Dit soort racisme ligt dus ten grondslag aan die rellen. En maar blijven zeuren en klagenquote:Op zaterdag 5 november 2005 11:24 schreef DarkDancer het volgende:
zelfs dat werkte niet! en waarom zou je als werkgever in een slechte tijd een risico nemen door iemand van een cultuur te nemen die een verhoogd risico op falen meebrengt.
maar ja, jij zult wel geen eigen bedrijf hebben he.
Nog niet gemerkt dat oudere mensen die geen werk meer kunnen vinden gaan rellen hoor. Of lichamelijk gehandicapten ofzo.quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit soort racisme ligt dus ten grondslag aan die rellen. En maar blijven zeuren en klagen
Nee, da's jou natte droom, SCH.quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Werkgevers horen wel degelijk sociale verantwoording af te leggen. Ze zijn onderdeel van de samenleving en hebben een grote verantwoordelijkheid als het gaat om gelijke kansen en horen zich zeker niet in te laten met discriminatie.
tja mijn ouders hebben nog nooit een moslim in dienst gehad. voor zover verder wel andere culturen/kleurtjes.quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit soort racisme ligt dus ten grondslag aan die rellen. En maar blijven zeuren en klagen
Hebben ze het wel geprobeerd, zo niet waarom niet?quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:32 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
tja mijn ouders hebben nog nooit een moslim in dienst gehad. voor zover verder wel andere culturen/kleurtjes.
Ik raak die kern in het midden.quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:28 schreef SCH het volgende:
Daar ligt dus wel het probleem, heeft niks met utopia te maken. Die jongeren worden keer op keer afgewezen (een groep althans), raken gefrustreerd, gaan op straat hangen, komen in contact met verkeerde types etc.
Dat kan je af doen met "we leven niet in Utopia" maar dan schiet je toch echt de kern voorbij.
Ach, directies die een briefje bij Personeelszaken laten leggen dat er geen Turken of Marokkanen mogen worden aangenomen - het is helaas geen uitzondering. Je kunt er lang en breed over lullen, het is gewoon discriminatie en oorzaak van veel problemen. Het is een beetje flauw om het om te draaien.quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:32 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
tja mijn ouders hebben nog nooit een moslim in dienst gehad. voor zover verder wel andere culturen/kleurtjes.
Laat ze zichzelf maar eens van de goeie kant zien. dat er zo'n groot vooroordeel tegen moslims is komt echt niet alleen door discriminatie.
Polen hebben ook een slechte naam, toch zijn deze mensen geliefd bij werkgevers. niet alleen om de lage kosten maar doordat ze keihard weken...
ten eerste was het aanbod van moslims niet groot in onze regio.quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hebben ze het wel geprobeerd, zo niet waarom niet?
Ik ben ondernemer dus ik weet wel degelijk hoe het zit, het gaat er maar om wat voor soort ondernemer je bent of wilt zijn.quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, da's jou natte droom, SCH.
Nogmaals: Ondernemers hebben idd geen verantwoording af te leggen.
Maar ik denk dat het feit dat jij echt totaal geen clou hebt wat ondernemerschap inhoud je parten speelt.
Ondernemers moeten het van hun omzet hebben, zo simpel, er zijn geen 'ruime potjes' voor sociale experimenten die altijd braaf worden aangevuld door de belasting betaler, simple as that.
Natuurlijk is het wel wenselijk dat ze doen was ze kunnen, dat moge duidelijk zijn.
Turken en Marokkanen die eenmaal een baan hebben doen het ook verdomde goed, of wou je het tegendeel beweren?quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:37 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik raak die kern in het midden.
Het is een spel tussen marktwerking en sociale rangorde.
Door mensen een speciale status te laten genieten geef je ze omgekeerd een uitzonderingspositie (in handen). En door die ettiketering kweek je eigenlijk een sub-klasse die er niet hoort te zijn.
- Staatsbevoogding werkt niet !!, maatschappelijke bevoogding wellicht -
De oplossing in dit conflict ligt niet bij de politiek, maar eerder bij mond-op-mond reclame.
Zet in Nederland maar op je CV dat je 'Wung Chang" heet, en je zult van discriminatie nauwelijks iets merken. Chinezen doen het gewoon buitengewoon goed, als het gaat over positieve maatschappelijke reclame.
heb je daar bronnen voor?quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Turken en Marokkanen die eenmaal een baan hebben doen het ook verdomde goed, of wou je het tegendeel beweren?
Dus als gewoon een fatsoenlijke Turk of Marokkaan met minstens havo komt solliciteren wordt die afgewezen door je ouders omdat ie (misschien) moslim is en je ouders daar negatieve dingen over horen...quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:40 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
ten eerste was het aanbod van moslims niet groot in onze regio.
gezien de sector zijn moslims niet ideaal (horeca).
de voorkeur ging uit naar mensen die minimaal havo deden en dan blijft er weinig over. vaste krachten hadden mijn ouders niet nodig aangezien ze het zelf af konden.
mijn ouders hebben het bovendien niet zo op moslims door alle negatieve publicaties hierover.
1 simpele vraag ?quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:40 schreef SCH het volgende:
Ach, directies die een briefje bij Personeelszaken laten leggen dat er geen Turken of Marokkanen mogen worden aangenomen - het is helaas geen uitzondering. Je kunt er lang en breed over lullen, het is gewoon discriminatie en oorzaak van veel problemen. Het is een beetje flauw om het om te draaien.
Okay, het is dus aversie.quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
1 simpele vraag ?
Waardoor is deze aversie ontstaan ?
Onbekend maakt onbemind dus. Je ouders lezen wat in de krant en bouwen daar een beeld op. Dat is jammer. Laat ze het eens uitproberen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:46 schreef DarkDancer het volgende:
volgens mij waren in de directe omgeving niet veel moslims.
wel een paar turkse familie's (soroyo), waren collega's van mij van mijn bijbaantje. moet zeggen dat die mensen veel vriendlijker zijn dan de moslims die ik ken.
Ja, een KVK nummer heb ik ookquote:Op zaterdag 5 november 2005 11:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben ondernemer dus ik weet wel degelijk hoe het zit, het gaat er maar om wat voor soort ondernemer je bent of wilt zijn.
Goedpraten? Welnee, ik pull een gretta duisenbergje:quote:Werkgevers moeten gewoon niet discrimineren en niet selecteren op achternaam. Dat is toch van de zotte. Waarom zou je dat goedpraten?
Na de paar bovenstaande posts moest ik wel denken aan het volgende. Vaak willen de Moslims in NL graag een moskee, een eigen dit, een eigen dat etc. Zo houden zij een soort van eigen "omgeving" (kliek) waar eigenlijk autochtone Nederlanders vrijwel nooit bij in de buurt komen (niet omdat zij bang zijn en Moslims haten, het is echter gewoon een heel ander straatje). In Nederland hadden wij vroeger zoals iedereen wel weet ook een soort van scheiding: Katholieke en Christelijke voetbalverenigingen, K en C televisiezender, K en C kranten etc. Zo ook K en C werkgevers. Ook daar zag je vaak dat werkgever 1 van stroming zus en zo vrijwel alleen werknemers in dienst had van dezelfde stroming. Ook een soort van discriminatie, waardoor er ook een andere groep buiten de boot viel. Verschil is alleen dat er bij de andere stroming genoeg werkgevers waren waar de rest aan de slag kon. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat in vergelijking met toen er nu veel minder allochtone werkgevers zijn die de groep allochtone werknemers in het bedrijf kunnen opnemen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben ondernemer dus ik weet wel degelijk hoe het zit, het gaat er maar om wat voor soort ondernemer je bent of wilt zijn.
Werkgevers moeten gewoon niet discrimineren en niet selecteren op achternaam. Dat is toch van de zotte. Waarom zou je dat goedpraten?
in de horeca moet een nieuw personeelslid ook in het team passen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dus als gewoon een fatsoenlijke Turk of Marokkaan met minstens havo komt solliciteren wordt die afgewezen door je ouders omdat ie (misschien) moslim is en je ouders daar negatieve dingen over horen...
Nee, die denkwijze vind ik ook weer wat bekrompen.![]()
Ik denk toch dat als je een opleiding doet, een paar mooie stage's hebt gehad en het verder gewoon goed doet het niet uitmaakt of je Nederlander of niet bent. Zo ervaar ik het tenminste op m'n werk.quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Okay, het is dus aversie.
Zie je wel hoe hypocriet het is? Mensen horen gelijke kansen te krijgen. Maar jij vindt het terecht dat die 18-jarige Turk na 300 brieven niet wordt uitgenodigd, maar als hij 1 x solliciteert als Roel Jansen wel direct mag komen. Alleen maar vanwege aversie???![]()
Die zijn vaak overqualified voor de baan die ze vervullen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:42 schreef SCH het volgende:
Turken en Marokkanen die eenmaal een baan hebben doen het ook verdomde goed, of wou je het tegendeel beweren?
Jahoor, ik heb in mijn nabije omgeving meegemaakt dat een moslim na een dag z'n baan kwijt was omdat hij 'naar de moskee gaan' belangrijker vond dan werken.quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Zo werkt het ook in de praktijk, ik ken een aantal moslims met een goede baan.quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik denk toch dat als je een opleiding doet, een paar mooie stage's hebt gehad en het verder gewoon goed doet het niet uitmaakt of je Nederlander of niet bent. Zo ervaar ik het tenminste op m'n werk.
Doe je je best en gaat het goed maakt het niet uit wat je afkomst is.
Als die rellen afgelopen zijn, de mensen maar een goede selectie maken van de beste actiebeelden, ben ik tevreden, het oog wil ook watquote:Op zaterdag 5 november 2005 11:50 schreef piertje2 het volgende:
Wat die leider van zo'n groep gister zei in het journaal, we zijn nu nog rustig als het moet komen de wapens te voorschijn. En dan zijn geen kinderachtige wapens echte oorlogswapens. Damn gaat echt FOUT daar....
mijn ouders rentenieren alquote:Op zaterdag 5 november 2005 11:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Onbekend maakt onbemind dus. Je ouders lezen wat in de krant en bouwen daar een beeld op. Dat is jammer. Laat ze het eens uitproberen.
Dat is idd de oplossing.quote:maar nee, is tijd voor moslims om maar eens beter voor de dag te komen.
Ahmed van 17 kan nog helemaal geen slechte naam opgebouwd hebben. Hij wil gewoon een stageplek.quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:47 schreef ExTec het volgende:
Oplossing is toch echt dat die mensen wat aan hun zeer slechte naam doen.
Ik ben nu zelf 19 en ik ken zat mensen die het op hun 15e al flink voor zichzelf hebben verpest, en daarvan heet ok de grootste helft Achmed.quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Ahmed van 17 kan nog helemaal geen slechte naam opgebouwd hebben. Hij wil gewoon een stageplek.
Grrrrr...quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:46 schreef SCH het volgende:
Okay, het is dus aversie.
Zie je wel hoe hypocriet het is? Mensen horen gelijke kansen te krijgen. Maar jij vindt het terecht dat die 18-jarige Turk na 300 brieven niet wordt uitgenodigd, maar als hij 1 x solliciteert als Roel Jansen wel direct mag komen. Alleen maar vanwege aversie???![]()
Zo ken ik ook atleten die vertikken op zondag aan competitie te doen, zelfs op de olympische spelen. Idiote christenen...quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jahoor, ik heb in mijn nabije omgeving meegemaakt dat een moslim na een dag z'n baan kwijt was omdat hij 'naar de moskee gaan' belangrijker vond dan werken.
Werkgever zei dus ook: als jij er morgen niet bent, dan einde baan.
Maar de vrome moslim vond de moskee belangrijker
Maar volgens SCH is dit slechts incident....
Het grotere geheel waar die toe behoort, heeft een slechte naam.quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Ahmed van 17 kan nog helemaal geen slechte naam opgebouwd hebben. Hij wil gewoon een stageplek.
en die arme vrouw die door de jeugd levend in brand is gestoken, hoe verzin je hetquote:Op zaterdag 5 november 2005 12:00 schreef Meki het volgende:
heb net weer beelden gezien
dit moet ophouden
baby´s kinderen huilen
Ik heb anders nog veel beeldmateriaal uit Somalië en Irak liggen, met Amerikanen in de hoofdrol (wel als lijdend voorwerpquote:Op zaterdag 5 november 2005 11:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als die rellen afgelopen zijn, de mensen maar een goede selectie maken van de beste actiebeelden, ben ik tevreden, het oog wil ook wat![]()
Meki jij woont je hele leven toch al in nederland?quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:00 schreef Meki het volgende:
heb net weer beelden gezien
dit moet ophouden
baby´s kinderen huilen
Criminaliteit, terrorisme, asociaal gedrag, etc.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:00 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Grrrrr...
In de jaren '70 waren we hardstikke blij met dit werkvolk. Als ze een schaap vooruit konden duwen waren ze al gekwalificeerd voor een arbeidersrol in de fabriek.
Waardoor is die rol van "redder van de staat" opeens omgeslagen in een negatieve rol ?
stuur maar door.... maar dat is buiten europa, daar zijn ook genoeg cowboys in de fik gestoken en levend achter de auto gehangen......quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:04 schreef Doderok het volgende:
[..]
Ik heb anders nog veel beeldmateriaal uit Somalië en Irak liggen, met Amerikanen in de hoofdrol (wel als lijdend voorwerp) Interesse?
komt van zelf , typt vanzelfquote:Op zaterdag 5 november 2005 12:05 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
Meki jij woont je hele leven toch al in nederland?
ikzelf ben ook niet goed in spelling, toch erger ik me zelfs met die achtergrond nog ontzettend aan jouw zinsbouw en dergelijke. ik ken duitsers die binnen een half jaar de nederlandse taal beter beheersen dan jou. (en dat geld voor veel moslims...)
hoe komt dat dan meki?
ik heb heel wat smerigheid gezien maar bij dat filmpje (die ken nog iets die niet eens soldaat was) werd ik echt misselijk en kon ik mijn maaltijd nog net binnenhouden.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:04 schreef Doderok het volgende:
[..]
Ik heb anders nog veel beeldmateriaal uit Somalië en Irak liggen, met Amerikanen in de hoofdrol (wel als lijdend voorwerp) Interesse?
Kom op zeg. Eerlijke kans.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:00 schreef Drugshond het volgende:
Wie of wat hebben het verschil gemaakt.... wij ?!... Nee we hebben ze een eerlijke kans gegeven.
En diezelfde kans hebben we ze nu afgenomen.
je spreekvermogen is anders ook niet bijster goed afgaande op je filmpjes van je meki-shop...quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:06 schreef Meki het volgende:
[..]
komt van zelf , typt vanzelf
ik woon wel hier me hele leven
Weet je wat het is, als mensen me ergens niet moeten, dan kan ik daar iedereen wel klappen gaan geven en de boel gaan terroriseren, maar ze gaan me echt niet moeten dan......quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom op zeg. Eerlijke kans.
Racisme en discriminatie is tegenwoordig echt volstrekt echt legitiem he? Je schaamt je er ook niet eens meer voor.
Ow, hij's daadwerkelijk vooruit gegaan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |