abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 7 november 2005 @ 12:05:15 #51
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32052353
hoeveel moet Klaas Jan kosten?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 7 november 2005 @ 12:05:48 #52
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_32052360
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:05 schreef rubbereend het volgende:
hoeveel moet Klaas Jan kosten?
Jullie hebben hem niet nodig ja.. jullie hebben Hiddink .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 7 november 2005 @ 12:05:56 #53
54636 Eb
Le Big Mac
pi_32052363
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:00 schreef Zwansen het volgende:
De beursgang zelf heeft er niets mee te maken natuurlijk, wel de gedachte erachter. Zelfde als bij Madrid het geval is. Het gaat puur om de financiėle zaken. De doelstelling van het bestuur is om winst te maken, niet om kampioen te worden en ver te komen in de CL.
Inderdaad. Het gaat om de essentie. Ajax heeft zich vervreemd van de basis: de supporters.
pi_32052389
Beursgang is bullshit. Dat heeft er echt nul komma nul mee te maken.

Wat mij het meest zorgen maakt, is hoe in godsnaam de ontwikkeling van spelers als Pienaar, De Jong, Sneijder, Heitinga zo kan stagneren en achteruit kan gaan. 3 a 4 jaar geleden hadden we dit geblaat nog niet bij dat geweldige elftal dat in de CL zo ver kwam en ongelukkig onderuit ging bij Milan. Die gasten zijn zo verschrikkelijk talentvol, maar het komt er gewoon niet uit.

Het ergste is nog dat ik niet zou weten wat er moet veranderen. Een andere coach heeft weinig zin denk ik, Blind snapt het wel allemaal. Ach, misschien verandert het wel opeens.
  maandag 7 november 2005 @ 12:07:51 #55
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32052427
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:56 schreef Da_Sandman het volgende:
Die beursgang heeft er wel mee te maken twi, dat kan je niet ontkennen. Het is het grote geheel, het stadion, de beursgang, de machtstrijd etc...
Wat heb ik gemerkt van de beursgang dan? Helemaal niks. Ik merk helemaal niks van het feit dat Ajax beursgenoteerd is, met uitzondering van ene Furby die dat altijd hier braaf komt melden.

Net zo min als dat ik wat merk van de manier hoe het stadion wordt gefinanciert, welk leasebedrijf de auto's van de club verzorgt, hoe het organigram in elkaar zit (ja echt, er werken meer mensen dan bestuursleden, een AD, een TD en een trainer voor Ajax) en wat dan al niet meer aan organisatorisch financiele rompslomp er aan de club hangt.

Waar ik als fan en waar de spelers mee te maken hebben is hoe het geld wat gecreeerd is wordt besteed. Dat dat blijkbaar niet goed wordt besteed is direct af te lezen aan de spelers die gekocht zijn die niet presteren.

Het gaat niet om de manier waarop geld wordt gecreeerd waar ik me mee bezig hou, het zijn de sportieve prestaties. Al loopt het bestuur in de rosse buurt de man-hoer uit te hangen om aan geld te komen, zolang ze het maar goed besteden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 7 november 2005 @ 12:08:47 #56
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32052451
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Jullie hebben hem niet nodig ja.. jullie hebben Hiddink .
het gaat me er meer om dat wij ook een deel van de transfersom ontvangen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 7 november 2005 @ 12:10:44 #57
54636 Eb
Le Big Mac
pi_32052519
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
Feit blijft dat in mijn overtuiging een voetbalclub niet thuishoort op een effectenbeurs.
En ik ben de enige niet
pi_32052560
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:06 schreef BliksemSchigt het volgende:

Wat mij het meest zorgen maakt, is hoe in godsnaam de ontwikkeling van spelers als Pienaar, De Jong, Sneijder, Heitinga zo kan stagneren en achteruit kan gaan. 3 a 4 jaar geleden hadden we dit geblaat nog niet bij dat geweldige elftal dat in de CL zo ver kwam en ongelukkig onderuit ging bij Milan. Die gasten zijn zo verschrikkelijk talentvol, maar het komt er gewoon niet uit.

Het ergste is nog dat ik niet zou weten wat er moet veranderen. Een andere coach heeft weinig zin denk ik, Blind snapt het wel allemaal. Ach, misschien verandert het wel opeens.
Nou, ik denk dat Koeman toch een flinke invloed heeft gehad op die gasten. Negatief, welteverstaan. Dat ze in de kwartfinale stonden was nog een uitloper van de werkzaamheden van Co die dat elftal in principe bij elkander had gezocht. Koeman heeft al die gasten zo bewerkt dat ze volledig dicht zijn geklapt
pi_32052597
De beursgang heeft natuurlijk wel met de koele zakelijkheid te maken waarmee Ajax nu bestuurd wordt. Het is er zelfs de oorzaak van.

De club is elk jaar verantwoording aan de beleggers verschuldigd. Die zijn alleen geinteresseerd in dividend en winst. Als daarvoor Zlatan moet worden verkocht zal ze dat een zorg zijn. En dan heb ik het natuurlijk niet over die paar hobby-aandeeltjes van de fans.
  maandag 7 november 2005 @ 12:13:30 #60
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32052620
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:08 schreef rubbereend het volgende:

[..]

het gaat me er meer om dat wij ook een deel van de transfersom ontvangen
Ach, alsof jullie wat opschieten van die paar ton. Misschien dat je daar net een maandje onderhoud van het stadion van kan betalen.
quote:
FC Groningen is de lachende derde bij een transfer van PSV'er Arjen Robben naar Chelsea. De club waar de linksbuiten zijn opleiding genoot, kan komende zomer enkele tonnen op zijn bankrekening bijschrijven als vergoeding voor de opleidingskosten. Bovendien deelt Groningen mee in de transferopbrengst. De Oosterparkers rekenen op ruim 780.000 euro.
780.000 euro op een bedrag wat 3 keer zo groot is, dus reken een slordige 250.000 voor Klaas Jan. Poeh, poeh, dat schiet op
  maandag 7 november 2005 @ 12:14:47 #61
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_32052667
De beurs zal me ook worst zijn. het is alleen jammer dat het gewoon niets heeft uitgehaald voor Ajax.

Er zijn gewoon heel veel rare zaken aan de gang bij Ajax, en daar zullen wij gewone supporters nooit iets aan kunnen doen.

De kalmte en rust van psv zal bij Ajax nooit komen....
Get woke, go broke!
pi_32052692
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:11 schreef rompompom het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat Koeman toch een flinke invloed heeft gehad op die gasten. Negatief, welteverstaan. Dat ze in de kwartfinale stonden was nog een uitloper van de werkzaamheden van Co die dat elftal in principe bij elkander had gezocht. Koeman heeft al die gasten zo bewerkt dat ze volledig dicht zijn geklapt
Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Co is de laatste goede trainer die ajax gehad heeft.
pi_32052786
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:12 schreef MaxPower het volgende:
De beursgang heeft natuurlijk wel met de koele zakelijkheid te maken waarmee Ajax nu bestuurd wordt. Het is er zelfs de oorzaak van.

De club is elk jaar verantwoording aan de beleggers verschuldigd. Die zijn alleen geinteresseerd in dividend en winst. Als daarvoor Zlatan moet worden verkocht zal ze dat een zorg zijn. En dan heb ik het natuurlijk niet over die paar hobby-aandeeltjes van de fans.
We hebben wel te maken met professioneel topvoetbal en geen amateurclubje uit de buurt. PSV wordt net zo zakelijk bestuurd als Ajax hoor, net als dat Chelsea, Real Madrid, Juventus ook allemaal zakelijk bestuurd worden. Die beleggers zullen wel meevallen, want winst maak je niet met Ajax. In de link hierboven staat zelfs dat ze geen dividend meer uitkeren. De echte op winst beluste beleggers zijn dan allang weg.

Hoe je het ook wendt of keert, de voetbalwereld is commercieler geworden en alle clubs moeten daarin mee om niet achter te blijven. Uiteindelijk willen we toch allemaal dat Ajax kampioen wordt en in de CL mee kan blijven doen. Daarvoor is zakelijkheid en commercie nodig, de vraag is alleen hoe je om blijft gaan met supporters etc. Uiteraard maken of breken zij de club.

Maar als supporter zou ik me het meest druk maken om het sportieve oogpunt, want die stagnatie van de ontwikkeling van de spelers heeft natuurlijk niets te maken met het feit dat er een zakelijke deal wordt gesloten met Nike of Adidas.
pi_32052825
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:14 schreef HeatWave het volgende:
De beurs zal me ook worst zijn. het is alleen jammer dat het gewoon niets heeft uitgehaald voor Ajax.

Er zijn gewoon heel veel rare zaken aan de gang bij Ajax, en daar zullen wij gewone supporters nooit iets aan kunnen doen.

De kalmte en rust van psv zal bij Ajax nooit komen....
Nee, maar daar is het ook Ajax voor
  maandag 7 november 2005 @ 12:22:06 #65
54636 Eb
Le Big Mac
pi_32052913
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:07 schreef twi het volgende:

[..]

Waar ik als fan en waar de spelers mee te maken hebben is hoe het geld wat gecreeerd is wordt besteed. Dat dat blijkbaar niet goed wordt besteed is direct af te lezen aan de spelers die gekocht zijn die niet presteren.

Het gaat niet om de manier waarop geld wordt gecreeerd waar ik me mee bezig hou, het zijn de sportieve prestaties. Al loopt het bestuur in de rosse buurt de man-hoer uit te hangen om aan geld te komen, zolang ze het maar goed besteden.
Ajax creeert geen geld, het vernietigt kapitaal. In beurstermen zijn Heitinga en Babel potentiele winstpakkers. Maar Heitinga is mentaal kapotgemaakt en zet Babel nog een maand of wat op links en hij vertrekt eind seizoen naar een Italiaanse middenmotor waar hij als diepe spits de netten verschroeit. Zie Van der Vaart.

Wat ik waarneem is een aantal spelers van wie het contract afloopt, die geen stap teveel zetten. Dan krijg ik het vermoeden dat ze kennelijk een puur zakelijke relatie met de club hebben.
Dat lijkt me niet goed.

Maar mee eens, het is niet alleen de beursgang. Het is ook het Bosman-arrest. Het is zoveel, maar geld heeft in het algemeen teveel invloed. Met geld haal je resultaat, maar win je geen wedstrijden. Je wint wedstrijden met passie, ambitie, strijdlust en vaardigheid.
  maandag 7 november 2005 @ 12:22:58 #66
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32052949
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:14 schreef HeatWave het volgende:
Inderdaad, het geld wat gegenereerd is daaruit is gewoon slecht besteed, net als beslissingen die destijds zijn gemaakt. Ik zou me trouwens ook niet kunnen indenken dat de ArenA zoals die er nu staat (ook zonder alle dingen die we achteraf weten) er ook had gestaan wanneer bijvoorbeeld het "beursgeld" besteed had geweest aan de bouw van een eigen stadion. Nu zit je in de situatie dat je moet roeien met de riemen die je hebt. Helaas wordt er pas zo'n 10 jaar na dato langzaam werk gemaakt om het stadion echt Ajax te laten uitademen, met de kleur van de stoeltjes.

Sommige constructiefouten kunnen helaas niet meer worden weggepoetst.
  maandag 7 november 2005 @ 12:26:14 #67
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_32053054
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:19 schreef rompompom het volgende:

[..]

Nee, maar daar is het ook Ajax voor
Ja, maar dat compenseerden we vroeger met prestaties. Tegenwoordig zijn we het lachertje van de HCE.

Ik zou me als psv'er/f'noorder/az'er KAPOT lachen op dit moment.. en dat is natuurlijk voor een Ajacied niet te verkroppen.
Get woke, go broke!
  maandag 7 november 2005 @ 12:26:28 #68
54636 Eb
Le Big Mac
pi_32053061
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:22 schreef twi het volgende:

[..]

Ik zou me trouwens ook niet kunnen indenken dat de ArenA zoals die er nu staat (ook zonder alle dingen die we achteraf weten) er ook had gestaan wanneer bijvoorbeeld het "beursgeld" besteed had geweest aan de bouw van een eigen stadion.
De Meer uitbreiden was de beste optie geweest
pi_32053087
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:12 schreef MaxPower het volgende:

Ach, deze klachten waren er ook al voor de beursgang....
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_32053180
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, maar dat compenseerden we vroeger met prestaties. Tegenwoordig zijn we het lachertje van de HCE.

Ik zou me als psv'er/f'noorder/az'er KAPOT lachen op dit moment.. en dat is natuurlijk voor een Ajacied niet te verkroppen.
Nou ja, ik ben zelf meer van de AZ-kant, en het is mooi om te zien dat Ajax onder AZ staat, maar het heeft ook een schauwzijde, en dat is dat Ajax toch vaak 1 van de weinige ploegen uit NL was die op Europees niveau ook goed presteerden. We hebben nu AZ en PSV gehad die op Europees niveau flink huisgehouden hebben, maar zeker bij AZ is het nog afwachten of zij zich mogen gaan rekenen tot de top van NL, waar Ajax daar wel bij hoort.
Daarnaast is Ajax erg bekend van z'n jeugdopleiding, en zullen mensen zich gaan afvragen waarom Ajax geen knap team kan neerzetten met talenten uit de jeugdopleiding.
Het zijn dan niet alleen de prestaties die dan ter discussie staan, maar ook Ajax als werkgever. Zoals ik laatst Heitinga in beeld zag, die stond echt stijf van de zenuwen en stress...en het is niet alleen aan Heitinga om daar aan te werken, maar ook aan Ajax om hem daar op een goede manier mee te begeleiden.
pi_32053224
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Die Feyenoorders moeten helemaal hun smoel houden De laatste schaal die zij hebben gewonnen is allang weggeroest

Maar zonder sentiment: Het gaat altijd op en neer. Alleen gaat het nu al wel een paar jaar neer en wordt het weer eens tijd om de weg omhoog in te slaan. Dat dat gaat gebeuren ben ik van overtuigd, maar wanneer dat is, is de grote vraag.
  maandag 7 november 2005 @ 12:32:38 #72
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32053239
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:22 schreef Eb het volgende:
Ajax creeert geen geld, het vernietigt kapitaal.
Dat neemt niet weg dat er kapitaal is gecreeerd, anders kun je het niet vernietigen. Wanneer de juiste bestedingen gedaan hadden geworden zou er dus weinig aan de hand geweest zijn.
quote:
In beurstermen zijn Heitinga en Babel potentiele winstpakkers. Maar Heitinga is mentaal kapotgemaakt en zet Babel nog een maand of wat op links en hij vertrekt eind seizoen naar een Italiaanse middenmotor waar hij als diepe spits de netten verschroeit. Zie Van der Vaart.
Blijkbaar is het toch niet zo heel zakelijk ingesteld. Er werd net het voorbeeld genoemd dat wanneer de aandeelhouders liever zien dat een speler met winst verkocht zou worden, hij ook verkocht zal worden (of iets op die manier). Dan vraag ik me af waarom bijvoorbeeld een Heitinga niet verkocht is voor de 8 mijoen die Sevilla bood. Achteraf kapitaalvernietiging gezien zijn sportieve prestaties, maar terugkijkend op de beweringen die hier worden gemaakt staat dat dus volkomen haaks erop.
quote:
Wat ik waarneem is een aantal spelers van wie het contract afloopt, die geen stap teveel zetten. Dan krijg ik het vermoeden dat ze kennelijk een puur zakelijke relatie met de club hebben.
Dat lijkt me niet goed.
Wie zegt dat ze geen stap teveel zetten? Wanneer dat het geval zou zijn, zouden andere clubs geen interesse hebben.

Het probleem is dat die spelers uberhaupt in de situatie zitten dat ze aan het einde van het contract zijn. Voor elke willekeurige voetbalclub is zoiets dodelijk, onafhankelijk van de situatie waarin de club zich bevindt (beursgenoteerd of niet).
quote:
Maar mee eens, het is niet alleen de beursgang. Het is ook het Bosman-arrest. Het is zoveel, maar geld heeft in het algemeen teveel invloed. Met geld haal je resultaat, maar win je geen wedstrijden. Je wint wedstrijden met passie, ambitie, strijdlust en vaardigheid.
Met het Bosmanarrest is weinig mis wanneer je er als club goed mee om gaat. Met geld haal je inderdaad geen resultaten, met geld kun je resultaten halen. Het geld is er, of is er geweest. Mede door een beursgang. Dat het geld door de verschillende personen die erover gaan slecht is besteed, dat is het probleem.
  maandag 7 november 2005 @ 12:34:30 #73
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_32053290
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:32 schreef rompompom het volgende:

[..]

Die Feyenoorders moeten helemaal hun smoel houden De laatste schaal die zij hebben gewonnen is allang weggeroest

Maar zonder sentiment: Het gaat altijd op en neer. Alleen gaat het nu al wel een paar jaar neer en wordt het weer eens tijd om de weg omhoog in te slaan. Dat dat gaat gebeuren ben ik van overtuigd, maar wanneer dat is, is de grote vraag.
OK f'noord telt niet . Al winnen ze wel van ons in eigen huis.. dat is al een hoofdprijs voor ze.

Ik vraag me dus af of Ajax in de huidige staat qua bestuur/spelers etc nog snel omhoog kruipt uit dit zoveelste dal.
Get woke, go broke!
  maandag 7 november 2005 @ 12:34:49 #74
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_32053298
ajax

Ik ben inmiddels overleden
  maandag 7 november 2005 @ 12:35:16 #75
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32053314
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:26 schreef Eb het volgende:

[..]

De Meer uitbreiden was de beste optie geweest
Dat is de nostalgie die spreekt. Een stadion van 80 jaar oud met 19.000 zitplaatsen wat al een redelijk aantal keren is verbouwd ga je niet uitbreiden wanneer je je richt op zo'n 40.000 plaatsen. Dan moet er een compleet nieuw stadion komen.

Dat er een verkeerde keuze is gemaakt door een bedrijf een stadion te laten bouwen waar jij het als voetbalclub van huurt, dat staat als een paal boven water.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')