abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31990373
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:35 schreef beelz het volgende:
Gast ec ht... lees eens even na en denk dan logisch na. Dat is wel stalken.
Ik vind stalken meer als je iemand echt bedreigt, aan de telefoon hijgt. Continu opwachten met een knuppel en een fototoestel ofzo. Wat ik heb gedaan, tja, dat was ook niet best, en miss dat het haar pijn heeft gedaan ja, maar zo erg was het niet.
pi_31990404
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:37 schreef ook_gek het volgende:

[..]

nee dit is lekker normaal gedrag
Tuurlijk niet, maar of het nou zo erg kwaad kan...
  zaterdag 5 november 2005 @ 14:40:42 #253
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_31990437
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:37 schreef FoXyLiZ het volgende:

[..]

ik denk dus niet dat jij een stalker bent als ik het zo hoor, je had het gewoon zwaar te pakken...en die meiden die je zo noemen zijn waarschijnlijk alleen maar jaloers dat er niet iemand is die op hun jacht maakt...tenslotte is het de oudste sport die er is...een meisje proberen te veroveren... maar imho geen nood hoor: geen handvol maar een landvol en waarschijnlijk een stuk sympathieker
Doe niet zo naief. Die jongen is een stalker. Punt.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  zaterdag 5 november 2005 @ 14:40:50 #254
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_31990441
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:38 schreef Fwnk het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, maar of het nou zo erg kwaad kan...
ja dat kan best. Wie weet is dat meisje nu bang en druft ze niet meer alleen de straat op?
Ik noem maar even wat. Dus ja het kan wel kwaat.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zaterdag 5 november 2005 @ 14:41:55 #255
44649 beelz
pi_31990469
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:37 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik vind stalken meer als je iemand echt bedreigt, aan de telefoon hijgt. Continu opwachten met een knuppel en een fototoestel ofzo. Wat ik heb gedaan, tja, dat was ook niet best, en miss dat het haar pijn heeft gedaan ja, maar zo erg was het niet.
stal·ken (ov.ww.)
1 iem. hinderlijk achtervolgen, bespieden, telefonisch lastig vallen enz.

bron: vandale.nl

Zo duidelijk?
Besef Regulier!
pi_31990546
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:40 schreef ook_gek het volgende:

[..]

ja dat kan best. Wie weet is dat meisje nu bang en druft ze niet meer alleen de straat op?
Ik noem maar even wat. Dus ja het kan wel kwaat.
'
Ok dat is wel zo.
pi_31990603
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:41 schreef beelz het volgende:
stal·ken (ov.ww.)

bron: vandale.nl

Zo duidelijk?
Dan ben ik het niet eens met dat woordenboek.. Ik heb het ook niet bewust gedaan.. Ik wil haar geen pijn doen.
pi_31990625
quote:
stal·ken (ov.ww.)
"enz", dus ook hinderlijk achtervolgen valt onder stalken...
pi_31990693
dat is een definitie die zo breed uitgelegd kan worden, wat heb je daar nou aan, je zegt niets wat we niet al wisten...ik vind nog steeds niet dat benzin een stalker is, en dat meisje zal er heus geen last van gehad hebben hoor, kom op zeg, een verliefde jonge jongen en dan bang worden als kliek meisjes onder elkaar????wahahaah
Groet, Caesar!
  zaterdag 5 november 2005 @ 14:51:13 #260
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_31990716
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:46 schreef benzin het volgende:

[..]

Dan ben ik het niet eens met dat woordenboek.. Ik heb het ook niet bewust gedaan.. Ik wil haar geen pijn doen.
om even een extreem voorbeeld te geven dan maar.

Er zijn ook mensen die een man/vrouw hebben vermoord uit "liefde"

Maar goed dan ben je natuurlijk geen moordenaar toch?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_31990742
een stalker is een bedreiging vind ik, een verliefde jongen is geen bedreiging
Groet, Caesar!
pi_31990762
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:51 schreef ook_gek het volgende:

Tuurlijk ben je dan een moordenaar.. Dit is een nogal kromme vergelijking.
pi_31990770
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:51 schreef ook_gek het volgende:

[..]

zo'n moord heet niet voor niets: Crime Passionel
Groet, Caesar!
  zaterdag 5 november 2005 @ 14:53:06 #264
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_31990775
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:52 schreef FoXyLiZ het volgende:
een stalker is een bedreiging vind ik, een verliefde jongen is geen bedreiging
Liefde kan gekke dignen doen met mensen. Dus wel degelijk KAN het een bedreiging zijn.
  zaterdag 5 november 2005 @ 14:55:00 #265
44649 beelz
pi_31990835
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:46 schreef benzin het volgende:

[..]

OMG je bent nog dommer dan ik dacht. Dus als je het niet eens bent met de omschrijving van een woordenboek dan klopt het niet. Doe in godsnaam niet zo dom.
Besef Regulier!
pi_31990882
dus, feitelijk zien jullie het zo:

stel, je bent getrouwd, je wilt weten of je vrouw/man vreemd gaat, dus je volgt hem...dus je stalkt (of je laat iemand anders voor je stalken)...m.a.w. er is tegenwoordig haast niets meer wat je kunt doen zonder het gevaar ''stalker'' genoemd te worden...volgens mij is het een beetje een mode-woord
Groet, Caesar!
pi_31990884
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:55 schreef beelz het volgende:
OMG je bent nog dommer dan ik dacht. Dus als je het niet eens bent met de omschrijving van een woordenboek dan klopt het niet. Doe in godsnaam niet zo dom.
Ik ben zeker niet dom. Ik zeg alleen dat ik het niet eens ben met de definitie van stalker, wat in het woordenboek staat.
pi_31990944
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:55 schreef beelz het volgende:

[..]

zeg Beelz, als ik kijk naar het plaatje bij je posts, je avatar, voel ik mezelf ook best wel bang worden, of is dat juist je bedoeling?
Groet, Caesar!
  zaterdag 5 november 2005 @ 15:00:30 #269
44649 beelz
pi_31990977
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:57 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik ben zeker niet dom. Ik zeg alleen dat ik het niet eens ben met de definitie van stalker, wat in het woordenboek staat.
Ja dat noemen wij hier spartelen...
Het woordenboek heeft gewoon gelijk, dit doet me trouwens denken aan een gesprek wat ik had afgelopen zomer. Vriend van me zei dat je best "beter als" mag zeggen omdat heel veel mensen het doen. Dat het "beter dan" is maakte hem niet zoveel uit want heel veel mensen zeggen "beter als" dus dat is wel goed dan. Dat is dus niet goed want de regels zijn duidelijk.
Net als dat de definitie van de van dale goed is. En jij spartelt.
Besef Regulier!
  zaterdag 5 november 2005 @ 15:01:28 #270
44649 beelz
pi_31991013
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:59 schreef FoXyLiZ het volgende:

[..]

zeg Beelz, als ik kijk naar het plaatje bij je posts, je avatar, voel ik mezelf ook best wel bang worden, of is dat juist je bedoeling?
Het is het logo van Redhat linux. Maar als jij er bang van wil worden ga dan gerust je gang, er zit vast wel een RIAGG bij je in de buurt waar je erover kan praten.
Besef Regulier!
pi_31991025
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:59 schreef FoXyLiZ het volgende:
Dat is shadowman, het logo van Red Hat http://www.redhat.com/

Ik schat trouwens daarom ook dat Beelz linux gebruikt?
  zaterdag 5 november 2005 @ 15:02:17 #272
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_31991040
Dude, jij moet doen wat ik altijd doe. Gewoon op je tenen van achter benaderen en opeens vol in d'r tieten pakken. Bij mij krijgen ze dan meteen zo'n heftig orgasme dat de hele buurt bij elkaar gegild wordt!

Vergeet niet om het op beeld te laten vastleggen en het vervolgens hier te posten.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  zaterdag 5 november 2005 @ 15:02:22 #273
44649 beelz
pi_31991045
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 15:01 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat is shadowman, het logo van Red Hat http://www.redhat.com/

Ik schat trouwens daarom ook dat Beelz linux gebruikt?
Correct.
Besef Regulier!
pi_31991047
Luister nou eens, dat meisje heeft duidelijk aangegeven niets meer met TS te maken te willen hebben. Sterker nog, ze heeft haar hele omgeving op zitten stoken tegen TS.
Stuur haar een brief, en die gaat echt door de hele school, dat kan ik je nu al wel vertellen. Ik heb het al 20 keer gezegd. Maar laat het meisje gewoon met rust. Verder moet je niets forceren met niemand. Gewoon jezelf zijn. En hukp zoeken vind ik nog steeds een heel goed idee.
Zodra iemand aangeeft niet gediend te zijn van aandacht en achtervolgen, en iemand is niet bereid zich daarvan iets aan te trekken, dan is het wel degelijk stalking in mijn woordenboek. Dat het niet jouw bedoeling was, zal echt iedereen een dikke worst wezen.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_31991104
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 15:02 schreef djenneke het volgende:
En hukp zoeken vind ik nog steeds een heel goed idee.
Zodra iemand aangeeft niet gediend te zijn van aandacht en achtervolgen, en iemand is niet bereid zich daarvan iets aan te trekken, dan is het wel degelijk stalking in mijn woordenboek. Dat het niet jouw bedoeling was, zal echt iedereen een dikke worst wezen.
Hulp zoeken is niet nodig.. En ik vind het zelf nog steeds geen stalken, maar goed...
  zaterdag 5 november 2005 @ 15:06:39 #276
44649 beelz
pi_31991176
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 15:04 schreef benzin het volgende:

[..]

Hulp zoeken is niet nodig.. En ik vind het zelf nog steeds geen stalken, maar goed...
Okeej ik zal even echt serieus doen nu en je niet afzeiken. Ik zal het zo duidelijk mogelijk zeggen ook.

Je hebt een probleem. Of jij het nou stalken vindt of niet, je blijft een probleem houden. Je geeft zelf aan zelf ook schade hier door te hebben. Geef gewoon toe dat je een probleem hebt. Ga daar wel hulp voor zoeken. Een alcoholist vindt ook dat hij geen probleem heeft en geen hulp hoeft te zoeken.
Besef Regulier!
pi_31991177
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 15:02 schreef beelz het volgende:
Correct.
Nu snap ik weer waarom ik een hekel aan fedora, red hat en suse heb. Het zijn de gebruikers...
  zaterdag 5 november 2005 @ 15:07:26 #278
44649 beelz
pi_31991196
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 15:06 schreef benzin het volgende:

[..]

Nu snap ik weer waarom ik een hekel aan fedora, red hat en suse heb. Het zijn de gebruikers...
Ik zei dat ik linux gebruik, niet dat ik redhat gebruik...
Besef Regulier!
pi_31991256
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 15:07 schreef beelz het volgende:
Ik zei dat ik linux gebruik, niet dat ik redhat gebruik...
Welke distro dan wel? Aub geen debian, want dan moet ik mezelf afzeiken
  zaterdag 5 november 2005 @ 15:10:16 #280
44649 beelz
pi_31991292
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 15:09 schreef benzin het volgende:

[..]

Welke distro dan wel? Aub geen debian, want dan moet ik mezelf afzeiken
Debian op fileserver, slackware op workstation1, FreeBSD (okeej geen linux) op workstation2.
Besef Regulier!
pi_31991333
Het wetsartikel luidt: “Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie”. Stalken kan bestaan uit veel verschillende gedragingen, waaronder in de buurt rondhangen, volgen, opbellen of brieven sturen, spullen bestellen op naam van het slachtoffer, bedreigingen uiten, vernielen van spullen, het toetakelen of vermoorden van huisdieren, het inbreken in het huis van het slachtoffer, het ontvoeren van kinderen van het slachtoffer, en lichamelijke en seksuele geweldpleging. In ongeveer 2 procent van de gevallen van stalking is er zelfs sprake van moord op het slachtoffer. Blootstelling aan stalking kan lang duren en er kan sprake zijn van veel verschillende vormen van lastigvallen. In een Nederlandse groep slachtoffers duurde het stalken bij tweederde van de slachtoffers langer dan twee jaar en bij 13 procent zelfs langer dan tien jaar. In de meeste gevallen is er sprake van veel stalking-gedragingen tegelijkertijd (gemiddeld zes) en in slechts de helft van de gevallen neemt het aantal keren dat men lastig wordt gevallen langzamerhand af.

ik denk toch dat we het over iets anders hebben hier dan stalken....

En Beelz, het is gewoon een rotavatar, ik heb geen hulp nodig omdat jij een rotavatar kiest, het komt bij mij alleen een beetje agressief over...daar hoef ik natuurlijk niet over te praten met het RIAGG, ik wil je echter wel de benodigde adressen geven als je het nodig hebt hoor...
Het is idd : beter dan, maar als je daar Van Dale voor nodig hebt is dat zoooooooooo zielig, je kunt toch wel zelf de woorden die je gebruikt interpreteren??? En dan tegen een vriend? Ben jij zo'n betwetertje die continu met Van Dale op zak loopt??? Loser....:P
Groet, Caesar!
pi_31991344
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 15:10 schreef beelz het volgende:
Debian op fileserver, slackware op workstation1, FreeBSD (okeej geen linux) op workstation2.
Debian en FreeBSD zijn goede keuzes.. Waarom kan ik het dan in godsnaam niet met jou vinden?

Op eens bedenk ik me trouwens ook dat we nu eigenlijk een eind of-topic zijn. Ik vroeg vanmorgen om nieuw advies, we zijn nu twee paginas en een paar verspilde uren verder, en heb nog steeds geen advies gehad. Graag weer on-topic graag
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 09:36 schreef benzin het volgende:
Gisteravond ben ik nogal woedend hier weggegaan, omdat ik nogal kwaad was geworden, vooral door die flauwe opmerkingen.

Vannacht heb ik erover nagedacht, en toch maar besloten naar de adviezen te luisteren. Ik wil even melden dat vooral mijn tweede besluit, wat hieronder genoemd is mij echt HEEL ZWAAR gevallen is. Wat ik dus ga doen:
-Ik schrijf haar een briefje
-Ik ga proberen haar te vergeten en het ergens anders te proberen

Hierbij doet zich dan wel een nieuw probleem voor. Zoals ik zeg heb ik hiermee bij bijna alle meiden op school geen goede naam gekregen, en voorts ben ik door dit voorval ook vrij bang geworden, en praat(te) ik bijna nooit met meiden, en hun ook nooit met mij.

Wat te doen?
pi_31991525
Nou, een laatste keer dan:

Laat haar gewoon met rust!

Einde verhaal.
pi_31991546
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 15:19 schreef djenneke het volgende:

Einde verhaal.
En dan, hoe verder?
  zaterdag 5 november 2005 @ 15:20:47 #285
44649 beelz
pi_31991553
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 15:19 schreef djenneke het volgende:

Einde verhaal.
Opgelost, slotje
Besef Regulier!
  zaterdag 5 november 2005 @ 15:21:17 #286
44649 beelz
pi_31991563
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 15:20 schreef benzin het volgende:

[..]

En dan, hoe verder?
Welk gedeelte van laat haar met rust begrijp je niet?
Besef Regulier!
  zaterdag 5 november 2005 @ 15:22:05 #287
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31991582
quote:
En dan, hoe verder?
Haar vergeten en op zoek naar iemand anders.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_31991603
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 15:21 schreef beelz het volgende:

[..]

Welk gedeelte van laat haar met rust begrijp je niet?
Het gaat om wat te doen na haar met rust laten, hoe dan verder met andere meiden?
pi_31991617
quote:

[..]

En dan, hoe verder?
Gewoon weer verder met je leven.
  zaterdag 5 november 2005 @ 15:24:08 #290
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31991631
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 15:23 schreef benzin het volgende:

[..]

Het gaat om wat te doen na haar met rust laten, hoe dan verder met andere meiden?
Daar zijn genoeg topics / topicreeksen over op Fok!
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zaterdag 5 november 2005 @ 15:24:52 #291
44649 beelz
pi_31991650
quote:

[..]

Ook met rust laten, wachten tot de zomer of tot iemand toenadering tot jou zoekt. Hou je afzijdig de komende maanden. Wens na de kerstvakantie iedereen een gelukkig nieuwjaar toe. Met de zomer zijn ze het vergeten en na de zomervakantie gaan ze met je om.
Besef Regulier!
pi_31991782
Met beelz
  zaterdag 5 november 2005 @ 15:45:57 #293
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_31992218
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 15:12 schreef benzin het volgende:

[..]

Debian en FreeBSD zijn goede keuzes.. Waarom kan ik het dan in godsnaam niet met jou vinden?

Op eens bedenk ik me trouwens ook dat we nu eigenlijk een eind of-topic zijn. Ik vroeg vanmorgen om nieuw advies, we zijn nu twee paginas en een paar verspilde uren verder, en heb nog steeds geen advies gehad. Graag weer on-topic graag
[..]
je geeft zelf aan advies nodig te hebben, fijn.
Maar je denkt niet dat je hulp nodig hebt.
Je wilt althans geen hulp zoeken.

Ben je:
a-lui
b-naïef
of c- gewoon aandachtsgeil?

Je hebt nu een topic vol op fok, en nog steeds geen (voor jou) bevredigend antwoord.
ZOEK HULP! Ga praten ergens, je bent al 1,5 geobsedeerd door iemand, wakker worden!!!
[i]deze ruimte is te huur[/i]
  zaterdag 5 november 2005 @ 15:48:14 #294
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_31992283
quote:

[..]

gewoon niet stalken en dan komt alles goed
pi_31992318
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 15:45 schreef Boeman het volgende:
je geeft zelf aan advies nodig te hebben, fijn.
Maar je denkt niet dat je hulp nodig hebt.
Je wilt althans geen hulp zoeken.

Ben je:
a-lui
b-naïef
of c- gewoon aandachtsgeil?

Je hebt nu een topic vol op fok, en nog steeds geen (voor jou) bevredigend antwoord.
ZOEK HULP! Ga praten ergens, je bent al 1,5 geobsedeerd door iemand, wakker worden!!!
Ik denk dat ik zeker niet de enigste ben die dit heeft meegemaakt. Ik ben niet geobsedeerd!
  zaterdag 5 november 2005 @ 15:52:11 #296
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_31992384
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 15:49 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik denk dat ik zeker niet de enigste ben die dit heeft meegemaakt. Ik ben niet geobsedeerd!
nee en een drugs verslaafde zegt ook dat hij zonder kan
En een drank verslaafde zegt ook dat hij zonder drank kan.

dat is wat ze noemen ontkennings fase.

Het beheerst je dagelijks leven voor al 1.5 jaar. Maar goed jij bent niet geobsedeerd
  zaterdag 5 november 2005 @ 15:55:55 #297
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_31992488
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 15:49 schreef benzin het volgende:

[..]

maar reageer nou eens inhoudelijk op mijn post
pi_31992609
Benzin, het beste advies dat je kan krijgen is dat je moet leren van deze situatie. Leer signalen voortijdig te herkennen en daar mee om te gaan. In de sociale omgang met mensen krijg je tijdens alles wat je doet hele subtiele signalen. Tijdens die hele periode kan je van alles doen. Op een gegeven moment heb je echter al zoveel signalen ontvangen dat het fout zit dat iedere volgende actie jou echt kan schaden. Dat moment is nu aangebroken.

Je bent geen stalker of in elk geval voel jij dat niet zo. Dat maakt voor je omgeving echter geen donder uit. De situatie is inmiddels al zover ge-escaleerd dat letterlijk alles wat je doet hele vervelende gevolgen voor jou kan hebben. Dat wil je toch niet?

Dat meisje wil geen contact. Niet praten, geen brieven, geen mails, geen MSN, geen SMS, geen telefoon: helemaal niks. De "ruzie" is inmiddels al zover gevorderd dat haar vrienden en andere medeleerlingen zich vijandig tegen jou gaan opstellen. Je bent naar hun mening (die niet per se jouw mening hoeft te zijn) veel en veel te ver gegaan. Je bedoelt het goed en aardig, maar minstens een aantal mensen staan klaar voor actie als jij nog eens iets doet. Die dreiging moet je je beseffen.

Je hebt best kans dat zodra je nu nog eens, op wat voor manier dan ook, contact zoekt de vlam in de pan slaat en iedereen zich persoonlijk tegen jou keert. Dan heb je geen leven meer op school en je moet nog anderhalf jaar. Pas echt op. Het laatste dat je wilt is een vechtpartij of wraakacties van vrienden. Iedereen moet een keer door het liefdesverdrietproces heen. Zoek daarvoor desnoods hulp. Wil je toch iets doen, dan is contact zoeken met degenen die je "vijand" noemt nog een relatief veilige stap.
quote:
Nee, je bent niet de enige die dit meemaakt. Je bent echter ook niet de enige die voor dit gedrag een keer fysiek beschadigd wordt of zelfs wordt verstoten door de omgeving. Besef dat goed.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_31992625
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 15:55 schreef Boeman het volgende:
maar reageer nou eens inhoudelijk op mijn post
Dat kan ik niet. Er staat niets zinvols in.Ik heb geen professionele hulp nodig! En kunnen we niet opnieuw on-topic gaan?

Hoe dan met andere meiden om te gaan?
pi_31992701
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:01 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat kan ik niet. Er staat niets zinvols in.Ik heb geen professionele hulp nodig! En kunnen we niet opnieuw on-topic gaan?

Hoe dan met andere meiden om te gaan?
Wat dacht je van gewoon normaal doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')