En daardoor kunnen de journalisten van nu slecht stukjes schrijven?quote:Op zondag 6 november 2005 01:36 schreef ultra_ivo het volgende:
Even ter geheugenopfrissing van de Telegraaf-lezers; na de oorlog is de Telegraaf een paar jaar verboden geweest vanwege onvaderlands gedrag tijdens de 2e Wereldoorlog.
Het gebrek aan kwaliteit is niet direct hierop terug te voeren, maar wel dat het argument van de Telegraaf als Nederlandse/rechtse dus goede krant niet opgaat als je het verleden meeneemt.quote:Op zondag 6 november 2005 01:40 schreef Pool het volgende:
[..]
En daardoor kunnen de journalisten van nu slecht stukjes schrijven?![]()
quote:Trouw
Tekst & Muziek: Joop Visser
De Volkskrant, de Volkskrant, de Volkskrant is een kutkrant
De Volkskrant is een kutkrant en een plaag voor het gezin
De Volkskrant wordt steeds dikker en d'r staat steeds minder in
Vroeger was 'ie katholiek, een pijler van bedrog
Nu is 'ie niet meer katholiek, maar toch maar toch maar toch
De Volkskrant is een kutkrant, 't is mij niet gauw te dol
Maar als ik 'ns een krant lees, als ik 'ns een krant lees
Dan wil ik ook een krant en geen papieren drol
Waar de redaktie drijft op drank en zelfcensuur
Je krijgt de halve waarheid, maar wel twee keer zo duur
De Volkskrant is een kutkrant, ik houd hem voor gezien
De Volkskrant heeft geen mening, de Volkskrant heeft er tien
De Volkskrant is een pokkeblad, een geitenwollen-sokkenblad
Een jouno-ego-kokke-blad, het lijkt wel een riool
De Volkskrant is een kutkrant, geef mij maar Trouw
Netanjahoe.quote:Op zondag 6 november 2005 17:54 schreef Dagonet het volgende:
en de spelling van sommige woorden als Sjaron is mij een gruwel.
quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:20 schreef Natalie het volgende:
Wij krijgen de Volkskrant altijd van de buurvrouw.Geen slechte krant, maar ik houd het toch bij de Telegraaf.
Als ik dit lees, weet ik het zo net nog niet.quote:Op zondag 6 november 2005 00:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
hehe, mijn vader is journalist cultuur in AD amersfoort.
puike krant trouwens, erg goed hoor, moet je is kopen.
Vind ik ook wel een fijne krant inderdaad. Gelukkig ook dat ze het opdelen in wat meer regio's (hier komt die van zuidwest Drenthe). Anders was 'het Noorden' wel erg groot.quote:Op maandag 7 november 2005 09:48 schreef Isabeau het volgende:
De beste krant voor mij is Dagblad van het Noorden. Informatie uit de regio èn nationaal en internationaal nieuws van hoog niveau. Een krant die prettig leest en goed in elkaar zit. Als je in het noorden woont tenminste
1 minpunt waar ik even over was gevallen: de dag na de aardbeving in Pakistan hadden ze heel groot het bezoek van koningin Beatrix aan Drenthe op de voorpagina en alleen dat nieuws
Sinds de Limburger overgenomen is door de Telegraaf is ie zwaar verslechterd. Zeker na de gelijkschakeling met het Limburgs Dagblad.quote:
Wat bedoel je? De Meppeler Courant?quote:Op maandag 7 november 2005 21:43 schreef Dagonet het volgende:
oh, mijn opmerking over de lokale sufferdjes ging echt over de lokale sufferdjes, niet over regionale kranten in het algemeen
daar erger ik me net zo aan als aan de telegraaf koppen: die ontzettende jeukende sbs reclame leaders met al die fijne plaatjes van "ons vaderland"...sbs de volkszender, telegraaf de 'volkskrant'...bahquote:Op zondag 6 november 2005 16:40 schreef freako het volgende:
[..]
Niet zo raar, De Telegraaf heeft 20% van de aandelen SBS in handen..
Ben je niet in de war met een andere krant??quote:Op dinsdag 8 november 2005 16:09 schreef MeneerTim het volgende:
De telegraaf is absoluut de beste krant.
Ze zijn neutraal, wetenschappelijk, ze geven veel achtergronden en gebruiken tenminste niet teveel ruimte voor schreeuwerige koppen of grote foto's. Behalve dat zijn ze niet zo oppertunistisch als bijvoorbeeld de NRC, die gewoon de hele tijd op sensatie uit is. We leven inmiddels in een mediacratie waar er van media ook gevraagd wordt om een ethisch maatschappelijke functie in te nemen. De Telegraaf probeert niet teveel te polariseren en het nieuws op een verantwoorde wijze te brengen.
Ze bereiken dan ook niet voor niets de grootste doelgroep. Hulde aan de Telegraaf.
In die volgorde. Daarna de NRC, gevolgd door de regionale bladen. De grootsten daar zijn De Gelderlander, Dagblad van het Noorden, De Limburger en De Stentor, maar qua grootte ontloopt regionale kranten elkaar niet zoveel.quote:Op dinsdag 8 november 2005 15:47 schreef Isabeau het volgende:
Welke kranten hebben eigenlijk in Nederland de grootste oplage? Ik heb namelijk geen flauw idee wat de top 3 is. Telegraaf, AD en Volkskrant of zo?
quote:Op dinsdag 8 november 2005 16:09 schreef MeneerTim het volgende:
De telegraaf is absoluut de beste krant.
Ze zijn neutraal, wetenschappelijk, ze geven veel achtergronden en gebruiken tenminste niet teveel ruimte voor schreeuwerige koppen of grote foto's. Behalve dat zijn ze niet zo oppertunistisch als bijvoorbeeld de NRC, die gewoon de hele tijd op sensatie uit is. We leven inmiddels in een mediacratie waar er van media ook gevraagd wordt om een ethisch maatschappelijke functie in te nemen. De Telegraaf probeert niet teveel te polariseren en het nieuws op een verantwoorde wijze te brengen.
Ze bereiken dan ook niet voor niets de grootste doelgroep. Hulde aan de Telegraaf.
De Telegraaf is sowieso de grootste. Maar dat is in elk land. Bild, Blick en Kronen Zeitung (Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk) zijn weliswaar échte boulevardkranten, maar die hebben in hun land ook de grootste oplage.quote:Op dinsdag 8 november 2005 15:47 schreef Isabeau het volgende:
Welke kranten hebben eigenlijk in Nederland de grootste oplage? Ik heb namelijk geen flauw idee wat de top 3 is. Telegraaf, AD en Volkskrant of zo?
iig in Europa. Overigens is de Telegraaf een kwaliteitskrant t.o.v. de Krone. Wat een pulp.quote:Op donderdag 10 november 2005 21:22 schreef ChrisJX het volgende:
Relatief gezien (op het aantal Oostenrijkse inwoners) is de Kronen Zeitung zelfs de grootste krant ter wereld, is mij eens verzekerd door een professor.
Ja, precies. Je zegt: De NRC (Courant) en Het Handelsblad.quote:Op vrijdag 11 november 2005 03:33 schreef cioran63 het volgende:
Het NRC of de NRC, altijd goed voor een discussie op zich. Ik voel meer voor de NRC. Maar ja, het is DE Nieuwe Rotterdamse Courant en HET Handelsblad. Dus eigenlijk DE NRC en HET NRC Handelsblad. Zoiets.
Voor financieel nieuws misschien, ja.quote:FD vind ik de beste nederlandse krant.
Het verschil tussen de Telegraaf & het FD is marginaal - wat het financiële nieuws betreft, dan. Maar dat is dan ook het enige nieuws dat die twee kranten een beetje serieus brengen.quote:Verder vind ik het verschil tussen Telegraaf en NRC marginaal.
De Neue Züricher Zeitung... wie kent hem niet?!quote:Er is in NL geen kwaliteitskrant zoals we die in het buitenland kennen, Frankfurter Algemeine Zeitung, Neue Zuricher Zeitung, en er is in Nederland geen boulevardkrant, zoals Bild, Sun, News of the world (de ergste die ik ken)
Was het een voorwaarde dat het een landelijke algemene krant was dan? Schuttevaer, FD, regionale kranten vallen af?quote:Op vrijdag 11 november 2005 09:36 schreef Nadine26 het volgende:
Op vrijdag 11 november 2005 09:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voor financieel nieuws misschien, ja.![]()
De financiele telegraaf is dan ook zeker niet slecht.quote:Het verschil tussen de Telegraaf & het FD is marginaal - wat het financiële nieuws betreft, dan. Maar dat is dan ook het enige nieuws dat die twee kranten een beetje serieus brengen.
Jij bijvoorbeeld?quote:De Neue Züricher Zeitung... wie kent hem niet?!![]()
Dit is natuurlijk pertinente onzin, dat weet je zelf ook wel. Misschien dat het economische nieuws in De Volkskrant wat oppervlakkig is, maar volgens mij verschilt het weinig met de NRC. Voor diepgravende economische artikelen kan je nog altijd het beste The Economist lezen. Maar dat De Volkskrant alleen maar bericht over vakbonden..........quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:49 schreef Nadine26 het volgende:
NRC Handelsblad, de enige goede krant van Nederland.
De Volkskrant is een kutkrant (naar een beroemd liedje). Alleen al het economiekatern - ze brengen uitsluitend vakbondsnieuws, en anders interviewen ze een vroedvrouw om keihard aan te tonen dat... ja, dat weten ze zelf ook niet precies. Maar met economie heeft het niks te maken.
quote:Dit is natuurlijk pertinente onzin, dat weet je zelf ook wel.
De Volkskrant is een papenkrant. En links. Tel uit je winst.quote:Misschien dat het economische nieuws in De Volkskrant wat oppervlakkig is, maar volgens mij verschilt het weinig met de NRC. Voor diepgravende economische artikelen kan je nog altijd het beste The Economist lezen. Maar dat De Volkskrant alleen maar bericht over vakbonden..........![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |