abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:13:55 #1
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_31759115
Waar een stukje satire op TV en een topic in GC wel niet allemaal toe kunnen leiden


Met enige regelmaat bedenk ik me dat ik het toch wel verdomde goed heb getroffen. Ik heb een huis, een baan, voldoende eten en voldoende geld. Kortom: ik kom niets te kort! Hoewel ik redelijk rechts te noemen ben, heb ik ook met enige regelmaat de behoefte eens iets goeds te doen voor de medemens die het iets minder heeft getroffen. En zo opende ik dit topic: Een trui kopen voor een dakloze; wat kan er op tegen zijn?

Loedertje kwam daar met een heel goed idee:
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 09:22 schreef Loedertje het volgende:
Waar doorgaans een enorme behoefte aan is :
* Sokken
* Ondergoed

Dit zijn namelijk artikelen welke mensen niet snel in *de zak van max/ zakken voor het Leger Des Heils* doen.

Je kunt de behoefte hieraan dus zelf gaan peilen door een bezoekje of een telefoontje aan zo'n instelling.
And so I did! Zojuist heb ik contact gehad met een erg vriendelijke dame van stichting De Goede Herder (met dank aan Pieldeprutkarbonkel; dat van die gevulde koeken wisten ze nog ). Deze stichting deelt ieder jaar kerstpakketten uit aan dak- en thuislozen en verslaafden. En wat denk je? Loedertje had gelijk: sokken zijn méér dan welkom!

Wat ga ik doen? Ik heb de stichting toegezegd dat ik zal zorgen voor één paar sokken in elke doos. Dat betekent 300 paar sokken. Moet toch te doen zijn?



Ik hoef niet te horen hoe geweldig ik al dan niet ben. Ik wil niet bedankt worden en ik hoef ook niet met mn kop in het plaatselijke krantje. Daar is het me allemaal niet om te doen. De dame van de stichting weet inmiddels wie ik ben, maar de sokken gaan anoniem gedoneerd worden.

Waarom dan dit topic? Ik vind het leuk om jullie op de hoogte te houden. En ik hoop op nog wat leuke ideeen of goede tips. Wie weet verzamel ik wel 600 paar sokken. Wellicht is er iemand die daar dan weer een goede bestemming voor weet. Of misschien zijn er wel FOK!-kers die een paar sokken willen doneren.

Heel stilletjes hoop ik nog iemand anders op een goed idee te brengen om ook eens iets te doen. En dus de vraag: ga jij ook iets doen?

***

Update: linksom of rechtsom: die sokken komen er, al moet ik ze alle 600 zelf gaan zitten breien (ow nee, ik háát breien). Ik ga ervan uit dat het mogelijk moet zijn om een deal te krijgen voor 2 euro per paar sokken.

Inmiddels zijn er mensen die hebben aangegeven te willen bijdragen. Dat is natuurlijk hassikke mooi en lief ook nog! Echter, ik wil voorkomen dat iemand gaat denken dat ik net zo lang door verzamel tot ik zelf niets meer hoef te betalen. En dus:

  • ik verdubbel alles of vul aan, tot een minimum van 300 paar

    En dus (30 okt 00:26 uur):

    Bijdragen van anderen: 137 paar sokken
    Verdubbeling door ElisaB: 137 paar sokken

    Totaal nu: 274 paar sokken
    Nog te gaan: 26 paar sokken

    [ Bericht 5% gewijzigd door ElisaB op 30-10-2005 00:26:36 ]
  • Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
    pi_31759202
    Je hoeft het misschien niet te horen maar je bent geweldig !
    The things you own, end up owning you - Tyler Durden
      vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:17:15 #3
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_31759211
    Een vriendin van mij heeft vandaag een reep chocolade voor een dakloos meiske gekocht wat krantjes stond te verkopen.
    Ze deed het onder het motto: als je geld geeft dan koopt ze er misschien alleen maar drugs van, met eten kan je ze veel blijer maken.

    Ze kreeg toen wel een daklozenkrantje (chocoladereep kostte ¤0,70 en de krant werd normaal verkocht voor ¤1,50 , maar het gaat om het idee)


    -edit-
    Je bent geweldig, maar dat zeg ik lekker niet .
    Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
    Hoogachtend,
    Erik.
    pi_31759236
    Hoe ga je de sokken verzamelen en als Fokkers je sokken willen sturen, hoe doen ze dat dan?

    (en ik vind je wel heel goed bezig hoor)
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_31759237
    leuk idee elisab
    ga je die sokken nou zelf kopen, of ga je geld inzamelen?
    en hoe ga je dat dan doen?

    ik heb wel eens een hele lading knuffels bezorgd bij een blijf van mijn lijf huis hier, dat was wel leuk om te doen
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_31759328
    Misschien handig als je een Paypal account opent voor donaties?

    Ik stuur je iig een paar Eurootjes voor de sokkenaktie !
    The things you own, end up owning you - Tyler Durden
      vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:24:03 #7
    33954 ElisaB
    ook in zwart verkrijgbaar!
    pi_31759379
    Volgens mij zijn er een paar mogelijkheden: ofwel ik vraag of mensen (nieuwe) sokken overhebben en ze willen afstaan, ófwel ik vraag mensen een bijdrage te leveren zodat ik sokken kan kopen. Beide is me goed, hoewel het tweede iets gemakkelijker te organiseren is denk ik.

    Ik ga in elk geval met een van de grotere kledingketens proberen een dealtje te sluiten. Ik wil gerust betalen voor de sokken, maar om ze nou tegen de gewone winkelprijs bij de plaatstelijke Hema te gaan halen, dat lijkt me niet echt nodig. Ook is het zonde als mensen zelf sokken gaan kopen om te doneren; in een deal 300 paar tegelijk kopen is vást goedkoper. Either way; ik heb door mijn werk redelijk wat contacten in de branche, dus volgens mij moet het wat betreft een redelijke deal wel goedkomen.

    Kortom: ik moet er nog even goed over nadenken. Maar ik heb dan ook nog wel een paar weken
    Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
      vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:27:20 #8
    33954 ElisaB
    ook in zwart verkrijgbaar!
    pi_31759460
    quote:
    Op vrijdag 28 oktober 2005 17:21 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
    Misschien handig als je een Paypal account opent voor donaties?

    Ik stuur je iig een paar Eurootjes voor de sokkenaktie !


    Ik heb een paypal-account, net als een girorekening en een bankrekening.

    Uiteraard zijn bijdragen welkom. Maar ik zoek dan nog even naar een manier om iedereen ervan te overtuigen dat ik volledig eerlijk zal omgaan met wat ik nu aan het doen ben. Wie me kent, weet dat het goed zit. Wie me niet kent, zou zn bedenkingen kunnen hebben.

    Misschien moet ik dan wel gewoon screenshots plaatsen van mijn girotel, van de faktuur van de sokkenleverancier, en foto's van de lading sokken voor ze naar de stichting gaan
    Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
    pi_31759586
    Foto van de lading sokken die je persoonlijk overhandigt aan Stichting De Goede Herder lijkt me meer dan voldoende.

    Kom maar op met dat Paypal adres!
    The things you own, end up owning you - Tyler Durden
      vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:34:14 #10
    33954 ElisaB
    ook in zwart verkrijgbaar!
    pi_31759624
    quote:
    Op vrijdag 28 oktober 2005 17:32 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
    Foto van de lading sokken die je persoonlijk overhandigt aan Stichting De Goede Herder lijkt me meer dan voldoende.
    Die komt er zeker!
    quote:
    Kom maar op met dat Paypal adres!
    fjb@hetnet.nl
    Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
      vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:38:20 #11
    33954 ElisaB
    ook in zwart verkrijgbaar!
    pi_31759711
    Ik ga er voor het gemak even van uit dat het mogelijk moet zijn om een deal te krijgen voor rond de 2 euro per paar. Een lief familielid heeft zojuist toegezegd voor de kosten van 20 te willen opdraaien

    Zie mn sig voor de update
    Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
      vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:38:49 #12
    33954 ElisaB
    ook in zwart verkrijgbaar!
    pi_31759716
    quote:
    Op vrijdag 28 oktober 2005 17:32 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
    Kom maar op met dat Paypal adres!
    En binnen

    Gelijk even de sig weer aanpassen
    Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
    pi_31759759
    Ik snap 't niet helemaal, moet/kan ik nou geld of sokken doneren? .
      vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:45:56 #14
    33954 ElisaB
    ook in zwart verkrijgbaar!
    pi_31759866
    quote:
    Op vrijdag 28 oktober 2005 17:40 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
    Ik snap 't niet helemaal, moet/kan ik nou geld of sokken doneren? .
    Wat jij wilt
    Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
    pi_31760388
    en onderbroeken?
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_31760623
    Ik heb mijn sokken net in een kleding-dump-bak gegooid... Sorry..
      vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:29:04 #17
    12913 GreatWhiteSilence
    Bite me! (Not you, Annicka!)
    pi_31760822
    Onderbroeken lijken me ook wel handig, ja, wordt ook nooit aan gedacht...
    Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
      vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:33:56 #18
    33954 ElisaB
    ook in zwart verkrijgbaar!
    pi_31762595
    quote:
    Op vrijdag 28 oktober 2005 18:29 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
    Onderbroeken lijken me ook wel handig, ja, wordt ook nooit aan gedacht...
    Was ook nog een mogelijkheid, maar dan heb je te maken met nog meer verschillende maten. En daar wordt het niet makkelijker op. Nou hoeft het niet perse makkelijk te zijn, maar nu ik toch kon kiezen
    Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
    pi_31763145
    Had ik dat vorige week geweten, toen heb ik 10 paar sportsokken in de vuilnisbak gegooid. Ze waren allemaal een beetje uitgelubberd(niet stuk) dus had ik nieuwe gekocht. Maar heb er nooit bij stil gestaan die in de kledingbak te gooien. Terwijl ik dat bij alle andere kleding wel doe.
    pi_31764548
    quote:
    Op vrijdag 28 oktober 2005 17:13 schreef ElisaB het volgende:

    Zojuist heb ik contact gehad met een erg vriendelijke dame van stichting De Goede Herder (met dank aan Pieldeprutkarbonkel; dat van die gevulde koeken wisten ze nog ). Deze stichting deelt ieder jaar kerstpakketten uit aan dak- en thuislozen en verslaafden. En wat denk je? Loedertje had gelijk: sokken zijn méér dan welkom!
    Grappig, ik had daar nooit bij stil gestaan. Maar sokken en ondergoed geef je idd niet zo snel mee aan Het Goede Doel. Elisa, noteer mij maar voor tien paar sokken
    Kortom, the usual.
      vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:24:04 #21
    33954 ElisaB
    ook in zwart verkrijgbaar!
    pi_31765059
    quote:
    Op vrijdag 28 oktober 2005 21:01 schreef Pokkehontas het volgende:
    Elisa, noteer mij maar voor tien paar sokken


    * sig aanpast
    Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
      vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:28:43 #22
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_31765206
    Toch geen witte sokken hè

    Noteer maar 10 paar zwarte sokken namens mij
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
      vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:33:27 #23
    33954 ElisaB
    ook in zwart verkrijgbaar!
    pi_31765359
    quote:
    Op vrijdag 28 oktober 2005 21:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
    Toch geen witte sokken hè

    Noteer maar 10 paar zwarte sokken namens mij
    Ow, ik heb net tegen de leverancier gezegd dat de kleur me niet zo kan boeien (hoewel een donkere kleur wel de voorkeur heeft, ivm de lange draagtijd).
    Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
    pi_31767684
    Nog even voor de duidelijkheid, het gaat om NIEUWE sokken toch.
    Niet dat iedereen die oude sokken gaat sturen naar je.
      vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:06:25 #25
    33954 ElisaB
    ook in zwart verkrijgbaar!
    pi_31767971
    Ja, wel zo fris denk ik
    Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')