abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 6 november 2005 @ 00:10:17 #51
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_32008916
hehe, mijn vader is journalist cultuur in AD amersfoort.

puike krant trouwens, erg goed hoor, moet je is kopen.
:')
  FOK!fotograaf zondag 6 november 2005 @ 01:36:06 #52
73911 ultra_ivo
pi_32011645
Even ter geheugenopfrissing van de Telegraaf-lezers; na de oorlog is de Telegraaf een paar jaar verboden geweest vanwege onvaderlands gedrag tijdens de 2e Wereldoorlog.
  zondag 6 november 2005 @ 01:40:26 #53
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_32011783
quote:
Op zondag 6 november 2005 01:36 schreef ultra_ivo het volgende:
Even ter geheugenopfrissing van de Telegraaf-lezers; na de oorlog is de Telegraaf een paar jaar verboden geweest vanwege onvaderlands gedrag tijdens de 2e Wereldoorlog.
En daardoor kunnen de journalisten van nu slecht stukjes schrijven?
  FOK!fotograaf zondag 6 november 2005 @ 01:42:24 #54
73911 ultra_ivo
pi_32011848
quote:
Op zondag 6 november 2005 01:40 schreef Pool het volgende:

[..]

En daardoor kunnen de journalisten van nu slecht stukjes schrijven?
Het gebrek aan kwaliteit is niet direct hierop terug te voeren, maar wel dat het argument van de Telegraaf als Nederlandse/rechtse dus goede krant niet opgaat als je het verleden meeneemt.
  zondag 6 november 2005 @ 01:53:38 #55
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_32012222
In het immer cultureelverantwoorde TTK-forum misstaat een stukje Joop Visser natuurlijk niet.
quote:
Trouw
Tekst & Muziek: Joop Visser

De Volkskrant, de Volkskrant, de Volkskrant is een kutkrant
De Volkskrant is een kutkrant en een plaag voor het gezin
De Volkskrant wordt steeds dikker en d'r staat steeds minder in
Vroeger was 'ie katholiek, een pijler van bedrog
Nu is 'ie niet meer katholiek, maar toch maar toch maar toch
De Volkskrant is een kutkrant, 't is mij niet gauw te dol
Maar als ik 'ns een krant lees, als ik 'ns een krant lees
Dan wil ik ook een krant en geen papieren drol
Waar de redaktie drijft op drank en zelfcensuur
Je krijgt de halve waarheid, maar wel twee keer zo duur
De Volkskrant is een kutkrant, ik houd hem voor gezien
De Volkskrant heeft geen mening, de Volkskrant heeft er tien
De Volkskrant is een pokkeblad, een geitenwollen-sokkenblad
Een jouno-ego-kokke-blad, het lijkt wel een riool
De Volkskrant is een kutkrant, geef mij maar Trouw
  zondag 6 november 2005 @ 01:54:26 #56
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32012246
In volgorde:
NRC
Volkskrant
Parool
Trouw
AD
mijn ex-PCM-hart blijft kloppen
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 6 november 2005 @ 16:25:26 #57
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_32027710
Brabants Dagblad!! (met Oss en omgeving erin natuurlijk )
Op m'n werk hebben we de Telegraaf. Dus die lees ik dan ook maar. Tis SBS6 niveau, en de rest is rechts gepraat. Maar aangezien ik van mezelf links ben is het wel goed om het rechtse gepraat te lezen denk ik
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zondag 6 november 2005 @ 16:40:37 #58
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32028158
quote:
Op zondag 6 november 2005 16:25 schreef Automatic_Rock het volgende:

Tis SBS6 niveau
Niet zo raar, De Telegraaf heeft 20% van de aandelen SBS in handen. .
  zondag 6 november 2005 @ 17:54:36 #59
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32030479
Volkskrant 's ochtends.
Parool 's middags.
En samen met het NRC alledrie kopen voor een lang weekend (zoals met Kerst...)

Al is de keuze voor het Parool wel beïnvloed door het feit dat ik de hele dag toch al het nieuws volg en dus eigenlijk iets rustigers, kleiners wil qua nieuws dan het NRC biedt. Als ik voor het nieuws afhankelijk zou zijn van een krant zou ik 's middags ook het NRC kiezen.

De Telegraaf blijft voor mij een kutkrant, verkeerd nieuws, verkeerde inkt, verkeerd lettertype, te schreeuwerig, te onrustig qua layout en de spelling van sommige woorden als Sjaron is mij een gruwel. Deze krant koop ik dus nooit.
Het AD lees ik als er niets anders is, de Trouw als tweede keus 's ochtends.
Lokale sufferdjes zijn precies dat. Lokaal en sufferdjes.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 6 november 2005 @ 18:15:25 #60
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32031059
quote:
Op zondag 6 november 2005 17:54 schreef Dagonet het volgende:
en de spelling van sommige woorden als Sjaron is mij een gruwel.
Netanjahoe. .
pi_32038218
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:20 schreef Natalie het volgende:
Wij krijgen de Volkskrant altijd van de buurvrouw. Geen slechte krant, maar ik houd het toch bij de Telegraaf.
pi_32038433
quote:
Op zondag 6 november 2005 00:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
hehe, mijn vader is journalist cultuur in AD amersfoort.

puike krant trouwens, erg goed hoor, moet je is kopen.
Als ik dit lees, weet ik het zo net nog niet.
pi_32047904
Het niveau van de ingezonden brieven van de Volkskrant is schrikbarend laag, ik erger me er elke keer weer aan.
"De R.K.-kerk plaatst vraagtekens bij Harry Potter?. Nou Mijn kinderen kunnnen 100 keer beter Harry Potter lezen dan naar de paus luisteren. Zo, ik wou het maar even gezegd hebben!'.
"Wat een afschuwelijk artikel over jagen. Nu een artikel tegen jagen anders zeg ik mijn abbonnement op."
"Je wordt bedank Verdonk. Wat schaam ik me."

Dat er mensen zijn die de moeite nemen om zulke pareltjes op schrift te zetten en in te sturen verontrust me nogal.

[ Bericht 5% gewijzigd door NoSigar op 07-11-2005 19:11:47 ]
Helpt waar hij kan!
pi_32049071
De beste krant voor mij is Dagblad van het Noorden. Informatie uit de regio èn nationaal en internationaal nieuws van hoog niveau. Een krant die prettig leest en goed in elkaar zit. Als je in het noorden woont tenminste

1 minpunt waar ik even over was gevallen: de dag na de aardbeving in Pakistan hadden ze heel groot het bezoek van koningin Beatrix aan Drenthe op de voorpagina en alleen dat nieuws
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_32049147
quote:
Op maandag 7 november 2005 09:48 schreef Isabeau het volgende:
De beste krant voor mij is Dagblad van het Noorden. Informatie uit de regio èn nationaal en internationaal nieuws van hoog niveau. Een krant die prettig leest en goed in elkaar zit. Als je in het noorden woont tenminste

1 minpunt waar ik even over was gevallen: de dag na de aardbeving in Pakistan hadden ze heel groot het bezoek van koningin Beatrix aan Drenthe op de voorpagina en alleen dat nieuws
Vind ik ook wel een fijne krant inderdaad. Gelukkig ook dat ze het opdelen in wat meer regio's (hier komt die van zuidwest Drenthe). Anders was 'het Noorden' wel erg groot.

Sowieso ben ik het niet met Dagonet eens dat de benaming 'lokale sufferdjes' klopt. In Hilversum las ik de Gooi en Eemlander en ook dat vind ik een prima krant. Het nieuws uit de regio is toch altijd minder ver van je bed.
pi_32049950
Landelijk lees ik het liefst de Volkskrant, maar op mijn werk ligt het Brabants Dagblad en dat is ook niet slecht. Toch leuk om over bekende plekken van 'vroeger' te lezen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_32050153
Dagblad de Limburger natuurlijk
pi_32050183
AD
  FOK!fotograaf maandag 7 november 2005 @ 11:44:34 #69
73911 ultra_ivo
pi_32051705
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:44 schreef VTB het volgende:
Dagblad de Limburger natuurlijk
Sinds de Limburger overgenomen is door de Telegraaf is ie zwaar verslechterd. Zeker na de gelijkschakeling met het Limburgs Dagblad.
  maandag 7 november 2005 @ 21:43:01 #70
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32069881
oh, mijn opmerking over de lokale sufferdjes ging echt over de lokale sufferdjes, niet over regionale kranten in het algemeen
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  FOK!fotograaf maandag 7 november 2005 @ 22:26:21 #71
73911 ultra_ivo
pi_32071339
Zondagsnieuws en zo?
pi_32072810
quote:
Op maandag 7 november 2005 21:43 schreef Dagonet het volgende:
oh, mijn opmerking over de lokale sufferdjes ging echt over de lokale sufferdjes, niet over regionale kranten in het algemeen
Wat bedoel je? De Meppeler Courant?
pi_32088217
Momenteel lees ik de NRC, maar ik it eigelijk te wachten op de NRC.next mits die wel het katern opinie blijft behouden, want de achtergrondverhalen zijn voor mij toch de voornaamste reden om een krant te lezen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2005 14:41:23 ]
pi_32090048
Welke kranten hebben eigenlijk in Nederland de grootste oplage? Ik heb namelijk geen flauw idee wat de top 3 is. Telegraaf, AD en Volkskrant of zo?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 8 november 2005 @ 16:09:09 #75
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_32090657
De telegraaf is absoluut de beste krant.

Ze zijn neutraal, wetenschappelijk, ze geven veel achtergronden en gebruiken tenminste niet teveel ruimte voor schreeuwerige koppen of grote foto's. Behalve dat zijn ze niet zo oppertunistisch als bijvoorbeeld de NRC, die gewoon de hele tijd op sensatie uit is. We leven inmiddels in een mediacratie waar er van media ook gevraagd wordt om een ethisch maatschappelijke functie in te nemen. De Telegraaf probeert niet teveel te polariseren en het nieuws op een verantwoorde wijze te brengen.

Ze bereiken dan ook niet voor niets de grootste doelgroep. Hulde aan de Telegraaf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')