt bij deze mensen niet in vrage.
pi_32052354
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:00 schreef SCH het volgende:

[..]

En zwarten zijn lui?
Nee, dat zeg ik niet. Maar er kan zeker wel sprake zijn van een cultureel verschil in benadering. Het heeft vooral te maken met hoe "respect" gezien wordt. In culturen waar je respect kan verdienen door goed je best te doen, wordt hard gewerkt. In culturen waar respect verdiend wordt door uiterlijkheden, wordt veel gepimpt. In culturen waar je respect met geweld dient af te dwingen... Nou ja, vul maar in.
pi_32052359
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Inderdaad, het is tuig dat het allemaal aan zichzelf te danken heeft. Ondankbare honden zijn het die de luiheid hebben uitgevonden.

Dat zijn heerlijke kwalificaties want dan hoeven we er helemaal niks mee en vooral ook niet naar ons zelf te kijken.
hoe je het ook went of keert ze hebben betere scholing dan in hun vaderland ze hebben een uitkering als ze niet kunnen werken etc etc en dan nog ontevreden zijn.

ze hadden gewoon een spreidingsbeleid moeten toepassen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  maandag 7 november 2005 @ 12:06:37 #76
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32052386
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:05 schreef Gia het volgende:
Want je kunt die mensen toch niet dwingen ergens te wonen waar ze niet willen.
Zou ji'j dat willen dan?
pi_32052387
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:05 schreef Toeps het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Maar er kan zeker wel sprake zijn van een cultureel verschil in benadering. Het heeft vooral te maken met hoe "respect" gezien wordt. In culturen waar je respect kan verdienen door goed je best te doen, wordt hard gewerkt. In culturen waar respect verdiend wordt door uiterlijkheden, wordt veel gepimpt. In culturen waar je respect met geweld dient af te dwingen... Nou ja, vul maar in.
Nou de meeste van deze gasten hebben vaders die echt wel wisten wat keihard werken was, en een groot deel van deze groep werkt zich ook de schompus. Ik denk dus niet dat het zo cultuurgebonden is. Het heeft dus ook wel degelijk met kansen te maken.
  maandag 7 november 2005 @ 12:06:52 #78
3542 Gia
User under construction
pi_32052394
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Wie is er nou gek?

Iemand die blij is met deze acties in Parijs, noem ik gek, ja.

Iemand die een vrouw met benzine overgiet en in brand steekt, noem ik geen mens, maar een rat.
pi_32052415
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Iemand die een vrouw met benzine overgiet en in brand steekt, noem ik geen mens, maar een rat.
Dat deed je niet, je noemde ze allemaal ratten.

Maar nuance zal wel weer een eng woord zijn
  maandag 7 november 2005 @ 12:07:38 #80
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32052421
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is te zot dat ik het moet zeggen, maar hier ben ik het mee eens. Uiteraard!
  maandag 7 november 2005 @ 12:08:54 #81
3542 Gia
User under construction
pi_32052454
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:06 schreef kippenek het volgende:

[..]

Zou ji'j dat willen dan?
Ik bedoel maar. Ze hebben er dus zelf voor gekozen daar te wonen. Ze zijn er niet gedumpt.
pi_32052467
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:56 schreef SCH het volgende:
......

Dat zijn heerlijke kwalificaties want dan hoeven we er helemaal niks mee en vooral ook niet naar ons zelf te kijken.
Ja, die dwangmatige herhaling van zelfkritiek kennen we nu wel, is ook helemaal geen discussie over, het is een opvatting die tot het standaard repertoir behoord in de politiek en media. En dat sinds vele jaren, en ook nog eens zonder enig resultaat.
De vraag is of jij in staat bent om ook eens te kijken naar de mentaliteit en achtergrond van de inwoners van die achterstandsbuurten. Mischien valt met een dergelijke analyse wel iets te bereiken.
pi_32052476
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:00 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

ja hij blijft grappig

als frankrijk nu ook eens laat zien dat er met de autochtone bevolking niet valt te spotten door het leger erop af te sturen en met scherp te schieten
zou dat geen goed teken zijn
  maandag 7 november 2005 @ 12:09:54 #84
3542 Gia
User under construction
pi_32052480
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat deed je niet, je noemde ze allemaal ratten.

Maar nuance zal wel weer een eng woord zijn
Ik noem niet alle moslims ratten, ik noem deze relschoppers ratten, omdat ze dat ook zijn.
pi_32052488
Ja hoor, mensen kiezen er zelf voor om in ghetto's te wonen en geen werk te hebben en weinig geld en slechte sociale omstandigheden. Allemaal een volstrekt eigen keuze omdat ze dat zo geweldig leuk vinden
  maandag 7 november 2005 @ 12:10:32 #86
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32052506
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:03 schreef SCH het volgende:

ja toon nog wat medelijden met de relschoppers!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 7 november 2005 @ 12:10:40 #87
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32052517
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik bedoel maar. Ze hebben er dus zelf voor gekozen daar te wonen. Ze zijn er niet gedumpt.
Echt een alternatief is er niet natuurlijk. Uitzonderingen daargelaten.
  maandag 7 november 2005 @ 12:10:45 #88
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_32052520
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:01 schreef SCH het volgende:
Als nou objectief aangetoond wordt dat die discriminatie bestaat en een wezenlijke factor is, ben je dan bereid daar iets van aan te nemen?
Nou en, van een beetje discriminatie is nog nooit iemand dood gegaan.
pi_32052541
Ze zijn nu ook al in Brussel en Antwerpen bezig... wanneer is Nederland aan de beurt? En de hamvraag is: laten we dat zomaar gebeuren??

Jezus zeg, waarom is da leger niet al lang de straat op daar???
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  maandag 7 november 2005 @ 12:11:29 #90
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32052545
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

zou dat geen goed teken zijn
Ja, dat zou een prima teken ter escalatie zijn ja.
pi_32052551
Ook in Duitse en Belgische voorsteden branden auto's

lekker...

"de wereld gaat tenonder...!!"
pi_32052564
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:10 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Van een beetje discriminatie is nog nooit iemand dood gegaan.
pi_32052574
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:10 schreef SCH het volgende:
Ja hoor, mensen kiezen er zelf voor om in ghetto's te wonen en geen werk te hebben en weinig geld en slechte sociale omstandigheden. Allemaal een volstrekt eigen keuze omdat ze dat zo geweldig leuk vinden
En daarom ga je 5000 auto's, schoolgebouwen, bibliotheken in de fik steken??
pi_32052583
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou de meeste van deze gasten hebben vaders die echt wel wisten wat keihard werken was, en een groot deel van deze groep werkt zich ook de schompus. Ik denk dus niet dat het zo cultuurgebonden is. Het heeft dus ook wel degelijk met kansen te maken.
Haha, lamenielache. Dus in jou ogen zijn er gewoon allemaal pointless Mocro-haters, die deze mensen zonder reden pesten? Hoezo naief? Hallo, je hebt het wel over mensen die hele voorsteden in de fik zetten, en de pliesie bekogelen!
  maandag 7 november 2005 @ 12:12:39 #95
8369 speknek
Another day another slay
pi_32052595
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:10 schreef SCH het volgende:
Nou in de ghetto's worden ze geboren, maar gezien dat ze allemaal uit eigen wil bij een bende gaan, kun je die andere vragen toch wel bevestigend beantwoorden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 7 november 2005 @ 12:13:14 #96
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32052612
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:12 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Misschien is dat de rekening die we voor 30 jaar verkeerd beleid gepresenteerd krijgen.

(los van de vraag of dat beleid te slap of te streng was dus)
pi_32052614
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:12 schreef Toeps het volgende:

[..]

Haha, lamenielache. Dus in jou ogen zijn er gewoon allemaal pointless Mocro-haters, die deze mensen zonder reden pesten? Hoezo naief? Hallo, je hebt het wel over mensen die hele voorsteden in de fik zetten, en de pliesie bekogelen!
Welkom in de wereld, kereltje. Solliciteer eens een weekje als Ahmed
  maandag 7 november 2005 @ 12:13:46 #98
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_32052628
Ik woon tegenover de brandweerkazerne dus ik maak me geen zorgen .
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_32052644
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:12 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Ja, als je iets maar lang genoeg onder druk houdt, escaleert het vanzelf een keer natuurlijk.
  maandag 7 november 2005 @ 12:14:33 #100
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32052655
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:13 schreef SCH het volgende:

[..]

gelukkig zullen er na de rellen geen problemen meer zijn voor ahmed
pi_32052663
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:10 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Nou en, van een beetje discriminatie is nog nooit iemand dood gegaan.
Vrouwen gaan er al sinds Abraham onder gebukt.
pi_32052670
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:12 schreef Toeps het volgende:

[..]

Welnee. Het zijn allemaal lieve mensen die door onze schuld tot zulke verschrikkelijke daden gedreven worden.
pi_32052671
Toch vraag ik me af hoe die kansloze jongeren nu aan een Peugeot 307 met lichtmetalen velgen komen en aan dure vuurwapens... ? (gisterennacht op NOS)
pi_32052673
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
afin.. gaat de brandweerkazerne door brand plat ...
pi_32052685
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:13 schreef kippenek het volgende:

[..]

