abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 november 2005 @ 01:09:09 #1
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_31947704
Actie warme voeten deel 5 > als een speer, er is nieuws is bijna vol, dus hier verder.

Eerdere delen
Warme voeten deze winter. Ga jij ook iets doen?
Warme voeten deel 2; door de 1.000? -> doe je mee???
Actie warme voeten deel 3 -> dik door de 1.200 euro!!!
Actie warme voeten deel 4 -> al 1500 Euro gestort!!!!!!!!!!!

De aan- en inleiding:
Het begon allemaal hier Een trui kopen voor een dakloze; wat kan er op tegen zijn? en op aangeven van Loedertje en Pieldeprutkarbonkel werd het al heel snel Warme voeten deze winter. Ga jij ook iets doen?

Wat begon als idee voor een eenmansactie, werd al heel snel iets waar een heleboel FOK!-ers - en later ook niet-FOK!-ers - spontaan aan mee deden. En het gaat goed

De bedoeling in een notendop:
Stichting De Goede Herder deelt elk jaar 300 kerstpakketten uit aan dak- en thuislozen en verslaafden. De bedoeling was om met elkaar genoeg geld bij elkaar te verzamelen om in elk geval elk pakket te kunnen voorzien van 1 paar warme wintersokken. Toen de actie goed bleek te lopen, is daarna het idee geopperd om ook voor alle 300 pakketten een fleece-sjaal bij elkaar te sparen. Toen ook dát doel bereikt leek, is een gebreide muts voor elk pakket aan het lijstje wensen toegevoegd.

De tussenstand in euro's en aantallen
Per 5 november, 15:22 uur:

Toegezegd: 20 euro
Ontvangen per bank: 975,45 euro
Ontvangen per giro: 664,96 euro
Ontvangen per Paypal: 112,67 euro
Beloofde verdubbeling bij 150 paar sokken: 300 euro

Totaal: 2.073,08 euro

Aantal aanvragen voor de gegevens: gestopt met tellen
Aantal stortingen bijgeschreven: 144
Gemiddeld gedoneerd bedrag: 12,31
Aantal toezeggingen: 2

Wat is er tot nu toe concreet geregeld
We schieten al lekker op. Een kort overzicht van de vorderingen tot nu toe:

• We hebben Hans Textiel bereid bereid gevonden ons 300 sjaals uit de actuele aanbieding te verkopen. Dat betekent 300 sjaals voor de prijs van 150 (¤ 1,98 per stuk; tweede gratis). Deedeetee is gauw naar de winkel gegaan om de kwaliteit te checken en deze is ruim goed bevonden: een mooie dikke sjaal van 30 x 160 cm. Uit praktisch oogpunt heb ik gevraagd of het mogelijk is alleen de donkere kleuren te krijgen en zelfs dat wilden ze voor ons regelen! Wil je de sjaal zien, dan kun je op de site de aanbiedingskrant bekijken; daar staat ie in. Ik mag ze eind volgende week ophalen en dan zal ik pics plaatsen! Ergo: ¤ 297 aan sjaals.

• We hebben een leverancier van sokken uit het zuiden van het land bereid gevonden om ons 300 paar Noorse sokken (30% wol 20%polyamide en de rest acryl) te leveren tegen ¤ 1,50 per paar. Ik weet dat er heel veel goedkopere sokken te krijgen zijn, maar dit is de kwaliteit waar we naar zoeken. En als ik me niet vergis (ik heb al zóveel leveranciers bekeken) is dit voor deze kwaliteit een erg goede prijs.

• FOK!-er Diaboluzzz bleek dicht bij het vuur te zitten en heeft voor ons vandaag een geweldige offerte voor mutsen geregeld! Die was zo goed, dat we er geen moment over hebben hoeven twijfelen!

Kortom: de sokken, de sjaals en de mutsen zijn een feit

tof hè

De actie is een groot succes straks houden we geld over
    Inmiddels hebben bijna 2.000 euro bij elkaar verzameld. Hoewel de precieze bedragen van de gewenste aankopen nog niet bekend zijn, kan ik al wel zeggen dat we zeker geld over hebben. Vandaag is nog overleg geweest met de mensen van De Goede Herder en zij hebben aangegeven heel blij te zijn met wat extra voorraad voor hun wekelijkse maaltijdverstrekking. En dat komt goed uit: daar is veel voor nodig, dus kunnen we ons spaarpotje tot de laatste cent goed gebruiken voor 'onze groep'.

Waar gaat het concreet om:
    - erwtensoep
    - knakworsten
    - disposables: plastic soepkoppen, borden, koffiebekers en bestek

Volle kracht vooruit, om de mensen ook met een warme hap de winter door te helpen!

Sponsoring?
    Zo ik in een eerder topic al schreef, wilde ik de donatie aan de stichting gewoon 'anoniem' doen. Eigenlijk denk ik er nog steeds zo over en als ik de reacties in de afgelopen delen zie: de meesten van jullie ook.

De actie is verder nooit bedoeld als sponsoringsactie. Het is nooit de bedoeling geweest bedrijven te zoeken die wilden bijdragen (financieel of in de vorm van goederen). We willen graag een goede prijs, maar het hoeft niet gratis! Dit is onze actie en die is mooi zo!

Meedoen?
    Meedoen kan nog tot zondag 6 november om 12:00 uur. Daarna gaan we de balans definitief opmaken en het volgende plan te trekken.

Wil je meedoen, stuur me even een mailtje, dan mail ik de gegevens terug.
    Mijn mailadres is: elisaB@fok.nl

Hou je ons op de hoogte?
    Ik zal jullie in dit topic op de hoogte houden. Zodra er iets gebeurt, zal ik daar melding van doen. Beslissingen en keuzes maken we samen dmv polls. Bovendien zal ik uiteindelijk in dit topic ook volledige verantwoording afleggen over de inkomsten en de uitgaven. En zo hoort het ook: ik ben tenslotte niet meer alleen; het is nu onze Warme Voeten Actie

Icons voor het Warme Voeten Promotieteam
    Doe je mee en wil je dat laten zien? Kies dan een van de usericons!

http://images.fok.nl/upload/051102_4089_sokrood.gif
    http://images.fok.nl/upload/051102_4089_sokgroen.gif
    http://images.fok.nl/upload/051102_4089_sokblauw.gif
    http://images.fok.nl/upload/051103_16000_sokgeel.gif
    http://images.fok.nl/upload/051103_16000_sokoranje.gif
    http://images.fok.nl/upload/051103_16000_sokpaars1.gif
    http://images.fok.nl/upload/051103_16000_sokpaars2.gif
    http://images.fok.nl/upload/051103_16000_sokzwart.gif

(Met dank aan Rewimo)

[ Bericht 2% gewijzigd door ElisaB op 05-11-2005 15:23:12 ]
  • Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
      vrijdag 4 november 2005 @ 01:14:27 #2
    18147 GoLLeM
    Hello? Is this thing on?
    pi_31947857
    Die icoontjes... leuk idee maar slecht uitgewerkt vind ik zelf.
    Mag ik misschien het plaatje van die sok van iemand, dan maak ik er ook nog een paar
    pi_31947931
    ¤2000 .
      vrijdag 4 november 2005 @ 01:17:37 #4
    33954 ElisaB
    pi_31947951
    quote:
    Op vrijdag 4 november 2005 01:14 schreef GoLLeM het volgende:
    Die icoontjes... leuk idee maar slecht uitgewerkt vind ik zelf.
    Mag ik misschien het plaatje van die sok van iemand, dan maak ik er ook nog een paar
    Dat maakt het nou juist zo charmant! We zijn bezig met de helemaal sobere basis van het leven. Is toch juist knus

Je mag van mij uiteraard een andere maken, maar het plaatje heb ik niet voor je (geen idee wie het wel heeft; ze waren er ineens en we doen het er vol overgave mee).
    Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
      vrijdag 4 november 2005 @ 01:18:18 #5
    33954 ElisaB
    pi_31947966
    quote:
    Op vrijdag 4 november 2005 01:16 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
    ¤2000 .
    Da's schrikken he
      vrijdag 4 november 2005 @ 01:18:34 #6
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_31947975

alsje GolleM
    It's Time To Shine
    [i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
      vrijdag 4 november 2005 @ 01:54:53 #7
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_31948845
    2.000 ¤ lijkt mij een mooi streef-eindpuntgetal.

Top-aktie!
    There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
    Poef.....gone! ©golfer
    pi_31948889
    Misschien al eens eerder voorgesteld... maare als die actie zo goed gaat... waarom dan alleen die zwervers uit Rotterdam??

Is er niet een soortgelijke stichting in bijv amsterdam die we dan ook sokken kunnen geven?? Het lijkt me beter om meer daklozen van sokken te voorzien dan om een beperkte groep een steeds luxer kerstpakket te geven...
    Iemand die nooit van mening is veranderd heeft waarschijnlijk niets geleerd.
    pi_31949434
    ElisaB ik schaam me zo
    Morgen verzend ik het echt pakketj.e
    fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
      vrijdag 4 november 2005 @ 06:50:30 #10
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_31950634
    quote:
    Op vrijdag 4 november 2005 01:57 schreef Vanderdonk het volgende:
    Misschien al eens eerder voorgesteld... maare als die actie zo goed gaat... waarom dan alleen die zwervers uit Rotterdam??

Is er niet een soortgelijke stichting in bijv amsterdam die we dan ook sokken kunnen geven?? Het lijkt me beter om meer daklozen van sokken te voorzien dan om een beperkte groep een steeds luxer kerstpakket te geven...
    Amsterdam?? Waarom alleen in de randstad?? Neem dan Rotterdam en Den Bosch ofzo.., of Eindhoven die hebben er ook veel. of Groningen, of. etc etc

Ach, daklozen zijn er overal wel, niet alleen in de randstad. Maar voor nu lijkt Rotterdam mij een mooi begin
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_31950687
    quote:
    Op vrijdag 4 november 2005 06:50 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Amsterdam?? Waarom alleen in de randstad?? Neem dan Rotterdam en Den Bosch ofzo.., of Eindhoven die hebben er ook veel. of Groningen, of. etc etc

Ach, daklozen zijn er overal wel, niet alleen in de randstad. Maar voor nu lijkt Rotterdam mij een mooi begin
    R'dam is zeker mooi omdat er daar een stichting zit die voor de distributie zorgt. Dat scheelt je een hoop werk.
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 4 november 2005 @ 07:40:05 #12
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_31950774
    Hee, we moeten nog een werkgebied overhouden voor volgende jaren
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      † In Memoriam † vrijdag 4 november 2005 @ 07:43:59 #13
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_31950795
    quote:

In grote steden is de opvang doorgaans best erg goed geregeld. Daklozen in kleinere gemeentes hebben echter helaas vaak een zwaarder leven doordat die opvang amper aanwezig is en de voorzieningen veel slechter zijn.
    Wat dát betreft heb je eigenlijk wel gelijk.
    quote:
    Op vrijdag 28 oktober 2005 11:58 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

Heb kontakt opgenomen en ze hadden nog behoefte aan gevulde koeken...hele doos bij de Makro gekocht en opgestuurd.
    Goede actie máár een beetje creatieve geest (elisaB ) krijgt het ook voorelkaar om regelrecht contact op te nemen met bijvoorbeeld een koekjesfabriek alwaar je tegen héle lage prijzen ettelijke dozen koeken kan lospeuteren voor dit soort doelen
    Soms zijn er hele pallets met koekjes waarvan er bijvoorbeeld iets mis is met de verpakkingen ( die de kwaliteitscontrole niet doorkomen vanwege een klein amper zichtbaar foutje op de buitenverpakking....) Het uitzoeken en herverpakken kost vaak veel aan arbeidskosten en fabrieken kunnen zulke pallets dan *van de hand doen* voor extreem lage prijzen..)
      vrijdag 4 november 2005 @ 08:24:06 #14
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_31951025
    Ik denk dat we ruim door de 2000 gaan zelfs
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      vrijdag 4 november 2005 @ 08:29:26 #15
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_31951073
    Wat gaan we goed

Ik woon in een kleine plaats en er is hier volgens mij helemaal geen opvang.
    Afgelopen winter werd er hier een dakloze die in een leeg gebouw bivakkeerde opeens nóg daklozer omdat ze daar gingen opknappen en nieuwbouw plegen. Toen liep die stumper de hele dag en nacht door het winterweer heen. Lange geklitte haren en baard. Was niet te benaderen en wilde óók niks aan nemen. In zijn buurt zogenaamd * dumpen * van eten en kleding was het enigste dat we konden doen.
    Mijn hart draaide overuren als ik hem in weer en wind zag rondrennen. Het was echt een hartverscheurende aanblik. Hoe kouder en natter het weer hoe harder hij liep, zwaaiend met stok dunne polsjes en nagels die veel te lang waren. Ik heb vaker moeten remmen als ik hem over de weg zag draven.

Dat er géén opvang is voor zulke mensen

[ Bericht 83% gewijzigd door deedeetee op 04-11-2005 08:38:06 ]
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
      vrijdag 4 november 2005 @ 08:30:00 #16
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_31951080
    Gaat lekker

Had je van mij trouwens nog iets ontvangen ElisaB?
    pi_31951092
    quote:
    Op vrijdag 4 november 2005 08:24 schreef Troel het volgende:
    Ik denk dat we ruim door de 2000 gaan zelfs
    Laten we het hopen
    pi_31951101
    ElisaB.. als er geld over is.. de voedselbank zit ook overal.. misschien is dat ook een idee voor iets?
    dag
      vrijdag 4 november 2005 @ 08:37:54 #19
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_31951166
    quote:

Het is al een beetje gezegd door anderen maar er is 'besloten' (half-democratisch) om dit jaar ons op deze stichting te richten en dan kunnen we de volgende keer mss iets anders uitzoeken.

Nu een andere stichting uitzoeken betekent weer contacten leggen, uitzoeken wat de wensen zijn etc. etc.
    pi_31951524
    quote:
    Op vrijdag 4 november 2005 08:37 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Het is al een beetje gezegd door anderen maar er is 'besloten' (half-democratisch) om dit jaar ons op deze stichting te richten en dan kunnen we de volgende keer mss iets anders uitzoeken.

Nu een andere stichting uitzoeken betekent weer contacten leggen, uitzoeken wat de wensen zijn etc. etc.
    Yep, dit jaar De Goede Herder ( wat een naam he) en volgend jaar DE WERELD
    Of ben ik dan errug ambitieus
      Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 november 2005 @ 09:27:07 #21
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_31951796
    Laten we eens dit jaar afronden en dan pas verder gaan kijken naar de toekomst. (Mocht het natuurlijk succesvol in zijn geheel verlopen)
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
      vrijdag 4 november 2005 @ 09:34:07 #22
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_31951918
    Ok, ik ben niet zo snel als de mensen hier. Maar als ik het goed begrijp is het dus niet langer nodig achter de fleece sjaals aan te gaan. Goed geregeld mensen!
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 4 november 2005 @ 09:36:30 #23
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_31951969
    quote:
    Op vrijdag 4 november 2005 09:34 schreef Hik het volgende:
    Ok, ik ben niet zo snel als de mensen hier. Maar als ik het goed begrijp is het dus niet langer nodig achter de fleece sjaals aan te gaan. Goed geregeld mensen!
    Jups die zijn geregeld..
    Als je ideeën hebt voor mutsen mag je die hier plaatsen
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
      vrijdag 4 november 2005 @ 10:03:36 #24
    25929 Diaboluzzz
    Blanes 2003 was über
    pi_31952586
    Je krijgt met 15 min van mij een offerte voor 300 mutsen
    caution, there is a madman staring at you
      vrijdag 4 november 2005 @ 10:13:27 #25
    33954 ElisaB
    pi_31952793
    quote:
    Op vrijdag 4 november 2005 10:03 schreef Diaboluzzz het volgende:
    Je krijgt met 15 min van mij een offerte voor 300 mutsen

Ik had net een hele lange post getypt als reactie op alle vragen en toen liep de kat over mijn toetsenbord en was alles weg....

Dan maar even heel snel zo: Actie warme voeten deel 4 -> al 1500 Euro gestort!!!!!!!!!!!

En verder (update en andere vragen): na 13:00 heb ik weer alle tijd! I'll be back!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')