Ah, ik zet het erbij.quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:54 schreef PV het volgende:De Stichting ter Exploitatie van Naburige Rechten (SENA) is een Nederlandse organisatie die op aanwijzing van het Ministerie van Justitie, en met uitsluiting van ieder ander, belast is met de uitvoering van de Wet op de naburige rechten (zie ook: naburige rechten). In de praktijk betekent dit onder andere dat SENA vergoedingen incasseert bij de "gebruikers" van muziek. Dit zijn bedrijven, instellingen en organisaties die, op welke manier dan ook, muziek afspelen. SENA betaalt deze vergoedingen door aan de uitvoerende musici en platenproducenten, ofwel de "makers" van muziek.
Ik lees het toch anders, dit lijkt de overkoepelende over de 5 die ik genoemd heb ik de 2e post van dit topic.quote:Op zaterdag 5 november 2005 20:20 schreef frederik het volgende:
misschien wel een handige site :
http://www.justitie.nl/pe(...)ege_van_Toezicht.asp
sena zit er dus zelfs naast in zijn melding. Ze zijn niet de enige die belast is met de uitvoering van de wet op de naburige rechten. stichting leenrecht heeft datzelfde recht namelijk ook op basis van artikel 15a van dezelfde wet (stichting leenrecht alleen voor films, sena voor muziek)
quote:Hans Dijkstal benoemd tot voorzitter College van Toezicht collectieve beheersorganisaties auteurs- en naburige rechtenDan toch, dan hebben we er dus víjf, en dan weten we zo een beetje de herïarchie (ik schrijf het vast fout)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7 juli 2003
Op 15 juli 2003 treedt de Wet toezicht collectieve beheersorganisaties auteurs- en naburige rechten inwerking. Deze wet moderniseert en uniformeert het toezicht op de vijf organisaties die bij of krachtens de wet exclusief zijn aangewezen voor de inning en verdeling van vergoedingen die verschuldigd zijn op grond van de Auteurswet en de Wet op de naburige rechten. Het gaat hierbij om het Bureau voor Muziekauteursrecht (Buma), de Stichting Reprorecht, de Stichting de Thuiskopie, de Stichting ter exploitatie van naburige rechten (Sena) en de Stichting Leenrecht.
Met het toezicht op deze collectieve beheersorganisaties wordt een nieuw College van Toezicht collectieve beheersorganisaties auteurs- en naburige rechten belast. De Minister van Justitie heeft de heer H.F. (Hans) Dijkstal benoemd tot voorzitter van het College. De overige leden zijn mr. Th.R. Bremer en C.J. Regoort RA.
maar dan leer je wel zo het systeem kennen, en kan je met een klacht dus beter bij de overkoepelende organisatie terecht.
Ik zie hier dus leenrecht naar voren komen, maar BREIN zie ik niet meer? Zou BREIN dan officieel en justitieel afgeschreven zijn?Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
Goed geregeld, en dat over die films, daar zat Brein toch altijd mee te violen, of niet?quote:Op zaterdag 5 november 2005 20:28 schreef frederik het volgende:
stichting leenrecht is 1 van de 5, en heeft evenveel te zeggen als de sena.
Sena is er alleen voor wat betreft phonogrammen, en mag op basis van art 15 van de wet op de naburige rechten innen, stichting leenrecht is er voor wat betreft de films, en mag op basis van artikel 15a van dezelfde wet innen
Zijn dus gelijkwaardig, en hebben alletwee een eigen doelgebied toegewezen gekregen
whehehequote:Op zaterdag 5 november 2005 20:33 schreef frederik het volgende:
Brein doet overal aan mee.
Maar is volgens mij niet meer dan een belangenclubje, die hooguit naar de meester kan stappen om te klikken dat jij wat verbodens gedaan hebt.
Bij mijn weten heeft brein nog nooit meer rechten dan jou en mij gehad ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |