abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32261582
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:18 schreef SCH het volgende:
Onzin - de campagne is nog niet begonnen.
-edit: wat Sickie zegt

De afspraak had duidelijker gekund, maar dat geldt voor beide kampen. Zie het stukje dat ik quotte. Maar dan nog... hij had het niet over het beleid van Geluk en heeft hem in zijn functioneren geen strobreed in de weggezeten. Terwijl dat de opzet van het 'verbod' was. Heeft Geluk nou echt zoveel last van deze uitspraak gehad? Daarnaast deed hij het niet expliciet als wethouder en in een parochieblaadje. Het is alleen maar een issue omdat het CDA er een issue van heeft gemaakt.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_32261835
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:35 schreef sizzler het volgende:

[..]

-edit: wat Sickie zegt

De afspraak had duidelijker gekund, maar dat geldt voor beide kampen. Zie het stukje dat ik quotte. Maar dan nog... hij had het niet over het beleid van Geluk en heeft hem in zijn functioneren geen strobreed in de weggezeten. Terwijl dat de opzet van het 'verbod' was. Heeft Geluk nou echt zoveel last van deze uitspraak gehad? Daarnaast deed hij het niet expliciet als wethouder en in een parochieblaadje. Het is alleen maar een issue omdat het CDA er een issue van heeft gemaakt.
De campagne is nog niet begonnen - leuk dat Bos er was maar de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen is absoluut nog niet begonnen. Hoe komen jullie daar nou toch bij?

Voor de rest heb je ongelijk: het waren uitspraken die over het veld van Geluk gingen, Geluk wordt er op aangesproken en ik vind het nogal een zwaktebod om het nou opeens op dat 'parochieblaadje ' te gooien. Blijkbaar was het blaadje belangrijk genoeg om een interview aan te geven. En hij deed het als wethouder, op de kamer van de wethouder, en wordt als wethouder geciteerd. Lees het interview er maar op terug. Hij wordt niet nadrukkelijk als lijsttrekker neergezet en dat is gewoon een vergissing.

Jeemig, is het nou zo moeilijk om gewoon toe te geven dat hier afspraken zijn geschonden? En dat het voor het CDA echt een principekwestie was? MOeten ze dan echt alles maar pikken?

Ik kan me niet voorstellen dat jij geen waarde aan afspraken hecht en in die zin vind ik het ook vreemd dat je er hier zo gemakkelijk overheen stapt.
pi_32261886
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:47 schreef SCH het volgende:

[..]

De campagne is nog niet begonnen - leuk dat Bos er was maar de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen is absoluut nog niet begonnen. Hoe komen jullie daar nou toch bij?
Nou, omdat ze dat zelf zeggen?
quote:
Peter van Heemst start campagne in Vreewijk

- In gesprek met 600.000 Rotterdammers –

Vandaag begint Peter van Heemst de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen 2006. Onder het motto ‘In gesprek met 600.000 Rotterdammers’ zal hij de komende weken de stad rondtrekken om met zoveel mogelijk Rotterdammers gesprekken te voeren over wat zij belangrijk vinden.

Maandag 14 november begint Peter van Heemst zijn campagne. Om 12:00 zal hij op bezoek gaan bij bewoners van de wijk Vreewijk om met hun te praten over hun ideeën voor hun wijk en hun stad. Na afloop van het gesprek (ca. 13:00) zal hij met een aantal bewoners nog een wandeling door de wijk maken.

Download hieronder de folder waarmee Peter van Heemst de stad in gaat.
Het zou toch gek zijn als Pastors nu ook campagne gaat voeren en daarbij niets over integratie mag zeggen?
  maandag 14 november 2005 @ 16:50:52 #229
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32261920
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo naief om te denken dat Bos en co daar niet de straat opgingen met de aankomende verkiezingen in hun achterhoofd?
Say your prayers
pi_32261951
quote:
Vandaag dus Dat interview is van veel eerder.
quote:
Het zou toch gek zijn als Pastors nu ook campagne gaat voeren en daarbij niets over integratie mag zeggen?
Dan had hij die afspraken niet moeten maken of hij had moeten zorgen dat die afspraken niet gelden voor de campagne. Hij is een volwassen man hoor - toch?

Maar wat had zijn opmerking met integratie te maken eigenlijk? Kan iemand mij uitleggen wat er opbouwend aan was?
pi_32262197
Jij verdraait mijn woorden, SCH. Als ik zeg dat een bewering 100 procent waar is, wil dat nog niet zeggen dat die op alle mensen van een groep van toepassing is. Als ik stel dat tijdens de Tweede Wereldoorlog Joden zijn vergast, is dat 100 procent waar. Ik zeg daarmee echter niet dat alle Joden zijn vergast.

Verder raad ik je aan om de quote van Pastors nog eens heel zorgvuldig te lezen:
quote:
Pastors zei een week geleden in het katholieke parochieblad IDee dat als Antillianen en Kaapverdianen stelen, ze daarbij geen onderscheid maken tussen gelovigen en ongelovigen (,,Ze stelen van iedereen!''), maar dat ,,moslims hun religie wel vaak gebruiken als reden voor hun gedrag - en om zich van deze maatschappij af te keren''.
Ten eerste gebruikt hij het woord vaak, dus heeft zijn opmerking NIET op alle moslims betrekking. Ten tweede spreekt hij bij 'gedrag' niet specifiek over crimineel gedrag. Die suggestie wekt hij wel, maar hij zegt het niet. En zelfs dan nog: hij gebruikt het woord vaak.

Wat we verder met Pastor's uitspraken moeten? Er lering uit trekken. Denk je echt dat die man maar zo in het wilde weg wat rondkakelt? Ik denk dat hij zich wel ergens op baseert.
pi_32262320
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Vandaag dus Dat interview is van veel eerder.
[..]
Zaterdag begonnen ze het charmeoffensief door rozen uit te delen. Dus is hij wel begonnen.

Dus kan je best zeggen dat de commotie van afgelopen week vlak voor de verkiezingen is. Anders was de PvdA ook nog lang niet begonnen.
pi_32262334
quote:
Op maandag 14 november 2005 17:01 schreef dVTB het volgende:
Wat we verder met Pastor's uitspraken moeten? Er lering uit trekken. Denk je echt dat die man maar zo in het wilde weg wat rondkakelt? Ik denk dat hij zich wel ergens op baseert.
Wat voor lering? Ik zie een constatering die toch nogal stigmatiserend overkomt en waar ik verder weinig mee kan omdat ik niet weet waar hij het op baseert en wat hij er mee wil? Wat is het nut van deze constatering???
pi_32262683
Nut van die constatering? Lastig om te zeggen zonder het hele interview te hebben gelezen en zonder te weten wat de interviewer precies heeft gevraagd. Stel dat de vraag luidde: "Hoe kijkt u als wethouder aan tegen de problematiek van criminaliteit onder allochtone jongeren", wat moet Pastors dan antwoorden? "Ik mag van SCH niks zeggen, want dat zou wel eens stigmatiserend kunnen overkomen", of kan hij gewoon een eerlijke mening geven?
pi_32263056
quote:
Op maandag 14 november 2005 17:21 schreef dVTB het volgende:
[...]
Het interview ging over geloof, de jeugd van Pastors, hoe hij bij LR is gekomen etc. Er is niet één vraag over zijn portefeuille gesteld. Dat was de opzet van het interview ook niet.
pi_32263307
quote:
Op maandag 14 november 2005 17:34 schreef sizzler het volgende:

[..]

Het interview ging over geloof, de jeugd van Pastors, hoe hij bij LR is gekomen etc. Er is niet één vraag over zijn portefeuille gesteld. Dat was de opzet van het interview ook niet.
Kom op - hij werd geinterviewd omdat hij wethouder is en wordt als zodanig opgevoerd. Hij zal het geauthoriseerd hebben, dan had hij er duidelijker in moeten zijn. Hij wist van de afspraken.
pi_32265091
quote:
Op maandag 14 november 2005 15:23 schreef SCH het volgende:
Nee hoor, degene over wie je hebt, zit helemaal niet in de Rotterdamse politiek. Ik neem aan dat je Van Heemst bedoelt. Dat is niet iemand die hem heeft aangeklaagd want in die positie zit Van Heemst niet.

Het valt me telkens weer op hoe weinig feitelijke kennis er is rond deze kwesties waardoor het gemakkelijk 'roepen' is.
Ik doelde niet op Van Heemst maar op Marcouch.
pi_32265308
Vanavond Van Heemst in NOVA, de hypocriete lul.

Pastors is een lekkere relnicht .
pi_32265520
quote:
Op maandag 14 november 2005 17:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Kom op - hij werd geinterviewd omdat hij wethouder is en wordt als zodanig opgevoerd. Hij zal het geauthoriseerd hebben, dan had hij er duidelijker in moeten zijn. Hij wist van de afspraken.
Hij is niet in die functie geïnterviewd. IDee is een pastoraal blaadje dat over religie gaat en de wethouders heeft blijkbaar veel met religie. Daar gaat het interview dan ook over. Niet over het bouwen van huizen of kerken.
pi_32265567
Bijgaand, voor de volledigheid, de vraag plus het antwoord:
quote:
... Een geschikt moment voor de volgende vraag met religieuze connotatie. Waarom is uw focus vooral gericht op moslim migranten en niet ook op (net zoveel) christelijke migranten, zoals Antillianen en Kaapverdianen, in de stad?

"Migranten zijn oververtegenwoordigd in achterstandsgroepen. Bij christelijke migranten zie ik achterstanden die we gewend zijn te repareren. Zij delen dezelfde cultuurwaarden. Ik weet, ik generaliseer, maar een Antiliaan of Kaapverdiaan weet dat stelen nooit mag. De criminele probleemgroep daarbinnen maakt geen onderscheid tussen gelovigen en niet- of anders-gelovigen. Ze stelen van iedereen! Bij moslims wordt veel van wat zij doen verklaard vanuit hun religie. Het geloof wordt door henzelf als relevant ingebracht. Antilianen of Kaapverdianen gebruiken hun religie niet als verklaring voor hun (wan)gedrag. Moslims gebruiken hun religie wel vaak als reden voor hun gedrag, en om zich van deze maatschappij af te keren. Zo is het bijvoorbeeld onvoorstelbaar voor veel moslims om met een niet-moslim te trouwen. Dat maakt het lastiger om er iets aan te doen. Door die religieuze component ontstaat er ook een collectiviteit die er voor gaat liggen en oplossingen bemoeilijkt vanwege de scheiding van kerk en staat waardoor je je als overheid al snel bemoeit met religie en daarmee op verboden terrein begeeft. Bij vrijheden zoals vrijheid van geloof, partnerkeuze, seksuele geaardheid zie ik bij veel moslims een georganiseerd verzet tegen het overnemen van westerse waarden en normen. Er zit een stroming in die geloofsgemeenschap die de verschillen juist vergroot in plaats van toe wil groeien naar onze waarden en vrijheden. Daarom verdient de islam bijzondere aandacht en kun je niet zeggen dat het gewoon mensen uit een ander land zijn."
Bron: IDee 2002, nummer 5, Dekenaat Rijnmond

Een open en eerlijk antwoord en een heldere analyse van het probleem, lijkt me zo. De vet gearceerde woorden tonen aan dat Pastors zijn woorden zorgvuldig heeft gekozen en niet iedereen over één kam scheert.
pi_32265627
quote:
Op maandag 14 november 2005 18:47 schreef pberends het volgende:
Vanavond Van Heemst in NOVA, de hypocriete lul.

Pastors is een lekkere relnicht .
Is Pastors homo? En zo ja, waarom moet hij om die reden als 'relnicht' worden betiteld? Als hij zich verzet tegen de grove beledigingen van sommige moslims omtrent zijn seksuele geaardheid, waarom is hij dan een relnicht? Waarom wordt de betreffende moslim nooit rel-moslim genoemd?
pi_32265658
quote:
Op maandag 14 november 2005 17:06 schreef sizzler het volgende:

[..]

Zaterdag begonnen ze het charmeoffensief door rozen uit te delen. Dus is hij wel begonnen.

Dus kan je best zeggen dat de commotie van afgelopen week vlak voor de verkiezingen is. Anders was de PvdA ook nog lang niet begonnen.
Dan is de campagne al meer dan een jaar geleden begonnen, bijna iedere zaterdag is er wel een presentie van politieke partijen op de markt in het centrum van Rotterdam, 2 jaar geleden was LR en de SP al aanwezig aldaar.

Kul verhaal dus, eenieder die de markt in Rotterdam kent weet dat de plaatselijke politiek de markt al tijden lang bezoekt en rozen of folders uit deelt.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2005 19:01:25 ]
pi_32265829
quote:
Op maandag 14 november 2005 19:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dan is de campagne al meer dan een jaar geleden begonnen, bijna iedere zaterdag is er wel een presentie van politieke partijen op de markt in het centrum van Rotterdam, 2 jaar geleden was LR en de SP al aanwezig aldaar.

Kul verhaal dus, eenieder die de markt in Rotterdam kent weet dat de plaatselijke politiek de markt al tijden lang bezoekt en rozen of folders uit deelt.
Goed, jij je zin, dan is de PvdA twee dagen later begonnen. Verandert dat iets in de stelling?
pi_32265896
quote:
Op maandag 14 november 2005 19:05 schreef sizzler het volgende:

[..]

Goed, jij je zin, dan is de PvdA twee dagen later begonnen. Verandert dat iets in de stelling?
Nee hoor, afspraak blijft afspraak maar blijkbaar mag iemand die schenden als het jou goed uitkomt
pi_32265998
quote:
Op maandag 14 november 2005 18:55 schreef sizzler het volgende:

[..]

Hij is niet in die functie geïnterviewd. IDee is een pastoraal blaadje dat over religie gaat en de wethouders heeft blijkbaar veel met religie. Daar gaat het interview dan ook over. Niet over het bouwen van huizen of kerken.
Ik denk dat je niet helemaal begrijpt hoe het werkt, of het niet wilt begrijpen. Er staat in het interview dat het gaat om wethouder Marco Pastors en dus is hij als wethouder geinterviewd. Als hij dat niet wilde, had hij het er nadrukkelijk bij moeten laten zetten, wat heel gebruikelijk is.

Jezus, wat een krampachtig gedoe om de fouten van die man glad te strijken.
pi_32266035
quote:
Op maandag 14 november 2005 18:56 schreef dVTB het volgende:
Bijgaand, voor de volledigheid, de vraag plus het antwoord:
[..]

Bron: IDee 2002, nummer 5, Dekenaat Rijnmond

Een open en eerlijk antwoord en een heldere analyse van het probleem, lijkt me zo. De vet gearceerde woorden tonen aan dat Pastors zijn woorden zorgvuldig heeft gekozen en niet iedereen over één kam scheert.
Wat vind je er helder aan? En zo zorgvuldig vind ik het niet. Wat is veel? Meer dan de helft? De meeste?
pi_32266386
quote:
Op maandag 14 november 2005 19:05 schreef sizzler het volgende:

Um...een jaar geleden werden er al rozen op de markt uitgedeeld en ook LR was daar aanwezig met folders, beste sizzler, waarom was dat niet de start van de campagne en dit ineens wel? Omdat het jou goed uitkomt?

Dan kan ik ook stellen dat Sorensen's recente uitlatingen (lees malicieuze insinuaties) over partij subsidies en de besteding daarvan het begin van de campagne waren, zo werd dat gesteld door de PvdA tenminste...of is dat bij jou geen acceptabele bron?
pi_32266551
quote:
Op maandag 14 november 2005 18:59 schreef dVTB het volgende:

[..]

Is Pastors homo?
Nee.[
quote:
En zo ja, waarom moet hij om die reden als 'relnicht' worden betiteld? Als hij zich verzet tegen de grove beledigingen van sommige moslims omtrent zijn seksuele geaardheid, waarom is hij dan een relnicht? Waarom wordt de betreffende moslim nooit rel-moslim genoemd?
Relnicht is een typering die ook voor hetero's gebruikt kan worden.

Maar het zou mijn typering niet zijn.

Maar ik vind het wel weer opvallend hoe je dat woordje gebruikt om meteen weer opmerkingen over moslims te kunnen maken.
pi_32266752
quote:
Op maandag 14 november 2005 19:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Um...een jaar geleden werden er al rozen op de markt uitgedeeld en ook LR was daar aanwezig met folders, beste sizzler, waarom was dat niet de start van de campagne en dit ineens wel? Omdat het jou goed uitkomt?
nee, omdat ze zelf zeggen dat ze de campagne beginnen. De nieuwe lijsttrekker gaat samen met het NOS-journaal en Wouter Bos rozen uitdelen in Rotterdam. Maargoed, omdat ze dat volgens jou wel vaker doen zetten we de datum toch gewoon op de maandag erop als ze officieel beginnen. Prima. Maar nogmaals: wat doet dat af aan de stelling dat de gewraakte uitspraak van Pastors "vlak voor de verkiezingen" kwam? Er is geen vaste datum waarvan je kan zeggen: alles ervoor is niet vlak voor de verkiezingen en alles erna wel. SCH neemt alleen de PvdA als referentie. Dat kan. Volgens de VVD in Rotterdam is de periode "vlak voor de verkiezingen" al aangebroken toen Pastors' interview publiekelijk werd. Daar kan je over discussieren, maar of de PvdA nu op zaterdag begonnen is of twee dagen later op maandag is dusdanig triviaal dat het imo niet de moeite is om daar over te bakkeleien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')