abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32018141
Ik heb na het scheren altijd een erg geirriteerde huid bij mijn hals (dus de huid onder mijn kaaklijn). Ik scheer om de 2 dagen met Gilette Mach 3 en wissel de mesjes regelmatig.

Ik heb al flink wat geprobeerd maar ik hoop dat iemand misschien nog een andere (liefst dé) oplossing heeft om de irritatie: rode bultjes, rode droge plekken etc. te doen verdwijnen)

Wat heb ik geprobeerd (zonder resultaat)

- Scheerolie
- Ander scheerschuim (voor gevoelige huid)
- Huid eerst nat maken daarna pas scheren
- Alleen maar met de huid mee scheren
- Aftershave(balsum) na het scheren aanbrengen

Dit bovenstaande heeft dus niet geholpen.....heeft iemand een andere oplossing? Owja, en ik laat geen baard staan en ik wil met mesjes blijven scheren
Haleloeja
pi_32018200
onder de warme douche en daarna een verzorgings creme?
x
pi_32018277
Shiseido Men moisturizing emulsion. Kun je gewoon bij Ici Paris halen of iets dergelijks. Het is wel vrij prijzig, maar je doet er wel een paar maand mee. Helpt echt super goed. Ik heb sindsdien nergens last meer van! Het is er speciaal voor ontwikkeld.
De cursus 'omgaan met teleurstellingen' gaat helaas niet door.
  zondag 6 november 2005 @ 11:05:52 #4
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_32018330
gewoon onder de douche scheren en misschien wat minder vaak, dat hielp bij mij in elk geval goed.
pi_32018410
Ik heb precies hetzelfde probleem. Scheer ook met mach 3/turbo en heb ook een zeer geiiriteerde huid. Ik ben naar ici paris geweest en daar gaven ze me Biotherm Homme mee, after shave for sensitive skin alcohol free staat er op. Het is een kleine tube van 50 ml. Kost rond de 15 euro dacht ik, maar je doet er maanden mee. 2 kleine druppeltjes van dat spul en je huid is niet meer geiiriteerd en voelt echt fijn aan. Het geurtje is ook erg aangenaam. Het is dus een soort verzorging spul en after shave geurtje in 1. Echt top spul.
pi_32018632
klopt ik heb dat ook... ik heb echt een hekel aan scheren beneden de kaaklijn aangezien ik dan pas die geirriteerde huid krijg, maar als ik stoppels van 4 dagen heb krijg ik dat ook dus...

dan toch maar zo glad als een babytje

ik heb zelf iets van niveau.. wat wel goed helpt
I'm not the man you think I am!
pi_32018661
Minder druk zetten op je scheermes.
pi_32018669
Heb hetzelfde. Voor mij is de oplossing om niet tegen de haargroei-richting in te scheren. Die Mach 3 mesjes zijn scherp genoeg om op die manier glad te kunnen scheren.

edit: maar dat heeft TS dus al geprobeerd.
pi_32018859
dus ik zou een soort creme moeten komen voor na het scheren? En de 2 die hier langsgekomen zijn zijn:

* Biotherm Homme - after shave for sensitive skin (alcohol free)
* Shiseido Men moisturizing emulsion
Haleloeja
  zondag 6 november 2005 @ 11:53:02 #10
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_32019255
Interessant topic dit, ik heb er ook last van. Mijn huid is alleen geïrriteerd onder de kaaklijn.
pi_32019302
bij mij was het probleem opgelost na de aanschaf van een coolskin met verz.creme er in.
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_32019320
Koop een aftershave creme van Vichy bij de apotheek... helpt gegarandeerd!!
Nieuwe creme van Loreal trouwens ook -> Loreal Men Expert Hydra
pi_32019579
Onder de douche scheren, de huid wel nog even goed nat maken werkt perfect voor mij. Als ik alleen met scheerschuim scheer irriteert het bij mij ook maar onder de douche echt nergens last van
  zondag 6 november 2005 @ 12:29:05 #14
14827 Kogando
Modelprutser
pi_32020281
Gewoon een goed scheerapparaat kopen en niet meer nat scheren..
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_32020529
ook maar even een tvp'tje, heb er ook wel last van soms, vooral als ik me niet iedere dag scheer of als ik niet na 2 keren scheren (Mach3Turbo) een nieuw mesje gebruik.

en als ik niet nat ga scheren vallen de vellen er helemaal af bij mij. heb ook een philips coolskin met van die zeep erin maar dat werkte ook voor geen meter bij mij.

binnenkort maar eens een van die cremetjes proberen dan...
... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
pi_32020801
quote:
Op zondag 6 november 2005 12:36 schreef joris007 het volgende:
ook maar even een tvp'tje, heb er ook wel last van soms, vooral als ik me niet iedere dag scheer of als ik niet na 2 keren scheren (Mach3Turbo) een nieuw mesje gebruik.

en als ik niet nat ga scheren vallen de vellen er helemaal af bij mij. heb ook een philips coolskin met van die zeep erin maar dat werkte ook voor geen meter bij mij.

binnenkort maar eens een van die cremetjes proberen dan...
Coolskin vind ik ook compleet bagger ja, gebruik ik alleen als het echt even bijgewerkt moet worden en ik haast heb
pi_32022040
TVP, ook vaak last van. En zo'n rode keel zieter toch niet echt charmant uit.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_32022754
Zelf ook erg lang last van gehad. Tip kwam van mijn kapper...

Laat de scheerschuim en gel staan. En ga de ouderwetse scheerZEEP gebruiken. Gewoon de Vergulde Hand + scheerkwast kopen....

Onder de douche gezicht natmaken --> kwast nat maken --> gezicht zepen --> even inlaten trekken --> en je scheert je zo glad als babybilletjes
Geen last meer van rode huid, wondjes, of wat dan ook...
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_32023534
De beste tip die ik je kan geven is: Gooi je Mach3 weg! There. En koop vervolgens een ouderwets scheermes, zoals deze bijvoorbeeld:

Merkur Classic HD

Het is een investering in het begin (Een euro of 25 op bijv. www.scheerwinkel.nl) maar het heeft 3 belangrijke voordelen:

1. Het scheert gladder
2. Minder tot geen huidirritatie
3. Tien mesjes kosten circa 5 euro i.p.v. circa 30 euro.

Het grote nadeel is dat je er wel mee moet leren omgaan. Voor (veel) meer info zie Badger & Blade
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_32023667
@W1ZZ hoeveel weegt dat scheermes?
pi_32023776
Tsja, heb 'm nooit op de weegschaal gelegd maar wel meer dan een mach3... Maar dat is ook het idee. Je moet met zo'n apparaat geen druk uitoefenen op je kaken, maar hem er opleggen en rustig erlangs laten glijden. Het gewicht van het scheermes zorgt dan voor voldoende 'druk' op je kaken.
pi_32024411
quote:
Op zondag 6 november 2005 14:27 schreef W1ZZ het volgende:
Tsja, heb 'm nooit op de weegschaal gelegd maar wel meer dan een mach3... Maar dat is ook het idee. Je moet met zo'n apparaat geen druk uitoefenen op je kaken, maar hem er opleggen en rustig erlangs laten glijden. Het gewicht van het scheermes zorgt dan voor voldoende 'druk' op je kaken.
Weet ik daarom vraag ik ook naar het gewicht.
pi_32024472
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:05 schreef SiGNe het volgende:
gewoon onder de douche scheren en misschien wat minder vaak, dat hielp bij mij in elk geval goed.
Onder de douche scheren is echt ideaal
[████████████████████]100% Finished loading....
baggeraccount, slotje!
pi_32024723
quote:
Op zondag 6 november 2005 14:47 schreef the900 het volgende:

[..]

Onder de douche scheren is echt ideaal
klopt. voorkomt bij mij een hoop ellende tijdens en na het scheren
rustig aan het terugkrabbelen (zie fase 4 in OP). mijn mooiste (poker)hand ooit!
  zondag 6 november 2005 @ 15:43:26 #25
110625 vamos1
Timmaaaaah
pi_32026291
quote:
Op zondag 6 november 2005 10:55 schreef dfr0st het volgende:
onder de warme douche en daarna een verzorgings creme?

werkt perfect...
ik hoef het ook echt niet op een andere manier te doen,
want dat lijkt mijn bek net een roodgeverfde grindtegel
─_(º.0)_/─
pi_32026703
Ik gebruik van die zalf met antibiotica. Werkt prima.
I reject your reality and substitute my own.
Ach, krijg toch een hydroencephalus...
pi_32026731
quote:
Op zondag 6 november 2005 14:20 schreef W1ZZ het volgende:
De beste tip die ik je kan geven is: Gooi je Mach3 weg! There. En koop vervolgens een ouderwets scheermes, zoals deze bijvoorbeeld:

[afbeelding]
Merkur Classic HD

Het is een investering in het begin (Een euro of 25 op bijv. www.scheerwinkel.nl) maar het heeft 3 belangrijke voordelen:

1. Het scheert gladder
2. Minder tot geen huidirritatie
3. Tien mesjes kosten circa 5 euro i.p.v. circa 30 euro.

Het grote nadeel is dat je er wel mee moet leren omgaan. Voor (veel) meer info zie Badger & Blade
En dit dan icm scheerzeep ipv scheergel dan moet het toch helemaal goedkomen
pi_32026857
Had er eerst ook last van, scheer nu met de baardgroei mee, en daarna ertegenin.....onder de douche. Sindsdien geen last meer.
  zondag 6 november 2005 @ 16:05:48 #29
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_32027061
quote:
Scheertips voor een perfect gladde huid Scheren is wellicht een van de meest vervelende en steeds terugkomende karweitjes in het leven van de man. En niet zo maar een karweitje! Het gaat niet alleen over esthetica. Aan scheren zijn ook heel wat risico's verbonden: bloedende sneetjes, open pukkeltjes, zones die zich beter laten scheren dan andere...

Na het scheren is het de bedoeling dat je je schoon en fris voelt. Maar hoe vaak komt het niet voor dat je na een scheerbeurt scheermes en - kwast verfoeit en liever had gehad dat je je niet geschoren had! Je voelt je weinig op je gemak, je huid brandt en eigenlijk zag je er beter uit toen je je nog niet geschoren had.

Je herkent het vast en weet ook dat dit niet de bedoeling van scheren is. Toch kun je heel wat - zo niet: alle - scheerellende voorkomen als je op de juiste wijze tewerk gaat. Met onderstaande tips voorkom je niet alleen sneetjes en andere 'ongelukjes' maar bereik je ook een optimaal resultaat. Want laten we eerlijk zijn. De een scheert beter dan de ander. En wie goed scheert, ziet er goed, verzorgd en sexy uit. Hier zijn onze tips:

# Scheer je bij voorkeur 's morgens. De huid is dan meer ontspannen en het mesje zal soepeler over het huid glijden.

# Scheer je altijd nadat je je huid en vooral je baardstoppels goed nat hebt gemaakt. Je kunt je het beste na je ochtenddouche scheren, als je gezichtshuid gedurende enkele minuten aan stoom en warm water is blootgesteld en de haartjes zachter zijn en vol water.

# Gebruik bij voorkeur een scheercrème of -gel zodat het scheermesje beter over de huid glijdt. Vermijd scheerschuim (of scheerzeep) omdat deze producten de huid kunnen uitdrogen. Gewoonlijk zijn scheergels of -crèmes milder voor de huid.

# Bespaar niet op mesjes. Met de kwaliteit van het scheermes dat je gebruikt, staat en valt de kwaliteit van je scheerkunsten. Scheermesjes vind je in alle soorten en maten en... in allerlei prijsklassen. De prijs is een perfecte indicator van de kwaliteit. Een scheermes met drie scheerbladen is niet te vergelijken met een scheermes met één scheerblad. Dat weet iedereen.

# Spoel je mesje tijdens het scheren veelvuldig onder stromend water af, zodat het elke keer als je het op je gezichtshuid plaatst goed schoon is. Restjes van haartjes en scheercrème maken het scheren moeilijker en vergroten de kans op wondjes en sneetjes.

# Als je tijd hebt - en je kunt maar beter de tijd nemen voor een grondige scheerbeurt -, scheer je dan tweemaal. De eerste keer beweeg je het scheermesje in de groeirichting van de stoppels. De tweede keer breng je wederom scheergel op je gezicht aan en beweeg je het mesje tegen de groeirichting in. Met deze methode bereik je de beste resultaten.

# Spoel je gezicht goed na zodat je restjes crème of gel en stoppels verwijdert.

# Breng na het scheren een verzachtende, vochtinbrengende crème of een aftershave aan om je huid te kalmeren. Ook al doe je het dagelijks, scheren is en blijft een stress voor je gezicht.

# Als je niet tot de 'uiterst bebaarde mannenctegorie' behoort, doe je er goed aan om je niet al te veel te scheren. Elke twee à drie dagen is een goede leidraad. Aan een baard van één dag zal geen mens (vrouw!) zich storen.

# Scheer ze!
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_32027144
Heb op die site gekeken, wou altijd wel eens zo'n echt mes kopen, zoals je ze ook in die oorlogsfilms ziet scheren. Zie ik nou dat zo'n ding bijna 100 euro kost! Is er nergens een goedkopere beschikbaar? En is het gladder als Mach3?
  zondag 6 november 2005 @ 16:12:56 #31
120146 IntruderAlert
Beware of the Leopard
pi_32027288
Shaamteloze TVP, want ook ik speel een dag lang voor roodborstje na t scheren.
Connection reset by little gnomes with hatchets.
Plato: To Be is to Do, Socrates: To Do is to Be, Sinatra: Do Be Do Be Do.
pi_32027360
Voor wat extra info, zie ook Iritatie en puistjes na het scheren, hoe voorkomen?

Een in de VS bekend product wat hier tegen wordt gebruikt is Tend Skin lotion.
In NL verkrijgbaar via www.tendskin.nl

Maar belangrijk is dus dat je bij de kaaklijn goed kijkt in welke richting je haren groeien, en dus in die richting scheert. Scheer niet te vaak en tekort op een deel van je huid.

pi_32028604
ik ga binnenkort wel even naar de ICI paris/Douglas en vraag daar of ze iets van een tester/proefzakje o.i.d. hebben van cremes die irritatie van de huid na het scheren zouden moeten voorkomen....
Haleloeja
pi_32029016
nou, ik ben iig niet de enige die er last van heeft.
Zat er juist over te denken om er een topic over te openen.

Dit is dus een TVP...
Save a mouse, eat a pussy.
pi_32029032
quote:
Op zondag 6 november 2005 16:08 schreef illusions het volgende:
Heb op die site gekeken, wou altijd wel eens zo'n echt mes kopen, zoals je ze ook in die oorlogsfilms ziet scheren. Zie ik nou dat zo'n ding bijna 100 euro kost! Is er nergens een goedkopere beschikbaar? En is het gladder als Mach3?
Zo'n ouderwets kapmes geeft het allerbeste resultaat, maar ze zijn ook het allermoeilijkst in het gebruik. Er worden zelfs cursussen gegeven waarin je kunt leren hoe je met zo'n mes (ook wel een straight razor genoemd) te scheren. Daarnaast komen er naast het mes nog veel meer kosten bij, zoals een leren riem om je mes mee te polijsten (is noodzakelijk), een slijpsteentje en een goede kwast. Dat is een hele initiële uitgave, maar je moet tegelijkertijd wel bedenken dat als je één keer zo'n mes koopt dat je het mits je er netjes mee omgaat nooit meer hoeft te vervangen. Dus dat kost je dan eenmalig 100 euro, maar daarna nooit meer wat behalve heel af en toe laten slijpen als je dat zelf niet durft. Ter vergelijking:

Een pak van 4 mesjes Mach3Turbo kost iets van 6,50. Ik denk dat je bij dagelijks gebruik iets van een week met een mesje doet. Dus 52 / 4 * 6,5 = 84,50. Je geeft dan per jaar 84,50 uit aan Mach3 mesjes. Dus je hebt na 100 / 84,5 = 1,2 jaar al evenveel uitgegeven aan mach3 mesjes als aan zo'n kapmes. Ik denk dat ik niet meer uit hoef te rekenen hoeveel je op basis van een heel leven bespaart toch?

Toch is dat ook voor mij nog toekomstmuziek, vooral omdat ik niemand ken die 't doet en ik toch een beetje bang ben op een gegeven moment een lap wang i.p.v. een biefstukje in de pan te kunnen gooien
pi_32029476
Ik doe 1 a 2 keer met een mesje. Voel de 2e keer al dat ie botter is, en al gebruik ik 'm de 3e keer is Israel een lachertje vergeleken met mijn bloedbad.
pi_32029788
Ik heb 2 van die kapmessen in bezit. Oude scheermessen van mijn opa. Heb altijd de wens gehad om me hiermee te scheren.

Van de ene kant omdat ik het idee heb dat ik het dan heel glad kan krijgen en van de andere kant omdat ik het ook gewoon wel iets vind hebben.

Aangezien ik van nature geen kapper/ barbier ben durf ik het niet aan om deze messen te gebruiken. Waar worden die cursussen gegeven? Of is er hier een kapper/ kapster in de zaal die het aandurft om het mij te leren..

met andere woorden --> iemand ervaring met de ouderwetse kapmessen ?
pi_32029926
ga niet over die ouderwetse messen beginnen please...ik vraag alleen advies hoe ik het best kan scheren met die Mach3 Turbo mesjes..en wat te doen erna dus om irritatie te voorkomen

Anders liever niet reageren
Haleloeja
pi_32030106
Alles staat er al.. er is voor de rest ook geen wondermiddel hoor. Vooral in de post van Houniet staat alles (van Adversus gecopied).. meer kan je er ook niet aan doen.
pi_32030248
quote:
Op zondag 6 november 2005 17:36 schreef Gelderland het volgende:
ga niet over die ouderwetse messen beginnen please...ik vraag alleen advies hoe ik het best kan scheren met die Mach3 Turbo mesjes..en wat te doen erna dus om irritatie te voorkomen

Anders liever niet reageren
Toch meen ik serieus dat juist het feit dat je de M3 gebruikt dé bron is van je huidirritatie. En het feit dat je misschien te hard op je mes drukt, je moet het zachtjes over je kaken laten glijden zoals een schilder een penseel ook niet op z'n doek ramt maar het er liefdevol overheen laat glijden. Als je dan niet aan een ander mes wilt, probeer dat dan 'ns! Wat mij ook enorm heeft geholpen is de pre&aftershave van proraso gebruiken. Dat kost iets van 7E voor een potje (dus geen dure biotherm of shiseido tubes) en wordt in Italië waar het vandaan komt al generaties lang gebruikt. Ook bijv. op scheerwinkel.nl te bestellen.
pi_32030620
quote:
Op zondag 6 november 2005 17:46 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Toch meen ik serieus dat juist het feit dat je de M3 gebruikt dé bron is van je huidirritatie.
Ja okej, maar ik hoef geen info te horen over hoe geweldig die oude messen zijn want dat wil en ga ik toch niet gebruiken. Welke NORMALE mesjes zou jij dan aanraden Wilkinson bijv? of alleen die ouderwetse want daar ga ik toch niet aan
Haleloeja
pi_32030683
quote:
Op zondag 6 november 2005 17:59 schreef Gelderland het volgende:

[..]

Ja okej, maar ik hoef geen info te horen over hoe geweldig die oude messen zijn want dat wil en ga ik toch niet gebruiken. Welke NORMALE mesjes zou jij dan aanraden Wilkinson bijv? of alleen die ouderwetse want daar ga ik toch niet aan
Wilkinson is slechter dan Mach 3.
Ik ben juist van Wilkinson naar Mach 3 Turbo (wat een naam) gegaan en ik zou echt niet terug willen!
pi_32031097
quote:
Op zondag 6 november 2005 17:59 schreef Gelderland het volgende:

[..]

Ik heb je al andere dingen dan zo'n ouderwets mes aangeraden. En andere mesjes dan zo'n ouderwets mes.. Gilette sensor, dus met twee mesjes. Die dingen werken voor mij. Maar imho is Gilette troep.
pi_32031100
quote:
Op zondag 6 november 2005 17:46 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Toch meen ik serieus dat juist het feit dat je de M3 gebruikt dé bron is van je huidirritatie. En het feit dat je misschien te hard op je mes drukt, je moet het zachtjes over je kaken laten glijden zoals een schilder een penseel ook niet op z'n doek ramt maar het er liefdevol overheen laat glijden. Als je dan niet aan een ander mes wilt, probeer dat dan 'ns! Wat mij ook enorm heeft geholpen is de pre&aftershave van proraso gebruiken. Dat kost iets van 7E voor een potje (dus geen dure biotherm of shiseido tubes) en wordt in Italië waar het vandaan komt al generaties lang gebruikt. Ook bijv. op scheerwinkel.nl te bestellen.
Onzin, imho.. hoe harder ik op m'n wang druk met het scheermes hoe gladder ik scheer... en heb nooit irritatie. Heb alleen irritatie als ik gelijk tegen de haargroei in ga scheren.
pi_32031200
Dan ben jij gezegend met een huid die niet gauw geïrriteerd raakt Ik niet helaas...
pi_32032101
quote:
Op zondag 6 november 2005 18:16 schreef illusions het volgende:

[..]

Onzin, imho.. hoe harder ik op m'n wang druk met het scheermes hoe gladder ik scheer... en heb nooit irritatie. Heb alleen irritatie als ik gelijk tegen de haargroei in ga scheren.
Dat verschilt per persoon. Sommigen hebben helemaal geen irritatie als ze tegen de haargroeirichting inscheren, en sommigen wel. Sommigen hebben een beetje irritatie bij een bepaalde scheermes, en sommigen helemaal niet.

Vaak wordt aangeraden om het aantal mesjes van een scheermes te verminderen. Mach3 heeft 3 mesjes. Vaak lees ik dat mensen met irritatie Gillette's Sensor Excel (2 mesjes) fijner vinden.
pi_32049930
Het lijkt me inderdaad erg moeilijk scheren met zo'n ouderwets mes, die MACH3 mesjes bewegen namelijk met de vorm van je hoofd mee door die beweegbare kop.

Ik kwam toevallig tijdens het leren voor een tentamen marketing het volgende over de MACH3 mesjes tegen, dus ik kan me daardoor bijna niet voorstellen dat ze naar 2x scheren bot zijn:

While searching for a new idea to increase sales in Gillette's mature shaving market, researchers came up with the bright idea to create a razor with three blades. Ten years later, the Mach3 reached the market, after thousands of shaving tests, numerous design modifications, and development and tooling cost of $750 million.

Even verderop staat dat ze gebruik wilden maken van nieuwe materialen, in plaats van de oude Sensor Excel mesjes. Het jarenlange onderzoek dat daar op volgde heeft er toe geleid dat er mesjes werden ontwikkeld die drie keer zo sterk zijn dan roestvrijstaal. Deze mesjes bleken echter zo lang mee te gaan dat de verkoop van losse mesjes in gevaar zou komen... En zie hier de geboorte van de blauwe (nu groene) indicatorstrip. Als deze strip wit wordt krijgen consumenten het gevoel dat ze het mesje moeten vervangen... Hierdoor kon Gilette toch nog genoeg mesjes verkopen. Nu gooien mensen mesjes weg die eigenlijk nog erg goed zijn!
De cursus 'omgaan met teleurstellingen' gaat helaas niet door.
pi_32051384
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:33 schreef TarrelErik het volgende:
dus ik kan me daardoor bijna niet voorstellen dat ze naar 2x scheren bot zijn:
Heb je ook helemaal gelijk in. Ik doe ruim een half jaar met vier Mach3 mesjes, terwijl ik me om de dag scheer. Dit is ook echt geen bullshit, die dingen blijven gewoon ontzettend lang scherp.
  maandag 7 november 2005 @ 12:36:25 #49
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_32053348
Volgens mij zit er iets in die indicatorstrip waardoor de mesjes sneller bot worden..
Zodra de strip wit wordt gaat de kwaliteit van het mesje wel heel snel achteruit..
pi_32053713
ik kom hier vaak tegen dat het niet verstandig is om tegen de huid in te scheren. Maar ik doe dit juist wel voor een glad resultaat. Ik scheer eerst met de haren mee en daarna tegen de haren in. Zijn er nog andere manieren voor een glad resultaat?

Verder heb ik af toe last van een brandering gevoel nadat ik mijn aftershave balsem heb opgedaan. Als ik dan ook erg zweet wordt het vaak nog erger en wordt mijn huid rood. Heb al sensitive van nivea en sanex geprobeerd.

off-topic: geweldige avatar dfr0st

[ Bericht 18% gewijzigd door AversusZ op 07-11-2005 12:54:16 ]
Sam: Whenever there is any doubt, there is no doubt. That's the first thing they teach you.
Vincent:Who taught you?
Sam: I don't remember. That's the second thing they teach you.
pi_32075974
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:33 schreef Electrified het volgende:

[..]

Heb je ook helemaal gelijk in. Ik doe ruim een half jaar met vier Mach3 mesjes, terwijl ik me om de dag scheer. Dit is ook echt geen bullshit, die dingen blijven gewoon ontzettend lang scherp.
Doe je knap.. ik merk toch echt verschil na 2 keer gebruiken, en als ik 'm langer gebruik gaat het na een paar keer gewoon pijn doen, dan gaat ie je haar eruit trekken ipv. scheren.
pi_32076176
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 00:34 schreef illusions het volgende:

[..]

Doe je knap.. ik merk toch echt verschil na 2 keer gebruiken, en als ik 'm langer gebruik gaat het na een paar keer gewoon pijn doen, dan gaat ie je haar eruit trekken ipv. scheren.
Gebruik je wel schuim/gel? Anders voel ik hem ook wel trekken inderdaad. Met schuim kan ik me wekenlang glad scheren met hetzelfde mesje, zonder pijn.
  dinsdag 8 november 2005 @ 09:36:29 #53
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32080391
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 00:42 schreef Electrified het volgende:

[..]

Gebruik je wel schuim/gel? Anders voel ik hem ook wel trekken inderdaad. Met schuim kan ik me wekenlang glad scheren met hetzelfde mesje, zonder pijn.
ik heb precies hetzelfde

@TS wat voor mij helpt: 's ochtends scheren ipv 's avonds.. douchen NA het scheren en niet ervoor..
en niveau balsam for sensitive skin..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_32080749
Vandaag was het weer zover

Ik krijg pas vaak irritatie de dag ná het scheren, waarschijnlijk omdat dan de nieuwe haartjes 'doorkomen'

Het zijn droge roden plekken (jeukt soms nogal) met rode bultjes.....erg vervelend.... Ik ga van de week maar eens naar Paris ICI XL, Douglass en vragen of ze er iets voor hebben, want dit moet ophouden
Haleloeja
  dinsdag 8 november 2005 @ 10:36:44 #55
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32081645
je zou iets vochtsinbrengends qua creme kunnen proberen denk ik?

ik heb heel veel last van droge plekken op m'n handen, maar m'n vriendin heeft me eindelijk zo ver gekregen dat ik creme smeer.. en het is een wereld van verschil..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_33160142
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:33 schreef Electrified het volgende:

[..]

ook ik voel echt wel het verschil hoor, na 2 keer scheren moet ik ze echt niet nog een keer gebruiken, dan gaat het nóg meer irriteren
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:55 schreef flexje het volgende:
Koop een aftershave creme van Vichy bij de apotheek... helpt gegarandeerd!!
Nieuwe creme van Loreal trouwens ook -> Loreal Men Expert Hydra
die van L'Oreal helpt bij mij wel een beetje, maar niet echt genoeg

iemand die hét echte wondermiddel al heeft gevonden?
... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')