Wasserij de Zon arrest?quote:Op zaterdag 10 september 2005 20:13 schreef frederik het volgende:
Dat je met verwijzing naar het de wasserij de Zon arrest niet van plan bent om enig cent over te maken.
die kan ik niet vinden op www.rechtspraak.nlquote:
Ohja, die parasieten heb je ook nog. Ik heb ze (naar waarheid) gemeld dat ik geen fotokopieerapparaat heb en ze dus niks verschuldigd ben. Maar eigenlijk moet die kutmafia gewoon verboden worden.quote:Op zaterdag 10 september 2005 20:23 schreef -erwin- het volgende:
[..]
die kan ik niet vinden op www.rechtspraak.nl
edit:
bestaat er overigens ook al vergelijkbare jurisprudentie inzake de jaarlijkse claim van de stichting reprorecht?![]()
Toch ook geen scannertje in huis he?quote:Op zaterdag 10 september 2005 20:31 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Ohja, die parasieten heb je ook nog. Ik heb ze (naar waarheid) gemeld dat ik geen fotokopieerapparaat heb en ze dus niks verschuldigd ben. Maar eigenlijk moet die kutmafia gewoon verboden worden.
Ja, en een vork is een moordwapen.quote:Op zaterdag 10 september 2005 20:37 schreef frederik het volgende:
[..]
Toch ook geen scannertje in huis he?
Samen met je PC en printer is dat namelijk een fotokopieerapparaat
Moet mezelf even terechtwijzen, alleen apparaten die rechtstreeks van papier op papier kunnen kopieren zijn aangemerkt als kopieerapparaat. Ook de combitoestellen fax+printer+kopieerapparaat dus, maar niet een losse scannerquote:Op zaterdag 10 september 2005 20:59 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Ja, en een vork is een moordwapen.
Ze kunnen in de stront zakken.
Wel jammer dat er een duidelijke wettelijke basis voor dit geneuzel is, evenals een geldige reden waarom die wettelijke basis gecreëerd is.quote:
Ook een éénmanszaak aan huis kan personeel hebben en dat hoeft lang niet altijd geregistreerd te staan.quote:Op zondag 11 september 2005 10:02 schreef Schorpioen het volgende:
Het is te gek voor woorden dat je als eenmanszaak je moet gaan verantwoorden welke muziek je in je eigen huis draait en daar ook nog voor moet betalen. Ik kan me op zich iets voorstellen bij een bedrijf met veel werknemers of een winkel of andere openbare ruimte, maar kom op, een eenmanszaak, ze kunnen toch nagaan dat mijn huisadres hetzelfde is als mijn bedrijfsadres. Ik heb helemaal geen zin om te moeten liegen over mijn muziekgebruik (want daar word ik nu toe gedwongen), ze moeten mij er gewoon niet naar vragen!
Als ik de site van Sena goed begrijp is de vraag in eerste instantie of er een bedrijfsruimte is. Is die er niet, dan geen vergoeding. Is die er wel, dan vergoeding aan de hand van het aantal medewerkers.quote:Op zondag 11 september 2005 11:03 schreef Schorpioen het volgende:
Nogmaals, op het formulier staat geen optie "ik heb een eenmanszaak zonder personeel, en met privekantoor op huisadres". Er zijn 2 opties: of zeggen "ja ik draai thuis wel eens muziek" en dan moet ik dokken, of liegen "er wordt in mijn bedrijf nooit muziek gedraaid". Dat klopt gewoon niet. Het is alsof je beschuldigd wordt van een misdaad die je niet hebt gedaan, maar de enige toegestane antwoorden op de vraag of je het hebt gedaan hebt zijn "Ja ik ben schuldig" of "Dat zeg ik lekker niet".
Dit zal natuurlijk wel een bullshit-opmerking zijn, maar als je de muziek in je huiskamer nu heel hard zet, en je zet de deur open naar de ruimte waar je je kantoor hebt, dan draai je je muziek toch in een thuissituatie en niet op kantoor, zodat de inningsmogelijkheid van de SENA daar niet op van toepassing isquote:Op zondag 11 september 2005 11:03 schreef Schorpioen het volgende:
Nogmaals, op het formulier staat geen optie "ik heb een eenmanszaak zonder personeel, en met privekantoor op huisadres". Er zijn 2 opties: of zeggen "ja ik draai thuis wel eens muziek" en dan moet ik dokken, of liegen "er wordt in mijn bedrijf nooit muziek gedraaid".
...
Ben benieuwd.quote:Geachte SENA,
Ik heb een eenmanszaak zonder personeel. Ik werk in mijn eigen huis en heb geen apart kantoor; mijn werkruimte is tevens mijn slaapkamer en ik doe daar ook veel niet-bedrijfsgerelateerde dingen. Ik trek ook geen enkele kosten van de belasting af voor een bedrijfsruimte, niet prive en niet zakelijk.
Echter heb ik onlangs van jullie een opgaveformulier voor het betalen van muziekrechten ontvangen. Op dit formulier staat geen optie "ik heb een eenmanszaak zonder personeel en zonder openbaar kantoor". De enige optie die ik zie is "Er wordt geen muziek gedraaid binnen het bedrijf" wat niet klopt, er klinkt zeer regelmatig muziek in mijn huis, en die muziek zet ik niet af als ik toevallig iets voor mijn bedrijf doe.
Er missen dus opties voor mijn situatie, en dat dwingt mij om te liegen. Ik ben namelijk geenszins van plan ook maar een halve cent af te dragen voor muziek waar ik al duur voor betaald heb in de winkel, die ik in wezen in mijn eigen prive omgeving draai, en die ik alleen hoor (ik woon alleen). Op jullie website kan ik niets vinden over situaties als de mijne, en dat is op zijn zachtst gezegd vreemd te noemen. Misschien bent u bekend met het wasserij De Zon arrest? Ik zie ook daarover niets op uw website. Het doet mij een beetje voorkomen dat dit een bewuste tactiek is, hopend op een heleboel mensen in een vergelijkbare situatie als de mijne, die minder kritisch zijn dan ik en wel klakkeloos alles invullen en vervolgens een rekening thuiskrijgen van tientallen euro's of meer. Dit is mijns inziens vergelijkbaar met het sturen van spookfacturen, en dat is strafbaar.
Graag zou ik hierover enige uitleg van u ontvangen.
Hoogachtend,
<naam>
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |