quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:28 schreef xFriendx het volgende:
Als de Franse overheid zo blijft handelen ben ik bang dat sommige winkeliers met elkaar gaan overleggen, en via via proberen aan wapens te komen. Zodra zij zien dat een groep hun winkel wil afbranden dan beginnen te schieten, met scherp. Nadeel zal denk ik zijn dat zij dan wel opgepakt worden en voor moord achter de tralies komen.
Hopelijk kunnen ze een zootje foto's nemen van die oproerkraaiers, die op de nationele tv compleet te schande zetten en daarbij ook eens het leger inzetten om die gasten onder de duim te krijgen.
Als we zoiets in Nederland zouden krijgen lacht men de politie ook vierkant uit denk ik.
quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:29 schreef speknek het volgende:
Je gaat toch ook niet werken, als je geen restecp van je gang krijgt als je dat doet. Je kunt beter zovaak mogelijk in de gevangenis terecht komen.
quote:PARIJS - De Parijse voorsteden waren in de nacht van donderdag op vrijdag opnieuw het toneel van geweld. Ongeveer vierhonderd auto's gingen in vlammen op, aldus politiebronnen. Bovendien staken jonge relschoppers in Trappes ten westen van Parijs 27 bussen in brand. Ook in andere steden was het onrustig. Het was de achtste achtereenvolgende gewelddadige nacht.
Brandweerlieden proberen een uitslaande brand in een tapijtenwinkel in de Parijse voorstad Aulnay-sous-Bois te blussen. De brand is het gevolg van de rellen in de voorsteden.
Foto: AP
Vijf agenten raakten lichtgewond nadat zij met stenen waren bekogeld. De politie heeft meer dan dertig mensen in voorlopige hechtenis genomen. Een auto van de oproerpolitie CRS werd beschoten, maar er waren minder gewelddadige confrontaties tussen politie en jongeren. Bij het aanbreken van de ochtend keerde de rust enigszins terug.
Het was de achtste avond op rij dat het onrustig was. Ook in de oostelijke stad Dijon, in het westelijke departement Seine-Maritime en in het departement Bouches-du-Rhône (zuidoosten) werden auto's in brand gestoken.
De regering heeft 1300 agenten ingezet om het geweld in te dammen. „Het herstellen van de openbare orde heeft de prioriteit. Wij accepteren dergelijke geweldsuitbarstingen niet, maar zullen tevens een dialoog aangaan om oplossingen te vinden”, zei premier De Villepin, die er een reis naar Canada voor afzegde.
President Chirac riep woensdag al op tot kalmte. De oppositie zegt dat minister Sarkozy van Binnenlandse Zaken de rellen heeft aangewakkerd door zijn harde woorden. De minister zei kort voor het begin van de rellen een „oorlog zonder genade” te zullen gaan voeren tegen criminelen en opstandige jongeren in de voorsteden. Donderdagavond zei Sarkozy dat de onlusten 'perfect zijn georganiseerd'.
In de flats van de voorsteden wonen veel immigranten uit Afrika. De werkloosheid onder jongeren loopt in sommige gemeenten op tot 44 procent. Door kortingen op subsidies verkeren veel verenigingen en sportclubs in problemen. De bewoners klagen over discriminatie en racisme.
De rellen braken vorige week uit in Clichy-sous-Bois nadat twee jongens die zich voor de politie hadden verstopt in een transformatorhuisje, waren geëlektrocuteerd. Een derde raakte ernstig gewond. De autoriteiten ontkennen dat de politie de jongens achtervolgde.
Wat is het nou Meki?quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:26 schreef Meki het volgende:
de fransen hebben alle Allochtonen ( West / Noord Afrikanen ) opgesloten in een ghetto
zei ik dat ?quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:32 schreef What het volgende:
[..]
Wat is het nou Meki?
Eerst waren het geen Noord-Afrikanen maar West-Afrikanen, nu allebei.
Zijn ze vannacht een coalitie aan gegaan?
Ah, dus de Marokkanen zaten gezellig thuis het suikerfeest te vieren terwijl dat tuig hun wijk afbrak?quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:32 schreef Meki het volgende:
ik zei Algerijnen en west-afrikanen
Er is niet met 'm te praten. Ik vraag hem tot 2 keer toe waarom hij mij beticht van liegen, maar bewijs komt er maar niet van. Gewoon lasterquote:Op vrijdag 4 november 2005 10:32 schreef What het volgende:
[..]
Wat is het nou Meki?
Eerst waren het geen Noord-Afrikanen maar West-Afrikanen, nu allebei.
Zijn ze vannacht een coalitie aan gegaan?
Ach, laat die gast toch in zijn waanwereld leven.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:33 schreef What het volgende:
[..]
Ah, dus de Marokkanen zaten gezellig thuis het suikerfeest te vieren terwijl dat tuig hun wijk afbrak?
als je je ogen open doet heb ik al eerder antwoord gegevenquote:Op vrijdag 4 november 2005 10:33 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Er is niet met 'm te praten. Ik vraag hem tot 2 keer toe waarom hij mij beticht van liegen, maar bewijs komt er maar niet van. Gewoon laster![]()
Die rellen gaan allang niet meer over die 2 jongeren.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:33 schreef indahnesia.com het volgende:
Kan de titel niet iets worden van "Rellen in Franse steden na dood 2 jongeren"??
Die breuk is namelijk allang een feit.
ik kan na 2 keer teruglezen NIETS vinden anders.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:36 schreef Meki het volgende:
[..]
als je je ogen open doet heb ik al eerder antwoord gegeven
Dan gewoon "Rassenrellen in Franse steden".. heftig, maar wel waar.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:36 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Die rellen gaan allang niet meer over die 2 jongeren.
Het gaat nu om een Franse sociaal/multiculturele breuk in het hij en zij denken. En de olievlek wordt groter.
Tuurlijk, Mocrootjes doen toch nooit wat.......quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:33 schreef What het volgende:
[..]
Ah, dus de Marokkanen zaten gezellig thuis het suikerfeest te vieren terwijl dat tuig hun wijk afbrak?
dan ben je blind ik heb zeker antwoord gegeven in de einde van de topic 1quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:37 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ik kan na 2 keer teruglezen NIETS vinden anders.
Quote je het dan nog even voor me?quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:38 schreef Meki het volgende:
[..]
dan ben je blind ik heb zeker antwoord gegeven in de einde van de topic 1
is de politie een rasquote:Op vrijdag 4 november 2005 10:38 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dan gewoon "Rassenrellen in Franse steden".. heftig, maar wel waar.
Rellen Parijs na fatale achtervolgingquote:Op vrijdag 4 november 2005 10:39 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Quote je het dan nog even voor me?
daar quote je jezelfquote:Op vrijdag 4 november 2005 10:41 schreef Meki het volgende:
[..]
Rellen Parijs na fatale achtervolging
Iedereen die beweert dat deze rellen weer op het geloof gebaseerd zijn is mijnsinsziens niet echt een helder persoon.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:43 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
daar quote je jezelfIk had het over dat er volgens jou geen moslims in west-afrika zouden wonen.
Dat kan wellicht de waarheid worden in #03, maar op dit moment wordt er voornamelijk materiele schade geleden.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:38 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dan gewoon "Rassenrellen in Franse steden".. heftig, maar wel waar.
Tja, dat werd gisteren ook al gezegd.. ernstig, maar waar helaas. En die dealer komt zeker niet meer terug nee.. Als ie al geld krijgt, want dit valt wellicht niet onder brandstichting, maar onder molest o.i.d.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:43 schreef What het volgende:
Wat ook wonderlijk is, is dat er een Renault-dealer in de wijk waar 100 mensen werkten tot de grond toe is afgefikt. Ik vraag me af hoeveel mensen uit de wijk nu brodeloos zijn door het werk van hun broeders? De eigenaar pakt namelijk gewoon de verzekeringspoen of de schadevergoeding van de staat en peert 'm uit de wijk. Dàhàg, werkgelegenheid in de wijk voor 100 man.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |