abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32444252
quote:
Op zondag 20 november 2005 03:09 schreef Hihat het volgende:
- Het besef dat het ook tegen me gebruikt kan worden.
Ja. Daar denk ik niet over na. Misschien draai ik het eerder om: het geeft ook macht, om álles te vertellen.
quote:
- De ervaring dat, wanneer ik zeker weet dat mijn schrijfsels nooit onder ogen van lezers komen, ik nog eerlijker alles op papier durf te zetten. Nog opener durf te zijn.
Nee. Zonder lezers ben ik hooguit langer van stof; in herhaling vallen is niet zo erg als het alleen voor je eigen ogen bestemd is. Maar de essentie blijft hetzelfde.
quote:
Het doel van het schrijven. Het is puur voor mezelf, dus het heeft geen nut het aan anderen te laten lezen.
Voor mij heeft het wel nut. Raar woord, zeg: 'nut'. Ik ga er wel anders over nadenken. Ik ben benieuwd naar de mening van mensen die een normaal leven leiden. Ooit wil ik ook iemand zijn die een normaal leven leidt. Ooit. En ik ben ook benieuwd naar de mening van mensen die géén normaal leven leiden - want misschien hoeft het niet. Het beangstigt me wel: het vooruitzicht aan een 'normaal leven'. Ik weet niet wie de mensen zijn die hier reageren. Maar ongetwijfeld hebben ze een andere achtergrond dan ik. Dat is al goed. De blik verwijden. Niet alléén kijken naar je eigen omgeving. Dat is zo klein. Ik hoef aan mijn vrienden niet te vragen wat ze ervan vinden, want dat weet ik al. Dat is een invuloefening. Uiteindelijk zal de mening van mijn vrienden toch heel belangrijk blijken, natuurlijk - dat is mijn wereld, mijn achtergond, maar het is ook vermoeiend om steeds weer te moeten horen: "Ja, maar jíj... jij bent altijd zus of zo... jij doet altíjd dit of dat... jij bent nou eenmaal... altijd geweest... typisch... hadden we je tien jaar geleden al kunnen vertellen... zal je altijd zien... geen verrassing..."

Een mens kan ook veranderen, denk ik dan maar. Maar bij je vrienden krijg je die kans niet. Zij zeggen steeds: "Oh, is het uit met Thijs? Alweer? Nou, dat wordt dan zéker weer vier hele dagen afzien."

pi_32444294
quote:
Op maandag 21 november 2005 02:43 schreef Xennia het volgende:
D. de steen, Nadine het glas. Gevoelig voor zijn getrainde verleiding, transparant in haar kwetsbaarheid op dit moment. En breekbaar..

Dat had ik nooit verzonnen... maar het is wel een mooi beeld. (En treffend.)

Hopelijk betekent het niet dat D. & ik óók onverenigbaar zijn, zogezegd.
pi_32444297
quote:
Op maandag 21 november 2005 02:49 schreef dvr het volgende:
Die vriendin leent haar nooit meer een mantelpakje.
Met de vlekken valt het mee.
  maandag 21 november 2005 @ 03:30:58 #179
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_32444305
TV P.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_32444313
quote:
Op maandag 21 november 2005 02:50 schreef Martel het volgende:
Die derde scène ... dat was straight de beuk erin.
proficiat, eindelijk de schaamte voorbij
De beuk erin... ja, zoiets was het wel inderdaad. Ik had niet eens tijd om de schaamte voorbij te raken, ik had nauwelijks tijd om mijn rok glad te strijken - toen gooide D. die deur alweer open, alsof hij de kunstbeursdames even wilde laten weten... enzovoort.

Dat vind ik méér dan de schaamte voorbij.
Dat vind ik... weet niet. Freaky.
pi_32444317
quote:
Op maandag 21 november 2005 03:26 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Dat had ik nooit verzonnen... maar het is wel een mooi beeld. (En treffend.)

Hopelijk betekent het niet dat D. & ik óók onverenigbaar zijn, zogezegd.
Hm zo weet je handig mijn vorige stuk tekst te omzeilen..

Volgens mij weet jij het antwoord op de vraag of jullie onverenigbaar zijn al. Misschien hebben jullie daarom wel een dierlijke aantrekkingskracht. Nu moet je het nog zien zoals het is en je verwachtingen bijstellen
pi_32444332
quote:
Op maandag 21 november 2005 03:30 schreef JAM het volgende:
TV P.
Om jou een lol te doen: toch één klein vlekje. Zwart is zo besmettelijk, hè?
pi_32444335
quote:
Op maandag 21 november 2005 03:28 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Met de vlekken valt het mee.
Dat dacht Clinton ook
pi_32444343
quote:
Op maandag 21 november 2005 03:32 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

De beuk erin... ja, zoiets was het wel inderdaad. Ik had niet eens tijd om de schaamte voorbij te raken, ik had nauwelijks tijd om mijn rok glad te strijken - toen gooide D. die deur alweer open, alsof hij de kunstbeursdames even wilde laten weten... enzovoort.

Dat vind ik méér dan de schaamte voorbij.
Dat vind ik... weet niet. Freaky.
Ook geen last van schaamte toen je hem met voorbedachte rade de wc inlokte?
pi_32444373
quote:
Op zondag 20 november 2005 23:41 schreef Xennia het volgende:
Zoals je psych al zei is dat een verklaring voor je affaire met D. Ik vind deze verklaring echter te gemakkelijk en te extern. Alsof je er zelf geen invloed op hebt en jij een speelbal bent van omstandigheden.
Volgens mijnheer W. - ik sprak hem dinsdag nog - laat ik me het leven 'aanleunen', dat waren zijn letterlijke woorden, dus in die zin zijn jullie het eens. (Therapeuten onder elkaar... )
quote:
Ik volg jouw dagboek nu al een tijdje en jij hebt een hang naar drama, naar extremen en ook wel een lichtelijk destructieve aard. Ik snap dat D. afleiding biedt, maar niet enkel van de dood van je moeder maar zeker ook afleiding van jezelf.
Jij zou - mits geïnteresseerd - een duopraktijk kunnen beginnen met mijnheer W.. Hij zegt: "Je bent op de vlucht. Door allerlei actie te creeëren, avonturen, spannende ontmoetingen, probeer je zelf uit de luwte te blijven." Daarna had hij nog het advies dat ik misschien eens moest overwegen om een tijdje alleen te blijven. Zonder 'partner', zoals hij het noemt. (Volgens hem ben ik teveel gefocust op sex).
quote:
Ik begin eigenlijk wel een beetje te begrijpen waarom Th jou op therapie stuurde.
Ik ook.
Maar ik houd er niet van als ánderen mij sturen. Ook al hebben ze gelijk... En los daarvan ziet Thijs momenteel meer in een gesloten inrichting, ben ik bang.
pi_32444391
quote:
Op maandag 21 november 2005 03:49 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Volgens mijnheer W. - ik sprak hem dinsdag nog - laat ik me het leven 'aanleunen', dat waren zijn letterlijke woorden, dus in die zin zijn jullie het eens. (Therapeuten onder elkaar... )
[..]
Precies en op die manier hoef jij geen verantwoordelijkheid te nemen voor je daden.
quote:
Jij zou - mits geïnteresseerd - een duopraktijk kunnen beginnen met mijnheer W.. Hij zegt: "Je bent op de vlucht. Door allerlei actie te creeëren, avonturen, spannende ontmoetingen, probeer je zelf uit de luwte te blijven."
Ja, je zorgt dat het leven jou leeft zonder enig moment van reflectie op je gedrag, bezinning, leermomenten.
quote:
Daarna had hij nog het advies dat ik misschien eens moest overwegen om een tijdje alleen te blijven. Zonder 'partner', zoals hij het noemt
Dat is voor ieder mens een goed advies en zeker voor mensen die in relaties duiken om de confrontatie met zichzelf uit de weg te gaan.
quote:
Ik ook.
Maar ik houd er niet van als ánderen mij sturen. Ook al hebben ze gelijk...
Je stond er zelf toch ook achter?
  maandag 21 november 2005 @ 03:57:07 #187
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_32444401
Ik volg dit topic ongeveer één keer in de drie weken, dus het kan zijn dat deze vraag al eerder is gesteld. Sorry, dan.

Aangezien het in TTK staat, ben ik wel benieuwd: heb je al een uitgever gevonden, Nadine?
pi_32444415
quote:
Op maandag 21 november 2005 03:37 schreef Xennia het volgende:
Ook geen last van schaamte toen je hem met voorbedachte rade de wc inlokte?
Nee. Toen niet. (Ik had die film in mijn hoofd...)

Maar achteraf... enfin, dat is achteraf gepraat. Wat heb je eraan. Hij is gevaarlijk. Dat is nou juist het aantrekkelijke: dat gevaar... nooit weten wat hij denkt, of doet, of wil. Achteraf komt de spijt, of de schaamte, maar ik realiseer me wel dat het me daar juist om te doen is. Een keurig opgemaakt bedje met IKEA-lakens op de Driehoek 46 in Delfzijl is ook niet mijn grote droom...
  maandag 21 november 2005 @ 04:01:52 #189
37950 JAM
pi_32444420
quote:
Op maandag 21 november 2005 03:57 schreef broer het volgende:
Ik volg dit topic ongeveer één keer in de drie weken, dus het kan zijn dat deze vraag al eerder is gesteld. Sorry, dan.

Aangezien het in TTK staat, ben ik wel benieuwd: heb je al een uitgever gevonden, Nadine?
Daar wil ik meer over weten.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_32444421
quote:
Op maandag 21 november 2005 03:57 schreef broer het volgende:

Ja. De drukpers draait op volle toeren!

Mijn vader is zeer tevreden. Eindelijk erkenning.
  maandag 21 november 2005 @ 04:03:18 #191
37950 JAM
pi_32444425
quote:
Op maandag 21 november 2005 04:02 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Eleborate.
pi_32444428
quote:
Op maandag 21 november 2005 04:00 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

. Een keurig opgemaakt bedje met IKEA-lakens op de Driehoek 46 in Delfzijl is ook niet mijn grote droom...
En ook ineens geen BraunSiematickeuken meer zeker.

[ Bericht 30% gewijzigd door cioran63 op 21-11-2005 04:15:54 ]
  maandag 21 november 2005 @ 04:03:36 #193
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_32444430
quote:
Op maandag 21 november 2005 04:02 schreef Nadine26 het volgende:

Flauwe reactie op een serieuze vraag.
pi_32444439
quote:
Op maandag 21 november 2005 04:00 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Nee. Toen niet. (Ik had die film in mijn hoofd...)

Maar achteraf... enfin, dat is achteraf gepraat. Wat heb je eraan. Hij is gevaarlijk. Dat is nou juist het aantrekkelijke: dat gevaar... nooit weten wat hij denkt, of doet, of wil. Achteraf komt de spijt, of de schaamte, maar ik realiseer me wel dat het me daar juist om te doen is. Een keurig opgemaakt bedje met IKEA-lakens op de Driehoek 46 in Delfzijl is ook niet mijn grote droom...
Je geeft je volledig aan hem over, wetende dat hij gevaarlijk is. Je geeft hem de macht over jouw gevoel en je lichaam.
Van Thijs pik je het niet eens dat hij je naar therapie stuurt, wetende dat hij het beste met je voor heeft. Wellicht is de confrontatie met jezelf in therapie een groter gevaar..
pi_32444457
quote:
Op maandag 21 november 2005 04:03 schreef broer het volgende:
Flauwe reactie op een serieuze vraag.
Nee, serieus. Ik ben serieus. De man die ik hier opvoer als mijn vader, is in het echt ook mijn vader. Zijn secreatresse is in het echt ook zijn secretaresse, ofwel de vrouw die eergisteren nog tegen mij zei: "Ik ben de boze heks in deze geschiedenis. Dat snap ik ook wel." (En daar dan een heel treurig gezicht bij trekken, alsof ze eigenlijk verwacht dat ik zeg: 'Joh, trek het je niet aan, je bent een geweldige meid, sterker nog: je bent mijn stiefmoeder! Mag ik je voortaan mama noemen?')

Dat is dus serieus.

Ze zien me aankomen!

"Papa, ga even zitten. Ik heb iets leuks te vertellen. Je wordt beroemd!"

pi_32444482
quote:
Op maandag 21 november 2005 04:03 schreef cioran63 het volgende:
En ook ineens geen Braunkeuken meer zeker.
Ik meen me te herinneren dat wij in de showroom hadden gekozen voor een veel duurder model, wat bedoel je nou met Braunkeuken?! Ben je ontslagen...? Is er een ander? Wij hadden gekozen voor een Italiaans topmodel.
pi_32444497
Ja, nee, ik vergiste me even, het was een Siematic. Volgens mij. Volgende week komen ze m plaatsen. Terug kan ie toch echt niet meer als je nu ineens over Italiaans design begint.
pi_32444512
quote:
Op maandag 21 november 2005 04:19 schreef cioran63 het volgende:
Ja, nee, ik vergiste me even, het was een Siematic. Volgens mij. Volgende week komen ze m plaatsen. Terug kan ie toch echt niet meer als je nu ineens over Italiaans design begint.
Oh, een Siematic...

Je wéét toch dat ik had gezegd... Italiaans design... handgrepen... volautomatische schuiflades... wij hebben een communicatieprobleem. Pleur maar lekker op met je Siematic-keuken.
pi_32444514
pi_32444518
Is het weer niet goed genoeg voor mevrouw?
Weet je wat, ga je maar bij die oppasvader uit laten wonen op de plee's.
Doeg he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')