Maar feit is wel dat wij op dit moment nu eenmaal een multikulturele samenleving hebben, of we hier nu achteraf blij mee zijn of niet, en dus binnen deze MKS wél verder moeten.Daarom zal er toch een oplossing gezocht moeten worden binnen de MKS.quote:Op zondag 19 februari 2006 13:00 schreef Batsnek het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat een cultuur van verdraagzaamheid de oplossing was, de Westerse maatschappij stond hier dan ook symbool voor, en verdraagzaamheid zou het hoogste streven voor de Nederlandse maatschappij moeten zijn.
(...) .
Dat wil niet zeggen een totaal isolationisme, maar wel tot de conclusie komen dan de ideale multiculturele samenleving een illusie is geweest, waar wij mensen nooit toe in staat zijn geweest.![]()
mischien is dit juist precies waarom de moslims escaleren?quote:Rest tot slot nog de geschiedenis om te overwegen. Welke les kunnen we trekken uit de verschrikkelijke jodenvervolging uit de jaren 30-40. Misschien is de les hieruit wel dat een volk zich niet eindeloos moet laten jennen. Dat als het eenmaal duidelijk geworden is dat de tegenstander op jouw vernietiging uit is, er verzet gepleegd moet worden. En we onszelf niet als makke lammeren naar de slachtbank moeten laten leiden.
quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:06 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Misschien moeten we dat wettelijk verplicht stellen?
Of een privilege systeem, waarbij dingen als uitkering uiteraard een privilege zijn.
Was je ooit nog serieus van plan om te reageren op die post?quote:Op vrijdag 18 november 2005 17:11 schreef Viajero het volgende:
Goede post Black_Tulip, helaas nu geen tijd voor reageren..
evt in het weekend.
Goed weekend!
Nee, inderdaad, maar als je het mij vraagt, hebben beide kanten schuld.quote:Op zondag 19 februari 2006 11:48 schreef Andre70 het volgende:
Ondertussen is alles met die cartoonrellen er ook niet beter op geworden.![]()
Spijkers en koppen en zo.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:14 schreef Floripas het volgende:
Mak zei: "Nu associeert de hele moslimwereld democratie en vrijheden met grove blasfemie."
Nee, daar ben ik het niet mee eens (al moest ik de betekenis van 'spijkers zoeken op laag water' opzoeken om weer te weten wat dat ook alweer betekent).quote:Op maandag 20 februari 2006 20:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, en laag water, gezellig, hè?
Nee, ik ben het met je eens. Ik bedoelde dat Ayaan Hirsi Ali spijkers op laag water zoekt.quote:Op maandag 20 februari 2006 21:09 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik het niet mee eens (al moest ik de betekenis van 'spijkers zoeken op laag water' opzoeken om weer te weten wat dat ook alweer betekent).
Hoezo is zijn uitspraak achterdochtig? Je kunt toch aan het geweld zien dat de boodschap over wat vrijheid van meningsuiting precies is niet helemaal goed overkomt? Net zoals wij maar niet willen begrijpen dat het beledigen van de profeet Mohammed voor hen echt not-done is.
Aha. Ik neem aan dat Ayaan boos was geworden op Geert? Wat zei ze?quote:Op maandag 20 februari 2006 21:28 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, ik ben het met je eens. Ik bedoelde dat Ayaan Hirsi Ali spijkers op laag water zoekt.
Bravo!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:31 schreef Barcas het volgende:
Je voorkomt racist te worden door ieder individu te beoordelen op zijn individuele merites, en niet op de misdragingen van de groep van waaruit hij voortkomt.
En als kleine aanvulling hierop: Je verstand te blijven gebruiken en geen oogkleppen opzetten.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:31 schreef Barcas het volgende:
Je voorkomt racist te worden door ieder individu te beoordelen op zijn individuele merites, en niet op de misdragingen van de groep van waaruit hij voortkomt.
Hoort deze post niet in De islam als sociaal-darwinistische succesformule.?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 23:03 schreef Finder_elf_towns het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=3014581497309209211&q=hitler
Een docu over de achtergrond van "Sociaal Darwinisme" en waarom dit nou niet bepaald een frisse opvatting is. Het gaat ook in over "raciale hygiëne" (), eugenetica en de mensen die dit verzonnen/verspreid hebben. Ook komt het occultisme aan bod wat hiermee verweven werd. Een aanrader vanaf ongeveer minuut 33.
Omdat je dat al bent, gezamenlijk met je jodenhaat.quote:Op zondag 26 maart 2006 11:13 schreef Meki het volgende:
waarom word ik geen racist jegens Nederlanders ???
Nou ?
Ach man zet geen onzin neer, je kent hem niet eens.quote:Op zondag 26 maart 2006 11:14 schreef Raymond_de_Zwart het volgende:
[..]
Omdat je dat al bent, gezamenlijk met je jodenhaat.
Dan zou het gewoon dom zijn om hier te komen wonen.quote:Op zondag 26 maart 2006 11:13 schreef Meki het volgende:
waarom word ik geen racist jegens Nederlanders ???
Nou ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |