Dat is een zinloze discussie. Als je religie eenduidig en voor iedereen acceptabel zou kunnen uitleggen zouden er binnen de verschillende geloven niet zoveel stromingen zijn. Sterker nog, dan zouden het joden-, christendom en de islam gewoon één religie zijn.quote:Op maandag 7 november 2005 11:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het grappige is is dat dat helemaal geen religieuze plicht is.
en 10% is een kleine groep
Dus luiheid is volgens jou de diepe oorzaak? Ik vraag me dat af. Die groep mensen zou dus veel luier zijn als een andere groep mensen??? Hoe komt dat dan volgens jou?quote:Op maandag 7 november 2005 11:53 schreef Strolie75 het volgende:
Theorie? Het is een excuus. Net als werkloosheid en discriminatie. Dat tuig is alleen moslim in naam. Net zoals voetbalsupporters waarschijnlijk christenen genoemd kunnen worden.
Het is gewoon een grote groep tuig die het vooral aan zichzelf te danken hebben dat ze niks bereiken in het leven. Westerse landen bieden dit soort kansarme bevolkingsgroepen genoeg mogelijkheden, zeker wat onderwijs betreft. Dat ze vervolgens te lui zijn om er iets met deze kansen te doen wanneer ze beseffen dat het Westen toch niet het Walhalla is waar je gratis geld krijgt, kan de overheid niet worden aangerekend.
Maar goed, naar zichzelf kijken is voor sommige bevolkingsgroepen erg moeilijk. Gelukkig staan er altijd gesubsidieerde instellingen of politici die wat extra zetels ruiken klaar om hun gevoel van zelfmedelijden te versterken door te verklaren dat het toch vooral niet hun schuld is dat ze gehandicapte meisjes in de brand steken en politieagenten neerschieten. Walgelijk.![]()
Inderdaad, het is tuig dat het allemaal aan zichzelf te danken heeft. Ondankbare honden zijn het die de luiheid hebben uitgevonden.quote:Op maandag 7 november 2005 11:54 schreef kippenek het volgende:
Maar goed, laten we vooral niet luisteren naar deze enorme groep mensen. Laten we ze terugschoppen in de hokken waar ze vandaan komen en wachten op de volgende uitbarsting. Laten we niet nadenken of we goed bezig zijn door mensen in betonnen voorsteden te dumpen. Laten we niet nadenken over wat het met iemand doet als al drie generaties werkeloos is en er alleen maar criminaliteit loont.
Dát is toch de FOK! manier?
Met andere woorden het komt door het pappen en natten.quote:
Plicht? Dacht dat er geen dwang was in de Islam.quote:Op maandag 7 november 2005 11:49 schreef BansheeBoy het volgende:
De hoofddoek daarentegen is een religieuze plicht.
Nou ja, ze zijn dan weer niet te lui om nachten aaneen de straat op te gaan.quote:Op maandag 7 november 2005 11:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus luiheid is volgens jou de diepe oorzaak? Ik vraag me dat af. Die groep mensen zou dus veel luier zijn als een andere groep mensen??? Hoe komt dat dan volgens jou?
Omdat dat natuurlijk een geweldige implicatie is, vooral visueel zullen die beelden enorm hard aankomen.quote:Op maandag 7 november 2005 11:39 schreef Strolie75 het volgende:
Waarom zetten die Fransen eigenlijk niet gewoon het leger in?
Dat kan prima hoor. Dat is cultuurgebonden. Zo werken veel spleetogen zich ook helemaal de tering.quote:Op maandag 7 november 2005 11:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus luiheid is volgens jou de diepe oorzaak? Ik vraag me dat af. Die groep mensen zou dus veel luier zijn als een andere groep mensen??? Hoe komt dat dan volgens jou?
Daar willen ze zelf wonen. Ze willen gewoon bij hun eigen volk wonen en niet verspreid worden tussen de autochtone bevolking.quote:Op maandag 7 november 2005 11:54 schreef kippenek het volgende:
Laten we niet nadenken of we goed bezig zijn door mensen in betonnen voorsteden te dumpen.
Moeten ze gewoon hun best doen op school. Maken dat ze wegkomen uit die Ghetto's en een baan zoeken.quote:Laten we niet nadenken over wat het met iemand doet als al drie generaties werkeloos is en er alleen maar criminaliteit loont.
er zijn er al genoeg gevallen, ze heben zelfs een vrouw in de brand lopen steken......quote:Op maandag 7 november 2005 11:59 schreef BansheeBoy het volgende:
De acties die nu plaatsvinden in Frankrijk stemmen me toch wel tevreden onder voorwaarde dat er geen onschuldige slachtoffers vallen. Daarmee zullen ze misschien in willen zien dat er met de Moslims niet te sollen valt en dat deze groep er recht op heeft om serieus genomen te worden.²
Lijkt me ook nogal een lastige beslissing ja. Groepen soldaten op rellende tieners afsturen. Dat zijn geen mooie plaatjes.quote:Op maandag 7 november 2005 11:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Omdat dat natuurlijk een geweldige implicatie is, vooral visueel zullen die beelden enorm hard aankomen.
Het is opmerkelijk dat grote groepen immigranten uit andere landen, bijvoorbeeld India of het Verre Oosten (waar Frankrijk ook genoeg koloniën had) zichzelf wel door hard te werken en gebruik te maken van de geboden kansen uit die betonnen voorsteden hebben kunnen werken. Die bevolkingsgroepen die nu zo rellen zijn alweer dezelfde die altijd maar verwachten dat hun alles aangedragen wordt en “discriminatie” als excuus gebruiken wanneer dit niet lukt.quote:Op maandag 7 november 2005 11:55 schreef SCH het volgende:
En zwarten zijn lui?quote:Op maandag 7 november 2005 11:59 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dat kan prima hoor. Dat is cultuurgebonden. Zo werken veel spleetogen zich ook helemaal de tering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |