Dus het feit dat je je producten mag toeëigenen is afhankelijk van de kwaliteit (in de breedste zin van het woord) van de producten die iemand aanbiedt? Dat heeft wel wat post-moderns. Hoe koppel jij dit aan begrippen als rechtvaardigheid en de ontwikkeling van een succesvolle en dynamische economie waarin zo min mogelijk barrières opgeworpen worden voor mensen om te innoveren? Als je naar de geschiedenis kijkt, dan zie je immers dat rechtszekerheid en de bescherming van eigendom essentiële factoren zijn geweest in het creëren van welvaart.quote:Op zaterdag 5 november 2005 08:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Heel simpel: niet. Uitgevers doen hoegenaamd niks om het leven van gamers te veraangenamen en de kopieerbeveiligingen lopen zo langzamerhand de spuigaten uit. Geen enkel bedrijf gaat mij bijvoorbeeld vertellen wat voor software ik mag draaien op mijn computer. Doen ze dat wel, dan koop ik hun rommel niet.
Ik doe alleen maar wat er in mijn macht ligt om de heren uitgevers te dwingen hun producten aan te passen, zij proberen mij immers ook te dwingen hun troep zoals absurde kopieerbeveiligingen te slikken. Prima, dan koop ik hun spullen dus niet, precies zoals je zelf al voorsteldequote:Op zaterdag 5 november 2005 10:03 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Dus het feit dat je je producten mag toeëigenen is afhankelijk van de kwaliteit (in de breedste zin van het woord) van de producten die iemand aanbiedt? Dat heeft wel wat post-moderns. Hoe koppel jij dit aan begrippen als rechtvaardigheid en de ontwikkeling van een succesvolle en dynamische economie waarin zo min mogelijk barrières opgeworpen worden voor mensen om te innoveren? Als je naar de geschiedenis kijkt, dan zie je immers dat rechtszekerheid en de bescherming van eigendom essentiële factoren zijn geweest in het creëren van welvaart.
Delen van software met vrienden of kennissen is idd een goed idee. Frappant vind ik dan echter dat dit soms ook niet mag. Zo mag ik officieel niemand anders laten spelen op mijn account van Guild Wars... Tja....quote:Op zaterdag 5 november 2005 10:04 schreef mordradead het volgende:
He, als jij geen Ferrari kan betalen dan neem je toch gewoon die van de buurman
Slechte vergelijking. Je leent geen software, je kopieert het.quote:Op zaterdag 5 november 2005 10:04 schreef mordradead het volgende:
He, als jij geen Ferrari kan betalen dan neem je toch gewoon die van de buurman
Donkey Kong Country 3 & Paper Mario waren al F160,-. Ik vindt dat de prijzen dus aardig stabiel gebleven, zeker als je kijkt wat een game maken tegenwoordig kost en de reclame die ze ervoor moeten maken.quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:52 schreef S1nn3rz het volgende:
Sommige games zijn dus al de ¤60,-- grens voorbij![]()
quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:05 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
[quote]Verder begint dat verongelijkte en verwende gezeik over de prijzen van games een beetje oud nieuws te worden.
Het heeft niet met genoeg geld hebben te maken, dat zei ik ook al eerder. Het heeft er mee te maken dat voor die ¤60,-- alles er wel erg karig uit ziet.quote:Wat is er gebeurd met de eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat je genoeg geld verdient en dat je goede aankoopbeslissingen maakt?
Mja, een review is een mening van een persoon die de game heeft getest. No offence, maar als ik sommige reviews lees op fok, dan zijn die van niveau lik mijn vestjequote:Dat betekent veel reviews lezen, demo's spelen, afgeprijsde games kopen en importeren. Kunnen of willen mensen eerdergenoemde dingen niet doen, dan zijn het verwende, analfabete, incompetente paupers die niet moet zeiken.
Je steelt ook gewoon, derving van inkomsten is imho weinig anders dan iemand anders z'n eigendom ontnemen. Either way wordt een ander er minder van.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Slechte vergelijking. Je leent geen software, je kopieert het.
Het staat je dan ook vrij om zelf een exacte kopie van de Ferrari te maken, aangezien de Ferrari niet op de kopieermachine past.
Nee hoor, op een blanco cd of dvd zit een heffing. Dus er wordt wel degelijk voor betaald.quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:12 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Je steelt ook gewoon, derving van inkomsten is imho weinig anders dan iemand anders z'n eigendom ontnemen. Either way wordt een ander er minder van.
Dat is idd 1 van de redenen. Ik wil bijvoorbeeld best betalen voor muziek, maar dan wil ik niet zitten met een of ander exotisch bestand waar je maar 3 x een kopie van kan maken, het alleen op speler X kan afspelen en daar dan ook nog eens 1 euro per nummer voor moet betalen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:58 schreef peristilius het volgende:
[..]
Waarom denk je dat die beveiligingen erop zitten? Jij doet dus aan warez omdat er kopieerbeveiligingen opzitten?
Die beveiligingen zitten er op om mensen het liefst 3 keer hetzelfde nummer aan te laten schaffen bijvoorbeeld, 1 keer voor op je mp3 speler, 1 keer voor in je cd-speler en 1 keer voor in de auto...quote:Volgens mij is dit een beetje omgedraaide logica. Zou je niet denken dat die beveiligingen erop zitten omdat mensen als jij alles downloaden?
Schending van copyright betekent niet per definitie derving van inkomensten. De meeste mensen hebben spullen liggen die ze nooit zouden aanschaffen als ze er niet gratis aan zouden kunnen komen. Voor mij geldt dat bijvoorbeeld voor de Fifa-reeks, elk jaar download ik hem, speel het 2 uur, raak verveeld omdat het weer zo kut is en pleur ik hem van mijn harde schijf. No way dat ik dat spel ooit zou aanschaffen, dus is er geen sprake van derving van inkomstenquote:Op zaterdag 5 november 2005 15:12 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Je steelt ook gewoon, derving van inkomsten is imho weinig anders dan iemand anders z'n eigendom ontnemen. Either way wordt een ander er minder van.
Ja, sure, dus al die mensen die nooit een DVD, CD of game kopen maar ze wel downloaden zouden er ook geen kopen wanneer downloaden geen optie was. Surequote:Op zaterdag 5 november 2005 16:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Schending van copyright betekent niet per definitie derving van inkomensten. De meeste mensen hebben spullen liggen die ze nooit zouden aanschaffen als ze er niet gratis aan zouden kunnen komen. Voor mij geldt dat bijvoorbeeld voor de Fifa-reeks, elk jaar download ik hem, speel het 2 uur, raak verveeld omdat het weer zo kut is en pleur ik hem van mijn harde schijf. No way dat ik dat spel ooit zou aanschaffen, dus is er geen sprake van derving van inkomsten.
die nooit wat kopen zullen dan ook wel kopenquote:Op zaterdag 5 november 2005 19:03 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ja, sure, dus al die mensen die nooit een DVD, CD of game kopen maar ze wel downloaden zouden er ook geen kopen wanneer downloaden geen optie was. Sure
En je bent wel een erg groot licht als je denkt dat de minieme heffing op recordables de enorme kosten die gemaakt worden bij het produceren van games gedekt worden.
Voor jou 10 anderen die nooit de legale versie kopen omdat ze 'toch al de illegale hebben'quote:Op zaterdag 5 november 2005 20:18 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
die nooit wat kopen zullen dan ook wel kopen
maar zoals het nu gaat koop ik ook niet alles, en als iets goed is koop ik het alsnog zoals ik bij fear deed.
er zijn ook gewoon games die ik niet veel ga spelen en waarschijnlijk na een uur niet meer aanraak die ik gewoon download, mocht zo'n game me positief verrassen koop ik em alsnog
en dus? mensen die blanco cd's slechts gebruiken voor back-ups en eigen data betalen dus voor de kopieerders terwijl die kopieerders zelf alles lekker digitaal vanaf HDD zitten te mounten, en er dus geen cd/dvd meer aan te pas komt :\quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:25 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Nee hoor, op een blanco cd of dvd zit een heffing. Dus er wordt wel degelijk voor betaald.
neee die gebruiken wel cd's/dvd's maar halen het bijvoorbeeld uit duitsland want dan mogen we zel zorgen voor de afdracht van de heffingen (en dat doen we natuurlijk allemaalquote:Op zaterdag 5 november 2005 23:24 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
en dus? mensen die blanco cd's slechts gebruiken voor back-ups en eigen data betalen dus voor de kopieerders terwijl die kopieerders zelf alles lekker digitaal vanaf HDD zitten te mounten, en er dus geen cd/dvd meer aan te pas komt :\
nou, ze zijn er wel hoor...quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:03 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ja, sure, dus al die mensen die nooit een DVD, CD of game kopen maar ze wel downloaden zouden er ook geen kopen wanneer downloaden geen optie was. Sure
gelukkig is er een grote aanbodmarktquote:Op vrijdag 4 november 2005 15:53 schreef Steeven het volgende:
Wat mij opvalt is dat Xbox en PS2 games soms wel 67 euro kosten :x
uhmmm jij begrijpt het niet he..quote:Op zaterdag 5 november 2005 23:38 schreef Xalopalyps het volgende:
Paar jaar geleden, Red Alert 2, was toen 50 gulden, 50 GULDEN!~!11, dat was toen al duur en nu is het teringzeghey 60¤, vooral bij de consoles, omdat deze moeilijk te kopiëren zijn
Ook goedquote:Op zaterdag 5 november 2005 23:43 schreef mschol het volgende:
[..]
uhmmm jij begrijpt het niet he..
pc spellen worden duurder omdat ze te kopieeren zijn en er dus per stuk meer winst gemaakt moet worden...
console games die zijn nooit in prijs gestegen of gedaald (in iedergeval niet in vergelijking met de pc spellen) en tja omdat ze nagenoeg niet te copieeren zijn blijft de prijs stabiel...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |