abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 november 2005 @ 19:02:04 #76
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_32095260
quote:
Op zondag 6 november 2005 16:40 schreef freako het volgende:

[..]

Niet zo raar, De Telegraaf heeft 20% van de aandelen SBS in handen. .
daar erger ik me net zo aan als aan de telegraaf koppen: die ontzettende jeukende sbs reclame leaders met al die fijne plaatjes van "ons vaderland"...sbs de volkszender, telegraaf de 'volkskrant'...bah
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_32095341
Telegraaf
  dinsdag 8 november 2005 @ 20:00:24 #78
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_32097021
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 16:09 schreef MeneerTim het volgende:
De telegraaf is absoluut de beste krant.

Ze zijn neutraal, wetenschappelijk, ze geven veel achtergronden en gebruiken tenminste niet teveel ruimte voor schreeuwerige koppen of grote foto's. Behalve dat zijn ze niet zo oppertunistisch als bijvoorbeeld de NRC, die gewoon de hele tijd op sensatie uit is. We leven inmiddels in een mediacratie waar er van media ook gevraagd wordt om een ethisch maatschappelijke functie in te nemen. De Telegraaf probeert niet teveel te polariseren en het nieuws op een verantwoorde wijze te brengen.

Ze bereiken dan ook niet voor niets de grootste doelgroep. Hulde aan de Telegraaf.
Ben je niet in de war met een andere krant??
Of is je post sarcastisch bedoeld??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  donderdag 10 november 2005 @ 18:52:43 #79
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32155497
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 15:47 schreef Isabeau het volgende:
Welke kranten hebben eigenlijk in Nederland de grootste oplage? Ik heb namelijk geen flauw idee wat de top 3 is. Telegraaf, AD en Volkskrant of zo?
In die volgorde. Daarna de NRC, gevolgd door de regionale bladen. De grootsten daar zijn De Gelderlander, Dagblad van het Noorden, De Limburger en De Stentor, maar qua grootte ontloopt regionale kranten elkaar niet zoveel.
pi_32156937
de beste nederlandstalige krant vind ik nog altijd 'De Standaard' (Belgie)
Bite me!
pi_32160045
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 16:09 schreef MeneerTim het volgende:
De telegraaf is absoluut de beste krant.

Ze zijn neutraal, wetenschappelijk, ze geven veel achtergronden en gebruiken tenminste niet teveel ruimte voor schreeuwerige koppen of grote foto's. Behalve dat zijn ze niet zo oppertunistisch als bijvoorbeeld de NRC, die gewoon de hele tijd op sensatie uit is. We leven inmiddels in een mediacratie waar er van media ook gevraagd wordt om een ethisch maatschappelijke functie in te nemen. De Telegraaf probeert niet teveel te polariseren en het nieuws op een verantwoorde wijze te brengen.

Ze bereiken dan ook niet voor niets de grootste doelgroep. Hulde aan de Telegraaf.

34 jarige gescheiden moeder van 2 kinderen en een golden retriever?
Tis dat er "meneer" in je naam staat
pi_32160170
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 15:47 schreef Isabeau het volgende:
Welke kranten hebben eigenlijk in Nederland de grootste oplage? Ik heb namelijk geen flauw idee wat de top 3 is. Telegraaf, AD en Volkskrant of zo?
De Telegraaf is sowieso de grootste. Maar dat is in elk land. Bild, Blick en Kronen Zeitung (Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk) zijn weliswaar échte boulevardkranten, maar die hebben in hun land ook de grootste oplage.

Relatief gezien (op het aantal Oostenrijkse inwoners) is de Kronen Zeitung zelfs de grootste krant ter wereld, is mij eens verzekerd door een professor.
  donderdag 10 november 2005 @ 21:36:43 #83
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32160639
De Yomiuri Shimbun zit op een 1:9,01 verhouding, Kronen Zeitung op 1:9,6
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_32160975
AD
pi_32161203
zet even een poll in de OP dan, dat is overzichtelijk
pi_32164493
De Volkskrant is mijn standaardkrant die ik elke dag lees, dus ik ben ook geneigd die als beste Nederlandse krant te zien, omdat ik de stijl van die krant gewend ben. Wellicht is het NRC ook een goede optie, maar die lees ik praktisch nooit. Ik zou dus zeggen de Volkskrant.

Daarnaast sla ik wel eens de Tubantia open, zeker de zondagskrant, maar die kan qua (inter)nationaal nieuws niet concurreren met de Volkskrant. Voor een regionale krant is de kwaliteit echter nog best aardig.

Voor internationaal nieuws koop ik nog wel eens de Frankfurter, omdat de Volkskrant regelmatig wat zwakjes internationale zaken dekt. En de websites van The Guardian en The Independent zijn vaste prik
  donderdag 10 november 2005 @ 23:38:24 #87
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32164919
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:22 schreef ChrisJX het volgende:

Relatief gezien (op het aantal Oostenrijkse inwoners) is de Kronen Zeitung zelfs de grootste krant ter wereld, is mij eens verzekerd door een professor.
iig in Europa. Overigens is de Telegraaf een kwaliteitskrant t.o.v. de Krone. Wat een pulp.
pi_32168313
NRC Handelsblad, de enige goede krant van Nederland.

De Volkskrant is een kutkrant (naar een beroemd liedje). Alleen al het economiekatern - ze brengen uitsluitend vakbondsnieuws, en anders interviewen ze een vroedvrouw om keihard aan te tonen dat... ja, dat weten ze zelf ook niet precies. Maar met economie heeft het niks te maken. De literatuurbijlage is verzuurd & sáái; ze recenseren voornamelijk Hoogbejaarde & Brildragende & Gehandicapte Nederlandse schrijvers met een Huidaandoening die niemand leest, zoals... eh... eh... nou ja, die leest dus niemand. (Ik maak een uitzondering voor de recensies van Arjan Peters, die weliswaar corrupt is, maar wél lekker gemeen).

Trouw. Er bestaan dus mensen die Trouw lezen?
Dat is verrassend nieuws.
Alleen al het lettertype. Een gereformeerd lettertype. Gefrustreerd. Als je iets te melden hebt, zorg dan dat het leesbaar is.

Het AD. Ook die krant wordt dus gelezen. Interessant.
Is Leon de Winter daar geen columnist?
Ha!
Het AD is de Telegraaf voor analfabeten - zo heb ik het altijd begrepen. Wel lekker veel plaatjes.

Het Parool. Is een beetje het sufferdje van A***, maar best een aardig blaadje, op zaterdag. Leuke bijlage. Aardige interviews. En de literaire bijlage van het Parool (vreemd genoeg op donderdag, en niet, zoals gebruikelijk, op vrijdag) is onovertroffen - de leukste literatuurrubriek van Nederland! Met Arie Storm! En Ronald Giphart (vroeger). En allemaal grappige invalshoeken en relstukjes en roddels en weetjes.

Mijn ideale krantenweek bestaat uit dagelijks de NRC, en op donderdag & zaterdag Het Parool. De pretentieuze bijlage van NRC mag van mij worden doodgeknuppeld. Ik heb er nog nooit één letter in gelezen, het lukt niet, het wil niet - het is een gedrocht. En een peperduur gedrocht, dat ook nog, want het papier glanst en glimt je tegemoet.
pi_32168915
Ik lees eigenlijk het meeste nieuws op internet en in de Spits en Metro maar op zaterdag koop ik vaak wel een krant en dan vind ik de NRC toch wel de meest interessante al vind ik de reisbijlages van de Telegraaf en AD ook wel leuk om te lezen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 11 november 2005 @ 02:59:06 #90
19840 Libris
Live from Singapore
pi_32169238
Today en op zaterdag soms de Straits
pi_32169289
Volkskrant omdat het de meest overzichtelijke krant is. Qua inhoud ben ik toch meer voor het NRC.

... de mensen hier die Telegraaf en AD noemen . Blijf dan gewoon SBS Shownieuws kijken i.p.v. dergelijke "kranten" kopen
pi_32169547
Het NRC of de NRC, altijd goed voor een discussie op zich. Ik voel meer voor de NRC. Maar ja, het is DE Nieuwe Rotterdamse Courant en HET Handelsblad. Dus eigenlijk DE NRC en HET NRC Handelsblad. Zoiets.
pi_32170885
Het Parool.
pi_32171003
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 03:33 schreef cioran63 het volgende:
Het NRC of de NRC, altijd goed voor een discussie op zich. Ik voel meer voor de NRC. Maar ja, het is DE Nieuwe Rotterdamse Courant en HET Handelsblad. Dus eigenlijk DE NRC en HET NRC Handelsblad. Zoiets.
Ja, precies. Je zegt: De NRC (Courant) en Het Handelsblad.
Maar ja, bij 'Het NRC' (doet wel een beetje pijn aan de oren) kun je denken aan de afkorting.
  vrijdag 11 november 2005 @ 09:23:20 #95
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32171317
FD vind ik de beste nederlandse krant.

Verder vind ik het verschil tussen Telegraaf en NRC marginaal.
Er is in NL geen kwaliteitskrant zoals we die in het buitenland kennen, Frankfurter Algemeine Zeitung, Neue Zuricher Zeitung, en er is in Nederland geen boulevardkrant, zoals Bild, Sun, News of the world (de ergste die ik ken)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_32171538
Op vrijdag 11 november 2005 09:23 schreef Pietverdriet het volgende:
quote:
FD vind ik de beste nederlandse krant.
Voor financieel nieuws misschien, ja.
quote:
Verder vind ik het verschil tussen Telegraaf en NRC marginaal.
Het verschil tussen de Telegraaf & het FD is marginaal - wat het financiële nieuws betreft, dan. Maar dat is dan ook het enige nieuws dat die twee kranten een beetje serieus brengen.
quote:
Er is in NL geen kwaliteitskrant zoals we die in het buitenland kennen, Frankfurter Algemeine Zeitung, Neue Zuricher Zeitung, en er is in Nederland geen boulevardkrant, zoals Bild, Sun, News of the world (de ergste die ik ken)
De Neue Züricher Zeitung... wie kent hem niet?!
pi_32171601
AD
Goede sport, op goed formaat en makkelijk leesbaar. Of moet ik nu heel intressant neerzetten dat ik het NRC zo geweldig vindt
  vrijdag 11 november 2005 @ 09:40:27 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32171613
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 09:36 schreef Nadine26 het volgende:
Op vrijdag 11 november 2005 09:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]

Voor financieel nieuws misschien, ja.
Was het een voorwaarde dat het een landelijke algemene krant was dan? Schuttevaer, FD, regionale kranten vallen af?
quote:
Het verschil tussen de Telegraaf & het FD is marginaal - wat het financiële nieuws betreft, dan. Maar dat is dan ook het enige nieuws dat die twee kranten een beetje serieus brengen.
De financiele telegraaf is dan ook zeker niet slecht.
quote:
De Neue Züricher Zeitung... wie kent hem niet?!
Jij bijvoorbeeld?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 11 november 2005 @ 09:54:26 #99
114152 Bolkonsky
Dronken, dol en dwaas
pi_32171813
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:49 schreef Nadine26 het volgende:
NRC Handelsblad, de enige goede krant van Nederland.

De Volkskrant is een kutkrant (naar een beroemd liedje). Alleen al het economiekatern - ze brengen uitsluitend vakbondsnieuws, en anders interviewen ze een vroedvrouw om keihard aan te tonen dat... ja, dat weten ze zelf ook niet precies. Maar met economie heeft het niks te maken.
Dit is natuurlijk pertinente onzin, dat weet je zelf ook wel. Misschien dat het economische nieuws in De Volkskrant wat oppervlakkig is, maar volgens mij verschilt het weinig met de NRC. Voor diepgravende economische artikelen kan je nog altijd het beste The Economist lezen. Maar dat De Volkskrant alleen maar bericht over vakbonden..........
Beet ik in mijn bier
pi_32171976
Op vrijdag 11 november 2005 09:54 schreef Bolkonsky het volgende:
quote:
Dit is natuurlijk pertinente onzin, dat weet je zelf ook wel.

Hier win je geen discussies mee, dat weet je zelf ook wel.
quote:
Misschien dat het economische nieuws in De Volkskrant wat oppervlakkig is, maar volgens mij verschilt het weinig met de NRC. Voor diepgravende economische artikelen kan je nog altijd het beste The Economist lezen. Maar dat De Volkskrant alleen maar bericht over vakbonden..........
De Volkskrant is een papenkrant. En links. Tel uit je winst.
Onder economie verstaan de meeste kranten óók bedrijfseconomisch nieuws - behalve dan de Volkskrant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')