abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32081017
Leiden ken ik zelf best goed, mijn grootouders wonen in Leiderdorp, daar ben ik toevallig geboren, en ik heb een jaar rechten gestudeert in Leiden. Gewoond vlakbij de Hoogvliet op de garenmarkt, en ik ken die trap best goed. Erg mooi, vooral als het weer meezit.

Ach, en met het vertalen, wij gaan ook niet /alles/ vertalen, hoor...
pi_32085220
Hoe werkt dat dan, zo'n drie talen ceremonie? Lijkt me nog knap lastig.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_32085314
Dat zal nog wel wat worden inderdaad!

Kijk, ik ben zelf Nederlander en Amerikaan. Van mijn vaders kant komen er misschien een paar mensen, en die spreken geen woord Nederlands of Duits. Dus behalve het Nederlands moet er ook Engels bijkomen. En van Tinuviel haar kant spreken een aantal mensen behalve Duits geen andere talen, waaronder haar moeder. Tsja, dan heb je niet veel keus, toch?

Maar enfin, we passen er wel een mouw aan...

Ben je lekker aan het aftellen?
  dinsdag 8 november 2005 @ 13:00:40 #29
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_32085677
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 12:48 schreef iamredleader het volgende:
Dat zal nog wel wat worden inderdaad!

Kijk, ik ben zelf Nederlander en Amerikaan. Van mijn vaders kant komen er misschien een paar mensen, en die spreken geen woord Nederlands of Duits. Dus behalve het Nederlands moet er ook Engels bijkomen. En van Tinuviel haar kant spreken een aantal mensen behalve Duits geen andere talen, waaronder haar moeder. Tsja, dan heb je niet veel keus, toch?

Maar enfin, we passen er wel een mouw aan...

Ben je lekker aan het aftellen?
Is een vertaal boekje geen optie dan? Wij doen bijvoorbeeld voor de kerkdienst een boekje met links de Engelse tekst en rechts de Nederlandse tekst. En zo ook voor de gemeente. Zo kan iedereen begrijpen wat er gezegd wordt, maar an sich is het geen probleem, alleen de Britten onder ons spreken echt helemaal geen Nederlands behalve mijn vader (ik en mijn broertje)

Ik vind 2 talen wel genoeg zeg
pi_32085782
Ik vind het zelf ook moeiijk, maar er komt nog wat moois bovenoverheen: geen kerkdienst, hoor, maar een Choepa. Da's Joods. Dus *weer* een taal erbij! We zijn allebei Joods, en willen dan ook na het burgerlijk een ceremonie in de synagoge. Met andere woorden, we zijn er nog niet uit wat betreft het handigste voor de talen. In elk geval heeft de rabbijn aangeboden een deel in het Duits te doen, en een deel kan ook in het Engels.

Pfff... krijg nu al een puntmuts van het gedoe wat ik aan zie komen...
  dinsdag 8 november 2005 @ 13:10:04 #31
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_32085917
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:04 schreef iamredleader het volgende:
Ik vind het zelf ook moeiijk, maar er komt nog wat moois bovenoverheen: geen kerkdienst, hoor, maar een Choepa. Da's Joods. Dus *weer* een taal erbij! We zijn allebei Joods, en willen dan ook na het burgerlijk een ceremonie in de synagoge. Met andere woorden, we zijn er nog niet uit wat betreft het handigste voor de talen. In elk geval heeft de rabbijn aangeboden een deel in het Duits te doen, en een deel kan ook in het Engels.

En ik denken dat Engels Nederlands lastig was Gelukkig spreken ze in de Anglicaanse kerk gewoon engels
  dinsdag 8 november 2005 @ 18:58:33 #32
35189 Troel
scherp en bot
pi_32095161
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:04 schreef iamredleader het volgende:

Een echte joodse bruiloft? Met stoelen en scherven enzo? gaaf!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_32098905
Jazeker, met stoelen, een kapot-te-trappen glas, de hele reutemeteut. We zullen tzt wel foto's en een soort van blog bijhouden voor jullie
  dinsdag 8 november 2005 @ 23:11:16 #34
35189 Troel
scherp en bot
pi_32103043
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 21:12 schreef iamredleader het volgende:
Jazeker, met stoelen, een kapot-te-trappen glas, de hele reutemeteut. We zullen tzt wel foto's en een soort van blog bijhouden voor jullie
blog?? Neuh, we willen gewoon een uitnodiging!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_32107969
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 23:11 schreef Troel het volgende:

[..]

blog?? Neuh, we willen gewoon een uitnodiging!
ik zal kijken wat ik kan doen, maar het wordt zowiezo heel erg vol vrees ik... maar wie weet?
pi_32176848
Ik was dit topic gewoon kwijt!

Als in TVP dus.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_32187758
Ik heb morgen weer een afspraak met een bruidsboutique en ik heb goede hoop....
pi_32190465
Succes Kyara! Hopelijk loop je morgen de ware (jurk ) tegen het lijf..
pi_32193300
Trouwen Ik wil meelezen en genieten enzoooo
pi_32196579
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 23:13 schreef BloodyLotte het volgende:
Trouwen Ik wil meelezen en genieten enzoooo
Yes ik ben niet de enige!!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_32196756
Lol dat ik dit topic net ziet nu ik van een bruiloft kom.

* Bruidegom was zo gespannen toen hij naar beneden moest komen
terwijl iedereen bij hem thuis zat wachten voordat hij zijn aanstaande ging
ophalen. Op de WC vol spanning, meneer besloot om 10.30 een biertje te nemen.

* Ga je zelf trouwen of naar een goede trouwerij gaat. Leer dansen of dans niet.
Sommige mensen lopen heel de zaal door (niet dansen, gewoon snelwandelen) heel close
tegen elkaar.

* Een drive-inn show is leuk, maar je kan ook gewoon een neefje van een jaar of 18 neerzetten
met een computer waar jullie natuurlijk jullie favoriete muziek hebben opstaan. En lekker verzoekplaatjes draaien. Neefjes zijn erg handig met dit soort dingen, sommige zalen en restaurants hebben soms nog wel een paar lampen en boxen staan. Anders moet je die los lenen, huren.

Ik ben trouwens benieuwd waar mensen het meest zenuwachtig voor zijn, bv. de dans openen, het ja-woord. Was erg grappig om te zien hoe de bruidegom telkens vol spanning zat en de vrouw toch wat nuchterder overkwam.
Hell To The Liars
pi_32219136
Mijn broertje is gisteren getrouwd
Droopie die zenuwen klinken hetzelfde als die van mijn broertje

Het was een leuke bruiloft, maar idd ook bij ons veel rare manieren van dansen gezien. Ben zelf braaf blijven zitten Overigens tilde de bruid de bruidegom op bij de openingsdans
De bruid had een mooi pak aan, het stond haar goed!
En we hebben te horen gekregen dat je wel mag trouwen als je op verschillende adressen woont
  zaterdag 12 november 2005 @ 23:05:38 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32219372
stinkie stond ook niet bij mij ingeschreven toen we trouwden hoor.

Lijkt me ook vreemd dat dat niet zou mogen want er zullen nog best gelovige stelletjes zijn die echt eerst braaf gaan trouwen en dan samenwonen.
pi_32219695
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 23:05 schreef Brighteyes het volgende:
stinkie stond ook niet bij mij ingeschreven toen we trouwden hoor.

Lijkt me ook vreemd dat dat niet zou mogen want er zullen nog best gelovige stelletjes zijn die echt eerst braaf gaan trouwen en dan samenwonen.
Ons was verteld dat je na je trouwen wel in 1 huis moest gaan wonen.
Wij gaan na het trouwen nog steeds niet in 1 huis wonen, ja in het weekend, maar door de weeks niet.
Hij blijft dus in Amsterdam wonen en ik blijf in mijn huis wonen met de kinderen.
Een aparte situatie dus.

Maar we zijn dus helemaal blij dat we dus waarschijnlijk veel eerder kunnen gaan trouwen dan gedacht.nu eerst sparen er voor
  zaterdag 12 november 2005 @ 23:27:32 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32220034
Ah ok, ja, dat is weer anders...
Het kan idd wel voor zover ik weet. Vriendinnetje van mij haar vader werkte in portugal en woonde daar ook, moeder hier. Dat was al jaren zo, geen probleem...
  zaterdag 12 november 2005 @ 23:30:58 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32220140
Waarom gaan jullie eigenlijk niet bij elkaar wonen na het trouwen?
Zeg het maar als de vraag impertinent is hoor!
pi_32220328
Laatste nieuws van hier: ik heb een jurk!!!!!!!!!!!

Hij is supermooi en meer kan ik er niet over zeggen aangezien mijn aanstaande echtgenoot ( ) hier ook rondwandeld....
pi_32220363
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 23:30 schreef Brighteyes het volgende:
Waarom gaan jullie eigenlijk niet bij elkaar wonen na het trouwen?
Zeg het maar als de vraag impertinent is hoor!
Ivm familieomstandigheden.
  zaterdag 12 november 2005 @ 23:39:08 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32220364
Leuk!
  zaterdag 12 november 2005 @ 23:39:26 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32220373
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 23:39 schreef Anitra het volgende: