Coolskin vind ik ook compleet bagger ja, gebruik ik alleen als het echt even bijgewerkt moet worden en ik haast hebquote:Op zondag 6 november 2005 12:36 schreef joris007 het volgende:
ook maar even een tvp'tje, heb er ook wel last van soms, vooral als ik me niet iedere dag scheer of als ik niet na 2 keren scheren (Mach3Turbo) een nieuw mesje gebruik.
en als ik niet nat ga scheren vallen de vellen er helemaal af bij mij. heb ook een philips coolskin met van die zeep erin maar dat werkte ook voor geen meter bij mij.
binnenkort maar eens een van die cremetjes proberen dan...
Weet ik daarom vraag ik ook naar het gewicht.quote:Op zondag 6 november 2005 14:27 schreef W1ZZ het volgende:
Tsja, heb 'm nooit op de weegschaal gelegd maar wel meer dan een mach3... Maar dat is ook het idee. Je moet met zo'n apparaat geen druk uitoefenen op je kaken, maar hem er opleggen en rustig erlangs laten glijden. Het gewicht van het scheermes zorgt dan voor voldoende 'druk' op je kaken.
Onder de douche scheren is echt ideaalquote:Op zondag 6 november 2005 11:05 schreef SiGNe het volgende:
gewoon onder de douche scheren en misschien wat minder vaak, dat hielp bij mij in elk geval goed.
klopt. voorkomt bij mij een hoop ellende tijdens en na het scherenquote:Op zondag 6 november 2005 14:47 schreef the900 het volgende:
[..]
Onder de douche scheren is echt ideaal
quote:Op zondag 6 november 2005 10:55 schreef dfr0st het volgende:
onder de warme douche en daarna een verzorgings creme?
En dit dan icm scheerzeep ipv scheergel dan moet het toch helemaal goedkomenquote:Op zondag 6 november 2005 14:20 schreef W1ZZ het volgende:
De beste tip die ik je kan geven is: Gooi je Mach3 weg! There. En koop vervolgens een ouderwets scheermes, zoals deze bijvoorbeeld:
[afbeelding]
Merkur Classic HD
Het is een investering in het begin (Een euro of 25 op bijv. www.scheerwinkel.nl) maar het heeft 3 belangrijke voordelen:
1. Het scheert gladder
2. Minder tot geen huidirritatie
3. Tien mesjes kosten circa 5 euro i.p.v. circa 30 euro.
Het grote nadeel is dat je er wel mee moet leren omgaan. Voor (veel) meer info zie Badger & Blade
quote:Scheertips voor een perfect gladde huid Scheren is wellicht een van de meest vervelende en steeds terugkomende karweitjes in het leven van de man. En niet zo maar een karweitje! Het gaat niet alleen over esthetica. Aan scheren zijn ook heel wat risico's verbonden: bloedende sneetjes, open pukkeltjes, zones die zich beter laten scheren dan andere...
Na het scheren is het de bedoeling dat je je schoon en fris voelt. Maar hoe vaak komt het niet voor dat je na een scheerbeurt scheermes en - kwast verfoeit en liever had gehad dat je je niet geschoren had! Je voelt je weinig op je gemak, je huid brandt en eigenlijk zag je er beter uit toen je je nog niet geschoren had.
Je herkent het vast en weet ook dat dit niet de bedoeling van scheren is. Toch kun je heel wat - zo niet: alle - scheerellende voorkomen als je op de juiste wijze tewerk gaat. Met onderstaande tips voorkom je niet alleen sneetjes en andere 'ongelukjes' maar bereik je ook een optimaal resultaat. Want laten we eerlijk zijn. De een scheert beter dan de ander. En wie goed scheert, ziet er goed, verzorgd en sexy uit. Hier zijn onze tips:
# Scheer je bij voorkeur 's morgens. De huid is dan meer ontspannen en het mesje zal soepeler over het huid glijden.
# Scheer je altijd nadat je je huid en vooral je baardstoppels goed nat hebt gemaakt. Je kunt je het beste na je ochtenddouche scheren, als je gezichtshuid gedurende enkele minuten aan stoom en warm water is blootgesteld en de haartjes zachter zijn en vol water.
# Gebruik bij voorkeur een scheercrème of -gel zodat het scheermesje beter over de huid glijdt. Vermijd scheerschuim (of scheerzeep) omdat deze producten de huid kunnen uitdrogen. Gewoonlijk zijn scheergels of -crèmes milder voor de huid.
# Bespaar niet op mesjes. Met de kwaliteit van het scheermes dat je gebruikt, staat en valt de kwaliteit van je scheerkunsten. Scheermesjes vind je in alle soorten en maten en... in allerlei prijsklassen. De prijs is een perfecte indicator van de kwaliteit. Een scheermes met drie scheerbladen is niet te vergelijken met een scheermes met één scheerblad. Dat weet iedereen.
# Spoel je mesje tijdens het scheren veelvuldig onder stromend water af, zodat het elke keer als je het op je gezichtshuid plaatst goed schoon is. Restjes van haartjes en scheercrème maken het scheren moeilijker en vergroten de kans op wondjes en sneetjes.
# Als je tijd hebt - en je kunt maar beter de tijd nemen voor een grondige scheerbeurt -, scheer je dan tweemaal. De eerste keer beweeg je het scheermesje in de groeirichting van de stoppels. De tweede keer breng je wederom scheergel op je gezicht aan en beweeg je het mesje tegen de groeirichting in. Met deze methode bereik je de beste resultaten.
# Spoel je gezicht goed na zodat je restjes crème of gel en stoppels verwijdert.
# Breng na het scheren een verzachtende, vochtinbrengende crème of een aftershave aan om je huid te kalmeren. Ook al doe je het dagelijks, scheren is en blijft een stress voor je gezicht.
# Als je niet tot de 'uiterst bebaarde mannenctegorie' behoort, doe je er goed aan om je niet al te veel te scheren. Elke twee à drie dagen is een goede leidraad. Aan een baard van één dag zal geen mens (vrouw!) zich storen.
# Scheer ze!
Zo'n ouderwets kapmes geeft het allerbeste resultaat, maar ze zijn ook het allermoeilijkst in het gebruik. Er worden zelfs cursussen gegeven waarin je kunt leren hoe je met zo'n mes (ook wel een straight razor genoemd) te scheren. Daarnaast komen er naast het mes nog veel meer kosten bij, zoals een leren riem om je mes mee te polijsten (is noodzakelijk), een slijpsteentje en een goede kwast. Dat is een hele initiële uitgave, maar je moet tegelijkertijd wel bedenken dat als je één keer zo'n mes koopt dat je het mits je er netjes mee omgaat nooit meer hoeft te vervangen. Dus dat kost je dan eenmalig 100 euro, maar daarna nooit meer wat behalve heel af en toe laten slijpen als je dat zelf niet durft. Ter vergelijking:quote:Op zondag 6 november 2005 16:08 schreef illusions het volgende:
Heb op die site gekeken, wou altijd wel eens zo'n echt mes kopen, zoals je ze ook in die oorlogsfilms ziet scheren.Zie ik nou dat zo'n ding bijna 100 euro kost! Is er nergens een goedkopere beschikbaar? En is het gladder als Mach3?
Toch meen ik serieus dat juist het feit dat je de M3 gebruikt dé bron is van je huidirritatie. En het feit dat je misschien te hard op je mes drukt, je moet het zachtjes over je kaken laten glijden zoals een schilder een penseel ook niet op z'n doek ramt maar het er liefdevol overheen laat glijden. Als je dan niet aan een ander mes wilt, probeer dat dan 'ns! Wat mij ook enorm heeft geholpen is de pre&aftershave van proraso gebruiken. Dat kost iets van 7E voor een potje (dus geen dure biotherm of shiseido tubes) en wordt in Italië waar het vandaan komt al generaties lang gebruikt. Ook bijv. op scheerwinkel.nl te bestellen.quote:Op zondag 6 november 2005 17:36 schreef Gelderland het volgende:
ga niet over die ouderwetse messen beginnen please...ik vraag alleen advies hoe ik het best kan scheren met die Mach3 Turbo mesjes..en wat te doen erna dus om irritatie te voorkomen
Anders liever niet reageren
Ja okej, maar ik hoef geen info te horen over hoe geweldig die oude messen zijn want dat wil en ga ik toch niet gebruiken. Welke NORMALE mesjes zou jij dan aanraden Wilkinson bijv? of alleen die ouderwetse want daar ga ik toch niet aanquote:Op zondag 6 november 2005 17:46 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Toch meen ik serieus dat juist het feit dat je de M3 gebruikt dé bron is van je huidirritatie.
Wilkinson is slechter dan Mach 3.quote:Op zondag 6 november 2005 17:59 schreef Gelderland het volgende:
[..]
Ja okej, maar ik hoef geen info te horen over hoe geweldig die oude messen zijn want dat wil en ga ik toch niet gebruiken. Welke NORMALE mesjes zou jij dan aanraden Wilkinson bijv? of alleen die ouderwetse want daar ga ik toch niet aan
Ik heb je al andere dingen dan zo'n ouderwets mes aangeraden. En andere mesjes dan zo'n ouderwets mes.. Gilette sensor, dus met twee mesjes. Die dingen werken voor mij. Maar imho is Gilette troep.quote:Op zondag 6 november 2005 17:59 schreef Gelderland het volgende:
[..]
Ja okej, maar ik hoef geen info te horen over hoe geweldig die oude messen zijn want dat wil en ga ik toch niet gebruiken. Welke NORMALE mesjes zou jij dan aanraden Wilkinson bijv? of alleen die ouderwetse want daar ga ik toch niet aan
Onzin, imho.. hoe harder ik op m'n wang druk met het scheermes hoe gladder ik scheer... en heb nooit irritatie. Heb alleen irritatie als ik gelijk tegen de haargroei in ga scheren.quote:Op zondag 6 november 2005 17:46 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Toch meen ik serieus dat juist het feit dat je de M3 gebruikt dé bron is van je huidirritatie. En het feit dat je misschien te hard op je mes drukt, je moet het zachtjes over je kaken laten glijden zoals een schilder een penseel ook niet op z'n doek ramt maar het er liefdevol overheen laat glijden. Als je dan niet aan een ander mes wilt, probeer dat dan 'ns! Wat mij ook enorm heeft geholpen is de pre&aftershave van proraso gebruiken. Dat kost iets van 7E voor een potje (dus geen dure biotherm of shiseido tubes) en wordt in Italië waar het vandaan komt al generaties lang gebruikt. Ook bijv. op scheerwinkel.nl te bestellen.
Dat verschilt per persoon. Sommigen hebben helemaal geen irritatie als ze tegen de haargroeirichting inscheren, en sommigen wel. Sommigen hebben een beetje irritatie bij een bepaalde scheermes, en sommigen helemaal niet.quote:Op zondag 6 november 2005 18:16 schreef illusions het volgende:
[..]
Onzin, imho.. hoe harder ik op m'n wang druk met het scheermes hoe gladder ik scheer... en heb nooit irritatie. Heb alleen irritatie als ik gelijk tegen de haargroei in ga scheren.
Heb je ook helemaal gelijk in. Ik doe ruim een half jaar met vier Mach3 mesjes, terwijl ik me om de dag scheer. Dit is ook echt geen bullshit, die dingen blijven gewoon ontzettend lang scherp.quote:Op maandag 7 november 2005 10:33 schreef TarrelErik het volgende:
dus ik kan me daardoor bijna niet voorstellen dat ze naar 2x scheren bot zijn:
Doe je knap.. ik merk toch echt verschil na 2 keer gebruiken, en als ik 'm langer gebruik gaat het na een paar keer gewoon pijn doen, dan gaat ie je haar eruit trekken ipv. scheren.quote:Op maandag 7 november 2005 11:33 schreef Electrified het volgende:
[..]
Heb je ook helemaal gelijk in. Ik doe ruim een half jaar met vier Mach3 mesjes, terwijl ik me om de dag scheer. Dit is ook echt geen bullshit, die dingen blijven gewoon ontzettend lang scherp.
Gebruik je wel schuim/gel? Anders voel ik hem ook wel trekken inderdaad. Met schuim kan ik me wekenlang glad scheren met hetzelfde mesje, zonder pijn.quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:34 schreef illusions het volgende:
[..]
Doe je knap.. ik merk toch echt verschil na 2 keer gebruiken, en als ik 'm langer gebruik gaat het na een paar keer gewoon pijn doen, dan gaat ie je haar eruit trekken ipv. scheren.
ik heb precies hetzelfdequote:Op dinsdag 8 november 2005 00:42 schreef Electrified het volgende:
[..]
Gebruik je wel schuim/gel? Anders voel ik hem ook wel trekken inderdaad. Met schuim kan ik me wekenlang glad scheren met hetzelfde mesje, zonder pijn.
ook ik voel echt wel het verschil hoor, na 2 keer scheren moet ik ze echt niet nog een keer gebruiken, dan gaat het nóg meer irriterenquote:Op maandag 7 november 2005 11:33 schreef Electrified het volgende:
[..]
Heb je ook helemaal gelijk in. Ik doe ruim een half jaar met vier Mach3 mesjes, terwijl ik me om de dag scheer. Dit is ook echt geen bullshit, die dingen blijven gewoon ontzettend lang scherp.
die van L'Oreal helpt bij mij wel een beetje, maar niet echt genoegquote:Op zondag 6 november 2005 11:55 schreef flexje het volgende:
Koop een aftershave creme van Vichy bij de apotheek... helpt gegarandeerd!!
Nieuwe creme van Loreal trouwens ook -> Loreal Men Expert Hydra
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |