ElisaB opende een topic waarbij ze graag iets wilde
doen voor haar medemens. En op aangeven van Loedertje en Pieldeprutkarbonkel werd het al heel snel
www.degoedeherder.org.
En een dag later is
dit topic gestart.
Wat begon als idee voor een eenmansactie, werd al heel snel iets waar een heleboel FOK!-ers - en later ook niet-FOK!-ers - spontaan aan mee deden. En het gaat goed
![]()
.
Wat is nu precies de bedoeling?Stichting De Goede Herder deelt elk jaar 300 kerstpakketten uit aan dak- en thuislozen en verslaafden. De bedoeling was om met elkaar genoeg geld bij elkaar te verzamelen om in elk geval
elk pakket te kunnen voorzien van 1 paar warme wintersokken. Toen de actie goed bleek te lopen, is daarna het idee geopperd om ook voor alle 300 pakketten een fleece-sjaal bij elkaar te sparen. Toen ook dát doel bereikt leek, is een gebreide muts voor elk pakket aan het lijstje wensen toegevoegd.
Het gaat zo verschrikkelijk hard dat die sokken binnen no time binnen waren.
Toen was het zoeken naar iets anders. Er kwamen mensen op het idee om shawls er bij te verpakken. En wat denk je? Ze hebben Hans Textiel bereid bereid gevonden om 300 sjaals uit de actuele aanbieding te verkopen. Dat betekent 300 sjaals voor de prijs van 150 (¤ 1,98 per stuk; tweede gratis).
Dan zou je denken dat het einde wel in zicht is. Nou niet dus!
![]()
.
Nu bleek FOK!-er Diaboluzzz dicht bij het vuur te zitten en heeft voor de herdersvanfok vandaag een geweldige offerte voor mutsen geregeld! Die was zo goed, dat we er geen moment over hebben hoeven twijfelen!
En om in de spirit te blijven van ElisaB
![]()
![]()
Tof hè?
De actie is zelfs zo'n groot succes dat er geld overblijftInmiddels hebben bijna 2.000 euro bij elkaar verzameld. Hoewel de precieze bedragen van de gewenste aankopen nog niet bekend zijn, kan ik al wel zeggen dat we zeker geld over hebben. Vandaag is nog overleg geweest met de mensen van De Goede Herder en zij hebben aangegeven heel blij te zijn met wat extra voorraad voor hun wekelijkse maaltijdverstrekking. En dat komt goed uit: daar is veel voor nodig, dus kunnen we ons spaarpotje tot de laatste cent goed gebruiken voor 'onze groep'.
Waar gaat het concreet om:
- erwtensoep
- knakworsten
- disposables: plastic soepkoppen, borden, koffiebekers en bestek
Volle kracht vooruit, om de mensen ook met een warme hap de winter door te helpen!
Meedoen?Meedoen kan nog tot zondag 6 november om 12:00 uur. Daarna gaan we de balans definitief opmaken en het volgende plan te trekken. Mail naar ElisaB voor de gegevens. ( Elisab@fok.nl )
Wij willen bij deze ElisaB natuurlijk een hart onder de riem steken. Ze is een geweldige lieve meid en heeft haar hart op de juiste plaats zitten.
Warme voeten deel 6; ruim 2.000 euro! <-- nieuwste topic
[ Bericht 1% gewijzigd door nikky op 05-11-2005 13:12:32 ]
👍
Wanneer krijg ik de FA rechten terug?Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende: Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.