abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 november 2005 @ 11:58:19 #1
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_32052113


Dit is de zesde ronde waarin vier auto's tegen elkaar zullen strijden om een plaatsje in de volgende ronde.

De auto's zullen eerst worden gepresenteerd en daarna zal er een stemronde volgen. Daar kan iedereen zijn of haar wens kenbaar maken. In deze ronde zullen twee auto's afvallen.

De keus is dus aan jullie welke twee er door gaan naar de volgende ronde. De auto's zijn willekeurig in een ronde terecht gekomen.

1
  • 2003 Mercedes Benz SLR McLaren

  • Motor: V8
  • Inhoud: 5.439 liter
  • Aantal PK: 626pk bij 6500 rpm
  • Trekkracht: 780Nm bij 3250 rpm
  • Topsnelheid: 334 km/h
  • 0-100 km/h: 3,7 sec



    2
  • 1994 Toyota Supra IV Turbo

  • Motor: 6 in lijn twin turbo
  • Inhoud: 2.997 liter
  • Aantal PK: 320pk bij 5800 rpm
  • Trekkracht: 427Nm bij 4000 rpm
  • Topsnelheid: 249 km/h
  • 0-100 km/h: 5,0 sec



    3
  • 1969 Lamborghini Miura P400 S

  • Motor: V12
  • Inhoud: 3.929 liter
  • Aantal PK: 370pk bij 7700 rpm
  • Trekkracht: 377Nm bij 5500 rpm
  • Topsnelheid: 288 km/h
  • 0-100 km/h: 5,5 sec



    4
  • 1992 Bugatti EB 110 SS

  • Motor: V12
  • Inhoud: 3.498liter
  • Aantal PK: 650pk bij 8000 rpm
  • Trekkracht: 637Nm bij 3800 rpm
  • Topsnelheid: 350 km/h
  • 0-100 km/h: 3,2 sec



    Poll: Welke auto heeft de mooiste motor
  • 2003 Mercedes Benz SLR McLaren
  • 1994 Toyota Supra IV Turbo
  • 1969 Lamborghini Miura P400 S
  • 1992 Bugatti EB 110 SS
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier
  • Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
    pi_32052288
    De EB110

    lmfd, gewoon veruit de snelste en ziet er ook gewoon echt uit als een supercar
      maandag 7 november 2005 @ 12:03:55 #3
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_32052306
    Ik heb op de Bugattie gestemd. De looks zijn tijdloos en de prestaties spreken voor zich.
    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
      maandag 7 november 2005 @ 12:11:22 #4
    78308 Taxi
    Op slicks, geen voorrijkosten.
    pi_32052540
    Bugatti!

    Die gewoon doorgaat naar de volgende ronde... Zoveel is toch duidelijk?!
    Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
    Taxiracing weblog
    pi_32052565
    Wat doet die Supra ertussen, lijkt me duidelijk geen 'Supercar' ..

    En inderdaad de Bugatti wint deze ronde, lijkt me duidelijk.
    pi_32052605
    Bugatti natuurlijk!

    Ongekende prestaties voor zijn tijd !
      maandag 7 november 2005 @ 12:13:42 #7
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_32052625
    quote:
    Op maandag 7 november 2005 12:11 schreef FunnyName het volgende:
    Wat doet die Supra ertussen, lijkt me duidelijk geen 'Supercar' ..

    En inderdaad de Bugatti wint deze ronde, lijkt me duidelijk.
    Moest van Tjabbo
    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
    pi_32052775
    De Miura verdimme!!!
    Dat is pas echt een auto.
    Die Bugatti is maar een vormloos ding (Ja shoot me ).
    pi_32052835
    De Miura .. Eerste supercar
    Wat doe die supra er trouwens tussen
    I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
    pi_32053254
    De Lamborghini Miura P400 S (bij gebrek aan beter).
      maandag 7 november 2005 @ 12:39:49 #11
    78308 Taxi
    Op slicks, geen voorrijkosten.
    pi_32053449
    De SLR wordt gewaardeerd...
    Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
    Taxiracing weblog
    pi_32053479
    Vind ik ook een enorm geile bak, maarja die Bugatti is nog net even wat dikker, zeker als je naar de leeftijd van dat ding kijkt
    pi_32054178
    Ik heb op de Miura gestemd. De Miura tilde het concept ´supercar´ naar een hoger plan (of heeft het in ieder geval naar moderne maatstaven gedefinieerd) door met een middenmotor op de proppen te komen. Bovendien is de Miura met diezelfde middenmotor de ontstaansreden voor de Ferrari 365 GT (later geevolueerd in de 512 BBi) en dus voor de Testarossa. Alleen daarvoor al verdient de Miura een paar dikke veren in haar uitlaatpijpen. Los van dat al is het een tijdloze schoonheid (wie noemt nou de Bugatti EB110 een tijdloze schoonheid? Het was in 1991 al geen schoonheid en zéker geen tijdloze!) een loepzuiver exponent van de filosofie van de Italiaanse supercar. Met de Uracco en de Espada was Lambo ook al zo lekker bezig. Jammer dat die tijden al weer zo ver achter ons liggen.
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
    pi_32054228
    quote:
    Op maandag 7 november 2005 12:39 schreef Taxi het volgende:
    De SLR wordt gewaardeerd...
    Te lelijk, remmen te slecht en teveel GT om echt als supercar gewaardeerd te worden. Heeft niets te zoeken in de vijver waarin de Porsche Carrera GT en de Enzo hun rondjes zwemmen.

    Zet em tegenover de DB9 of de Continental GT
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
    pi_32054580
    De Bugatti heb ik genomineerd, dus daar gaat me stem dan ook maar heen

    Die van de plaatjes heeft trouwens zn velgen in een walgelijke kleur, gewoon standaard laten
    pi_32056159
    EB110, was ik als klein kind al gek van..
    Verreweg de snelste en een lekkere toerenjankende engine
    (Y)
    pi_32057126
    quote:
    Op maandag 7 november 2005 13:07 schreef Argento het volgende:

    [..]

    Te lelijk, remmen te slecht en teveel GT om echt als supercar gewaardeerd te worden. Heeft niets te zoeken in de vijver waarin de Porsche Carrera GT en de Enzo hun rondjes zwemmen.

    Zet em tegenover de DB9 of de Continental GT
    Volgens mij zijn die remmen behoorlijk goed, zeker als je bedenkt dat het een voertuig van bijna 1800 kilo is
    pi_32057239
    quote:
    Op maandag 7 november 2005 13:05 schreef Argento het volgende:
    Ik heb op de Miura gestemd. De Miura tilde het concept ´supercar´ naar een hoger plan (of heeft het in ieder geval naar moderne maatstaven gedefinieerd) door met een middenmotor op de proppen te komen. Bovendien is de Miura met diezelfde middenmotor de ontstaansreden voor de Ferrari 365 GT (later geevolueerd in de 512 BBi) en dus voor de Testarossa. Alleen daarvoor al verdient de Miura een paar dikke veren in haar uitlaatpijpen. Los van dat al is het een tijdloze schoonheid (wie noemt nou de Bugatti EB110 een tijdloze schoonheid? Het was in 1991 al geen schoonheid en zéker geen tijdloze!) een loepzuiver exponent van de filosofie van de Italiaanse supercar. Met de Uracco en de Espada was Lambo ook al zo lekker bezig. Jammer dat die tijden al weer zo ver achter ons liggen.
    Op zich heb je gelijk, echter vind ik de performance te laag t.o.v hedendaagse kanonnen.
    Wat dat betreft zouden deze stemrondjes per tijdvalk moeten gaan.
    Dus bijvoorbeeld voor jaren 70, 80, 90 2000, enz. Dat zou een beter beeld geven vind ik.
    pi_32061059
    quote:
    Op maandag 7 november 2005 14:44 schreef FunnyName het volgende:

    [..]

    Volgens mij zijn die remmen behoorlijk goed, zeker als je bedenkt dat het een voertuig van bijna 1800 kilo is
    Van rij-impressies (ik heb nog nooit zelf in een SLR gestuurd) begrijp ik dat de remmen zich knap lastig laten dosseren en dat maakt rijden in de auto vermoeiend.
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
    pi_32061123
    mjah op een circuit boeit dat niet en doen die keramische dingen het gewoon heel goed hoor
      maandag 7 november 2005 @ 17:08:37 #21
    129528 peacetaker
    i was born mad!
    pi_32061270
    zeker de Miura, die heeft het hele begrip "supercar" gecreëerd.
    pi_32061481
    Voor mij ook de bugatti. Die slr vind ik gewoon niet wat t moet zijn. Mclaren levert een hele mooie basis en mercedes verpest hem met veel luxe en een automaat , helaas...
    pi_32061547
    quote:
    Op maandag 7 november 2005 17:16 schreef Tommeh het volgende:
    Voor mij ook de bugatti. Die slr vind ik gewoon niet wat t moet zijn. Mclaren levert een hele mooie basis en mercedes verpest hem met veel luxe en een automaat , helaas...
    die automaat zit in 3,7 aan de 100. Dus je punt? IK geloof zo dat die automaat makkelijk met een handbak kan concurren, anders hadden ze hem er echt niet ingezet....
    pi_32061726
    twijfelde tussen de SLR en de Miura, en de Miura gekozeen, die heb ik nog nooit in het echt gezien
    pi_32062671
    SLR puur om het geluid van de V8 en omdat het een GT en supercar in 1 is. Volgens de Autovisie kan een F50 (valt volgens mij valt die in de categorie supercar) hem op het rechte stuk en over het hele circuit niet bijhouden

    supra - zeer begerenswaardig maar hier valtie in het niet

    miura - had ik bijna gekozen

    bugatti - te lelijk
    ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')