Misschien is dat de rekening die we voor 30 jaar verkeerd beleid gepresenteerd krijgen.

ja daar vergroot je je kansen mee door je eigen scholen in de fik te zetten kom toch op het beleid was niet goed omdat we ze teveel vrijheid hebben gegeven ze teveel aan hun eigen cultuur hebben laten behouden
  maandag 7 november 2005 @ 12:15:34 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32052689
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
heb je niet zoveel aan als alle auto's zijn uitgerukt
  maandag 7 november 2005 @ 12:15:47 #107
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_32052697
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:14 schreef mschol het volgende:

[..]

afin.. gaat de brandweerkazerne door brand plat ...
Dan duik ik onder in Friesland.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_32052708
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:14 schreef HPoi het volgende:
Toch vraag ik me af hoe die kansloze jongeren nu aan een Peugeot 307 met lichtmetalen velgen komen en aan dure vuurwapens... ? (gisterennacht op NOS)
die auto's hebben ze niet verbrnad en de wapens door het verkopen van grdtolen auto's///

denk ik zo...
pi_32052712
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:15 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Dan duik ik onder in Friesland.
Heb je een Fries paspoort?
pi_32052725
ik heb geen auto
pi_32052729
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben geen kereltje, lieve schat.

Verder werk ik bij een grote kabelmaatschappij, waar meer dan de helft van de medewerkers allochtoon is. Ahmeds genoeg. Deze Ahmeds hebben wél een MBO of HBO opleiding ja, dat wel. Maar ik heb nog nooit gehoord dat een Ahmed op school is geweigerd. Maar goed, als jij auto's in de fik gaat steken als je boos bent, dan zou ik je ook niet aannemen. Da's niet echt bevorderlijk voor je imago.
pi_32052757
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:13 schreef kippenek het volgende:

[..]

Beleid of niet, dit gaat nergens over, dit is georganiseerde misdaad. Ga me nou niet vertellen dat dit een paar boze mensen zijn die kwaad zijn op de Franse regering. Dit zijn gewoon (on)mensen die chaos willen creëren, met de hoop op een val van heel Europa.

Wat me opvalt is trouwens - hoezeer ik die mensen OOK hekel - de extreem rechtse tak nog geen legertjes in de strijd heeft gegooid. ?
  maandag 7 november 2005 @ 12:17:45 #113
8369 speknek
Another day another slay
pi_32052761
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:14 schreef SCH het volgende:
Ja, als je iets maar lang genoeg onder druk houdt, escaleert het vanzelf een keer natuurlijk.
Dus als ze nou maar lang genoeg rellen, is het ook niet erg als het leger ingezet wordt?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_32052777
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:16 schreef Toeps het volgende:

[..]

Verder werk ik bij een grote kabelmaatschappij, waar meer dan de helft van de medewerkers allochtoon is. Ahmeds genoeg. Deze Ahmeds hebben wél een MBO of HBO opleiding ja, dat wel. Maar ik heb nog nooit gehoord dat een Ahmed op school is geweigerd. Maar goed, als jij auto's in de fik gaat steken als je boos bent, dan zou ik je ook niet aannemen. Da's niet echt bevorderlijk voor je imago.
onthou nu eens dat het onze schuld is
pi_32052783
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:17 schreef Stefkuh het volgende:
Dit zijn gewoon (on)mensen die chaos willen creëren, met de hoop op een val van heel Europa.
Dit meen je nog ook he?
pi_32052791
quote:

[..]

En zo is het!
  maandag 7 november 2005 @ 12:18:58 #117
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_32052797
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:14 schreef HPoi het volgende:
Moet je aan Tommy van Sesamstraat vragen die heeft namelijk heroine nodig
pi_32052812
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:17 schreef speknek het volgende:

[..]

Dus als ze nou maar lang genoeg rellen, is het ook niet erg als het leger ingezet wordt?
Ik denk niet dat geweld een goed antwoord is op geweld maar dat is een andere discussie
  maandag 7 november 2005 @ 12:19:17 #119
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32052815
quote:

[..]

Verder werk ik bij een grote kabelmaatschappij, waar meer dan de helft van de medewerkers allochtoon is. Ahmeds genoeg.
Dankzij wet SAMEN. Iets wat in Frankrijk compleet onbekend is, trouwens.
pi_32052839
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:19 schreef kippenek het volgende:

[..]

Dankzij wet SAMEN. Iets wat in Frankrijk compleet onbekend is, trouwens.
En door het kabinet Balkenende vakkundig om zeep geholpen.
pi_32052843
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit meen je nog ook he?
Tot aan de komma wel ja... maar ja jij denkt dat dit allemaal lieve allochtoontjes zijn...
  maandag 7 november 2005 @ 12:20:25 #122
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32052854
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:19 schreef SCH het volgende:

[..]

En door het kabinet Balkenende vakkundig om zeep geholpen.
Het Franse model werkt immers zó goed he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')