Is een vertaal boekje geen optie dan? Wij doen bijvoorbeeld voor de kerkdienst een boekje met links de Engelse tekst en rechts de Nederlandse tekst. En zo ook voor de gemeente. Zo kan iedereen begrijpen wat er gezegd wordt, maar an sich is het geen probleem, alleen de Britten onder ons spreken echt helemaal geen Nederlands behalve mijn vader (ik en mijn broertje)quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:48 schreef iamredleader het volgende:
Dat zal nog wel wat worden inderdaad!
Kijk, ik ben zelf Nederlander en Amerikaan. Van mijn vaders kant komen er misschien een paar mensen, en die spreken geen woord Nederlands of Duits. Dus behalve het Nederlands moet er ook Engels bijkomen. En van Tinuviel haar kant spreken een aantal mensen behalve Duits geen andere talen, waaronder haar moeder. Tsja, dan heb je niet veel keus, toch?
Maar enfin, we passen er wel een mouw aan...
Ben je lekker aan het aftellen?
En ik denken dat Engels Nederlands lastig wasquote:Op dinsdag 8 november 2005 13:04 schreef iamredleader het volgende:
Ik vind het zelf ook moeiijk, maar er komt nog wat moois bovenoverheen: geen kerkdienst, hoor, maar een Choepa. Da's Joods. Dus *weer* een taal erbij! We zijn allebei Joods, en willen dan ook na het burgerlijk een ceremonie in de synagoge. Met andere woorden, we zijn er nog niet uit wat betreft het handigste voor de talen. In elk geval heeft de rabbijn aangeboden een deel in het Duits te doen, en een deel kan ook in het Engels.
Pfff... krijg nu al een puntmuts van het gedoe wat ik aan zie komen...
Een echte joodse bruiloft? Met stoelen en scherven enzo? gaaf!quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:04 schreef iamredleader het volgende:
Ik vind het zelf ook moeiijk, maar er komt nog wat moois bovenoverheen: geen kerkdienst, hoor, maar een Choepa. Da's Joods. Dus *weer* een taal erbij! We zijn allebei Joods, en willen dan ook na het burgerlijk een ceremonie in de synagoge. Met andere woorden, we zijn er nog niet uit wat betreft het handigste voor de talen. In elk geval heeft de rabbijn aangeboden een deel in het Duits te doen, en een deel kan ook in het Engels.
Pfff... krijg nu al een puntmuts van het gedoe wat ik aan zie komen...
blog?? Neuh, we willen gewoon een uitnodiging!quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:12 schreef iamredleader het volgende:
Jazeker, met stoelen, een kapot-te-trappen glas, de hele reutemeteut. We zullen tzt wel foto's en een soort van blog bijhouden voor jullie![]()
quote:Op dinsdag 8 november 2005 23:11 schreef Troel het volgende:
[..]
blog?? Neuh, we willen gewoon een uitnodiging!
Yes ik ben niet de enige!!quote:Op vrijdag 11 november 2005 23:13 schreef BloodyLotte het volgende:
TrouwenIk wil meelezen en genieten enzoooo
Ons was verteld dat je na je trouwen wel in 1 huis moest gaan wonen.quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:05 schreef Brighteyes het volgende:
stinkie stond ook niet bij mij ingeschreven toen we trouwden hoor.
Lijkt me ook vreemd dat dat niet zou mogen want er zullen nog best gelovige stelletjes zijn die echt eerst braaf gaan trouwen en dan samenwonen.
Ivm familieomstandigheden.quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:30 schreef Brighteyes het volgende:
Waarom gaan jullie eigenlijk niet bij elkaar wonen na het trouwen?
Zeg het maar als de vraag impertinent is hoor!
Ah... ok...quote:Op zaterdag 12 november 2005 23:39 schreef Anitra het volgende:
Ivm familieomstandigheden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |