FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Fok! Supercar Challenge 2005 ronde 5
jaccovrijdag 4 november 2005 @ 19:32


Dit is de vijfde ronde waarin vier auto's tegen elkaar zullen strijden om een plaatsje in de volgende ronde.

De auto's zullen eerst worden gepresenteerd en daarna zal er een stemronde volgen. Daar kan iedereen zijn of haar wens kenbaar maken. In deze ronde zullen twee auto's afvallen.

De keus is dus aan jullie welke twee er door gaan naar de volgende ronde. De auto's zijn willekeurig in een ronde terecht gekomen.

1
  • 2005 Saleen S7 Twin Turbo

  • Motor: V8 Twin Turbo
  • Inhoud: 7.004 liter
  • Aantal PK: 750pk bij 6300 rpm
  • Trekkracht: 950Nm bij 4800 rpm
  • Topsnelheid: n.a.
  • 0-100 km/h: 2,8 sec



    2
  • 2005 Ford GT

  • Motor: V8 Turbo
  • Inhoud: 5.410 liter
  • Aantal PK: 500pk bij 6000 rpm
  • Trekkracht: 678Nm bij 4500 rpm
  • Topsnelheid: 330km/h
  • 0-100 km/h: 3,8 sec



    3
  • 2005 Ascari KZ1 R

  • Motor: V8
  • Inhoud: 4.941 liter
  • Aantal PK: 520pk bij 7250 rpm
  • Trekkracht: 510Nm bij 3500 rpm
  • Topsnelheid: 320km/h
  • 0-100 km/h: 3,3 sec



    3
  • 2004 Koenigsegg CCR

  • Motor: V8 Turbo
  • Inhoud: 4.700 liter
  • Aantal PK: 806pk bij 6900 rpm
  • Trekkracht: 920Nm bij 5700 rpm
  • Topsnelheid: 388km/h
  • 0-100 km/h: 3,2 sec



    Poll: Welke auto gaat door naar de volgende ronde?
  • 2005 Saleen S7 Twin Turbo
  • 2005 Ford GT
  • 2005 Ascari KZ1 R
  • 2004 Koenigsegg CCR
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier
  • jaccovrijdag 4 november 2005 @ 19:34
    Hier hoef ik niet een sover na te denken. De cijfers zeggen al genoeg en het uiterlijk van de auto al helemaal.

    De meest onderschatte superauto die in Europa echt word miskend is helaas nog steeds de Saleen. Daarom heeft hij mijn stem. Hij is zelfs bijna een seconde sneller als de CCR op de sprint.

    Wat een schitterende verschijning
    Steve-Ovrijdag 4 november 2005 @ 19:38
    De koenigsegg Altijd al een zwak voor gehad
    Alexxxxxvrijdag 4 november 2005 @ 19:39
    Ascari, want daarvan staat een foto op mn site

    Tsja, je moet toch wat bedenken als je niet kunt kiezen...
    jaccovrijdag 4 november 2005 @ 19:41
    Nog wat foto's van de Saleen om mijn mening kracht bij te zetten.


    GotenSSJvrijdag 4 november 2005 @ 19:42
    Ford Gt
    M5vrijdag 4 november 2005 @ 19:44
    De CCR. Prachtig geluid uit die V8, Origineel ontwerp buiten én binnen. En de specs natuurlijk
    bas-beestvrijdag 4 november 2005 @ 19:48
    Ford GT
    ook_gekvrijdag 4 november 2005 @ 22:09
    CCR gewoon weg tot in de puntjes afgewerkt. EN het straald echt een supercar uit naar mijn mening.
    Fugievrijdag 4 november 2005 @ 22:47
    quote:
    Op vrijdag 4 november 2005 19:34 schreef jacco het volgende:
    Hier hoef ik niet een sover na te denken. De cijfers zeggen al genoeg en het uiterlijk van de auto al helemaal.

    De meest onderschatte superauto die in Europa echt word miskend is helaas nog steeds de Saleen. Daarom heeft hij mijn stem. Hij is zelfs bijna een seconde sneller als de CCR op de sprint.

    Wat een schitterende verschijning
    amen jacco, precies wat ik dacht toen ik saleen zag staan
    BazzoSvrijdag 4 november 2005 @ 23:28
    Saleen. SNEL
    Alexxxxxvrijdag 4 november 2005 @ 23:29
    ik ben de enigste ascari stemmer
    BazzoSvrijdag 4 november 2005 @ 23:31
    quote:
    Op vrijdag 4 november 2005 23:29 schreef Alexxxxx het volgende:
    ik ben de enigste enige ascari stemmer
    Ik zie herman niet.
    Alexxxxxvrijdag 4 november 2005 @ 23:36
    fuck, verfouterd
    jaccozaterdag 5 november 2005 @ 10:39
    Ik heb hier btw nog een leuke vergelijking tussen de verschillenden supercars in de wereld.

    En raad eens welke auto er boven aan staat: De Saleen S7 Twin turbo. Die auto is gewoon sneller als een Enzo of welke auto dan ook. Ja dus ook sneller als de McLaren F1.

    Vergelijkings tabel

    bas-beestzaterdag 5 november 2005 @ 11:33
    specs van de Saleen zijn zeker niet mis, maar alleen specs zijn imo niet genoeg om te beslissen welke op nr. 1 komt. Er komt ook nog zoiets bij kijken als de emotie die een auto bij je oproept. Ik vind van die Saleen de achterpartij bijv. niet mooi
    M5zaterdag 5 november 2005 @ 11:59
    quote:
    Op zaterdag 5 november 2005 10:39 schreef jacco het volgende:
    Ik heb hier btw nog een leuke vergelijking tussen de verschillenden supercars in de wereld.

    En raad eens welke auto er boven aan staat: De Saleen S7 Twin turbo. Die auto is gewoon sneller als een Enzo of welke auto dan ook. Ja dus ook sneller als de McLaren F1.

    Vergelijkings tabel

    [afbeelding]
    gek he, als je ruim 100 pk meer hebt als de anderen uit de test.
    Argentozaterdag 5 november 2005 @ 13:25
    Ik heb gekozen voor de Koenigsegg. Niet omdat ik die nu zo fantastisch vind, maar de rest boeit me nog minder. Vooral de Ford GT. Beetje retro ok, maar dit betekent gewoon dat je in 40 jaar niks beters kon verzinnen dan wat je 40 jaar geleden al gebouwd had. Niemand zou het accepteren als Ferrari de 250 GTO opnieuw zou uitbrengen met airco en elektrische ramen. De populariteit van de Ford ontgaat mij dan ook volkomen.
    Inorbitzaterdag 5 november 2005 @ 13:56
    Saleen S7 Omdat:


    lipstick red

    een kleur die in het gamma staat omdat de vrouw van meneer saleen dat wilde
    Knarfzaterdag 5 november 2005 @ 14:17
    quote:
    Op zaterdag 5 november 2005 13:25 schreef Argento het volgende:
    Ik heb gekozen voor de Koenigsegg. Niet omdat ik die nu zo fantastisch vind, maar de rest boeit me nog minder. Vooral de Ford GT. Beetje retro ok, maar dit betekent gewoon dat je in 40 jaar niks beters kon verzinnen dan wat je 40 jaar geleden al gebouwd had. Niemand zou het accepteren als Ferrari de 250 GTO opnieuw zou uitbrengen met airco en elektrische ramen. De populariteit van de Ford ontgaat mij dan ook volkomen.
    Moet jij zeggen met zo'n avatar en icoon .
    1 Van de beste achtervolgings scenes is ook nog altijd uit een film met dezelfde leeftijd als de GT 40.
    Taxizaterdag 5 november 2005 @ 14:19
    quote:
    Op zaterdag 5 november 2005 13:25 schreef Argento het volgende:
    Ik heb gekozen voor de Koenigsegg. Niet omdat ik die nu zo fantastisch vind, maar de rest boeit me nog minder. Vooral de Ford GT. Beetje retro ok, maar dit betekent gewoon dat je in 40 jaar niks beters kon verzinnen dan wat je 40 jaar geleden al gebouwd had. Niemand zou het accepteren als Ferrari de 250 GTO opnieuw zou uitbrengen met airco en elektrische ramen. De populariteit van de Ford ontgaat mij dan ook volkomen.
    Ford GT in het echt gezien twee jaar geleden op de IAA te Frankfurt. Met grote afstand de mooiste auto die ik ooit heb gezien. Zo hoort een sportauto er gewoon uit te zien. Alle lijnen kloppen, de afmetingen kloppen, het retro interesseert mij helemaal geen mallemoer. Het is gewoon een vreselijk mooie auto. Jammer dat het meerdere mensen ontgaat (gezien de poll...).

    Het mooiste motorgeluid werd altijd geproduceerd door de BRM V16 (oude F1 auto), maar voor straatauto's heeft deze motor het mooiste geluid. Nuff said. nxt
    ook_gekzaterdag 5 november 2005 @ 14:22
    quote:
    Op zaterdag 5 november 2005 10:39 schreef jacco het volgende:
    Ik heb hier btw nog een leuke vergelijking tussen de verschillenden supercars in de wereld.

    En raad eens welke auto er boven aan staat: De Saleen S7 Twin turbo. Die auto is gewoon sneller als een Enzo of welke auto dan ook. Ja dus ook sneller als de McLaren F1.

    Vergelijkings tabel

    [afbeelding]
    op rechte stukken ja. Maar neem hem een rondje mee op een race baan en het is om te huilen. Ding heeft een wegligging van een dronke aardbei
    Fugiezaterdag 5 november 2005 @ 15:12
    wat is er mis met een dronken aardbei ? En boulevards zijn over het algemeen rechte stukken
    dubidubzaterdag 5 november 2005 @ 15:25
    Koenigsegg. Mooie naam, mooie wagen, mooie prestaties. Onwijs tof hoe doe deuren erin zijn gehangen.
    ook_gekzaterdag 5 november 2005 @ 15:28
    quote:
    Op zaterdag 5 november 2005 15:12 schreef Fugie het volgende:
    wat is er mis met een dronken aardbei ? En boulevards zijn over het algemeen rechte stukken
    Precies het is gewoon een pimp bak met een te grote motor en meer niet.
    Leuke cijfers op de rechte stukken maar dat is dan ook meteen alles wat die auto kan.
    En dat draagt niks bij een supercar naar mijn mening.
    Knarfzaterdag 5 november 2005 @ 15:36
    quote:
    Op zaterdag 5 november 2005 15:28 schreef ook_gek het volgende:

    [..]

    Precies het is gewoon een pimp bak met een te grote motor en meer niet.
    Leuke cijfers op de rechte stukken maar dat is dan ook meteen alles wat die auto kan.
    En dat draagt niks bij een supercar naar mijn mening.
    Stop er nog een boomboom box in die de helft van je vermogen opvreet en je bent 'The Man' .
    Argentozaterdag 5 november 2005 @ 16:00
    quote:
    Op zaterdag 5 november 2005 14:17 schreef Knarf het volgende:

    [..]

    Moet jij zeggen met zo'n avatar en icoon .
    1 Van de beste achtervolgings scenes is ook nog altijd uit een film met dezelfde leeftijd als de GT 40.
    40 jaar geleden werden er hele mooi dingen gemaakt. De 'originele' GT40 hoort daar ook bij, even als de 250 GTO, 250 GT Lusso etc. maar ik vind het een teken van creatieve zwakte om dergelijk design 40 jaar later nieuw leven in te blazen en de markt op te schoppen als nieuw produkt.
    jaccozaterdag 5 november 2005 @ 16:21
    quote:
    Op zaterdag 5 november 2005 14:22 schreef ook_gek het volgende:

    [..]

    op rechte stukken ja. Maar neem hem een rondje mee op een race baan en het is om te huilen. Ding heeft een wegligging van een dronke aardbei
    Hoe kom je daarbij? Bekijk die tabel nog eens goed.

    De Saleen kan met een snelheid van 117km/h slaloms nemen terwijl de McLaren F1 dat maar met een snelheid van 102km/h kan. Zelfs de Enzo kan dat niet sneller. De Saleen trekt ook de meeste G in een bocht.

    Het is gewoon op alle fronten de betere auto. Behalve als je hem gewoon lelijk vindt al kan ik me dat moeilijk voorstellen.
    wh00tzaterdag 5 november 2005 @ 17:06
    Ascari KZ1, zonder twijfel.
    Dat ding zit, gelet op het doel waarvoor hij gemaakt is, een supersportauto zijn, perfect in elkaar en is super uitgebalanceerd.
    Ding maakt, mits in juiste handen, gehakt op het circuit van de overige kandidaten...
    Ultimorazaterdag 5 november 2005 @ 18:21
    niet gestemd, omdat ik het alle 4 niet erg boeinde auto's vind
    Dawnbreakerzaterdag 5 november 2005 @ 18:35
    en welke boeiende auto bezit jij dan? vertel, vertel!
    jaccozaterdag 5 november 2005 @ 19:28
    quote:
    Op zaterdag 5 november 2005 18:21 schreef Ultimora het volgende:
    niet gestemd, omdat ik het alle 4 niet erg boeinde auto's vind
    Stem dan om mij een plezier te doen op de Saleen
    Repeatzaterdag 5 november 2005 @ 19:35
    quote:
    Op zaterdag 5 november 2005 14:22 schreef ook_gek het volgende:

    [..]

    op rechte stukken ja. Maar neem hem een rondje mee op een race baan en het is om te huilen. Ding heeft een wegligging van een dronke aardbei
    wat is dit voor onzin?
    Bijna dezelfde wagen rijdt ook in het Fia GT kampioenschap man

    Als er 1 wagen is die verrot snel is, ook op het circuit, dan is het de Saleen wel.

    * Repeat logischerwijs daarop gestemd
    Ultimorazaterdag 5 november 2005 @ 20:24
    quote:
    Op zaterdag 5 november 2005 18:35 schreef Dawnbreaker het volgende:
    en welke boeiende auto bezit jij dan? vertel, vertel!
    wtf heb jij dan te zeiken??
    als er een auto tussenzat die imo echt ergens in uitspringt zal ik daar op stemmen, deze auto's zijn gewoon allemaal niet mijn smaak.
    ook_gekzaterdag 5 november 2005 @ 20:38
    quote:
    Op zaterdag 5 november 2005 19:35 schreef Repeat het volgende:

    [..]

    wat is dit voor onzin?
    Bijna dezelfde wagen rijdt ook in het Fia GT kampioenschap man

    Als er 1 wagen is die verrot snel is, ook op het circuit, dan is het de Saleen wel.

    * Repeat logischerwijs daarop gestemd
    Ik heb altijd anders begrepen.
    Dat het echt een Us wagen was. Leuk op rechte stukken maar bochten om te huilen zoals dat altijd is met een auto uit de US .
    M5zaterdag 5 november 2005 @ 20:42
    quote:
    Op zaterdag 5 november 2005 20:38 schreef ook_gek het volgende:

    [..]

    Ik heb altijd anders begrepen.
    Dat het echt een Us wagen was. Leuk op rechte stukken maar bochten om te huilen zoals dat altijd is met een auto uit de US .
    D'r zijn wel meer US-made 'supercars' die wel goed rijden, Mosler MT900S is ook een goede.
    ook_gekzondag 6 november 2005 @ 00:07
    quote:
    Op zaterdag 5 november 2005 20:42 schreef M5 het volgende:

    [..]

    D'r zijn wel meer US-made 'supercars' die wel goed rijden, Mosler MT900S is ook een goede.
    Viper vind ik ook niet vervelend
    Fulcrum_Xzondag 6 november 2005 @ 00:09
    KZ1 R
    Klonkzondag 6 november 2005 @ 00:10
    Koenigsegg CCR, heeft mijn voorkeur, andere zijn niet slecht, maar de Koenigsegg CCR is gewoon een ubergeile wagen
    ook_gekzondag 6 november 2005 @ 00:19
    Waarom de volgende auto's niet
    2005 Saleen S7 Twin Turbo
    Ik vind het niet een mooie auto. Het model spreekt mij totaal niet aan.
    Ik kan niks aan die auto vinden waar van ik zeg. ZO DAN!

    2005 Ford GT
    Ik vind dat een oud model met rust gelaten moet worden. Het opnieuw uitbrengen van een bestaand model maar dan net even iets gelikter vind ik een gebrek aan creativiteit. Het voegt niks bij aan de huidige auto wereld.

    2005 Ascari KZ1 R
    Ik vind het te veel op een Ferrari 360 lijken. Het is ook niet een auto die in je op komt al men vraagt om een supercare. Dat heb je dan eerder nog bij de saleen....

    Waarom wel,
    2004 Koenigsegg CCR
    Het is een model auto die er nog niet was.
    Het voegt zeker iets toe aan de autowereld betreft model, specs.
    Het is een auto waar je direct bij je hoofd om draaid als je hem ziet en hoord. Sterker nog. 6 dagen later denk je nog steets aan dat moment dat je hem zag.
    De deuren zijn geweldig.
    Alles aan die auto is vernieuwed wat dat betreft.

    Dit is mijn mening in het kort.

    PS,
    Die ascari was dat niet een nederlands bedrijf of een nederlandse eigenaar?
    StefanPzondag 6 november 2005 @ 07:34
    De Saleen omdat ik hem in het echt gezien heb, en het echt een vette auto is.
    Argentozondag 6 november 2005 @ 10:52
    quote:
    Op zondag 6 november 2005 00:19 schreef ook_gek het volgende:
    Die ascari was dat niet een nederlands bedrijf of een nederlandse eigenaar?
    Ja, van Klaas Zwart.
    ninja-modzondag 6 november 2005 @ 10:55
    De CCR ; vanaf de 1e keer dat ik die auto zag was ik er al verlieft op.
    De performance is ronduit krankzinnig en de looks zeer sexy.

    De Saleen is ook erg smakelijk maar raakt me minder dan de CCR
    ook_gekzondag 6 november 2005 @ 15:54
    quote:
    Op zondag 6 november 2005 10:52 schreef Argento het volgende:

    [..]

    Ja, van Klaas Zwart.
    Oja dat was het ja. Die deed ook mee met die quote challange vorig jaar mee. Waar hij even naar zijn eigen race track ging met iedereen.

    Jammer alleen dat hij dan wel zijn eigen auto zwaar opblaast
    chirenzondag 6 november 2005 @ 21:25
    Saleen gestemd, simpelweg omdat het begrip 'mooi' relatief is (ondanks dat vind ik het een bloedgeile wagen) en dus de prestaties gaan tellen. De Saleen heeft verreweg de beste prestaties van elke auto in het rijtje en is dus mijn supercar
    jaccomaandag 7 november 2005 @ 11:59
    De Saleen en de koenigsegg gaan door.

    Op naar Fok! Supercar Challenge 2005 ronde 6

    deze kan dus op slot