Leg uit?quote:Op donderdag 3 november 2005 17:26 schreef Ringo het volgende:
...dodelijk voor de schildklier...
Yep. ¤1.59 bij de Albert Heijn. Zoeken tussen de Oosterse kruidenmixen en de kokosmelk.quote:Op donderdag 3 november 2005 17:45 schreef Slurf het volgende:
hebben ze dit spul gewoon in de supermarkt?
Heb je daar het recept van BBQ?quote:Op donderdag 3 november 2005 17:39 schreef BBQ-kip het volgende:
Wel heel erg lekker door de koffie of als basisingrediėnt voor Banoffee Pie
Dit gaat echter een stuk sneller door het in de magnetron te mikkenquote:Op vrijdag 4 november 2005 10:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je zo een blikje (dicht) een paar uur in een pan met kokend water legt, krijg je een waanzinnige caramel.
In blik?quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:12 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Dit gaat echter een stuk sneller door het in de magnetron te mikken![]()
Nee nee, uit het blik, in een kom natuurlijk, al mag je het met een lasbril op en handschoenen aan van mij proberenquote:
Ja, maar in Nederland meestal bij de Indische producten.quote:Op donderdag 3 november 2005 17:45 schreef Slurf het volgende:
hebben ze dit spul gewoon in de supermarkt?
In Zuid-Amerika staat dit bekend als 'Dulce de leche' (Spaans) of 'Doce de leite' (Portugees).quote:Op donderdag 3 november 2005 17:57 schreef jna het volgende:
Dit moet je eens proberen met een bak ijs![]()
.
Trouwens als je het in pan kokend water zet (dus het hele blik) en een aantal uur laat staan krijg je een soort karamelik zou trouwens wel het etiket ervan af halen anders wordt het nogal een troep.
Het blik van Friese vlag dat ik naast me heb staan bevat 43,5% suiker.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:53 schreef MouseOver het volgende:
Is dat wel hetzelfde als het AH-friese vlag spul? Volgens mij is dat laatste namelijk niet gezoet. (toch wel essentieel voor caramelexperimenten)
omg, bedoelen met "sweetened" dat de helft suiker is?quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:59 schreef Dona het volgende:
[..]
Het blik van Friese vlag dat ik naast me heb staan bevat 43,5% suiker.
Yep. Had laatst één zo'n blikje in pakweg 10 minuten opgeslurpt. Daarna ging ik es effe rekenen; toen bleek dat ik ongeveer 200g suiker naar binnen had gewerkt.quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:04 schreef MouseOver het volgende:
omg, bedoelen met "sweetened" dat de helft suiker is?
Die gewoonte niet nee. Als je het af en toe als een ingrediėnt gebruikt of door de koffie dan kan het bij gezonde mensen niet zoveel kwaad. Ik geef trouwens toe dat ik het blik ook leeglik als ik het gebruikquote:Op vrijdag 4 november 2005 12:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
Yep. Had laatst één zo'n blikje in pakweg 10 minuten opgeslurpt. Daarna ging ik es effe rekenen; toen bleek dat ik ongeveer 200g suiker naar binnen had gewerkt.
Dat kan nooit gezond zijn...
Blikje dicht, en water wel laten koken tijdens die tijd, kan niets misgaan zolang er water in de pan blijft.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:34 schreef owlet het volgende:
Of voor key lime pie..... *slurp*!![]()
Piet: gewoon in een pan kokend water een paar uur laten staan? Blikje open of dicht? Hoe weet je dat het goed is? Kan het nog grandioos mis gaan?
Klinkt makkelijk, dat ga ik zeker proberen! En hoelang moet het dan opstaan denk je?quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Blikje dicht, en water wel laten koken tijdens die tijd, kan niets misgaan zolang er water in de pan blijft.
maak me gek, al smaakt een banoffee pie in Australiė toch beter dan in Nederland.quote:Op donderdag 3 november 2005 17:39 schreef BBQ-kip het volgende:
Wel heel erg lekker door de koffie of als basisingrediėnt voor Banoffee Pie
Gelukt!quote:Op zaterdag 5 november 2005 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:
uur of 3 a 4
Waarom dan? Ben super benieuwdquote:Op zondag 6 november 2005 18:05 schreef Gumtree het volgende:
[..]
maak me gek, al smaakt een banoffee pie in Australiė toch beter dan in Nederland.
Gecondenseerde melk-caramel/toffee is vele, vele malen lekkerder dan Bebogeen jaquote:Op zondag 6 november 2005 19:20 schreef owlet het volgende:
[..]
Gelukt!
Heerlijke bebogeen-achtige pasta waar ik me in vijf minuten misselijk aan heb gegeten (en het waren maar een paar theelepeltjes, de rest staat in de koelkast te wachten op het brood van morgen). Lekkerder nog dan bebogeen en zó simpel!
Uhm verder nergens voor, haal het alleen daarvoor in huis, maar je kunt er natuurlijk tal van toepassingen voor bedenken als je in een creatieve bui bentquote:Op zondag 6 november 2005 21:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
kip, jij gebruikt het als ingredient voor je banoffee taart, waar kan je het nog meer voor gebruiken eigenlijk?
De Echte!quote:
Hoe lang weet ik niet meer, maar je kan het met wat plastic folie afdekken en in de koelkast bewaren. Omdat het dicht al zo ongezond lang bewaard kan worden, kan je zeker een week mee door denk ik.quote:Op vrijdag 18 november 2005 21:21 schreef wyccie het volgende:
Hoe bewaar je een aangebroken blikje eigenlijk, en hoe lang?
Dat caramel is heel makkelijk te maken, uren in een pan of wat ik doe, even in de magnetron tot het de juiste consistentie e.d. heeft.quote:Op zaterdag 19 november 2005 01:06 schreef Euc- het volgende:
Nu heb ik er echt nog nooit van gehoord, maar toch maar eens een blikje halen, wil ook wel eens die caramel maken![]()
(Zou je er ook crčme caramel van kunnen maken? Dus met die custard pudding?)
Het smaakt naar witte chocolade, maar dan vloeibaar.quote:Op zaterdag 19 november 2005 19:39 schreef shmoopy het volgende:
En de smaak, ik neem aan zoete melksmaak?
Onzin, daar smaakt het helemaal niet naarquote:Op zaterdag 19 november 2005 20:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het smaakt naar witte chocolade, maar dan vloeibaar.![]()
Ik zal het eens proberenquote:Op zaterdag 19 november 2005 08:54 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Dat caramel is heel makkelijk te maken, uren in een pan of wat ik doe, even in de magnetron tot het de juiste consistentie e.d. heeft.
Crčme caramel gaat denk ik niet lukken, het is te toffee-achtig daarvoor. Maar als het je lukt, hoor ik het graag
bij mij toch echt welquote:Op zaterdag 19 november 2005 23:43 schreef BBQ-kip het volgende:
Onzin, daar smaakt het helemaal niet naar
Ik ga vandaag even mutserig naar de Margriet winterfair (ok, mep me maarquote:Op zondag 20 november 2005 03:47 schreef Euc- het volgende:
[..]
Ik zal het eens proberenJe zou evt wat water toe kunnen voegen om het ķets vloeibaarder te maken..
Deblokkeer me eens op msn![]()
als bodempje in de appeltaart (in plaats van custard op de bodem). Gebruiken om met slagroom te mengen en caramels/toffees van te maken (denk ik, heb ik nog nooit geprobeerd)quote:Op zondag 6 november 2005 21:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
kip, jij gebruikt het als ingredient voor je banoffee taart, waar kan je het nog meer voor gebruiken eigenlijk?
Wat is er mis aan informatie toe voegen? Altijd goed voor de zoekerts op fok.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:10 schreef sieske het volgende:
ik zie net dat dat bericht al keioud is, weer te snel gelezen en gereageerd
welke winkels dan? zo n blikje vind ik altijd een gepruts. Een knijpfles is ideaal. Ik gebruik het ook voor in de koffie.quote:Op woensdag 20 mei 2009 08:47 schreef CyclingGirl het volgende:
lekker hoor in Spanje verkopen ze het van Nestle in van die knijpflessen. Ik doe het altijd in de koffie. Doen ze daar ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |