Jullie hebben hem niet nodig ja.. jullie hebben Hiddinkquote:Op maandag 7 november 2005 12:05 schreef rubbereend het volgende:
hoeveel moet Klaas Jan kosten?
Inderdaad. Het gaat om de essentie. Ajax heeft zich vervreemd van de basis: de supporters.quote:Op maandag 7 november 2005 12:00 schreef Zwansen het volgende:
De beursgang zelf heeft er niets mee te maken natuurlijk, wel de gedachte erachter. Zelfde als bij Madrid het geval is. Het gaat puur om de financiėle zaken. De doelstelling van het bestuur is om winst te maken, niet om kampioen te worden en ver te komen in de CL.
Wat heb ik gemerkt van de beursgang dan? Helemaal niks. Ik merk helemaal niks van het feit dat Ajax beursgenoteerd is, met uitzondering van ene Furby die dat altijd hier braaf komt melden.quote:Op maandag 7 november 2005 11:56 schreef Da_Sandman het volgende:
Die beursgang heeft er wel mee te maken twi, dat kan je niet ontkennen. Het is het grote geheel, het stadion, de beursgang, de machtstrijd etc...
quote:Op maandag 7 november 2005 12:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jullie hebben hem niet nodig ja.. jullie hebben Hiddink.
Feit blijft dat in mijn overtuiging een voetbalclub niet thuishoort op een effectenbeurs.quote:Op maandag 7 november 2005 12:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
Beursgang is bullshit. Dat heeft er echt nul komma nul mee te maken.
Nou, ik denk dat Koeman toch een flinke invloed heeft gehad op die gasten. Negatief, welteverstaan. Dat ze in de kwartfinale stonden was nog een uitloper van de werkzaamheden van Co die dat elftal in principe bij elkander had gezocht. Koeman heeft al die gasten zo bewerkt dat ze volledig dicht zijn geklaptquote:Op maandag 7 november 2005 12:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
Beursgang is bullshit. Dat heeft er echt nul komma nul mee te maken.
Wat mij het meest zorgen maakt, is hoe in godsnaam de ontwikkeling van spelers als Pienaar, De Jong, Sneijder, Heitinga zo kan stagneren en achteruit kan gaan. 3 a 4 jaar geleden hadden we dit geblaat nog niet bij dat geweldige elftal dat in de CL zo ver kwam en ongelukkig onderuit ging bij Milan. Die gasten zijn zo verschrikkelijk talentvol, maar het komt er gewoon niet uit.
Het ergste is nog dat ik niet zou weten wat er moet veranderen. Een andere coach heeft weinig zin denk ik, Blind snapt het wel allemaal. Ach, misschien verandert het wel opeens.
Ach, alsof jullie wat opschieten van die paar ton. Misschien dat je daar net een maandje onderhoud van het stadion van kan betalen.quote:Op maandag 7 november 2005 12:08 schreef rubbereend het volgende:
[..]het gaat me er meer om dat wij ook een deel van de transfersom ontvangen
780.000 euro op een bedrag wat 3 keer zo groot is, dus reken een slordige 250.000 voor Klaas Jan. Poeh, poeh, dat schiet opquote:FC Groningen is de lachende derde bij een transfer van PSV'er Arjen Robben naar Chelsea. De club waar de linksbuiten zijn opleiding genoot, kan komende zomer enkele tonnen op zijn bankrekening bijschrijven als vergoeding voor de opleidingskosten. Bovendien deelt Groningen mee in de transferopbrengst. De Oosterparkers rekenen op ruim 780.000 euro.
Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Co is de laatste goede trainer die ajax gehad heeft.quote:Op maandag 7 november 2005 12:11 schreef rompompom het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat Koeman toch een flinke invloed heeft gehad op die gasten. Negatief, welteverstaan. Dat ze in de kwartfinale stonden was nog een uitloper van de werkzaamheden van Co die dat elftal in principe bij elkander had gezocht. Koeman heeft al die gasten zo bewerkt dat ze volledig dicht zijn geklapt
We hebben wel te maken met professioneel topvoetbal en geen amateurclubje uit de buurt. PSV wordt net zo zakelijk bestuurd als Ajax hoor, net als dat Chelsea, Real Madrid, Juventus ook allemaal zakelijk bestuurd worden. Die beleggers zullen wel meevallen, want winst maak je niet met Ajax. In de link hierboven staat zelfs dat ze geen dividend meer uitkeren. De echte op winst beluste beleggers zijn dan allang weg.quote:Op maandag 7 november 2005 12:12 schreef MaxPower het volgende:
De beursgang heeft natuurlijk wel met de koele zakelijkheid te maken waarmee Ajax nu bestuurd wordt. Het is er zelfs de oorzaak van.
De club is elk jaar verantwoording aan de beleggers verschuldigd. Die zijn alleen geinteresseerd in dividend en winst. Als daarvoor Zlatan moet worden verkocht zal ze dat een zorg zijn. En dan heb ik het natuurlijk niet over die paar hobby-aandeeltjes van de fans.
Nee, maar daar is het ook Ajax voorquote:Op maandag 7 november 2005 12:14 schreef HeatWave het volgende:
De beurs zal me ook worst zijn. het is alleen jammer dat het gewoon niets heeft uitgehaald voor Ajax.
Er zijn gewoon heel veel rare zaken aan de gang bij Ajax, en daar zullen wij gewone supporters nooit iets aan kunnen doen.
De kalmte en rust van psv zal bij Ajax nooit komen....
Ajax creeert geen geld, het vernietigt kapitaal. In beurstermen zijn Heitinga en Babel potentiele winstpakkers. Maar Heitinga is mentaal kapotgemaakt en zet Babel nog een maand of wat op links en hij vertrekt eind seizoen naar een Italiaanse middenmotor waar hij als diepe spits de netten verschroeit. Zie Van der Vaart.quote:Op maandag 7 november 2005 12:07 schreef twi het volgende:
[..]
Waar ik als fan en waar de spelers mee te maken hebben is hoe het geld wat gecreeerd is wordt besteed. Dat dat blijkbaar niet goed wordt besteed is direct af te lezen aan de spelers die gekocht zijn die niet presteren.
Het gaat niet om de manier waarop geld wordt gecreeerd waar ik me mee bezig hou, het zijn de sportieve prestaties. Al loopt het bestuur in de rosse buurt de man-hoer uit te hangen om aan geld te komen, zolang ze het maar goed besteden.
Inderdaad, het geld wat gegenereerd is daaruit is gewoon slecht besteed, net als beslissingen die destijds zijn gemaakt. Ik zou me trouwens ook niet kunnen indenken dat de ArenA zoals die er nu staat (ook zonder alle dingen die we achteraf weten) er ook had gestaan wanneer bijvoorbeeld het "beursgeld" besteed had geweest aan de bouw van een eigen stadion. Nu zit je in de situatie dat je moet roeien met de riemen die je hebt. Helaas wordt er pas zo'n 10 jaar na dato langzaam werk gemaakt om het stadion echt Ajax te laten uitademen, met de kleur van de stoeltjes.quote:Op maandag 7 november 2005 12:14 schreef HeatWave het volgende:
De beurs zal me ook worst zijn. het is alleen jammer dat het gewoon niets heeft uitgehaald voor Ajax.
Ja, maar dat compenseerden we vroeger met prestaties. Tegenwoordig zijn we het lachertje van de HCE.quote:Op maandag 7 november 2005 12:19 schreef rompompom het volgende:
[..]
Nee, maar daar is het ook Ajax voor
De Meer uitbreiden was de beste optie geweestquote:Op maandag 7 november 2005 12:22 schreef twi het volgende:
[..]
Ik zou me trouwens ook niet kunnen indenken dat de ArenA zoals die er nu staat (ook zonder alle dingen die we achteraf weten) er ook had gestaan wanneer bijvoorbeeld het "beursgeld" besteed had geweest aan de bouw van een eigen stadion.
Ach, deze klachten waren er ook al voor de beursgang....quote:Op maandag 7 november 2005 12:12 schreef MaxPower het volgende:
De beursgang heeft natuurlijk wel met de koele zakelijkheid te maken waarmee Ajax nu bestuurd wordt. Het is er zelfs de oorzaak van.
De club is elk jaar verantwoording aan de beleggers verschuldigd. Die zijn alleen geinteresseerd in dividend en winst. Als daarvoor Zlatan moet worden verkocht zal ze dat een zorg zijn. En dan heb ik het natuurlijk niet over die paar hobby-aandeeltjes van de fans.
Nou ja, ik ben zelf meer van de AZ-kant, en het is mooi om te zien dat Ajax onder AZ staat, maar het heeft ook een schauwzijde, en dat is dat Ajax toch vaak 1 van de weinige ploegen uit NL was die op Europees niveau ook goed presteerden. We hebben nu AZ en PSV gehad die op Europees niveau flink huisgehouden hebben, maar zeker bij AZ is het nog afwachten of zij zich mogen gaan rekenen tot de top van NL, waar Ajax daar wel bij hoort.quote:Op maandag 7 november 2005 12:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar dat compenseerden we vroeger met prestaties. Tegenwoordig zijn we het lachertje van de HCE.
Ik zou me als psv'er/f'noorder/az'er KAPOT lachen op dit moment.. en dat is natuurlijk voor een Ajacied niet te verkroppen.
Die Feyenoorders moeten helemaal hun smoel houdenquote:Op maandag 7 november 2005 12:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar dat compenseerden we vroeger met prestaties. Tegenwoordig zijn we het lachertje van de HCE.
Ik zou me als psv'er/f'noorder/az'er KAPOT lachen op dit moment.. en dat is natuurlijk voor een Ajacied niet te verkroppen.
Dat neemt niet weg dat er kapitaal is gecreeerd, anders kun je het niet vernietigen. Wanneer de juiste bestedingen gedaan hadden geworden zou er dus weinig aan de hand geweest zijn.quote:Op maandag 7 november 2005 12:22 schreef Eb het volgende:
Ajax creeert geen geld, het vernietigt kapitaal.
Blijkbaar is het toch niet zo heel zakelijk ingesteld. Er werd net het voorbeeld genoemd dat wanneer de aandeelhouders liever zien dat een speler met winst verkocht zou worden, hij ook verkocht zal worden (of iets op die manier). Dan vraag ik me af waarom bijvoorbeeld een Heitinga niet verkocht is voor de 8 mijoen die Sevilla bood. Achteraf kapitaalvernietiging gezien zijn sportieve prestaties, maar terugkijkend op de beweringen die hier worden gemaakt staat dat dus volkomen haaks erop.quote:In beurstermen zijn Heitinga en Babel potentiele winstpakkers. Maar Heitinga is mentaal kapotgemaakt en zet Babel nog een maand of wat op links en hij vertrekt eind seizoen naar een Italiaanse middenmotor waar hij als diepe spits de netten verschroeit. Zie Van der Vaart.
Wie zegt dat ze geen stap teveel zetten? Wanneer dat het geval zou zijn, zouden andere clubs geen interesse hebben.quote:Wat ik waarneem is een aantal spelers van wie het contract afloopt, die geen stap teveel zetten. Dan krijg ik het vermoeden dat ze kennelijk een puur zakelijke relatie met de club hebben.
Dat lijkt me niet goed.
Met het Bosmanarrest is weinig mis wanneer je er als club goed mee om gaat. Met geld haal je inderdaad geen resultaten, met geld kun je resultaten halen. Het geld is er, of is er geweest. Mede door een beursgang. Dat het geld door de verschillende personen die erover gaan slecht is besteed, dat is het probleem.quote:Maar mee eens, het is niet alleen de beursgang. Het is ook het Bosman-arrest. Het is zoveel, maar geld heeft in het algemeen teveel invloed. Met geld haal je resultaat, maar win je geen wedstrijden. Je wint wedstrijden met passie, ambitie, strijdlust en vaardigheid.
OK f'noord telt nietquote:Op maandag 7 november 2005 12:32 schreef rompompom het volgende:
[..]
Die Feyenoorders moeten helemaal hun smoel houdenDe laatste schaal die zij hebben gewonnen is allang weggeroest
Maar zonder sentiment: Het gaat altijd op en neer. Alleen gaat het nu al wel een paar jaar neer en wordt het weer eens tijd om de weg omhoog in te slaan. Dat dat gaat gebeuren ben ik van overtuigd, maar wanneer dat is, is de grote vraag.
Dat is de nostalgie die spreekt. Een stadion van 80 jaar oud met 19.000 zitplaatsen wat al een redelijk aantal keren is verbouwd ga je niet uitbreiden wanneer je je richt op zo'n 40.000 plaatsen. Dan moet er een compleet nieuw stadion komen.quote:Op maandag 7 november 2005 12:26 schreef Eb het volgende:
[..]
De Meer uitbreiden was de beste optie geweest
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |