Wat wou je dan? De loopgraven? daar heeft Frankrijk genoeg ervaring mee & dat was niet zo'n succes.quote:Op zondag 6 november 2005 19:39 schreef indahnesia.com het volgende:
kortom, we gaan weer om de tafel zitten![]()
Duitsland is met afstand Nederlands belangrijkste handelspartner en grootste buur. Verder is Duits een taal die in Oost Europese landen vaak beter wordt gesproken dan Engels.quote:Op zondag 6 november 2005 19:25 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik heb er geen behoefte aan om duitse dingen te lezen. Ookal heb ik 3 jaar duits gehad op de middelbare. Ik snap je probleem dan ook niet helemaal. Niet iedereen heeft namelijk interesse in andere talen.
Met Engels daarentegen kan ik wel extreem goed uit de voeten, en dat komt vooral omdat dat WEL een nuttige taal is om te kennen.
quote:Op zondag 6 november 2005 19:34 schreef Godslasteraar het volgende:
Nog één voor de enkeling![]()
http://www.tagesspiegel.de/politik/index.asp?TextID=56693#
Kernpunten:
''Baarden'' (fundamentalisten) controleren nu hele buurten en winnen aan invloed.
En hoe langer men wacht hoe meer fundi's erbij komen. Staat er ook in.
De sociale isolatie van immigranten zal door deze rellen toenemen, minder mensen zullen bereid zijn te investeren in dergelijke wijken.
Villepin wil een reeds besloten ontwikkelingsprogramma voor achterbuurten versnelt en opgewaardeerd invoeren in samenwerking met vertegenwoordigers van moslims, stichtingen, vakbonden en politie.
Dergelijke programma's bestaan echter al sinds 25 jaar, zonder enig resultaat.
![]()
Het punt is dat veel van deze jongeren, ja ook hier in Nederland, de middelbare school niet heeft afgemaakt. Een beetje behoorlijke baan zit er dan niet in. Dus vraag ik me af wat Pechtold zou kunnen bedoelen...quote:Op zondag 6 november 2005 19:39 schreef Ringo het volgende:
Het lijkt me slim als je (ook als politicus) al het mogelijke doet om de problemen zoals in Frankrijk te vermijden.
als je je inleest had je meer dan eens kunnen lezen dat ik voor de inzet van leger ben om de eerste order terug te brengen.quote:Op zondag 6 november 2005 19:41 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat wou je dan? De loopgraven? daar heeft Frankrijk genoeg ervaring mee & dat was niet zo'n succes.
hoe dan ook, dit topic is niet echt de plaats om over talen te gaan emmeren. jij je duits, hij het engels. dan neem ik het fransquote:Op zondag 6 november 2005 19:42 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Duitsland is met afstand Nederlands belangrijkste handelspartner en grootste buur. Verder is Duits een taal die in Oost Europese landen vaak beter wordt gesproken dan Engels.
Persoonlijk vind ik het bijzonder plezierig om de Duitse pers te volgen als tegenwicht tegen het Angelsaksisme en extreem politiek correcte geneuzel van de Engelse en Amerikaanse pers. Nog afgezien van het zeer nauwe blikveld en extreme frustraties bij Engelsen en Amerikanen wat betreft Europa.
Ik heb gisteren weer eens een NRC gekocht, en had er binnen 10 minuten alweer spijt van. Dan is het prettig als je niet alleen afhankelijk bent van de Angelsaksiche pers maar ook toegang hebt tot een alternatieve continentale pers.![]()
(de Neue Züricher Zeitung uit Zwitserland is ook zéér solide)
Met dat leger kan je de opstanden de kop indrukken en de rust laten weerkeren maar het probleem heb je nog niet opgelost (wel de symptomen bestreden). Heel goed dat iemand als Villepin ook met lange-termijnoplossingen durft te komen.quote:Op zondag 6 november 2005 19:43 schreef indahnesia.com het volgende:
als je je inleest had je meer dan eens kunnen lezen dat ik voor de inzet van leger ben om de eerste order terug te brengen.
Op deze manier kunnen we toch 'elkaars' nieuws brengenquote:Op zondag 6 november 2005 19:44 schreef Prego het volgende:
[..]
hoe dan ook, dit topic is niet echt de plaats om over talen te gaan emmeren. jij je duits, hij het engels. dan neem ik het frans
en weer ontopic...
bron?quote:Op zondag 6 november 2005 19:45 schreef Meki het volgende:
Avondklok
Na 19.00 iedereen thuis
wie buiten staat OPPAKKEN
wat hij meneer Pectold bedoelt is : geef al het tuig een baanquote:Op zondag 6 november 2005 19:07 schreef Meki het volgende:
Pechtold: Franse regering kan niet anders
DEN HAAG - „Het is in Frankrijk dramatisch uit de klauw gelopen” maar de Franse regering kan op dit moment niet anders optreden dan ze doet. Dat zei minister Pechtold van Bestuurlijke Vernieuwing zondag voor het tv-programma Buitenhof.
De D66-bewindsman reageerde op de heftige rellen van meest allochtone jongeren in enkele grote steden in Frankrijk. Volgens Pechtold moet Nederland hiervan leren. In de Parijse voorstad St. Denis, waar hij onlangs een bezoek bracht, is sprake van derde generatie werklozen. „We moeten alles in het werk stellen om die situatie in Nederland te voorkomen.”
I know, ik mag tegenwoordig weer in het Duits babbelen met een paar wat oudere Polen op de werkvloer. Al valt wel op dat de jongste generatie migranten uit Oost-Europa het (MTV) engels erg goed oppakt. En ze merken dat ze meer aanspraak krijgen.quote:Op zondag 6 november 2005 19:42 schreef Godslasteraar het volgende:
Duitsland is met afstand Nederlands belangrijkste handelspartner en grootste buur. Verder is Duits een taal die in Oost Europese landen vaak beter wordt gesproken dan Engels.
welk probleem? dat het verwende tuig de school niet afmaakt en liever op straat rondhangt en niks doet en crinimeeltje speelt?quote:Op zondag 6 november 2005 19:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Met dat leger kan je de opstanden de kop indrukken en de rust laten weerkeren maar het probleem heb je nog niet opgelost (wel de symptomen bestreden). Heel goed dat iemand als Villepin ook met lange-termijnoplossingen durft te komen.
mij maakt het niet uit ik kan het allemaal lezen. schrijven word wat andersquote:Op zondag 6 november 2005 19:44 schreef Prego het volgende:
[..]
hoe dan ook, dit topic is niet echt de plaats om over talen te gaan emmeren. jij je duits, hij het engels. dan neem ik het frans
en weer ontopic...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |