abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32044710
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:01 schreef SCH het volgende:
Ligt de oorzaak van dit conflict dan in religie??????

Nee natuurlijk niet. Het zijn sociale onlusten. Dat snapt een meikever nog, behalve mensen die gewoon alles op de islam willen zetten.
religie is een onderdeel van het conflict, er zijn radicale islamieten die zakie lopen op te stoken. Nu lopen ze nog te rellen, straks als ze het af gaan leggen tegen het leger, gaan ze misschien bommen om hun nek knopen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32044729
quote:
Op maandag 7 november 2005 00:56 schreef JohnDope het volgende:

[..]

ja als ze dat niet doen, staan ze zwaar voor paal, die relschoppers zijn aan uitvinden waar de grens begint.
Als het tegen zit kan het extreem gaan escaleren, want het leger begint te schieten en die radicale jeugd gaat martelaar worden en dan kunnen er israelische tafrelen in europa gaan ontstaan en beginnen ze langzamerhand een vinger in de pap van europa te krijgen.
de schaal van de rellen is al zorgwekkend geworden.
Massale inzet van ordetroepen wordt alleen populair c.q. geaccepteerd door de meerderheid als er een gebalanceerd idee achter ligt.
Meer iets van stok en worst (rellers aanpakken, gedupeerden snel helpen).

Het startpunt van de rellen blijft dat er no-go areas zijn in Frankrijk (en in Engeland, waar overigens ook de laatste tijd wat beperkte rellen waren) die we in Nederland gewoon niet kennen.

Maar dat is mijn bescheiden mening.
pi_32044738
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:02 schreef JohnDope het volgende:

[..]

religie is een onderdeel van het conflict, er zijn radicale islamieten die zakie lopen op te stoken. Nu lopen ze nog te rellen, straks als ze het af gaan leggen tegen het leger, gaan ze misschien bommen om hun nek knopen.
Ja, of ze toveren konijnen uit een hoofddoek
pi_32044744
quote:
Op maandag 7 november 2005 00:46 schreef Twin1983 het volgende:
Het enige argument wat immigranten voeren is dat ze in de jaren 60 massaal geimporteerd zijn om hier het vuile werk op te knappen.
Maar ze vergeten er wel steeds bij te vertellen dat ze 30 tot 40 keer zoveel verdiende dan in eigen land.
Ik zou voor 30 keer meer loon zelfs stront vreten
Dus als je een baan hebt?
Het is moediger te zeggen wat je wil, dan te zeggen wat anderen van je willen horen.
  maandag 7 november 2005 @ 01:05:14 #105
262 Re
Kiss & Swallow
pi_32044762
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:00 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Ik wijs je er hierbij nog maar even op dat die gasten (de radicale moslims) al jaren lopen te roepen dat ze flink gaan rellen als ze genoeg mensen en spullen ed. hebben.

"Democratie is een trein, als je je bestemming hebt bereikt stap je uit"

Bestemming = Genoeg mensen en invloed om een islamitische staat denken te kunnen beginnen.
ja dus die harde fundikern gewoon aanpakken en die 95% meelopers blazen dan ook wel de aftocht...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_32044763
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, of ze toveren konijnen uit een hoofddoek
jij hebt echt een bord voor je kop.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_32044801
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:05 schreef JohnDope het volgende:

[..]

jij hebt echt een bord voor je kop.
Ik heb niet die drang naar sensatie die jij hebt.

Het is gewoon geen religieus conflict maar een sociaal conflict en als we niet oppassen dan zijn dit soort dingen wel een voedingsbodem voor radicalisering maar laten we het liever eens over de echte oorzaken van deze onlusten hebben.
  maandag 7 november 2005 @ 01:07:38 #108
262 Re
Kiss & Swallow
pi_32044819
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:04 schreef Midasdewolf het volgende:

[..]

Maar ze vergeten er wel steeds bij te vertellen dat ze 30 tot 40 keer zoveel verdiende dan in eigen land.
en als je klaar bent met stornt eten ga je natuurlijk weer terug naar je eigen land om daar voor 30 keer zo weinig stront te eten he?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_32044850
Het incidentje in het transformatorhuisje wordt door het tuig misbruikt. Wat mij stoort is het "moslimbloed" dat gewroken moet worden. Alsof mensenbloed minder zou zijn? Nu demonstreren ze in Marokko tegen Al-Qaeda omdat Marokkaanse moslims door die vage club vastgehouden worden. Met spandoeken als "moslims doden geen broeders". Nee als er christenen of normale ongelovigen vastgehouden worden is het geen probleem lijkt het wel. Toch een griezelige instelling van moslims, hoezeer ik ook tolerant tracht te zijn.
Jean Marie le Pen ruikt de verkiezingswinst al.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_32044852
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb niet die drang naar sensatie die jij hebt.

Het is gewoon geen religieus conflict maar een sociaal conflict.
Dit noemen ze wegkijken.
pi_32044854
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:01 schreef SCH het volgende:
Ligt de oorzaak van dit conflict dan in religie??????

Nee natuurlijk niet. Het zijn sociale onlusten. Dat snapt een meikever nog, behalve mensen die gewoon alles op de islam willen zetten.
die religie en cultuur is wel een van de hoofdoorzaken dat ze nooit geintegreerd zijn en hun zwakke socialepositie toeschrijven aan de westerlingen...
Islam=facisme
pi_32044879
quote:
Op maandag 7 november 2005 00:40 schreef SCH het volgende:
Gisteren nog een correspondent in Met Het Oog Op Morgen die zei dat dat zogenaamde oorlogsgevoel heel erg wordt overdreven. "Bij de Amsterdamse krakersrellen in de jaren 80 was het een stuk heftiger".
Nooit gelezen dat daar ook 2300 auto's in de fik werden gezet en dertig agenten gewond raakten door schietpartijen van tuig. De krakersrellen van de jaren 80 waren zeker heftig maar veel kleinschaliger dan wat er nu aan de hand is.
pi_32044892
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:08 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

die religie en cultuur is wel een van de hoofdoorzaken dat ze nooit geintegreerd zijn en hun zwakke socialepositie toeschrijven aan de westerlingen...
In Frankrijk speelt het integratievraagstuk lang niet zo erg als in Nederland.
pi_32044903
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:08 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

Wat jij wil. Ik heb geen behoefte om tegen dit soort harde racistische prietpraat in te gaan. Het is onmogelijk om op die manier te praten. De haat tegen andersgekleurden en andersgelovigen zit blijkbaar zo diep of is aangeboren.

Als je niet wilt zien dat dit sociale onlusten zijn dan steek je je kop maar in het zand.
pi_32044908
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:10 schreef kLowJow het volgende:

[..]

In Frankrijk speelt het integratievraagstuk lang niet zo erg als in Nederland.
dat is de laatste twee weken wel veranderd denk ik...
Islam=facisme
pi_32044926
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat jij wil. Ik heb geen behoefte om tegen dit soort harde racistische prietpraat in te gaan. Het is onmogelijk om op die manier te praten. De haat tegen andersgekleurden en andersgelovigen zit blijkbaar zo diep of is aangeboren.

Als je niet wilt zien dat dit sociale onlusten zijn dan steek je je kop maar in het zand.
In duitsland is toch ook hoge werkloosheid, zie je ze daar zo rellen?
pi_32044930
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:11 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

dat is de laatste twee weken wel veranderd denk ik...
Want? Wat heeft dit volgens jou met integratie te maken dan?
pi_32044938
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:06 schreef SCH het volgende:
Het is gewoon geen religieus conflict maar een sociaal conflict
Het is ook een religieus conflict!! Er zijn genoeg kansloze autochtonen, maar die zie je toch echt niet!!
pi_32044966
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:12 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De sociale situatie tussen beide landen is totaal niet vergelijkbaar.
pi_32044981
22h56: Une école maternelle incendiée à Saint-Etienne et huit poids-lourds à Roanne
pi_32044982
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:14 schreef SCH het volgende:

[..]

De sociale situatie tussen beide landen is totaal niet vergelijkbaar.
omdat?
pi_32045006
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:12 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ja.
Net na de Wende.
Waren autochtone bleekneusjes tegen allochtonen.
Een slelletje mafkezen die gebruik maakten van een soort machts-vacueem net na de wende.
Neo-nazis dus.
Dat is nu al jaaaaren geleden en dus oud nieuws.

Nu is het al jaren rustig aldaar.
pi_32045009
quote:
Op maandag 7 november 2005 00:51 schreef Re het volgende:

[..]

nee het is jouw realiteit en beperkte mensenkennis, en je mag multicul ook gewoon bij het beestje noemen hoor. Het gevaar ... ja sterke taal hoor. Wat er nu in Frankrijk gebeurd is een sociale klasse probleem waar natuurlijk lekker op wordt ingehaakt door de door jou zo verfoeide moslims.
Zelfs als ik met je mee ga en het een sociaal klasse probleem noem blijft het probleem toch bestaan.
Alleen mensen met jouw denkwijze zullen nooit het probleem kunnen oplossen omdat ze het nooit durven te benoemen en altijd een alibi hebben voor de daders.
Waarom denk je dat werknemers geen allochtonen in dienst nemen ?
Of dacht je nu echt dat het racisme was?
quote:
Oww en om even duidelijk te zijn voor je mij weer in het verkeerde hoekje probeerd te duwen, ze mogen van mij elke relschopper voor flinke tijd buitenspel zetten
Hoe buitenspel zetten, want als we ze in de gevangenis moeten duwen zullen we nog nog 100.000 gevangenissen of meer moeten bouwen. Wil je dat ogf heb je een betere oplossing?
Het is moediger te zeggen wat je wil, dan te zeggen wat anderen van je willen horen.
pi_32045017
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:15 schreef JohnDope het volgende:

[..]

omdat?
Omdat het niet vergelijkbaar is, het zijn geen vergelijkbare eenheden. Bijna alles is anders. Of heb je in Duitsland ook een Parijs met ghetto-achtige voorsteden?
pi_32045021
Ze gooien letterlijk én figuurlijk hun eigen ruiten in.
pi_32045038
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:17 schreef Midasdewolf het volgende:
Waarom denk je dat werknemers geen allochtonen in dienst nemen ?
Of dacht je nu echt dat het racisme was?
Ja! En angst voor het onbekende.
  maandag 7 november 2005 @ 01:18:48 #127
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32045048
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:12 schreef Barcelona het volgende:

[..]

Het is ook een religieus conflict!! Er zijn genoeg kansloze autochtonen, maar die zie je toch echt niet!!
en ehm.. hoe is het dan een religieus conflict? Ik zie niet veel religie in de tegenstelling autochtoon - allochtoon die je hier neerplempt
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32045073
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Omdat het niet vergelijkbaar is, het zijn geen vergelijkbare eenheden. Bijna alles is anders. Of heb je in Duitsland ook een Parijs met ghetto-achtige voorsteden?
Dit is een verkapt "daarom." antwoord.
Tuurlijk heb je in duitsland ghetto's ala parijs.
pi_32045078
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:04 schreef Midasdewolf het volgende:

[..]

True, het moet gewoon eens afgelopen zijn met dat softe gedoe t.o.v die zeikerige importfiguren.
Enige wat ze doen is zich benadeeld voelen en klagen.
En de geweldige *ahum* naive typisch nederlandse sfeer a la "Dat mag je niet zeggen want dat is racisme" versterkt de hele zooi nog eens.
"Geef ze 1 vinger en ze pakken je hele hand"
Prachtig spreekwoord.
  maandag 7 november 2005 @ 01:22:04 #130
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32045118
generalisatie is zoooo 1935
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_32045142
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:22 schreef DionysuZ het volgende:
pi_32045154
quote:
History repeats
pi_32045156
Ik zie parallelen met de opbouwende jodenhaat van de jaren twintig en dertig in Europa.
pi_32045157
quote:
ben ik met je eens, maar de negatieve vooroordelen die een hoop mensen jegens moslims hebben, nu helaas wel door die rellen worden bevestigd.
pi_32045181
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:23 schreef Monidique het volgende:
Ik zie parallelen met de opbouwende jodenhaat van de jaren twintig en dertig in Europa.
volgens mij zie je ook spoken
pi_32045191
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:18 schreef DionysuZ het volgende:
en ehm.. hoe is het dan een religieus conflict? Ik zie niet veel religie in de tegenstelling autochtoon - allochtoon die je hier neerplempt
Omdat het een religieuze bevolkingsgroep is die in opstand komt, en geen sociale! Daarom!
pi_32045199
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:07 schreef Re het volgende:

[..]

en als je klaar bent met stornt eten ga je natuurlijk weer terug naar je eigen land om daar voor 30 keer zo weinig stront te eten he?
Nee, ik blijf in het land waar ik 30 tot 40 keer meer verdien en ga in ieder geval niet kankeren dat ik uitgebuit word en zal zeker niet ondankbaar zijn. Tja, maar ik heb dan ook een hele andere cultuur .
pi_32045206
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:24 schreef Barcelona het volgende:

[..]

Omdat het een religieuze bevolkingsgroep is die in opstand komt, en geen sociale! Daarom!
Dat klopt niet helemaal hè.
pi_32045210
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:23 schreef Monidique het volgende:
het daadwerkelijke verschil is dat de joden slachtoffers waren en zelf niks hadden gedaan.

het nieuwe facisme is toch echt de islam

[ Bericht 8% gewijzigd door kLowJow op 07-11-2005 01:27:45 ]
Islam=facisme
pi_32045211
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:24 schreef JohnDope het volgende:

[..]

volgens mij zie je ook spoken
Het spook waart rond, ja.
  maandag 7 november 2005 @ 01:25:59 #141
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32045223
ik hoop iig dat het snel afgelopen is. ik zie niet zo veel heil in een rassenconflict
  maandag 7 november 2005 @ 01:26:44 #142
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32045240
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:25 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

het daadwerkelijke verschil is dat de joden slachtoffers waren en zelf niks hadden gedaan.

het nieuwe facisme is toch echt de islam waarbij de koran het handvest is van de terrorist en de auteur de broer van Adolf H.
er zijn genoeg moslims die zelf niets gedaan hebben hoor.
pi_32045244
ik hoop niet dat de rellen vannacht nog overslaan naar NL aangezien ik ook een paar ali's in de straat heb wonen en mijn auto nog voor de deur staat
Islam=facisme
pi_32045247
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:24 schreef Barcelona het volgende:

[..]

Ik waag dat te betwijfelen!
Het zijn figuren die rellen in totaal verpauperde wijken.
Zij gooien hun eigen ruiten in, maar toch.....
pi_32045250
quote:
Op maandag 7 november 2005 00:40 schreef SCH het volgende:
Gisteren nog een correspondent in Met Het Oog Op Morgen die zei dat dat zogenaamde oorlogsgevoel heel erg wordt overdreven. "Bij de Amsterdamse krakersrellen in de jaren 80 was het een stuk heftiger".
En dit is geen vergelijking maken tussen twee TOTAAAAAL verschillende dingen.

Practice what you preach hypocrict.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
  maandag 7 november 2005 @ 01:27:51 #146
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_32045262
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:26 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Elke moslim is schuldig aan het aanhangen van de islam.
pi_32045266
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:26 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

gold ook voor de duitsers maar toch steunden ze hitler nagenoeg allemaal
Islam=facisme
pi_32045277
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:27 schreef typtypo het volgende:

[..]

En dit is geen vergelijking maken tussen twee TOTAAAAAL verschillende dingen.

Practice what you preach hypocrict.
Het was geen vergelijking... het was een poging van de journalist "het gevoel" te omschrijven.
  maandag 7 november 2005 @ 01:28:42 #149
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32045279
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:27 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

gold ook voor de duitsers maar toch steunden ze hitler nagenoeg allemaal
Durf je werkelijk met droge ogen te beweren dat het merendeel van de moslims tuig is?
pi_32045287
quote:
Op maandag 7 november 2005 01:27 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Elke moslim is schuldig aan het aanhangen van de islam.
Je maakt me aan het huilen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')