religie is een onderdeel van het conflict, er zijn radicale islamieten die zakie lopen op te stoken. Nu lopen ze nog te rellen, straks als ze het af gaan leggen tegen het leger, gaan ze misschien bommen om hun nek knopen.quote:Op maandag 7 november 2005 01:01 schreef SCH het volgende:
Ligt de oorzaak van dit conflict dan in religie??????
Nee natuurlijk niet. Het zijn sociale onlusten. Dat snapt een meikever nog, behalve mensen die gewoon alles op de islam willen zetten.
de schaal van de rellen is al zorgwekkend geworden.quote:Op maandag 7 november 2005 00:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
ja als ze dat niet doen, staan ze zwaar voor paal, die relschoppers zijn aan uitvinden waar de grens begint.
Als het tegen zit kan het extreem gaan escaleren, want het leger begint te schieten en die radicale jeugd gaat martelaar worden en dan kunnen er israelische tafrelen in europa gaan ontstaan en beginnen ze langzamerhand een vinger in de pap van europa te krijgen.
Ja, of ze toveren konijnen uit een hoofddoekquote:Op maandag 7 november 2005 01:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
religie is een onderdeel van het conflict, er zijn radicale islamieten die zakie lopen op te stoken. Nu lopen ze nog te rellen, straks als ze het af gaan leggen tegen het leger, gaan ze misschien bommen om hun nek knopen.
Maar ze vergeten er wel steeds bij te vertellen dat ze 30 tot 40 keer zoveel verdiende dan in eigen land.quote:Op maandag 7 november 2005 00:46 schreef Twin1983 het volgende:
Het enige argument wat immigranten voeren is dat ze in de jaren 60 massaal geimporteerd zijn om hier het vuile werk op te knappen.
ja dus die harde fundikern gewoon aanpakken en die 95% meelopers blazen dan ook wel de aftocht...quote:Op maandag 7 november 2005 01:00 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Ik wijs je er hierbij nog maar even op dat die gasten (de radicale moslims) al jaren lopen te roepen dat ze flink gaan rellen als ze genoeg mensen en spullen ed. hebben.
"Democratie is een trein, als je je bestemming hebt bereikt stap je uit"
Bestemming = Genoeg mensen en invloed om een islamitische staat denken te kunnen beginnen.
jij hebt echt een bord voor je kop.quote:Op maandag 7 november 2005 01:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, of ze toveren konijnen uit een hoofddoek
Ik heb niet die drang naar sensatie die jij hebt.quote:Op maandag 7 november 2005 01:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
jij hebt echt een bord voor je kop.
en als je klaar bent met stornt eten ga je natuurlijk weer terug naar je eigen land om daar voor 30 keer zo weinig stront te eten he?quote:Op maandag 7 november 2005 01:04 schreef Midasdewolf het volgende:
[..]
Maar ze vergeten er wel steeds bij te vertellen dat ze 30 tot 40 keer zoveel verdiende dan in eigen land.
Ik zou voor 30 keer meer loon zelfs stront vreten![]()
Dus als je een baan hebt?![]()
Dit noemen ze wegkijken.quote:Op maandag 7 november 2005 01:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb niet die drang naar sensatie die jij hebt.
Het is gewoon geen religieus conflict maar een sociaal conflict.
die religie en cultuur is wel een van de hoofdoorzaken dat ze nooit geintegreerd zijn en hun zwakke socialepositie toeschrijven aan de westerlingen...quote:Op maandag 7 november 2005 01:01 schreef SCH het volgende:
Ligt de oorzaak van dit conflict dan in religie??????
Nee natuurlijk niet. Het zijn sociale onlusten. Dat snapt een meikever nog, behalve mensen die gewoon alles op de islam willen zetten.
Nooit gelezen dat daar ook 2300 auto's in de fik werden gezet en dertig agenten gewond raakten door schietpartijen van tuig. De krakersrellen van de jaren 80 waren zeker heftig maar veel kleinschaliger dan wat er nu aan de hand is.quote:Op maandag 7 november 2005 00:40 schreef SCH het volgende:
Gisteren nog een correspondent in Met Het Oog Op Morgen die zei dat dat zogenaamde oorlogsgevoel heel erg wordt overdreven. "Bij de Amsterdamse krakersrellen in de jaren 80 was het een stuk heftiger".
In Frankrijk speelt het integratievraagstuk lang niet zo erg als in Nederland.quote:Op maandag 7 november 2005 01:08 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
die religie en cultuur is wel een van de hoofdoorzaken dat ze nooit geintegreerd zijn en hun zwakke socialepositie toeschrijven aan de westerlingen...
Wat jij wil. Ik heb geen behoefte om tegen dit soort harde racistische prietpraat in te gaan. Het is onmogelijk om op die manier te praten. De haat tegen andersgekleurden en andersgelovigen zit blijkbaar zo diep of is aangeboren.quote:Op maandag 7 november 2005 01:08 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
die religie en cultuur is wel een van de hoofdoorzaken dat ze nooit geintegreerd zijn en hun zwakke socialepositie toeschrijven aan de westerlingen...
dat is de laatste twee weken wel veranderd denk ik...quote:Op maandag 7 november 2005 01:10 schreef kLowJow het volgende:
[..]
In Frankrijk speelt het integratievraagstuk lang niet zo erg als in Nederland.
In duitsland is toch ook hoge werkloosheid, zie je ze daar zo rellen?quote:Op maandag 7 november 2005 01:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat jij wil. Ik heb geen behoefte om tegen dit soort harde racistische prietpraat in te gaan. Het is onmogelijk om op die manier te praten. De haat tegen andersgekleurden en andersgelovigen zit blijkbaar zo diep of is aangeboren.
Als je niet wilt zien dat dit sociale onlusten zijn dan steek je je kop maar in het zand.
Want? Wat heeft dit volgens jou met integratie te maken dan?quote:Op maandag 7 november 2005 01:11 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
dat is de laatste twee weken wel veranderd denk ik...![]()
Het is ook een religieus conflict!! Er zijn genoeg kansloze autochtonen, maar die zie je toch echt niet!!quote:Op maandag 7 november 2005 01:06 schreef SCH het volgende:
Het is gewoon geen religieus conflict maar een sociaal conflict
De sociale situatie tussen beide landen is totaal niet vergelijkbaar.quote:Op maandag 7 november 2005 01:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
In duitsland is toch ook hoge werkloosheid, zie je ze daar zo rellen?
omdat?quote:Op maandag 7 november 2005 01:14 schreef SCH het volgende:
[..]
De sociale situatie tussen beide landen is totaal niet vergelijkbaar.
Ja.quote:Op maandag 7 november 2005 01:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
In duitsland is toch ook hoge werkloosheid, zie je ze daar zo rellen?
Zelfs als ik met je mee ga en het een sociaal klasse probleem noem blijft het probleem toch bestaan.quote:Op maandag 7 november 2005 00:51 schreef Re het volgende:
[..]
nee het is jouw realiteit en beperkte mensenkennis, en je mag multicul ook gewoon bij het beestje noemen hoor. Het gevaar ... ja sterke taal hoor. Wat er nu in Frankrijk gebeurd is een sociale klasse probleem waar natuurlijk lekker op wordt ingehaakt door de door jou zo verfoeide moslims.
Hoe buitenspel zetten, want als we ze in de gevangenis moeten duwen zullen we nog nog 100.000 gevangenissen of meer moeten bouwen. Wil je dat ogf heb je een betere oplossing?quote:Oww en om even duidelijk te zijn voor je mij weer in het verkeerde hoekje probeerd te duwen, ze mogen van mij elke relschopper voor flinke tijd buitenspel zetten
Omdat het niet vergelijkbaar is, het zijn geen vergelijkbare eenheden. Bijna alles is anders. Of heb je in Duitsland ook een Parijs met ghetto-achtige voorsteden?quote:
Ja! En angst voor het onbekende.quote:Op maandag 7 november 2005 01:17 schreef Midasdewolf het volgende:
Waarom denk je dat werknemers geen allochtonen in dienst nemen ?
Of dacht je nu echt dat het racisme was?
en ehm.. hoe is het dan een religieus conflict? Ik zie niet veel religie in de tegenstelling autochtoon - allochtoon die je hier neerplemptquote:Op maandag 7 november 2005 01:12 schreef Barcelona het volgende:
[..]
Het is ook een religieus conflict!! Er zijn genoeg kansloze autochtonen, maar die zie je toch echt niet!!
Dit is een verkapt "daarom." antwoord.quote:Op maandag 7 november 2005 01:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat het niet vergelijkbaar is, het zijn geen vergelijkbare eenheden. Bijna alles is anders. Of heb je in Duitsland ook een Parijs met ghetto-achtige voorsteden?
True, het moet gewoon eens afgelopen zijn met dat softe gedoe t.o.v die zeikerige importfiguren.quote:Op maandag 7 november 2005 01:04 schreef Midasdewolf het volgende:
[..]
Maar ze vergeten er wel steeds bij te vertellen dat ze 30 tot 40 keer zoveel verdiende dan in eigen land.
Ik zou voor 30 keer meer loon zelfs stront vreten![]()
Dus als je een baan hebt?![]()
History repeatsquote:Op maandag 7 november 2005 01:22 schreef DionysuZ het volgende:
generalisatie is zoooo 1935
ben ik met je eens, maar de negatieve vooroordelen die een hoop mensen jegens moslims hebben, nu helaas wel door die rellen worden bevestigd.quote:Op maandag 7 november 2005 01:22 schreef DionysuZ het volgende:
generalisatie is zoooo 1935
volgens mij zie je ook spokenquote:Op maandag 7 november 2005 01:23 schreef Monidique het volgende:
Ik zie parallelen met de opbouwende jodenhaat van de jaren twintig en dertig in Europa.
Omdat het een religieuze bevolkingsgroep is die in opstand komt, en geen sociale! Daarom!quote:Op maandag 7 november 2005 01:18 schreef DionysuZ het volgende:
en ehm.. hoe is het dan een religieus conflict? Ik zie niet veel religie in de tegenstelling autochtoon - allochtoon die je hier neerplempt
Nee, ik blijf in het land waar ik 30 tot 40 keer meer verdien en ga in ieder geval niet kankeren dat ik uitgebuit word en zal zeker niet ondankbaar zijn. Tja, maar ik heb dan ook een hele andere cultuurquote:Op maandag 7 november 2005 01:07 schreef Re het volgende:
[..]
en als je klaar bent met stornt eten ga je natuurlijk weer terug naar je eigen land om daar voor 30 keer zo weinig stront te eten he?
Dat klopt niet helemaal hè.quote:Op maandag 7 november 2005 01:24 schreef Barcelona het volgende:
[..]
Omdat het een religieuze bevolkingsgroep is die in opstand komt, en geen sociale! Daarom!![]()
het daadwerkelijke verschil is dat de joden slachtoffers waren en zelf niks hadden gedaan.quote:Op maandag 7 november 2005 01:23 schreef Monidique het volgende:
Ik zie parallelen met de opbouwende jodenhaat van de jaren twintig en dertig in Europa.
er zijn genoeg moslims die zelf niets gedaan hebben hoor.quote:Op maandag 7 november 2005 01:25 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
het daadwerkelijke verschil is dat de joden slachtoffers waren en zelf niks hadden gedaan.
het nieuwe facisme is toch echt de islam waarbij de koran het handvest is van de terrorist en de auteur de broer van Adolf H.
Ik waag dat te betwijfelen!quote:Op maandag 7 november 2005 01:24 schreef Barcelona het volgende:
[..]
Omdat het een religieuze bevolkingsgroep is die in opstand komt, en geen sociale! Daarom!![]()
En dit is geen vergelijking maken tussen twee TOTAAAAAL verschillende dingen.quote:Op maandag 7 november 2005 00:40 schreef SCH het volgende:
Gisteren nog een correspondent in Met Het Oog Op Morgen die zei dat dat zogenaamde oorlogsgevoel heel erg wordt overdreven. "Bij de Amsterdamse krakersrellen in de jaren 80 was het een stuk heftiger".
Elke moslim is schuldig aan het aanhangen van de islam.quote:Op maandag 7 november 2005 01:26 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
er zijn genoeg moslims die zelf niets gedaan hebben hoor.
gold ook voor de duitsers maar toch steunden ze hitler nagenoeg allemaalquote:Op maandag 7 november 2005 01:26 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
er zijn genoeg moslims die zelf niets gedaan hebben hoor.
Het was geen vergelijking... het was een poging van de journalist "het gevoel" te omschrijven.quote:Op maandag 7 november 2005 01:27 schreef typtypo het volgende:
[..]
En dit is geen vergelijking maken tussen twee TOTAAAAAL verschillende dingen.
Practice what you preach hypocrict.
Durf je werkelijk met droge ogen te beweren dat het merendeel van de moslims tuig is?quote:Op maandag 7 november 2005 01:27 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
gold ook voor de duitsers maar toch steunden ze hitler nagenoeg allemaal
Je maakt me aan het huilen.quote:Op maandag 7 november 2005 01:27 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Elke moslim is schuldig aan het aanhangen van de islam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |