Heel veel mensen hoor. Bands als u2, Coldplay of artiesten als Britney en Madonna zijn dan wellicht het bekendste, maar zeker niet leidraad voor de algehele markt.quote:Op zaterdag 5 november 2005 07:06 schreef ArK het volgende:
En dan zijn er nog de kleine minder successvolle bandjes, die het misschien wel beinvloed... maar laten we eerlijk wezen? Wie download daar nu muziek van?
Een stichting als dat moet toch ook jaarverslagen opleveren?quote:Op zaterdag 5 november 2005 03:25 schreef StefanP het volgende:
Leuke stichting trouwens:
[..]
http://www.wegmetdestichting.nl/whatis.php^ 200
Smerig walgelijk gedoe.
Geweldig!quote:Op zaterdag 5 november 2005 09:21 schreef Godslasteraar het volgende:
Courtney Love heeft een aardig boekje opengedaan over het functioneren van de muziek-business en piraterij. En hoe die inkomsten van muziekanten er nu werkelijk uitzien.
http://www.jdray.com/Daviews/courtney.html
Het is alweer een tijdje geleden dat ik het gelezen heb, maar het kwam er onder andere op neer dat de meeste bands nauwelijks geld verdienen, of juist geld verliezen op cd's, piraterij of niet. De inkomsten moeten uit optredens komen waarbij cd's in feite niet meer zijn dan promotie-materiaal.quote:
Probleem is alleen dat burgers geen ongeloofelijke lobby hebben, tientallen advocaten tegelijk in dienst kunnen nemen, en geen grote financiele buffer hebben voor een ellenlange rechtzaak.quote:Op zaterdag 5 november 2005 09:21 schreef Godslasteraar het volgende:
Courtney Love heeft een aardig boekje opengedaan over het functioneren van de muziek-business en piraterij. En hoe die inkomsten van muziekanten er nu werkelijk uitzien.
aint it great?quote:Iemand verzint een probleem.
Iemand komt met een oplossing.
Deze persoon stapt naar de overheid met het probleem waar nog nooit iemand van gehoord had en de oplossing.
sinds men het beter voorkomen dan genezen virusje heeft, accepteerd men het klakkeloos, of na wat slim ge-lobby zonder onderbouwde cijfers, of n krat wijn
deze persoon krijgt de taak op zich gewezen om het uit te voeren
persoon krijgt rechten om belasting te heffen, en het in de gaten te houden
persoon valt buiten verantwoording van de overheid
Het is bizar dat een stichting dergelijke bevoegdheden krijgt, echt waanzinnig.quote:Op zaterdag 5 november 2005 10:19 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat burgers geen ongeloofelijke lobby hebben, tientallen advocaten tegelijk in dienst kunnen nemen, en geen grote financiele buffer hebben voor een ellenlange rechtzaak.
Dat hebben de stichtingen hier echter wel, die zijn namelijk in dienst gesteld door de overheid, onder deze volgorde.
[..]
aint it great?
Vet stuk! wel veel om te lezen voor de zaterdag morgen, maar Courtney heeft gelijk, ik heb al m'n shares opengezet en mezelf bezworen nooit geen CD van een major te kopen (niet dat ik dat deed...)quote:Op zaterdag 5 november 2005 09:21 schreef Godslasteraar het volgende:
Dat valt helaas erg erg tegen. Afgezien dat ik zelden albums tegen kom waarvan de tags in orde zijn zijn er nogal wat nummers die met hele foute enconders geconverteerd zijn, blijkbaar. Of omgezet van het ene formaat naar het andere. Een hoop gepruts. Ik heb in ieder geval een klein lijstje met cd's die ik weldegelijk wil aanschaffen. Maar wel na inderdaad een uitgebreid selectieproces. Je koopt anders zoveel rommel, zoveel nummers die óf niet bevallen, óf snel vervelen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:10 schreef DarkDancer het volgende:
..........
en daarnaast is downloaden zoveel makkelijker, je hebt een album binnen 5 minuten, vaak voordat het in winkels te krijgen is en geript op een goede manier.
Idemquote:cd's bestel ik samen met vrienden in grote aantallen bij de goedkoopste aanbieder (laatste aankoop: 100 cd-r 700 mb van philips voor 18 eurocent per stuk) Tja, als hardware duurder word dan pak ik de auto en binnen 5 minuten ben ik bij de duitse mediamarkt.
.......
Ooh, ik ben een eMule adept. Daar zit overigens ook vaak hele goede kwaliteit tussen. En als ik de kans krijg download ik Ape-files. Soms gebruik ik die torrentbar die je als plugin in Firefox kunt gebruiken, maar vooral voor films, af en toe.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:15 schreef DarkDancer het volgende:
@ Godslasteraar.
waar trek jij je albums dan weg? ik maak gebruik van sites waar originele scene releases op staan.
dus een perfecte rip met een goede encoder. tja soms zijn de tags verneukt maar daar gebruik ik een progje voor (tag en rename).
Een nieuwe cd kan je al vinden voor 11 euro. Zoals ik al eerder beschreef.quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:10 schreef DarkDancer het volgende:
een cd kost al snel 20 euro.
emulequote:Op zaterdag 5 november 2005 12:28 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ooh, ik ben een eMule adept. Daar zit overigens ook vaak hele goede kwaliteit tussen. En als ik de kans krijg download ik Ape-files. Soms gebruik ik die torrentbar die je als plugin in Firefox kunt gebruiken, maar vooral voor films, af en toe.
Tags, ik gebruik meestal TagScanner. En soms tag en rename, handig als er helemaal geen tags bij een album zitten en je de titels wilt laten aflezen van de file-name zelf. Al met al best bewerkelijk. En waar ik helemaal een sik van krijg zijn al die genresIk gebruik foobar en ik gebruik genres als primaire methode om te zoeken in mijn collectie. Vandaar mijn gekreun over al die verneukte tags. Eigenlijk best wel decadent
![]()
één woord: Goldeselquote:Op zaterdag 5 november 2005 12:35 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
emule![]()
probeer eens de wat betere bittorrent trackers. is echt veel beter. originele zooi, geen virus, niet verneukt en ik haal altijd maximale snelheid!
Mijn respect voor de muziek-bonzen is allang foetsie. Lees het artikel van Courtney Love maar eens over de praktijken binnen deze industrie.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:06 schreef Yildiz het volgende:
Oh, ik koop nog wel eens een keer een CD-tje hoor. Gewoon als ie niet zo nieuw meer is, en voor 10 - 15 euro de deur uitgaat. Maar met dit soort maatregelen krijg ik, hoe dan ook, steeds meer een aversie gericht naar de muziek-industrie, en zal ik eerder geneigd zijn de spreekwoordelijke middelvinger op te steken, om vervolgens eens te bekijken wat dat eMule bijvoorbeeld nou allemaal kan.
Dat ze geen mogelijkheid hebben om het op individueel nivo te bekijken.quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:16 schreef static het volgende:
[..]
Met wat voor argumenten kwamen ze? Best interessant.
Yo, via: Welke audio / visuele stichtingen hebben we in NL?quote:Op zaterdag 5 november 2005 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat ze geen mogelijkheid hebben om het op individueel nivo te bekijken.
Maar goed, kort geleden was er toch ook een nieuwsbericht dat ze uberhaupt op miljoenen zitten omdat ze het niet bij de belanghebbenden kunnen krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |