ik denk dat je het niet helemaal snapt.quote:op zaterdag 19 november 2005 14:10 schreef terror623 het volgende:
wat ik mogelijk acht dat er in 2012 gebeurt is dat er een scheur in de tijd-ruimte ontstaat, waardoor wij kunnen ontsnappen aan oorzaak en gevolg. in het begin zal het compleet verwoestend zijn voor onze geest, wij als mens zijn opgegroeid met oorzaak en gevolg, op het moment dat die voor ons niet meer belangrijk zijn en we alleen maar hoeven te "denken" om iets te bereiken.
er is een theorie die stelt dat op het moment dat wij erachter komen hoe het universum werkt, het universum verdwijnt en vervangen wordt door iets nog onbegrijpelijkers.quote:in het begin zal het nog niet zo makkelijk zijn, en komen we in een maalstroom van verstoorde tijd terecht, mensen "poppen" in and out of existence, dingen gebeuren zonder oorzaak, en sommige dingen hebben weer geen gevolg. wat je uiteindelijk merkt is dat alles eigenlijk nog is zoals het was, maar dan alles verpakt in 1 moment.
nee, ik denk dat denken = creeeren het geval is. er is geen oorzaak - gevolg relatie meer, de "oorzaak" is het "gevolg".quote:op dinsdag 14 oktober 2008 15:53 schreef l.denninger het volgende:
ik denk dat je het niet helemaal snapt.
als causaliteit niet meer bestaat, waarom zou je dan iets moeten 'denken' om het te laten gebeuren ? dat impliceert juist causaal verband tussen het denken en het gebeuren.
lekker onhandig zeg. je vraagt je af of je nu naar de wc zult gaan of later, flats, zit je broek vol.quote:op dinsdag 14 oktober 2008 16:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
nee, ik denk dat denken = creeeren het geval is. er is geen oorzaak - gevolg relatie meer, de "oorzaak" is het "gevolg".
quote:op dinsdag 14 oktober 2008 16:16 schreef l.denninger het volgende:
[..]
lekker onhandig zeg. je vraagt je af of je nu naar de wc zult gaan of later, flats, zit je broek vol.
jawel, want dat zijn we gewend dus denken we daaraan dus is het zo.quote:op dinsdag 14 oktober 2008 16:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
denk je nou echt dat we op dat moment nog fysieke vormen zullen aannemen
dat zou inderdaad heel goed kunnen. in de zin van dat je denkt "laat ik nog eens mens worden" en vervolgens ben je het. als jij dan nog de behoefte hebt om je onder te schijten, tjaquote:op dinsdag 14 oktober 2008 16:49 schreef l.denninger het volgende:
[..]
jawel, want dat zijn we gewend dus denken we daaraan dus is het zo.
toch ?
ja maar zover zijn we nu nog nietquote:op dinsdag 14 oktober 2008 17:00 schreef l.denninger het volgende:
en als 1 iemand dan denkt "causaliteit bestaat!" ?
*poef*, het hele wachten op 2012 voor iedereen voor niks geweest
goede vraag! hoe is het de vorige 82.475 keer dat iemand het einde van de wereld voorspelde eigenlijk verlopen?quote:op dinsdag 14 oktober 2008 19:36 schreef drizzt_dourden het volgende:
ik zit wel met spanning op 2012 te wachten, maar wat als er echt helemaal niks verandert? waar staan we dan met zn allen? kunnen alle documenten omtrent 2012 de prullenbak in en weten we van gekkigheid niet meer wat we moeten doen, of halen we er onze schouders over op en leven we gewoon ons leven?
het gaat ook niet in een keer van "en nu fluitend de knop omzetten". het gaat geleidelijk, december 2012 is de eindtijd dat het allemaal zo'n beetje afgerond zou moeten zijn. de spirituele veranderingen zijn al jaren aan de gang.quote:op dinsdag 14 oktober 2008 19:36 schreef drizzt_dourden het volgende:
ik zit wel met spanning op 2012 te wachten, maar wat als er echt helemaal niks verandert? waar staan we dan met zn allen? kunnen alle documenten omtrent 2012 de prullenbak in en weten we van gekkigheid niet meer wat we moeten doen, of halen we er onze schouders over op en leven we gewoon ons leven?
de laatste paar keer werd het sowieso afgedaan als pure onzin, aangezien die mensen daarna meteen met het excuus "oeps we hebben ons in de datum vergist, hihiquote:op dinsdag 14 oktober 2008 19:45 schreef croupouque het volgende:
[..]
goede vraag! hoe is het de vorige 82.475 keer dat iemand het einde van de wereld voorspelde eigenlijk verlopen?
waarschijnlijk zal het wel een self-fulfilling prophecy zijn en gaan mensen die er rotsvast in geloven heel erg raar doen.quote:op dinsdag 14 oktober 2008 22:54 schreef drizzt_dourden het volgende:
hm hmm, weet ikmaar zodra we de einddatum hebben bereikt moet er toch wel meteen een fundamenteel verschil te bemerken zijn?
hoezo, waarom is oude onzin anders dan nieuwe onzin ?quote:op dinsdag 14 oktober 2008 22:56 schreef drizzt_dourden het volgende:
[..]
de laatste paar keer werd het sowieso afgedaan als pure onzin, aangezien die mensen daarna meteen met het excuus "oeps we hebben ons in de datum vergist, hihi". maar aangezien die voorspellingen zomaar ineens verschenen, en de datum 2012 al een behoorlijke tijd vastligt zit er iig een significant verschil in
was jij niet diegene die " lichtjes " zagquote:op woensdag 15 oktober 2008 09:47 schreef arsenius het volgende:
wat ik denk is dat er geen reet gebeurt, zoals elke andere keer dat er iets wordt voorspeld, echt elke keer. waarom zou je erop willen anticiperen als het out of your reach is.
wat wij moeten doen ik ff keihard gaan werken komende jaren en die kredietcrisis helemaal bezweren en door het verdiende geld de economie weer gezond te laten worden!
gast...quote:op woensdag 15 oktober 2008 09:47 schreef arsenius het volgende:
wat ik denk is dat er geen reet gebeurt, zoals elke andere keer dat er iets wordt voorspeld, echt elke keer. waarom zou je erop willen anticiperen als het out of your reach is.
zoals altijd bedenken doemdenkers dan weer een nieuwe datum.quote:op dinsdag 14 oktober 2008 19:36 schreef drizzt_dourden het volgende:
quote:op woensdag 15 oktober 2008 14:31 schreef msnk het volgende:
[..]
was jij niet diegene die " lichtjes " zag
kan je zusje mooi de kaarsjes uitblazen;)quote:op donderdag 15 januari 2009 18:16 schreef lordnemephis het volgende:
volgens mijn kristallen bol gebeurt op twee dingen na niets bijzonders 21 december 2012. het ene is dat een boel mensen dan zullen beseffen dat deze voorspelling onzin is. waarop ze weer een andere voorspelling zoeken om zich aan vast te klampen. het andere is dat mijn zusje dan jarig is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |