abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32061932
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:26 schreef cultheld het volgende:
Ik ben toch wel blij dat Huntelaar naar Ajax gaat. Een uitstekende spits die nog geen doelpunt heeft gemaakt tegen een topclub, maar uit alle rangen en standen scoort tegen middenmoters, subtoppers en degradatiekandidaten. Hoe lullig het ook mag klinken, maar dáár moet Ajax wel de punten gaan halen op dit moment en dat maakt Huntelaar een behoorlijke aanwinst. Ik begin, nu ik de statistieken er nog eens op na heb geslagen, eindelijk te begrijpen waarom Hiddink KJH heeft laten gaan.

Je bent weer om te huilen
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 7 november 2005 @ 17:33:41 #202
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32061958
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:15 schreef Messenga het volgende:
Ach. Babel past veel beter in 4-4-2..
hij is toch zn hele jeugd opgeleid in de 4-3-3? dus hij moet toch wel in dat systeem kunnen ballen. Hoeveel legde hij er in de jeugd in?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32062045
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:33 schreef rubbereend het volgende:

[..]

hij is toch zn hele jeugd opgeleid in de 4-3-3? dus hij moet toch wel in dat systeem kunnen ballen. Hoeveel legde hij er in de jeugd in?
Maar dan wel als een tye Patrick Kluivert...
In Southern Sun
pi_32062086
Het lijkt me geen slecht nieuws dat Pienaar en Trabelsi na dit seizoen vertrekken.
(denk dat ook De Jong wel vertrekt)

In mijn ogen is hét probleem bij AJAX, buiten dat ze niet scoren (dan was er ws minder gezeik), maar nog belangrijker is het feit dat ze grofweg gezien 20 basisspelers in de selectie hebben. Vrijwel geen enkele positie is zeker van zijn plek. Deze selectie, klinkt raar, heeft gewoon té veel talent, en te weinig bikkels. AJAX zou afscheid moeten nemen van een flink aantal spelers en weer gaan werken aan een vaste basis11 (zoals paar jaar terug in de CL).

stekelenburg

Grygera - heitinga - Escude- maxwell/urby

maduro - galasek/lindenbergh

sneyder

rosales - Rosenberg/Babel - Mitea/Babel

houden: Anastasiou, De Mul, Manucharyan, Vermaelen, Vermeer
weg: Vonk, Lobont, Juanfran, Charisteas, Boukhari

Ik zou in de winterstop niets meer halen, gewoon dit jaar afmaken (playoffs) en in de zomer mss nog wat aantrekken (wel verstandig!).

Dit is natuurlijk allemaal wat makkelijk gezegd, en is ook niet 123 te realisren, maar ik vraag me wel af wat jullie ajax supporters ervan denken?
  maandag 7 november 2005 @ 17:38:00 #205
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_32062101
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:33 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Lijkt me wel, maar hij is in potentie meer een type Henry.. die voetbalt ook geweldig met Reyes/Bergkamp/Van Persie/Ljungberg naast zich..
pi_32062245
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:18 schreef snellejelle het volgende:
om de spirit erin te houden
[..]

maandag 7 november 2005 @ 17:53:24 #207
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_32062587
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:37 schreef DeVinger het volgende:
Het lijkt me geen slecht nieuws dat Pienaar en Trabelsi na dit seizoen vertrekken.

In mijn ogen is hét probleem bij AJAX, buiten dat ze niet scoren (dan was er ws minder gezeik), maar nog belangrijker is het feit dat ze grofweg gezien 20 basisspelers in de selectie hebben. Vrijwel geen enkele positie is zeker van zijn plek. Deze selectie, klinkt raar, heeft gewoon té veel talent, en te weinig bikkels. AJAX zou afscheid moeten nemen van een flink aantal spelers en weer gaan werken aan een vaste basis11 (zoals paar jaar terug in de CL).

stekelenburg

sneyder

Ik zou in de winterstop niets meer halen, gewoon dit jaar afmaken (playoffs) en in de zomer mss nog wat aantrekken (wel verstandig!).

Dit is natuurlijk allemaal wat makkelijk gezegd, en is ook niet 123 te realisren, maar ik vraag me wel af wat jullie ajax supporters ervan denken?
Ten eerste ben ik principieel tegen overdadig gebruik van bold, maar dat terzijde.

Ik zie niet wat je hier mee oplost. Wat jij voorsteld is dat de huidige selectie in tact blijft, waarvan het rotte vlees wordt weggesneden, maar ik zie geen kwaliteit impuls. Heitinga speelt absoluut zonder vertrouwen, en in zijn huidige staat kan hij ons eerder punten kosten dan dat hij punten wint. Grygera is geen rechtsachter, net als Maduro geen rechtsmidden is. Galasek en Lindenbergh doen het leuk, maar missen de dominantie die Ajax op dit moment zo nodig heeft. Rosales en Babel hebben nog op geen moment aangetoont de benodigde aanvoer voor de spits ook werkelijk te kunnen leveren, en Rosenberg heeft nog steeds niet aangetoont de sporadische aanvoer die hij krijgt ook in goals te kunnen omzetten.

Dus ik denk dat ik samenvattend kan zeggen dat ik het niks vind...
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  maandag 7 november 2005 @ 17:57:17 #208
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_32062687
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:37 schreef DeVinger het volgende:

stekelenburg

sneyder

LOL....ik zie het er in iedergeval niet in zitten...althans niet in de opstelling die jij maakt..
Escude - Afgeschreven
Grygera - Gaat weg
Heitinga - Hele vette dip (kan ook weg)
Maxwell - Gaat ook weg
Galasek - Afgeschreven
Rosenberg - Kan beter verhuurd worden (H'veen deal met KJH??)
Mitea - Snel en leuk tot de 16,daarna DRAMA....

Dus deze basis die jij noteerd...... ----> NEE
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
pi_32062883
AJAAAAAAAAAAX
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_32063186
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:29 schreef Shreyas het volgende:
...

Ik vrees dat een plek bij de laatste 4 het hoogst haalbare is nu, dus daar moeten we nu voor gaan.

...
Zullen we voor de eerste 4 gaan dan? Hoewel, met als doelstelling de laatste 4 plekken doen we het best goed
pi_32063236

Ronald & Frank
pi_32063385
quote:
Op maandag 7 november 2005 18:15 schreef Radegast het volgende:
[afbeelding]

Ronald & Frank
Met marciano Vink.
pi_32063472
quote:
Op maandag 7 november 2005 18:20 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Met marciano Vink.
Tja, sorry
pi_32063480
quote:
[afbeelding]

Ronald & Frank
Alleen de manier waarop ze zijn weggegaan
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  maandag 7 november 2005 @ 18:23:34 #215
97934 ASroma
Flamboyant
pi_32063496

wat ideeen voor het volgend seizoen?
pi_32063591
Hehe, Boateng is niet eens zo'n slecht idee, dat is er wel eentje die de beuk erin weet te gooien! Maar die verdient vijf keer meer bij Middlesborough, dus die gaat daar echt niet weg
pi_32063596
Musampa & Van der Meyde ben ik voor.
pi_32063626
quote:
Op maandag 7 november 2005 18:23 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Alleen de manier waarop ze zijn weggegaan
Maakt mij niets uit. Helden zijn het.
pi_32063676
quote:
Op maandag 7 november 2005 18:26 schreef rompompom het volgende:
Hehe, Boateng is niet eens zo'n slecht idee, dat is er wel eentje die de beuk erin weet te gooien! Maar die verdient vijf keer meer bij Middlesborough, dus die gaat daar echt niet weg
Boateng? Haal dan direct Van Gobbelen, als je toch een oud-Feyenoorder met routine zoekt.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_32063803
quote:
Op maandag 7 november 2005 18:29 schreef cultheld het volgende:

[..]

Boateng? Haal dan direct Van Gobbelen, als je toch een oud-Feyenoorder met routine zoekt.
Ja, en dan halen we meteen Obiku effe op
  maandag 7 november 2005 @ 18:36:14 #221
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_32063864
quote:

[..]

We kunnen altijd eens in Zuid-Oost een kijkje nemen of Veldman nog iets te doen heeft. Gebrek aan vechtlust kun je hem niet ontkennen
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_32063866
quote:
Op maandag 7 november 2005 18:33 schreef rompompom het volgende:

[..]

Ja, en dan halen we meteen Obiku effe op

http://sport.fok.nl/sport/nieuws/19224
In Southern Sun
pi_32064011
quote:
[afbeelding]

Ronald & Frank
Ronald & Frank

Vink , smerige kut verrader
Porcupine Tee - Normal
pi_32064026
quote:
Whehehe! Dat had ik nog niet eens gezien
pi_32064046
In Southern Sun
  maandag 7 november 2005 @ 18:50:29 #226
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_32064328
quote:
Op maandag 7 november 2005 15:59 schreef Da_Sandman het volgende:
Niet gemakkelijk?
Da's ook al zo'n wazige opmerking. Zo van, ik verberg wel even dat ik voor Ajax ben. Nou, dat dus nooit.
Jammerlijke opmerking. Ik ben nu en voor altijd Ajax fan. En tegen Thun zat ook ik ook met mijn handen in het haar te zweten en te flippen, maar Ajacied zal ik altijd blijven

om anderen maar even voor te zijn: Nee ik ben nog nooit bij een wedstrijd geweest en heb ook geen shirts ofzo, maar voel me toch wel een fan.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_32065354

Is die foto niet van toen Van der Meyde na 34 seconden scoorde in de CL, iets van 3 jaar geleden uit tegen AS Roma?
pi_32065386
net lieten ze op AT5 al het balverlies van ajax zien tegen NEC. echt niet te geloven.
pi_32065711
Dat is die photo inderdaad... Mooi

En catch, ik had het niet tegen jou...
In Southern Sun
pi_32065799
quote:
Van Geel blijft Blind steunen

JOP VAN KEMPEN

NIJMEGEN - De situatie bij Ajax wordt steeds treuriger, maar trainer Danny Blind staat niet ter discussie. Dat zegt zijn baas, technisch directeur Martin van Geel.

''Blind hoeft zich geen zorgen te maken om zijn positie,'' aldus Van Geel gisteravond na de 1-0 nederlaag tegen NEC. ''De resultaten zijn teleurstellend, maar Blind is een uitstekende trainer-coach voor Ajax. We weten welke kant we op willen en daar nemen we de tijd voor. Tot aan de winterstop kunnen we geen aankopen doen, maar het komt allemaal goed met Ajax.''

De competitiestart van de Amsterdammers was echter nog nooit zo droevig. De nummer twee van vorig seizoen heeft nu al een achterstand van dertien punten op koploper PSV.

De Ajax-fans beleefden gisteren opnieuw een zware middag. De wedstrijd tegen NEC was voor de Amsterdamse supporters een masochistische aangelegenheid. Dat was het trouwens ook voor neutrale toeschouwers.

Waar Ajax in Zwitserland nog tactisch uit het lood liep, klopte het strijdplan tegen NEC wel. De uitvoering was echter bar en boos. Ajax leek bang om fouten te maken. Hoewel Romano Denneboom vlak na rust de 1-0 binnenschoot, duurde het nog een kwartier voordat Ajax de indruk wekte dat het wilde winnen. ''Pas als we achterstaan, komt er agressie los in het team,'' zei Blind. ''Terwijl die drive er vanaf de eerste minuut moet zijn.''

De Ajax-trainer had geen pasklare antwoorden op de vraag hoe zijn team nu verder moet. ''We moeten gewoon hard ons best blijven doen,'' zei hij. ''Maar het is natuurlijk wel zorgwekkend. Bovendien is het vervelend dat er interlands zijn. We missen komende week zeventien internationals.''

Dat Ajax over zeventien internationals beschikt, was gisteren niet te zien. Waren de laatste competitiewedstrijden nog redelijk tot goed, tegen NEC was het armoe troef. De aanvalslinie (Mauro Rosales, Yannis Anastasiou, Ryan Babel) was machteloos. Ook aanvallende middenvelder Wesley Sneijder kwam niet uit de verf.

Pas in de slotfase waren Rosales en Hedwiges Maduro dichtbij een doelpunt. Gabor Babos redde twee keer fraai. Ook de in de 73ste minuut ingebrachte Markus Rosenberg bracht geen verlossing.

Met de driemansachterhoede en een nummer tien probeerde Ajax het 4-4-2 van de Nijmegenaren te bestrijden. Linksback Urby Emanuelson schoof door naar het middenveld. Hatem Trabelsi en Tomás Galásek ontbraken vanwege blessures. Grygera droeg de aanvoerdersband. Na Galásek en Julien Escudé is hij dit seizoen al de derde captain van Ajax.

Bij afwezigheid van Galásek mocht Maduro gisteren op het middenveld spelen. Op de plek van de Tsjech beleefde de jonge Nederlandse international een moeilijke middag. Toen Maduro na een aantal omzettingen als rechtshalf kwam te voetballen, groeide hij in zijn spel en was hij twee keer gevaarlijk. Eén keer redde Babos en een kopbal ging rakelings over.

Met cynisme prees Blind kort geleden het play-off systeem. Hij is een fervent tegenstander van de nieuwe competitieopzet, maar gezien de lage klassering zou zijn club zich via 'die geweldige play-offs' toch kunnen kwalificeren voor de Champions League.

Als Ajax echter niet beter gaat voetballen, speelt het in de play-offs niet voor een plek in de Champions League (nummers twee tot en met vijf), maar voor een plek in het Uefa-Cup-toernooi (zes tot en met negen).

© Het Parool, 07-11-2005
pi_32066137
quote:
Op maandag 7 november 2005 19:23 schreef Roeni3 het volgende:
[afbeelding]

Is die foto niet van toen Van der Meyde na 34 seconden scoorde in de CL, iets van 3 jaar geleden uit tegen AS Roma?
2002-2003 . Prachtige foto
Porcupine Tee - Normal
  maandag 7 november 2005 @ 19:48:50 #232
54636 Eb
Le Big Mac
pi_32066143
Ik weet nog wel een goeie spits:

Of deze:

pi_32066199
Felix
Iwan
In Southern Sun
pi_32066487
Pienaar en Trabelsi dus weg. Kwalijke zaak.

Vlaar en Huntelaar komen, kan er nog niet echt om juichen eigenlijk.

Maar er valt sowieso weinig te juichen om Ajax momenteel.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_32066638
quote:
Op zondag 6 november 2005 18:07 schreef Radegast het volgende:

[..]

Wat zeg je nou?
Ja, Radegast. Van Geel zit er tegenwoordig, dan is die link snel gelegd.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_32067389
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:53 schreef D1 het volgende:

[..]

Ten eerste ben ik principieel tegen overdadig gebruik van bold, maar dat terzijde.

Ik zie niet wat je hier mee oplost. Wat jij voorsteld is dat de huidige selectie in tact blijft, waarvan het rotte vlees wordt weggesneden, maar ik zie geen kwaliteit impuls. Heitinga speelt absoluut zonder vertrouwen, en in zijn huidige staat kan hij ons eerder punten kosten dan dat hij punten wint. Grygera is geen rechtsachter, net als Maduro geen rechtsmidden is. Galasek en Lindenbergh doen het leuk, maar missen de dominantie die Ajax op dit moment zo nodig heeft. Rosales en Babel hebben nog op geen moment aangetoont de benodigde aanvoer voor de spits ook werkelijk te kunnen leveren, en Rosenberg heeft nog steeds niet aangetoont de sporadische aanvoer die hij krijgt ook in goals te kunnen omzetten.

Dus ik denk dat ik samenvattend kan zeggen dat ik het niks vind...
Het rotte vlees moet idd weg, dat geeft rust (of iig niet bij de wedstrijdselectie en op de transferlijst)

Nee, maar het is ook niet de opstelling waarmee je kampioen wordt, tenminste niet het eerste seizoen. Maar het is gewoon belangrijk dat er een VASTE opstelling komt. Als de basis goed is (duidelijkheid binnen de selectie), dan kan je van daaruit een hoop bereiken. PSV loopt ook echt niet over van kwaliteit hoor, die werken ook gewoon keihard en hebben achterin Alex en Gomes en op het middenveld Cocu. De rest doet wat mij betreft niet onder voor AJAX in goede doen.

Heitinga weg? Dat lijkt me zo dom. Geen vertrouwen, hoe zou dat komen? Teveel concurrentie!
VDV, Pienaar, De Jong etc. gratis weg..

Jullie moeten is beter op je talent letten ipv alsmaar aankopen blijven doen.

Escudé kan ik niet beoordelen, maar die was begin van het seizoen toch aanvoerder?

Babel op links werkt idd niet, maar centraal vind ik hem ook niet bijzonder. Rosenberg heb ik toch nog wel vertrouwen in. Hij ziet tenminste wel WAAR die moeten lopen, alleen de afronding. Hem meteen afschrijven lijkt me veels te snel, Zlatan was het eerste jaar ook geen knaller.

Mitea kan ik me in vinden, maar potentie heeft ie.

Geen aankopen?? Dat heb ik niet gezegd. Het lijkt me alleen niet verstandig om in de winter weer 5 spelers aan te trekken, zit je met een nog grotere selectie. Dit jaar heb je de play-offs en daar moet AJAX zich maar bij neerleggen, en dan in de zomer snijden in de selectie en GOEDE GERICHTE aankopen doen.
  maandag 7 november 2005 @ 20:27:48 #237
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_32067407
Urby bij Holland sport nu .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 7 november 2005 @ 20:30:15 #238
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32067506
Denk

Net een of andere journalist met de opmerking dat Bergkamp nog nooit door Ajax is gepolst.
pi_32067536
Is Errol niks voor jullie? Routine en oud-Ajacied.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 7 november 2005 @ 20:35:08 #240
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32067690
Wat lijken die op elkaar zeg
  maandag 7 november 2005 @ 20:38:24 #241
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_32067806
quote:
Op maandag 7 november 2005 20:27 schreef HeatWave het volgende:
Urby bij Holland sport nu .
Waar had zijn vader nou gespeeld?? Heb het ff gemist.....
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
  maandag 7 november 2005 @ 20:41:24 #242
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_32067900
Wat een mannetje he die Urby

Lekker bescheiden, ingehouden, rustig en beleefd...
pi_32067901
Volgens NSE (Talpa) heeft Trabelsi aangegeven weg te willen bij Ajax
  maandag 7 november 2005 @ 20:42:06 #244
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_32067926
quote:
Op maandag 7 november 2005 20:41 schreef _moder8or_ het volgende:
.

Echt?

Spuit 23423423423 .
Get woke, go broke!
  maandag 7 november 2005 @ 20:42:44 #245
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32067952
quote:
Op maandag 7 november 2005 20:38 schreef --HOOLIE-- het volgende:

[..]

Waar had zijn vader nou gespeeld?? Heb het ff gemist.....
Robinhood, daarna Ajax weggespeeld, de wedstrijd uitgeschopt door Suurbier, paar jaar later op proef bij o.a. Ajax en Feyenoord maar geen contract gekregen. Heeft toen nog in Belgie gevoetbald voor Niklaas, maar is in Nederland voor Fokker gaan werken.
  maandag 7 november 2005 @ 20:43:10 #246
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32067965
quote:
Op maandag 7 november 2005 20:41 schreef _moder8or_ het volgende:
Dat stond vorig jaar zomer al vast.
pi_32067997
Ajax gaat zich volledig op de Nederlandse markt richten, aldus j Derksen.

Tja, deed psv dat ook niet een paar jaar geleden? met vd schaaf, lamey , smit etc. Niet echt gewerkt.

edit:
Derksen: nieuw Ajax-beleid: alleen Nederlandse versterkingen, Vlaar, Huntelaar en Luirink in de picture
Volgens Johan Derksen heeft Ajax als gevolg van de sportieve problemen het laatste jaar besloten het transferbeleid te veranderen. Volgens de hoofdredacteur van VI heeft Ajax besloten zich alleen nog maar op de Nederlandse transfermarkt te gaan richten. Vlaar, Huntelaar en Luirink zouden nadrukkelijk in de picture staan bij Ajax
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
pi_32068049
quote:
Op maandag 7 november 2005 20:43 schreef twi het volgende:

[..]

Dat stond vorig jaar zomer al vast.
Verdomme. En volgens hen nog 7
  maandag 7 november 2005 @ 20:52:01 #249
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_32068241
quote:
Op maandag 7 november 2005 20:44 schreef SoA-Holic het volgende:
Ajax gaat zich volledig op de Nederlandse markt richten, aldus j Derksen.

Tja, deed psv dat ook niet een paar jaar geleden? met vd schaaf, lamey , smit etc. Niet echt gewerkt.

edit:
Derksen: nieuw Ajax-beleid: alleen Nederlandse versterkingen, Vlaar, Huntelaar en Luirink in de picture
Volgens Johan Derksen heeft Ajax als gevolg van de sportieve problemen het laatste jaar besloten het transferbeleid te veranderen. Volgens de hoofdredacteur van VI heeft Ajax besloten zich alleen nog maar op de Nederlandse transfermarkt te gaan richten. Vlaar, Huntelaar en Luirink zouden nadrukkelijk in de picture staan bij Ajax
Waarom denken ze bij Ajax alleen maar in zwart/wit?

Wisselen: in de 70ste minuut
transfers: alleen buitenlanders/alleen nederlanders .

Je moet kopen wie je nodig hebt, iemand die past op de plek. of het nou een Nederlander of een timboektoër is .

Inzichtsloze mensen zeg..
Get woke, go broke!
pi_32068346
Tja...liever alleen nederlands dan alleen buitenlanders....maar een goede combinatie zou natuurlijk beter zijn. Zou me overigens niet verbazen als dit een beetje overdreven is....
AFC Ajax
  maandag 7 november 2005 @ 20:58:20 #251
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_32068433
...dubbel...
|X|
|X|
  maandag 7 november 2005 @ 21:00:27 #252
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_32068502
Zo Sjaak niks zijn als trainer???

Een echt Ajax verleden en een behoorlijke kijk op het spelletje
|X|
|X|
  maandag 7 november 2005 @ 21:02:39 #253
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_32068569
Kan me wel voorstellen dat ze qua buitenlanders ff een pas op de plaats maken. Als je kjkt naar wat voor salaris die buitenlandse gasten vangen, dan kan je daar beter een Nederlandse equivalent voor hebben.
pi_32068710
Waar is toch de nieuwe Finidi

en de nieuwe Overmars
Porcupine Tee - Normal
  maandag 7 november 2005 @ 21:07:42 #255
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_32068727
Je kan beter vragen waar het nieuwe "1995" is...
Jawel, je keek.
  maandag 7 november 2005 @ 21:07:52 #256
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_32068734
quote:
Op maandag 7 november 2005 21:02 schreef D1 het volgende:
Kan me wel voorstellen dat ze qua buitenlanders ff een pas op de plaats maken. Als je kjkt naar wat voor salaris die buitenlandse gasten vangen, dan kan je daar beter een Nederlandse equivalent voor hebben.
Tuurlijk, LIEVER Nederlanders, maar alleen als de Nederlander net zo goed of beter is dan de buitenlander natuurlijk.
Get woke, go broke!
  maandag 7 november 2005 @ 21:11:46 #257
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_32068876
Afgezien van Lindenbergh, hoeveel Nederlanders heeft Ajax de laatste jaren aangeschaft? Er was altijd de blik naar het buitenland. Alleen maar goed dat we nou meer naar Nederlanders kijken en dus de teleurstellende buitenlanders (Rosales, Harry, Juanfran ) buiten de deur houden.
  maandag 7 november 2005 @ 21:13:16 #258
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32068923
Nu beginnen ze (bij Voetbal Insite) weer te zeiken op de manier hoe Blind op de bank zit. Flikker toch op, als ik hem op de bank zie, zie ik mezelf zitten. Top Daar moeten spelers maar mentaal sterk genoeg voor zijn.
pi_32068942
quote:
Op maandag 7 november 2005 21:07 schreef jna het volgende:
Je kan beter vragen waar het nieuwe "1995" is...
Het Ajax van 1995 stond er ook niet zo maar ineens hoor. Dat was een proces dat een aantal jaar heeft geduurd. Pas vanaf het seizoen 1991-1992 zag je dat er iets heel moois aan het groeien was
Porcupine Tee - Normal
pi_32069020
Ach Johan Derksen zegt ook meteen wat in 'm opkomt. Ik luister liever naar Hugo. Die zegt in ieder geval nog wat nuttigs.

Musampa zou wel leuk zijn trouwens. En Van der Meyde is nog altijd welkom.
  maandag 7 november 2005 @ 21:16:32 #261
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_32069041
Sterker nog, na 1991-1992 viel dat team compleet uit elkaar. Jonk, Bergkamp, Petterson, Menzo, Winter, Van 't Schip en Roy hebben de UEFA Cup bij elkaar gevoetbald. Dat heeft dus ongeveer 3 seizoenen geduurd voordat er wat echt moois weer stond.
pi_32069246
quote:
Op maandag 7 november 2005 21:16 schreef twi het volgende:
Sterker nog, na 1991-1992 viel dat team compleet uit elkaar. Jonk, Bergkamp, Petterson, Menzo, Winter, Van 't Schip en Roy hebben de UEFA Cup bij elkaar gevoetbald. Dat heeft dus ongeveer 3 seizoenen geduurd voordat er wat echt moois weer stond.
Mwah, het Ajax van 1992-1993 was ook vaak genieten hoor. 0-5, 0-3 in de kuip, 5-2 thuis tegen Feyenoord. Alleen een paar lullige en domme nederlagen kostte Ajax de titel. Dat jaar waren Bergkamp, Jonk, Vink en Petterson d'r nog bij. Daarnaast braken Davids en Seedorf dat jaar al door en werd R. de Boer teruggehaald.

Het jaar daarna werd Ajax zonder Bergkamp en Jonk maar met Rijkaard overtuigend landskampioen.

Ook in de jaren tussen het winnen van de Uefa Cup en de CL ( 3 jaar maar ) stond er een erg goed elftal en wist iedereen dat er iets heel moois zat aan te komen.
Porcupine Tee - Normal
pi_32069498
quote:
Op maandag 7 november 2005 21:23 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Mwah, het Ajax van 1992-1993 was ook vaak genieten hoor. 0-5, 0-3 in de kuip, 5-2 thuis tegen Feyenoord. Alleen een paar lullige en domme nederlagen kostte Ajax de titel. Dat jaar waren Bergkamp, Jonk, Vink en Petterson d'r nog bij. Daarnaast braken Davids en Seedorf dat jaar al door en werd R. de Boer teruggehaald.

Het jaar daarna werd Ajax zonder Bergkamp en Jonk maar met Rijkaard overtuigend landskampioen.

Ook in de jaren tussen het winnen van de Uefa Cup en de CL ( 3 jaar maar ) stond er een erg goed elftal en wist iedereen dat er iets heel moois zat aan te komen.
Misten ze toen het kampioenschap op doelsaldo?
pi_32069707
quote:
Op maandag 7 november 2005 21:30 schreef rompompom het volgende:

[..]

Misten ze toen het kampioenschap op doelsaldo?
In 1990-1991 wel ja. Omdat Ajax in de voorlaatste wedstrijd stompzinnig met 1-0 verloor bij SVV. In 1991-1992 begon Ajax zwak aan de competitie en was psv te stabiel om nog in te halen. De 1-0 winst in Amsterdam was de enige nederlaag die de Eindhovenaren dat jaar weggaven.
In 1992-1993 was er te vaak sprake van wisselvalligheid. Feyenoord 3 keer wegspelen, maar wel thuis tegen mvv en volendam gelijk spelen.
Porcupine Tee - Normal
pi_32070623
Het staat nu ook 'officieel' op VI.nl. Beetje een spuit 11 van ondergetekende, maar toch...
quote:
Ajax richt zich op Nederlandse markt

7/11/2005 20:54

EXCLUSIEF- Het zwaartepunt van de transferbeleid van Ajax komt te liggen in Nederland. Het aantrekken van Ron Vlaar en Klaas Jan Huntelaar past daarin.

In plaats van de internationale transfermarkt af te stropen op zoek naar versterkingen wil Ajax zich gaan richten op spelers die bekend zijn met het Nederlandse voetbal.

De (jeugd-)internationals Vlaar (AZ) en Huntelaar (SC Heerenveen) zijn dan ook serieus in beeld als versterkingen voor komend seizoen. Ook verdediger Gijs Luirink van FC Groningen mag zich verheugen op de Amsterdamse interesse.
http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=73947/sc=a455f8

Ik ben altijd zo benieuwd hoe sommige mensen weten (Johan Derksen etc) zo zeker weten dat bijv. Klaas Jan Huntelaar naar Ajax komt. Ik bedoel, ik ben er echt blij om hoor, maar het wordt nu echt zo vaak door zo veel mensen gezegd dat ik me toch afvraag hoe zoiets uitlekt?

PSje: met het aantrekken van Vlaar vraag ik me toch af hoe en of Heitinga nog wel aan spelen toe gaat komen. Die wil dan wss liever weg. Of ziet Blind nog wel toekomst in hem oid?

PS2: Ik vind het trouwens serieus zielig en balen voor Charisteas dat hij dan mss na 1,5 seizoen alweer weg moet bij Ajax. Ik denk dan altijd terug aan het interview met hem op de tv (Sport Journaal oid), waarin hij zegt dat hij een huis heeft gekocht en dat hij en zijn vrouw hopen zo snel mogelijk te kunnen settelen. Dan moet je na 1 jaartje alweer weg.

[ Bericht 10% gewijzigd door Roeni3 op 07-11-2005 22:14:15 ]
pi_32070750
Jong Ajax heeft 0-0 gespeelt tegen Jong NEC
pi_32071010
quote:
Op maandag 7 november 2005 21:37 schreef StarGazer het volgende:

[..]

In 1990-1991 wel ja. Omdat Ajax in de voorlaatste wedstrijd stompzinnig met 1-0 verloor bij SVV. In 1991-1992 begon Ajax zwak aan de competitie en was psv te stabiel om nog in te halen. De 1-0 winst in Amsterdam was de enige nederlaag die de Eindhovenaren dat jaar weggaven.
In 1992-1993 was er te vaak sprake van wisselvalligheid. Feyenoord 3 keer wegspelen, maar wel thuis tegen mvv en volendam gelijk spelen.
Ah, dan was ik daar mee in de war. Ik zie de TV beelden nog voor me, dat Bergkamp afdruipt van het veld in het Olympisch stadion, waar ze die laatste competitiewedstrijd speelden
pi_32071129
quote:
Op maandag 7 november 2005 22:06 schreef Roeni3 het volgende:(..)

PS2: Ik vind het trouwens serieus zielig en balen voor Charisteas dat hij dan mss na 1,5 seizoen alweer weg moet bij Ajax. Ik denk dan altijd terug aan het interview met hem op de tv (Sport Journaal oid), waarin hij zegt dat hij een huis heeft gekocht en dat hij en zijn vrouw hopen zo snel mogelijk te kunnen settelen. Dan moet je na 1 jaartje alweer weg.
Tsja, da's toch wel het risico van het vak een beetje, hoe lullig ook. Maar wie zegt dat-ie uit Nederland vertrekt als-ie weg moet?
pi_32071275
Charisteas is mischien wel onze beste spits op het moment
Houd van een lijntje.
pi_32071409
quote:
Op maandag 7 november 2005 22:24 schreef Erwtensoep het volgende:
Charisteas is mischien wel onze beste spits op het moment
Best typerend dat de geblesseerde spits de beste is dan
pi_32071497
quote:
Op maandag 7 november 2005 22:28 schreef rompompom het volgende:

[..]

Best typerend dat de geblesseerde spits de beste is dan
Hoezo dat? Maxwell is onze beste linksback en die is ook geblesseerd.

Of vat ik het verkeerd op?
pi_32071518
Als hij weer fit is bedoel ik natuurlijk (zegt wel genoeg over de rest)

Ik vind wel dat het heel erg lang duurt voor een hersenschudding of ligt dat aan mij
Houd van een lijntje.
pi_32071640
quote:
Op maandag 7 november 2005 22:32 schreef Erwtensoep het volgende:
Als hij weer fit is bedoel ik natuurlijk (zegt wel genoeg over de rest)

Ik vind wel dat het heel erg lang duurt voor een hersenschudding of ligt dat aan mij
Ik begreep het wel hoor. Je hebt denk wel gelijk ook

Hij is laatst nog een keer tegen de vlakte gegaan, dus misschien dat het toch niet helemaal goed gaat
pi_32073567
quote:
Op maandag 7 november 2005 22:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Jong Ajax heeft 0-0 gespeelt tegen Jong NEC
Da's al beter.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  maandag 7 november 2005 @ 23:32:36 #275
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_32073630
Tis misschien heel lullig voor Harry, maar dan moet ie er maar snel een paar intrappen als hij weer fit is, anders is het snel weer exit. Das je lot als prof.
Get woke, go broke!
pi_32074185
Ach, als hij er 30 had gemaakt was hij ook weer zo vertrokken uit Nederland, dat zal het punt niet zijn denk ik...
pi_32076278
Nigel de Jong wil dus schijnbaar ook niet verlengen?

pi_32079293
quote:
Op maandag 7 november 2005 21:13 schreef twi het volgende:
Nu beginnen ze (bij Voetbal Insite) weer te zeiken op de manier hoe Blind op de bank zit. Flikker toch op, als ik hem op de bank zie, zie ik mezelf zitten. Top Daar moeten spelers maar mentaal sterk genoeg voor zijn.
Vind ik ook. Het lijkt me knap als je als coach je gezicht in plooi kan houden als je spelers als een natte krant op het veld staan te kloten.
Blind moet gewoon keihard optreden en iedere speler die niet doet wat hij wil per direct uit het eerste verwijderen. Die egootjes hebben nu wel genoeg verkloot.
pi_32079935
Ik weet niet wat er nu moet gebeuren. Blind vindt het een nadeel dat er 17 spelers weg zijn voor interlands, misschien is het wel even lekker.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_32080174
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 00:45 schreef Radegast het volgende:

nou dan mag ook hij in de winterstop weg van mij.
  dinsdag 8 november 2005 @ 09:22:57 #281
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_32080204
Ach, als ze straks tweedrie wedstrijden achter elkaar met mazzel winnnen komt die motivatie vanzelf weer terug.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_32080359
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 00:45 schreef Radegast het volgende:

Waar staat dat?
  dinsdag 8 november 2005 @ 09:38:13 #283
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32080417
Dat meldde BB in Voetbal Insite, nonsens! Nigel de Jong blijft bij Ajax, als hij maar waardering krijgt.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_32080442
Zou het al raar vinden inderdaad, eerst zeuren dat hij een vaste plek op rechtshalf wil, die vervolgens krijgen en dan willen vertrekken?
pi_32080449
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 09:38 schreef M0NTANA het volgende:
Dat meldde BB in Voetbal Insite, nonsens! Nigel de Jong blijft bij Ajax, als hij maar waardering krijgt.
BB die met voetbalnieuws komt
  dinsdag 8 november 2005 @ 09:41:26 #286
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_32080475
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 09:38 schreef M0NTANA het volgende:
Zijn vriendje Pienaar vertrekt en Nigel heeft al een aantal keer aangegeven te denken aan een vertrek. Waardoor denk je zo zeker te weten dat Nigel bijtekent?
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  dinsdag 8 november 2005 @ 09:44:42 #287
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32080533
Nigel de Jong is, sinds hij werd toegevoegd aan de selectie van Ajax, bijna altijd tweede keuze geweest op élke positie. Hij wers geslingerd door het hele elftal, maar kon nergens op rekenen. Nu zijn directe concurrent op zijn favoriete positie, Steven Pienaar, verstrekt, heeft Nigel de Jong kans op een basisplaats. Zelf heeft hij al meerdere malen aangegeven dat hij niet is uitgeleerd en dat hij een Amsterdammer/Ajacied is in hart en nieren. Geef hem een goed contract, geen hem een basisplaats op de rechtshalf en zowel Nigel de Jong als Ajax profiteren hiervan, een win-win-situatie.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 8 november 2005 @ 09:47:15 #288
53851 BoNi
pi_32080581
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 09:44 schreef M0NTANA het volgende:
Nigel de Jong is, sinds hij werd toegevoegd aan de selectie van Ajax, bijna altijd tweede keuze geweest op élke positie. Hij wers geslingerd door het hele elftal, maar kon nergens op rekenen. Nu zijn directe concurrent op zijn favoriete positie, Steven Pienaar, verstrekt, heeft Nigel de Jong kans op een basisplaats. Zelf heeft hij al meerdere malen aangegeven dat hij niet is uitgeleerd en dat hij een Amsterdammer/Ajacied is in hart en nieren. Geef hem een goed contract, geen hem een basisplaats op de rechtshalf en zowel Nigel de Jong als Ajax profiteren hiervan, een win-win-situatie.
Ben het volledig met je eens, maar ik ben er toch niet van overtuigd dat Nigel (en zijn zaakwaarnemer) hier ook zo over denkt....!
Schitterend!
  dinsdag 8 november 2005 @ 09:50:17 #289
131729 jna
pi_32080632
Zouden we niet eens gaan zoeken naar een nieuwe Trabelsi? IK vind Heitinga of Grygera nou niet echt geweldig op die positie. Is die rechtsachter van brazilie onder 21 eigenlijk al gekocht door iemand, die vond ik wel goed afgelopen zomer.
Jawel, je keek.
  dinsdag 8 november 2005 @ 09:51:43 #290
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32080655
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 09:47 schreef BoNi het volgende:

[..]

Ben het volledig met je eens, maar ik ben er toch niet van overtuigd dat Nigel (en zijn zaakwaarnemer) hier ook zo over denkt....!
Zaakwaarnemers zijn de parasieten van het hedendaagse voetbal, het schijnt dat Rodger Linse (zaakwaarnemer van Nigel de Jong) hem al bij iedere club als transfervrije topper heeft aangeboden, goed voor de provisie die hij in eigen zak kan steken. De loopbaan van Hatem Trabelsi is destijds ook bijna kapot gemaakt door zo'n parasiet.
  dinsdag 8 november 2005 @ 09:52:28 #291
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32080668
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 09:50 schreef jna het volgende:
Zouden we niet eens gaan zoeken naar een nieuwe Trabelsi? IK vind Heitinga of Grygera nou niet echt geweldig op die positie. Is die rechtsachter van brazilie onder 21 eigenlijk al gekocht door iemand, die vond ik wel goed afgelopen zomer.
Die staat onder contract bij Schalke '04, als ik mij niet vergis. Waarom krijgt Jan Kromkamp geen heimwee?
  dinsdag 8 november 2005 @ 09:52:41 #292
131729 jna
pi_32080678
Laat maar, die Rafinha speelt al bij schalke04...
Jawel, je keek.
pi_32080709
quote:

[..]

Haal dan direct Van Gobbelen, als je toch een oud-Feyenoorder met routine zoekt.
Als je dan toch grappig denkt te zijn, zorg dan in ieder geval dat je zijn naam goedschrijft.
  dinsdag 8 november 2005 @ 09:58:27 #294
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32080799
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 09:50 schreef jna het volgende:
Op basis van de beweringen van Johan zeksnor Derksen, zou Ajax ook haar nieuwe rechtsback in Nederland moeten scouten. Bij PSV en Feyenoord wordt niets gehaald, al lijkt mij Michael Lamey geen verkeerde. Van AZ zou eventueel Kew Jaliens kunnen worden overgenomen, maar die is duur én geen echte rechtsback. Wie hebben we dan nog meer? Stijn Vreven van Vitesse? Marcel Seip van Heerenveen? László Bodnar van Roda JC? Rahim Ouedraogo van FC Twente? Kurt Elschot van NAC? Tim Cornelisse van FC Utrecht? Of wellicht Dwight Tiendalli, eveneens van FC Utrecht, die deed het aardig tijdens het WK voor spelers onder de 20 jaar en komt uit de Ajax-opleiding.
pi_32080814
Loopt er in Jong Ajax niks rond, die Boakye ofzo, is dat wat?
  dinsdag 8 november 2005 @ 10:03:45 #296
53851 BoNi
pi_32080920
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 09:51 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Zaakwaarnemers zijn de parasieten van het hedendaagse voetbal, het schijnt dat Rodger Linse (zaakwaarnemer van Nigel de Jong) hem al bij iedere club als transfervrije topper heeft aangeboden, goed voor de provisie die hij in eigen zak kan steken. De loopbaan van Hatem Trabelsi is destijds ook bijna kapot gemaakt door zo'n parasiet.
Dat bedoel ik....
Schitterend!
pi_32080997
quote:
8/11/2005 - Brands: AZ laat Vlaar onder geen beding gaan
(Gepost door RvN)

Marcel Brands, technisch directeur bij AZ, liet tegenover De Gelderlander weten dat AZ Ron Vlaar onder geen enkel beding zal laten gaan. AZ heeft de speler al tweemaal een langdurige aanbieding gedaan, maar die werd steeds geweigerd door de international. "Dat is zijn goed recht, maar Ron blijft gewoon tot 2007 bij ons" aldus Brands in De Gelderlander. Brands reageert daarmee op de geruchten dat Vlaar al in de winterstop de overstap zou maken naar Ajax. Daarvoor zou alleen een gang naar de arbitragecommissie resten
pi_32081030
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 10:07 schreef mr_cucumber het volgende:

[..]
Brands kan van alles roepen maar vlaar heeft een jeugdcontract en als hij echt weg wil gaat hij heus wel (hoop ik...).
  dinsdag 8 november 2005 @ 10:09:16 #299
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_32081037
Ron Vlaar kan, als hij écht graag naar Ajax wilt, met gemak een arbitragezaak aanspannen en voor een weinig geld (slechts een vergoeding voor zijn opleidingskosten) vertrekken uit Alkmaar. Hadden we hem maar eerder een seniorencontract moeten aanbieden.
  dinsdag 8 november 2005 @ 10:16:44 #300
53851 BoNi
pi_32081187
quote:
AZ is niet bang voor zo'n arbitragezaak. De club staat immers vijf plaatsen hoger op de ranglijst dan Ajax. Bovendien heeft AZ Vlaar een schriftelijk aanbod gedaan met een forse salarisverhoging. Daardoor bestaat de kans dat Ajax alsnog diep in de buidel moet tasten om een transfer van het talent te bewerkstelligen. Hugo Borst meldde zondagavond in het tv-programma Studio Voetbal dat Ajax inmiddels met Vlaar heeft gesproken.
Het schijnt toch iets complexer in elkaar te zitten.......
Schitterend!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')