Het ging die journalist om de sfeer en het gevoel dat er omheen hangt, volgens hem was de dreiging die van de krakersrellen uitging voor hem veel groter. Een persoonlijke nuance dusquote:Op maandag 7 november 2005 01:27 schreef typtypo het volgende:
[..]
En dit is geen vergelijking maken tussen twee TOTAAAAAL verschillende dingen.
Practice what you preach hypocrict.
Nee ze hadden Duitsland in de 1e WO verraden voor de Balfour Declaration. Daar kregen ze nu de rekening voor.quote:Op maandag 7 november 2005 01:25 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
het daadwerkelijke verschil is dat de joden slachtoffers waren en zelf niks hadden gedaan.
Armoe en uitzichtloosheid zijn de drijfveren voor deze rellen.quote:het nieuwe facisme is toch echt de islam
ik hoef het niet te beweren, ze bewijzen het uit zichzelf al...quote:Op maandag 7 november 2005 01:28 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Durf je werkelijk met droge ogen te beweren dat het merendeel van de moslims tuig is?
Zullen we Hitler er nou even buiten laten?quote:Op maandag 7 november 2005 01:27 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
gold ook voor de duitsers maar toch steunden ze hitler nagenoeg allemaal
correct ,dat soort tuig kan niet in een democratie leven ,zint ze iets niet en ze pakken het zwaard op.quote:Op maandag 7 november 2005 01:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
ben ik met je eens, maar de negatieve vooroordelen die een hoop mensen jegens moslims hebben, nu helaas wel door die rellen worden bevestigd.
quote:Op maandag 7 november 2005 01:17 schreef Midasdewolf het volgende:
[..]
Zelfs als ik met je mee ga en het een sociaal klasse probleem noem blijft het probleem toch bestaan.
Alleen mensen met jouw denkwijze zullen nooit het probleem kunnen oplossen omdat ze het nooit durven te benoemen en altijd een alibi hebben voor de daders.
Waarom denk je dat werknemers geen allochtonen in dienst nemen ?
Of dacht je nu echt dat het racisme was?
[quote]Op maandag 7 november 2005 01:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja! En angst voor het onbekende.
Dat intresseert me geen flikker en is niet ter zake doende.quote:Op maandag 7 november 2005 01:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Het ging die journalist om de sfeer en het gevoel dat er omheen hangt, volgens hem was de dreiging die van de krakersrellen uitging voor hem veel groter. Een persoonlijke nuance dus
quote:Op maandag 7 november 2005 01:29 schreef Amalek het volgende:
[..]
Nee ze hadden Duitsland in de 1e WO verraden voor de Balfour Declaration. Daar kregen ze nu de rekening voor.
[..]
Armoe en uitzichtloosheid zijn de drijfveren voor deze rellen.
Kun je aangeven hoeveel stromingen er van de islam er zijn ?. Ik focusseer met betrekking tot deze berichtgeving alleen op de radicale tak van de islam.quote:Op maandag 7 november 2005 01:01 schreef SCH het volgende:
Ligt de oorzaak van dit conflict dan in religie??????
Nee natuurlijk niet. Het zijn sociale onlusten. Dat snapt een meikever nog, behalve mensen die gewoon alles op de islam willen zetten.
Noem gewoon het beestje direct bij de naam, en kies een duidelijke stelling.quote:discrimination racism unemployment leading to poverty should not lead to violence and the ms.ulims of france or anywhere should follow the example of our profet m peace be upon him. he was also discriminated and infact was forced to leave his birth city by the pagan arabs but patience and the help of almighty.. so instead of resorting to violent means one should be patient and steadfast and follow the example of our profet.
Gevolgd door iets als...quote:Op maandag 7 november 2005 01:33 schreef stevan_A het volgende:
[..]
correct ,dat soort tuig kan niet in een democratie leven ,zint ze iets niet en ze pakken het zwaard op.
Lege woorden.quote:mazzel dat Frankrijk zoveel wapens heeft zelfs nukes ze kunnen ze alleen niet gebruiken![]()
alhoewel ze er wel mee kunnen drijgen, hou op met rellen en in het brand steken van scholen ,auto's overheids gebouwen, of wij nuken Marrokomaar zoveel ballen zullen die fransen niet hebben om dit te zeggen.
Hm, ik geloof absoluut dat de Islam als geloof als een soort vangnet fungeert voor de armen, achtergestelden, zieligen, goedgelovigen, gefrustreerden, noem ze maar op.quote:Op maandag 7 november 2005 01:25 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
het daadwerkelijke verschil is dat de joden slachtoffers waren en zelf niks hadden gedaan.
het nieuwe facisme is toch echt de islam
mooi gezegtquote:Op maandag 7 november 2005 01:35 schreef GSi het volgende:
Laat ik je roze bubbel door prikken door te zeggen dat als mensen gelijk aan elkaar waren het woord "integratie" niet eens bestond!
Als we allemaal dezelfde taal spraken, dezelfde idealen hadden, naar dezelfde school zouden gaan, hier dezelfde resultaten haalden omdat we allemaal even slim zijn, hetzelfde aten, dezelfde moeder vader hadden... als we allemaal klonen waren, ja... dan wel, denk ik.quote:Op maandag 7 november 2005 01:35 schreef GSi het volgende:Laat ik je roze bubbel door prikken door te zeggen dat als mensen gelijk aan elkaar waren het woord "integratie" niet eens bestond!
quote:Op maandag 7 november 2005 01:38 schreef Schepseltje het volgende:
Ironisch dat de moslims bij hun europese verovering in 732 in frankrijk zijn tegengehouden, en nu is frankrijk opnieuw het eerste land wat de strijd met de moslims moet aangaan.
Nee ze hebben Duitsland verraden en Amerika in de oorlog gehaald in ruil voor de Balfour Declaration, de belofte voor een joodse staat. Derhalve was de straf die Duitsland in Versaille kreeg opgelegd ook aan hen te wijten. Gevolg was dat de Duitsers twee decenia later hun wraak hebben genomen.quote:Op maandag 7 november 2005 01:35 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
![]()
duitsland werd verraden door de eigen leiders die zich overgaven terwijl het leger verder wou vechten. armoede en geweld werd aan joden toegeschreven omdat 20 jaar eerder een joodse arts een moeder niet kon genezen
Het was maar een voorbeeld om hoe sociaal het westen eigenlijk is en hoe beschaafd we geworden zijn ,en dan nog janken die imigranten om discriminatie bla bla , het ligt aan hunzelf als ze echt willen werken dan valt dat echt wel te vinden , en als je Mohammed heet ,verander je ff je naam desnoods. je komt naar het westen dus aanpassen. zoniet rechtsomkeert.quote:Op maandag 7 november 2005 01:36 schreef kLowJow het volgende:
Het verbaats me altijd te lezen hoe makkelijk men iets als dit kan schrijven:
[..]
Gevolgd door iets als...
[..]
Lege woorden.
het christelijke geloof is ook een vangnet voor zwakke mensen. dat is vroeger al bewezen. was je arm maar leefde je vroom en besteede je je kinderen uit aan de doodgezwegen handelingen van de pastoor dan kwam je in de hemel.quote:Op maandag 7 november 2005 01:36 schreef Twin1983 het volgende:
[..]
Hm, ik geloof absoluut dat de Islam als geloof als een soort vangnet fungeert voor de armen, achtergestelden, zieligen, goedgelovigen, gefrustreerden, noem ze maar op.
Voor een hoop mensen is de Islam hun laatste strohalm, opzich is hier natuurlijk helemaal niets mis mee. Maar het frustreert mij dat de westerse samenleving zo`n hoge mate van decadentie en materialisme uitstraalt naar de rest van de wereld. Dus ook diegene die het ronduit slecht hebben.
Dat er dus gewoon radicalisatie gaat ontstaan onder het gewone volk, uiteraard volledig gesteund door extremistische geloofsfanaten die een gat willen slaan tussen 2 bevolkingsgroepen.
Maar volgens mij verliezen een hoop moslims en extremistische moslims de waarheid uit het oog, namelijk dat niet alle westerlingen fan zijn van een zwaar verknipte, kapotgeneukte, goddeloze samenleving geregeerd door multinationals van Amerikaanse bodem. Moslims bijvoorbeeld zouden eens aan de Christenen moeten denken, dat hun denkbeelden opzich niet eens zoveel verschillen van die van hun.
Geloofsoorlogen zijn pure onzin, elk weldenkend mens zou in staat moeten zijn tot het trekken van de volgende conclusie: "We leven allemaal dankzij dezelfde god" boeie of dat God of Allah is.
Tis maar hoe je het noemen wilt.![]()
Als er een god bestaat that is, d8 dat mensen dat nog wel konden begrijpenquote:Op maandag 7 november 2005 01:42 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
leven dankzij dezelfde god? tsss ben je onderhand niet te oud voor sprookes?
zelfde koran zegt dat je niet gelovigen en anders gelovigen moet bekeren of anders afmaken...quote:Op maandag 7 november 2005 01:45 schreef Twin1983 het volgende:
[..]
Als er een god bestaat that is, d8 dat mensen dat nog wel konden begrijpen![]()
Ik heb het wel bewust meegemaakt. Was oud genoeg om het nieuws te volgen.quote:Op maandag 7 november 2005 00:40 schreef SCH het volgende:
Gisteren nog een correspondent in Met Het Oog Op Morgen die zei dat dat zogenaamde oorlogsgevoel heel erg wordt overdreven. "Bij de Amsterdamse krakersrellen in de jaren 80 was het een stuk heftiger".
sorry maar hier mag je me toch echt ff het korandeel van geven.quote:Op maandag 7 november 2005 01:46 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
zelfde koran zegt dat je niet gelovigen en anders gelovigen moet bekeren of anders afmaken...
fijne religie he
Nu doe je Het Westen en het begrip beschaving toch echt tekort. Ik geloof best dat we hier mensen normaal moeten kunnen behandelen ook al heten ze Mohammed. Het niet willekeurig platbombarderen van landen waar voorouders van jongeren die nu problemen veroorzaken vandaan kwamen zie ik ook niet echt als een teken van beschaving.quote:Op maandag 7 november 2005 01:42 schreef stevan_A het volgende:
[..]
Het was maar een voorbeeld om hoe sociaal het westen eigenlijk is en hoe beschaafd we geworden zijn ,en dan nog janken die imigranten om discriminatie bla bla , het ligt aan hunzelf als ze echt willen werken dan valt dat echt wel te vinden , en als je Mohammed heet ,verander je ff je naam desnoods. je komt naar het westen dus aanpassen. zoniet rechtsomkeert.
Dat is natuurlijk een vrij onzinnige verklaring. Als de situatie hetzelfde was als nu in Frankrijk maar dan omgekeerd zou de daar situatie niet hetzelfde zijn als nu, wat speculatie over hoe men er daar mee om zou gaan nutteloos maakt.quote:ik zie het niet in Iran gebeuren dat Fransen dit daar flikken of in Marokko , ze waren dan allang gekeeld in de eerste nacht.
Ja, dat probeer ik nu juist duidelijk te maken. Dat geloof beoefenen zinloos is op deze planeet.quote:Op maandag 7 november 2005 01:46 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
zelfde koran zegt dat je niet gelovigen en anders gelovigen moet bekeren of anders afmaken...
fijne religie he
het zegt wel wat over de tolerantie van de westerse en islamitische samenlevingen.quote:Op maandag 7 november 2005 01:50 schreef kLowJow het volgende:
Dat is natuurlijk een vrij onzinnige verklaring. Als de situatie hetzelfde was als nu in Frankrijk maar dan omgekeerd zou de daar situatie niet hetzelfde zijn als nu, wat speculatie over hoe men er daar mee om zou gaan nutteloos maakt.
Thats how it starts ja, maar er komen ook nog soorten tuig bij die de gelegenheid aangrijpenquote:Op maandag 7 november 2005 01:56 schreef PLAE@ het volgende:
Deze rellen zijn in mijn ogen vooral wat gerel voor de lol. Precies wat je ook ziet in Nederland in verschillende steden bij EK's en WK's. niet dat ik zeg dat het grappig is ofzo maar je moet hier niet een diepzinnige achterliggende reden achter zoeken in de trend van ow wij hebben geen toekomst bla bla bla. Het is gewoon tegen de overheid en allerlei soort tuig kan zich daar wel in vinden![]()
Dat staat nog allerminst vast.quote:Op maandag 7 november 2005 01:56 schreef PLAE@ het volgende:
Deze rellen zijn in mijn ogen vooral wat gerel voor de lol. Precies wat je ook ziet in Nederland in verschillende steden bij EK's en WK's. niet dat ik zeg dat het grappig is ofzo maar je moet hier niet een diepzinnige achterliggende reden achter zoeken in de trend van ow wij hebben geen toekomst bla bla bla. Het is gewoon tegen de overheid en allerlei soort tuig kan zich daar wel in vinden![]()
Is dat zo? De Westerse cultuur maakt natuurlijk maar een miniem deel van die samenlevingen uit, dus het is logisch dat die samenlevingen daar veel minder op aangepast zijn. Je kunt als westerling echter makkelijk zat op vakantie naar een islamitisch land of er gaan werken.quote:Op maandag 7 november 2005 01:52 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
het zegt wel wat over de tolerantie van de westerse en islamitische samenlevingen.
de europese samenlevingen boden hulp aan en gaven uit zichzelf de ruimte aan de islamitische immigranten.
in de meeste islamitische mogendheden hoef je niet aan te komen wet je westerse cultuur.
Dat is het naar mijn mening.quote:Op maandag 7 november 2005 01:57 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dat staat nog allerminst vast.
hulpmiddeltje: http://skepticsannotatedbible.com/quran/index.htmlquote:Op maandag 7 november 2005 01:50 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
sorry maar hier mag je me toch echt ff het korandeel van geven.
quote:Op maandag 7 november 2005 01:59 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
hulpmiddeltje: http://skepticsannotatedbible.com/quran/index.html
quote:Op maandag 7 november 2005 02:02 schreef Evil_Jur het volgende:
Geen wonder dat de hele wereld over de Fransen spreekt als watserige mietjes, al voor dit incident.
Wat was het ook alweer?quote:Op maandag 7 november 2005 02:02 schreef Evil_Jur het volgende:
De regel is volgens mij vrij duidelijk: Schiet op politie en je sterft. Geen wonder dat de hele wereld over de Fransen spreekt als watserige mietjes, al voor dit incident.
Ik hoop/geloof graag dat hier sprake is van een groot copy-cat gehalte. Sommige mensen zien er een sport in. Het zijn gouden tijden voor pyromaantjes en reltrappers in Frankrijk.quote:Op maandag 7 november 2005 01:56 schreef PLAE@ het volgende:
Whuhahaha, dat zijn wij ook... wij waren binnen no time onder Duits gezag in WO2quote:Op maandag 7 november 2005 02:04 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Wat was het ook alweer?
"Cheese-eating surrender monkeys"
Soera 5: 33quote:Op maandag 7 november 2005 01:50 schreef DionysuZ het volgende:
sorry maar hier mag je me toch echt ff het korandeel van geven.
OMG.quote:Op maandag 7 november 2005 01:59 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
hulpmiddeltje: http://skepticsannotatedbible.com/quran/index.html
Kijk eens naar de BRT - 1 : Herhaling van het NIeuws. Met een reportage over de rellen n Frankrijk.quote:Op maandag 7 november 2005 01:57 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Dat staat nog allerminst vast.
quote:Op maandag 7 november 2005 02:05 schreef Twin1983 het volgende:
[..]
Whuhahaha, dat zijn wij ook... wij waren binnen no time onder Duits gezag in WO2
En denk maar niet dat het verzet groot was, dat was een druppel op de gloeiende plaat.
Het grootste gedeelte van de nederlanders vond het wel best wat de Duitsers deden.
En in het kader van Ying en Yang: http://skepticsannotatedbible.com/index.htmlquote:Op maandag 7 november 2005 02:07 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
OMG.
en dan nog mensen die durven te beweren dat islam niet een geweldadig geloof is
en tegelijkertijdquote:Op maandag 7 november 2005 02:06 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Soera 5: 33
De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet
Soera 8: 12
Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
Soera 8: 13
Dit is, omdat zij zich tegen Allah en Zijn boodschapper hebben verzet.
Soera 9: 5
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol
Soera 9: 29
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek(de bijbel), die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn
na de bombardementen op oa rotterdam hebben ze toch echt veel haat gekweekt.quote:Op maandag 7 november 2005 02:05 schreef Twin1983 het volgende:
[..]
Whuhahaha, dat zijn wij ook... wij waren binnen no time onder Duits gezag in WO2
En denk maar niet dat het verzet groot was, dat was een druppel op de gloeiende plaat.
Het grootste gedeelte van de nederlanders vond het wel best wat de Duitsers deden.
Ja dat begreep ik al, vandaar ook mijn reactie erop.quote:Op maandag 7 november 2005 02:09 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
daar worden Fransen mee bedoeld! Van Nederland hebben Amerikanen nog nooit gehoord
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |