abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31995904
Leuk voor Cohen dat hij hem wint, maar ik zie eigenlijk niet in waarom.
pi_31997688
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:49 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat Cohen alleen allochtonen opzoekt? Verdiep je je er eerst eens in voordat je lukraak wat beweert.
Dat zeg ik ook niet. Ik heb het alleen over die momenten dat er spanningen zijn. Bij wie is Cohen na de moord op Van Gogh dan nog meer langs geweest, behalve een moskee?
quote:
Dat is niet het punt. De vraag is of men er elders wel in slaagt om wat tegen de georganiseerde misdaad te doen,
Dat is wel het punt: ik heb het over het klimaat gehad waarin criminaliteit vrij spel krijgt (de wallen). Als je de boel niet bij de kiem smoort kan je het daarna over de uitwijkingen hebben, maar Neerpelt is geen broedplaats voor criminelen. Amsterdam blijft een thuisbasis voor heel wat onderwereldvolk. Daar wat tegen doen is blijkbaar moeilijk, want tot nu toe is er niet één Amsterdamse burgemeester gewees die zich er hard voor heeft gemaakt, maar nu met al die liquidaties in Amsterdam is daadkracht nodig.
quote:
IJburg, KNSM-eiland, Westerpark, Amsterdam-Zuidoost, Amsterdam-West, diverse kleinschalige bouwprojecten in het centrum en de oude wijken. Er wordt in AMsterdam meer gebouwd dan enkel kantoren. En dat huisjesmelkers in Rotterdam harder worden aangepakt is ook al zo'n Sizzler-onwaardige losse flodder, zie bijvoorbeeld bron, bron of bron.
Ok. Daarin heb ik me blijkbaar vergist. Ik had al wel uitzendingen van zembla en 2vandaag en artikelen in het NRC gezien en gelezen waarin de Rotterdamse aanpak geroemd werd, maar nog niet over Amsterdam. Bedankt voor de bronnen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_32047271
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 05:50 schreef Lyrebird het volgende:
Leon de Winter heeft een leuke column over Job Cohen.
Die is inderdaad leuk. En hard. Omdat het zo waar is. Niemand bij zijn gezonder verstand noemt Cohen goed, laat staan de beste burgemeester van Nederland. Tekenend dus voor de mentale gezondheid van de burgemeesters in Nederland. Maar ja, het is dan ook geen verassing, want iedereen weet dat het een grotendeels links ons-kent-ons kliekje is.

Grappig toch hoe eigenlijk maar een paar mensen met macht een heel land naar de kloten kunnen helpen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_32048248
quote:
Op maandag 7 november 2005 06:06 schreef StefanP het volgende:

Die is inderdaad leuk. En hard. Omdat het zo waar is. Niemand bij zijn gezonder verstand noemt Cohen goed, laat staan de beste burgemeester van Nederland. Tekenend dus voor de mentale gezondheid van de burgemeesters in Nederland. Maar ja, het is dan ook geen verassing, want iedereen weet dat het een grotendeels links ons-kent-ons kliekje is.
Ummm..de drie grote steden kennen maar een (1) linkse burgemeester te weten Cohen, Opstelten en Deetman zijn respectievelijk VVD en CDA'ers. Dat beeld is overigens in het gehele land zo.
Kortom, jij lult uit je nek, burgemeesters in Nederland zijn niet grotendeels links.
quote:
Grappig toch hoe eigenlijk maar een paar mensen met macht een heel land naar de kloten kunnen helpen.
Mjah, als ingezetene van de VS weet jij dat als geen ander
pi_32048273
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 18:47 schreef sizzler het volgende:

Ok. Daarin heb ik me blijkbaar vergist. Ik had al wel uitzendingen van zembla en 2vandaag en artikelen in het NRC gezien en gelezen waarin de Rotterdamse aanpak geroemd werd, maar nog niet over Amsterdam. Bedankt voor de bronnen.
En wat zijn de wezenlijke verschillen in beleid dan? Ik zie er niet zo veel eigenlijk.

Ik zou er ook op willen wijzen dat een groot aantal zaken die zo geroemd worden in Rotterdam ook in Amsterdam gebeuren, vaak met wat minder tam-tam (nooit gedacht dat ik dat ooit nog eens zou zeggen!) en minder onrust overigens.
Verder is het zo dat men in Rotterdam een aantal zaken met veel bombarie heeft aangekondigd en het verder op zijn beloop heeft gelaten zoals de zgn. Moskee nota.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2005 08:57:59 ]
pi_32049251
tijgerm het is nu wel duidelijk hoor dat u er allemaal niks van snapt. dat hoeft u niet steeds te blijven herhalen
pi_32078572
quote:
Op maandag 7 november 2005 08:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ummm..de drie grote steden kennen maar een (1) linkse burgemeester te weten Cohen, Opstelten en Deetman zijn respectievelijk VVD en CDA'ers. Dat beeld is overigens in het gehele land zo.
Kortom, jij lult uit je nek, burgemeesters in Nederland zijn niet grotendeels links.
[..]
Iedereen met een beetje verstand weet dat er tussen CDA-VVD-PVDA nul komma niks verschil zit. Ze schreeuwen om het hardst bij de verkiezingen dat ze zo fier en stoer zijn, maar ze doen allemaal water bij de wijn en een maand na verkiezeningen is het alweer een slap zootje. Of er nu regering A, B of C aan de macht is maakt geen ruk uit in het land van de compromis. En datzelfde geldt voor de burgemeesters. Kortom, de enige die "uit zijn nek lult" ben jij. Gelieve voortaan trouwens dergelijke termen voor je te houden, je komt heus niet intelligenter over manneke.
quote:
Mjah, als ingezetene van de VS weet jij dat als geen ander
De economie hier bloeit, en bij jullie? *proest* Gelieve trouwens voortaan ook dergelijk commentaar voor je te houden, al die zuigende en etterende oneliners ken ik onderhand wel en om ze te pas en te onpas in elk topic terug te vinden wordt een beetje
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')