abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 november 2005 @ 08:10:31 #51
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31983440
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 07:06 schreef ArK het volgende:
En dan zijn er nog de kleine minder successvolle bandjes, die het misschien wel beinvloed... maar laten we eerlijk wezen? Wie download daar nu muziek van?
Heel veel mensen hoor. Bands als u2, Coldplay of artiesten als Britney en Madonna zijn dan wellicht het bekendste, maar zeker niet leidraad voor de algehele markt.

Los daarvan:
De kleine minder succesvolle bands hebben geregelder te maken met echte liefhebbers en die kunnen juist door het downloaden van die muziek geinteresseerd raken in zo'n bandje. Daarna kopen de echte liefhebbers de CD toch wel en gaan naar een concert. Dus deels heeft het downloaden ook een positief effect.
Maar dit is weer zo'n ding van de platenmaatschappijen die vinden dat ze te weinig verdienen. Die verdienen immers dik aan de artiesten. Voor een band is het eigenlijk simpel. Als voorbeeld: Door het downoladen zal een band als u2 geen 12e vakantiehuis kunnen kopen, maar eigenlijk zijn ze stinkende rijk. Voor de platenmaatschappijen ligt het anders. Een platenmaatschappij heeft werknemers en moet deze betalen. Als er geen winst gemaakt wordt, moeten er mensen uit. Dat is natuurlijk iets wat niet moet. Aan de andere kant heb ik het idee dat de maatschappijen zich vooral zorgen maken over de hoge, duur betaalde posities. Daar heb ik wel problemen mee.
Ze zouden het ook zo simpel op kunnen lossen: Maak cd's goedkoper! En vaak hoor je dat dat niet kan, maar hoe is het dan in vredesnaam mogelijk dat een nieuwe cd hier in de winkel circa 20 euro kost. Op internet (binnen nederland) kan je diezelfde cd voor 13 euro vinden en als je in de rest van de wereld zoekt kan je uitkomen op 11 euro (veilingsites uitgesloten). Nu vraag ik je: Waarom moet het dan zoveel duurder in de winkel zijn?
Juist omdat men dit niet in wil zien, proberen ze het dus nu via de mp3-spelers te compenseren.
  zaterdag 5 november 2005 @ 08:20:13 #52
53977 ArK
Understatement? Dacht het nie
pi_31983479
Ik moet trouwens wel even iedereen South Park episode 709 - Christian Rock Hard aanraden.

't Blijft in mijn ogen toch een beetje gierig wereldje...
Mooi is goed, maar veel is lekker.
  zaterdag 5 november 2005 @ 08:50:06 #53
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31983578
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 03:25 schreef StefanP het volgende:
Leuke stichting trouwens:
[..]

http://www.wegmetdestichting.nl/whatis.php

^ 200

Smerig walgelijk gedoe.
Een stichting als dat moet toch ook jaarverslagen opleveren?
Zoals een ABN Amro ook doet?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31983707
En zo blijft Nederland bezig om het de ondernemers onmogelijk te maken om nog iets te verdienen.
Of het nu de Arbowetten zijn, millieuwetten of de toeslagen op mp3 spelers of andere kopieerheffingen om cd's of dvd schijfjes. Als ze dat nu Europees regelden zette het nog zoden aan de dijk, maar nu word weer massaal over de grens gekocht of over internet besteld in het buitenland waar alles goedkoper schijnt te zijn dan hier in dit politiek correct shitland.
Ik woon kort bij Dyitsland en België dus ze doen maar. Maar ik vind het concurentie vervalsen ten koste van onderners en werk nemers.
Hoe komt het toch dat ondernemers failiet raken of massaal de grens over vluchten?
Het is moediger te zeggen wat je wil, dan te zeggen wat anderen van je willen horen.
pi_31983741
Courtney Love heeft een aardig boekje opengedaan over het functioneren van de muziek-business en piraterij. En hoe die inkomsten van muziekanten er nu werkelijk uitzien.

http://www.jdray.com/Daviews/courtney.html
  zaterdag 5 november 2005 @ 09:24:23 #56
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31983754
Als iemand die niet in NL woont het volgende:
NL is altijd het duurst; alleen hoeren en drugs zijn goedkoop in het land van Michiel de Ruijter

En dat de één of andere stichting "zomaar' dit soort regels kan opleggen is natuurlijk ook weer een uitwas van het NL politieke systeem, dat alleen op papier democratisch lijkt (maar dat zie je natuurlijk niet als je zelf inwoner van HET gidsland bent.)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 5 november 2005 @ 09:25:32 #57
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31983764
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 09:21 schreef Godslasteraar het volgende:
Courtney Love heeft een aardig boekje opengedaan over het functioneren van de muziek-business en piraterij. En hoe die inkomsten van muziekanten er nu werkelijk uitzien.

Geweldig!
pi_31984180
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 09:25 schreef peaceman het volgende:

[..]

Geweldig!
Het is alweer een tijdje geleden dat ik het gelezen heb, maar het kwam er onder andere op neer dat de meeste bands nauwelijks geld verdienen, of juist geld verliezen op cd's, piraterij of niet. De inkomsten moeten uit optredens komen waarbij cd's in feite niet meer zijn dan promotie-materiaal.
Ik zal het vanavond nog eens herlezen.
  zaterdag 5 november 2005 @ 10:19:28 #59
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31984311
quote:

Probleem is alleen dat burgers geen ongeloofelijke lobby hebben, tientallen advocaten tegelijk in dienst kunnen nemen, en geen grote financiele buffer hebben voor een ellenlange rechtzaak.

Dat hebben de stichtingen hier echter wel, die zijn namelijk in dienst gesteld door de overheid, onder deze volgorde.
quote:
Iemand verzint een probleem.
Iemand komt met een oplossing.
Deze persoon stapt naar de overheid met het probleem waar nog nooit iemand van gehoord had en de oplossing.
sinds men het beter voorkomen dan genezen virusje heeft, accepteerd men het klakkeloos, of na wat slim ge-lobby zonder onderbouwde cijfers, of n krat wijn

deze persoon krijgt de taak op zich gewezen om het uit te voeren
persoon krijgt rechten om belasting te heffen, en het in de gaten te houden
persoon valt buiten verantwoording van de overheid
aint it great?
pi_31984481
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 10:19 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Probleem is alleen dat burgers geen ongeloofelijke lobby hebben, tientallen advocaten tegelijk in dienst kunnen nemen, en geen grote financiele buffer hebben voor een ellenlange rechtzaak.

Dat hebben de stichtingen hier echter wel, die zijn namelijk in dienst gesteld door de overheid, onder deze volgorde.
[..]

aint it great?
Het is bizar dat een stichting dergelijke bevoegdheden krijgt, echt waanzinnig.

Wat me ook opvalt is dat de hardware fabrikanten zich het brood uit de mond laten nemen. Ik heb wat discussies gehad over interessante aandelen van hardware fabrikanten en eventuele toekomstige succesvolle producten. Maar het lijkt erop dat de hardware-kansen meer en meer gefrustreerd raken door de content-providers.
Van deze politiek hebben dvd-fabrikanten al te lijden, in de toekomst dus ook Harddisc en mp3/geheugen fabrikanten. Van alle anti p2p politiek zullen vooral de internet-providers te lijden hebben et. etc. Ik heb ook het idee dat die hele nieuwe BlueRay en HD-DVD producten een zeperd aan het worden zijn door alle DRM-ellende en beperkingen opgelegd door content-providers. Ik begrijp toch al niet waarom de hardware fabrikanten in zee zijn gegaan met hen. Die hebben een soort van ''Paard van Troje'' binnengehaald.
pi_31984880
Leuk vooruitzicht voor de detailhandel.
Steeds meer mensen bestellen nu al hun lege cd's en dvd's in het buitenland bij bedrijven zoals Opus.
Straks komen daar ook de spelers bij omdat in Nederland weer een absurde toeslag is bedacht.
Als die buitenlandse leveranciers daar een beetje slim op inspringen en het een beetje aantrekkelijk maken om ook de overige hard- en software bij hun te bestellen, dan wordt het voor de consumenten misschien zelfs wel goedkoper door deze regeling.

Waarom ik er vooral moeite mee heb is dat we in Nederland onschuldig zijn tot het tegendeel is bewezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door DrXLTrouble op 05-11-2005 11:06:33 ]
  zaterdag 5 november 2005 @ 11:04:24 #62
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_31984995
quote:

Vet stuk! wel veel om te lezen voor de zaterdag morgen, maar Courtney heeft gelijk, ik heb al m'n shares opengezet en mezelf bezworen nooit geen CD van een major te kopen (niet dat ik dat deed...)
't enigste wat ik in de OP nog miste, worden geheugenkaarten ook belast met een kopieer heffing? imo is dat eigenlijk wel de nieuwe media die echt gaat tellen....wat nou 12 cm doorsnee, , deze postzegel kan meer op...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_31985137
Weer een belachelijk idee.

Ik koop al 10 jaar geen cd's meer of spellen (op half-life counterstrike na (5 euro)).
ik vind de prijs van cd's gewoon te duur en zeker nu ik studeer.
een cd kost al snel 20 euro. vaak staan veel nummers (compilatie albums) op verschillende cd's met een paar afwijkende nummers waarvan ik er maar weer een paar leuk vind.
als ik dus zeg maar een cd met 20 nummers zou kopen zou misschien de helft ook al op een bestaande cd staan. de nummers die nieuw zijn valt vaak de helft af die ik niet mooi vind. ik betaal dan 20 euro voor 5 tot 8 nummers. daarnaast ben ik naar sensation white geweest. kaartje 50 euro, treinkosten, bier en eten 80 euro. die dag hebben ze dus 130 euro omgezet op mijn aanwezigheid. dan ga ik geen 20 euro meer betalen voor de cd.

en daarnaast is downloaden zoveel makkelijker, je hebt een album binnen 5 minuten, vaak voordat het in winkels te krijgen is en geript op een goede manier.

cd's bestel ik samen met vrienden in grote aantallen bij de goedkoopste aanbieder (laatste aankoop: 100 cd-r 700 mb van philips voor 18 eurocent per stuk ) Tja, als hardware duurder word dan pak ik de auto en binnen 5 minuten ben ik bij de duitse mediamarkt.

natuurlijk is het mooier om het originele album in originele verpakking te hebben maar dan moet die prijs drastisch omlaag.

maar dat zie ik niet gebeuren dus lang leve bittorrent!
Islam=facisme
pi_31985665
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 11:10 schreef DarkDancer het volgende:
..........

en daarnaast is downloaden zoveel makkelijker, je hebt een album binnen 5 minuten, vaak voordat het in winkels te krijgen is en geript op een goede manier.
Dat valt helaas erg erg tegen. Afgezien dat ik zelden albums tegen kom waarvan de tags in orde zijn zijn er nogal wat nummers die met hele foute enconders geconverteerd zijn, blijkbaar. Of omgezet van het ene formaat naar het andere. Een hoop gepruts. Ik heb in ieder geval een klein lijstje met cd's die ik weldegelijk wil aanschaffen. Maar wel na inderdaad een uitgebreid selectieproces. Je koopt anders zoveel rommel, zoveel nummers die óf niet bevallen, óf snel vervelen.
quote:
cd's bestel ik samen met vrienden in grote aantallen bij de goedkoopste aanbieder (laatste aankoop: 100 cd-r 700 mb van philips voor 18 eurocent per stuk ) Tja, als hardware duurder word dan pak ik de auto en binnen 5 minuten ben ik bij de duitse mediamarkt.
.......
Idem
Volgens mij zijn er ook wel buitenlandse hardware-leveranten die aan Nederlanders verkopen. Ben alleen bang dat de meeste consumenten toch in de buidel tasten. Als ik alleen de voorraden veels te dure dvd's zie bij de MediaMarkt hier in Den Haag llijkt het dat er veel mensen zijn die daar hun dvd/cd's kopen.
pi_31986914
@ Godslasteraar.

waar trek jij je albums dan weg? ik maak gebruik van sites waar originele scene releases op staan.
dus een perfecte rip met een goede encoder. tja soms zijn de tags verneukt maar daar gebruik ik een progje voor (tag en rename).
Islam=facisme
pi_31987257
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:15 schreef DarkDancer het volgende:
@ Godslasteraar.

waar trek jij je albums dan weg? ik maak gebruik van sites waar originele scene releases op staan.
dus een perfecte rip met een goede encoder. tja soms zijn de tags verneukt maar daar gebruik ik een progje voor (tag en rename).
Ooh, ik ben een eMule adept. Daar zit overigens ook vaak hele goede kwaliteit tussen. En als ik de kans krijg download ik Ape-files. Soms gebruik ik die torrentbar die je als plugin in Firefox kunt gebruiken, maar vooral voor films, af en toe.

Tags, ik gebruik meestal TagScanner. En soms tag en rename, handig als er helemaal geen tags bij een album zitten en je de titels wilt laten aflezen van de file-name zelf. Al met al best bewerkelijk. En waar ik helemaal een sik van krijg zijn al die genres Ik gebruik foobar en ik gebruik genres als primaire methode om te zoeken in mijn collectie. Vandaar mijn gekreun over al die verneukte tags. Eigenlijk best wel decadent
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:31:16 #67
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31987322
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 11:10 schreef DarkDancer het volgende:
een cd kost al snel 20 euro.
Een nieuwe cd kan je al vinden voor 11 euro. Zoals ik al eerder beschreef.
pi_31987430
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:28 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ooh, ik ben een eMule adept. Daar zit overigens ook vaak hele goede kwaliteit tussen. En als ik de kans krijg download ik Ape-files. Soms gebruik ik die torrentbar die je als plugin in Firefox kunt gebruiken, maar vooral voor films, af en toe.

Tags, ik gebruik meestal TagScanner. En soms tag en rename, handig als er helemaal geen tags bij een album zitten en je de titels wilt laten aflezen van de file-name zelf. Al met al best bewerkelijk. En waar ik helemaal een sik van krijg zijn al die genres Ik gebruik foobar en ik gebruik genres als primaire methode om te zoeken in mijn collectie. Vandaar mijn gekreun over al die verneukte tags. Eigenlijk best wel decadent
emule

probeer eens de wat betere bittorrent trackers. is echt veel beter. originele zooi, geen virus, niet verneukt en ik haal altijd maximale snelheid!
Islam=facisme
pi_31987715
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:35 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

emule

probeer eens de wat betere bittorrent trackers. is echt veel beter. originele zooi, geen virus, niet verneukt en ik haal altijd maximale snelheid!
één woord: Goldesel

Daarbij, eMule moet je laten aanstaan, en er niet naar kijken, dan wordt ie verlegen Met een aantal downloads open haal ik makkelijk 100 kb/s. En wat betreft muziek is de keuze uitstekend. Alleen is de kwaliteit dus soms minder. Maar als ik een album echt goed vind schaf ik hem wel aan. dat zijn er alleen niet zoveel Daarbij heb ik een wat ... eeuh .. aparte smaak, en die komt bij eMule goed aan z'n trekken.
Ik let ook altijd op wat voor files het zijn, als het een Musepack (MPC) rip is, kun je ervan uitgaan dat de kwaliteit toppie is, evenals met .ape en ogg-bestanden. Dus zowel wat betreft de encoder als de rip zelf, meestal met EAC. En als iemand de moeite neemt te vermelden dat ie Lame-mp3 heeft gebruikt icm. EAC zit het ook wel snor.

[ Bericht 1% gewijzigd door Godslasteraar op 05-11-2005 13:17:03 ]
  zaterdag 5 november 2005 @ 13:06:27 #70
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31988173
Oh, ik koop nog wel eens een keer een CD-tje hoor. Gewoon als ie niet zo nieuw meer is, en voor 10 - 15 euro de deur uitgaat. Maar met dit soort maatregelen krijg ik, hoe dan ook, steeds meer een aversie gericht naar de muziek-industrie, en zal ik eerder geneigd zijn de spreekwoordelijke middelvinger op te steken, om vervolgens eens te bekijken wat dat eMule bijvoorbeeld nou allemaal kan.
pi_31988614
Dit is een bewijs dat de software,muziek,film,boek,etcindustrie ongekend veel schade lopen door het internet, veel meer schade dan toen het casettebandje was uitgevonden.
Als je straks bijvoorbeeld met 1 druk op de knop alle spelletjes of nederlandse boeken van 2005 kan binnen halen dan wordt het nog een grote zooitje, het zal er wel op uitdraaien dat de geldwolfen afhaken en de idealisten blijven produceren. Of radicale gevangenistraffen invoeren.

Maargoed laat hun maar bewijzen dat jij illegale muziek op die speler gaat zetten.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31988622
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 13:06 schreef Yildiz het volgende:
Oh, ik koop nog wel eens een keer een CD-tje hoor. Gewoon als ie niet zo nieuw meer is, en voor 10 - 15 euro de deur uitgaat. Maar met dit soort maatregelen krijg ik, hoe dan ook, steeds meer een aversie gericht naar de muziek-industrie, en zal ik eerder geneigd zijn de spreekwoordelijke middelvinger op te steken, om vervolgens eens te bekijken wat dat eMule bijvoorbeeld nou allemaal kan.
Mijn respect voor de muziek-bonzen is allang foetsie. Lees het artikel van Courtney Love maar eens over de praktijken binnen deze industrie.
  zaterdag 5 november 2005 @ 22:49:21 #73
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_32006277
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 november 2005 @ 22:56:40 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32006537
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:16 schreef static het volgende:

[..]

Met wat voor argumenten kwamen ze? Best interessant.
Dat ze geen mogelijkheid hebben om het op individueel nivo te bekijken.

Maar goed, kort geleden was er toch ook een nieuwsbericht dat ze uberhaupt op miljoenen zitten omdat ze het niet bij de belanghebbenden kunnen krijgen.
  zaterdag 5 november 2005 @ 23:09:11 #75
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32006991
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 22:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat ze geen mogelijkheid hebben om het op individueel nivo te bekijken.

Maar goed, kort geleden was er toch ook een nieuwsbericht dat ze uberhaupt op miljoenen zitten omdat ze het niet bij de belanghebbenden kunnen krijgen.
Yo, via: Welke audio / visuele stichtingen hebben we in NL?
kwam ik via via hierop, dat is de soort 'koepelorganisatie'
de toezichthouder, die zou het dus wel moeten kunnen regelen, anders kan je zó door naar de www.denationaleombudsman.nl ofzo

Toezicht & Justitie nogiets

zou wel lache zijn als ie het dan nog terugkrijgt, al is het maar die paar cent, dan gooit ie namelijk wel de weg open
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')