Dat doe ik dus ook. Ik werk 14 uur per week aan de bijbaantje. 2 dagen per week naar school en 1 of 2 dagen aan de verkoop via mijn stage. Maar nu heb ik tentamens dus dan ben ik niet zoveel meer weg en dan denk mijn pa dus dat ik helemaal niets doe. Hij heeft geen idee wat ik allemaal doe op een dag.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:00 schreef MouseOver het volgende:
Hmm, en waarom werk je dan idd niet gewoon meer bij? Meer uren in de verkoop stoppen? Of anders een tweede baantje erbij nemen.
Ik vind het wel behoorlijk lang, maar er zijn veel meer studenten die er zo lang over doen. Ik neem aan dat je vader bijdraagt in je kosten en daarom recht van spreken heeft?quote:Op woensdag 2 november 2005 23:17 schreef Stansfield het volgende:
Nu is mijn vraag of ik zo uitzonderlijk lang over mijn studie doe of niet? Ik heb het idee dat er meer studenten zijn die langer over hun studie doen dan dat er mensen zijn die er de gebruikelijke 4 of 5 jaar over doen. Of ben ik echt zo traag??
Slap excuus van die lui die de sollicitatie afnemen.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:13 schreef teknomist het volgende:
Ik ben zelfs inmiddels als meer dan 6 jaar een universitaire student wat niet ongebruikelijk is. Er wordt namelijk van je verwacht ervaring op te doen in besturen, commissies en flink wat van de wereld te zien. Studenten die nominaal lopen worden geregeld bij het solliciteren weggestuurd met de mededeling dat ze "maar eens wat van de wereld moeten zien". Sowieso vind ik de studententijd veel te tof en leuk om daar maar vier jaar over te doen en dan zonder enige relevante ervaring de arbeidsmarkt op te gaan.
Sinds 2 jaar betaal ik mijn studie zelf. Mijn pa betaald niets meer het enige is dat ik nog thuis woon.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:16 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik vind het wel behoorlijk lang, maar er zijn veel meer studenten die er zo lang over doen. Ik neem aan dat je vader bijdraagt in je kosten en daarom recht van spreken heeft?
Nah, ik kan het me voorstellen bij een lulletje dat vier jaar netjes over zijn studie heeft gedaan, enkel thuis heeft gewoond en geen nevenactiviteiten heeft ontplooid. Ook niet in het buitenland gestudeerd heeft, geen lid van een vereniging is geweest etc... Dan moet je wel een hele sterke studie doen (econometrie, fiscaal recht, technische bedrijfskunde) wil je goed in de markt liggen.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:24 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Slap excuus van die lui die de sollicitatie afnemen.![]()
Ok, maar waar maak je je dan druk om als je 2 jaar voorsprong hebt... dan zou ik gewoon eerst op een lagere functie beginnen en compenseren.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:32 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nah, ik kan het me voorstellen bij een lulletje dat vier jaar netjes over zijn studie heeft gedaan, enkel thuis heeft gewoond en geen nevenactiviteiten heeft ontplooid. Ook niet in het buitenland gestudeerd heeft, geen lid van een vereniging is geweest etc... Dan moet je wel een hele sterke studie doen (econometrie, fiscaal recht, technische bedrijfskunde) wil je goed in de markt liggen.
Helaas werkt dat niet zo. Tijdens je studententijd kun je bij allerlei functies experimenten en daar op je bek te gaan zonder dat dat vervelende consequenties heeft en kun je dus goed oefenen voor later. Ervaring die je opdoet als pakweg een praeses van een grote studenten- of studievereniging... dat haal je niet zo maar even in 2 jaar in als je op een lagere functie begint.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:34 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ok, maar waar maak je je dan druk om als je 2 jaar voorsprong hebt... dan zou ik gewoon eerst op een lagere functie beginnen en compenseren.
Klinkt prachtig, maar het prototype eeuwige student heeft meer weg van een lapzwans die geen afscheid kan nemen van zijn corpsballen-leventje.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:45 schreef teknomist het volgende:
[..]
Helaas werkt dat niet zo. Tijdens je studententijd kun je bij allerlei functies experimenten en daar op je bek te gaan zonder dat dat vervelende consequenties heeft en kun je dus goed oefenen voor later. Ervaring die je opdoet als pakweg een praeses van een grote studenten- of studievereniging... dat haal je niet zo maar even in 2 jaar in als je op een lagere functie begint.
Dat zijn ex-bestuurslulletjes die andere bestuurslulletjes zoeken. Vooral in de advocatuur; kakkers zoeken vooral kakkers, en meestal zijn het nog slechte advocaten ook.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:24 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Slap excuus van die lui die de sollicitatie afnemen.![]()
quote:Op donderdag 3 november 2005 00:45 schreef teknomist het volgende:
[..]
Helaas werkt dat niet zo. Tijdens je studententijd kun je bij allerlei functies experimenten en daar op je bek te gaan zonder dat dat vervelende consequenties heeft en kun je dus goed oefenen voor later. Ervaring die je opdoet als pakweg een praeses van een grote studenten- of studievereniging... dat haal je niet zo maar even in 2 jaar in als je op een lagere functie begint.
Dat vind ik dus niet. Zie hier boven.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:51 schreef Xennia het volgende:
Daarbij denk ik dat je ook werkervaring voor en na je studie op kan doen zonder in allerhande commissies te zitten en dat ervaring in het bedrijfsleven interessanter is voor vele potentiele werkgevers
Gefrustreerd?quote:Op donderdag 3 november 2005 00:52 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Dat zijn ex-bestuurslulletjes die andere bestuurslulletjes zoeken. Vooral in de advocatuur; kakkers zoeken vooral kakkers, en meestal zijn het nog slechte advocaten ook.![]()
Jemig, hoe kun je zo zeuren over je pa? Ga dan het huis uit, heb je er geen last meer van. Mijn ouders doen heus wel eens hetzelfde, maar dan leg ik het uit en is het klaar, basta. Jouw leven, niet het zijne...quote:Op donderdag 3 november 2005 09:31 schreef Stansfield het volgende:
Het is niet zo dat ik niets doe naast mijn studie. Ik ben dan geen koorbal ofzo die allerlei bestuursfuncties doet (waar niets mis mee is hoor). Maar ik heb wel altijd 2 tot 3 dagen in de week bijgewerkt en doe nog wat andere activiteiten. Alleen mijn pa snapt het hele hogeschoolsysteem niet. Dat ik nu dus moet wachten totdat sommige tentamens gegeven worden.
Da's dus echt grote onzin wat je nou hier loopt te verkondigen!! Er wordt van je verwacht dat je gewoon inzet toont en hard studeert, en niet op de kosten van de samenleving twee jaar lang je CV loopt op te leuken. Prima, maar dat doe je maar in je eigen tijd en op eigen kosten.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:13 schreef teknomist het volgende:
Ik ben zelfs inmiddels als meer dan 6 jaar een universitaire student wat niet ongebruikelijk is. Er wordt namelijk van je verwacht ervaring op te doen in besturen, commissies en flink wat van de wereld te zien. Studenten die nominaal lopen worden geregeld bij het solliciteren weggestuurd met de mededeling dat ze "maar eens wat van de wereld moeten zien". Sowieso vind ik de studententijd veel te tof en leuk om daar maar vier jaar over te doen en dan zonder enige relevante ervaring de arbeidsmarkt op te gaan.
Vergis je daar niet in, een bestuursfunctie bij een grote studentenvereniging staat wel degelijk zeer goed op je CV. Je hebt meer aan vijf of zes jaar studeren inclusief een dergelijke functie, dan braaf in vier jaar afstuderen en al op je 22e de arbeidsmarkt op te gaan.quote:Op donderdag 3 november 2005 11:13 schreef Demophon het volgende:
Ervaring als bestuurlid van een studentenvereniging is op zich prima, maar je moet dit ook weer niet overschatten en overdrijven. Als dat tot consequentie heeft dat je er twee jaar (!) langer over doet...., dan nemen ze liever iemand aan die twee jaar werkervaring heeft (wat dan ook).
Ah, dan zou 95% van alle studenten dus niet aan werk kunnen komen, want zoveel bestuursplekken e.d. zijn er tenslotte niet.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:32 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nah, ik kan het me voorstellen bij een lulletje dat vier jaar netjes over zijn studie heeft gedaan, enkel thuis heeft gewoond en geen nevenactiviteiten heeft ontplooid. Ook niet in het buitenland gestudeerd heeft, geen lid van een vereniging is geweest etc... Dan moet je wel een hele sterke studie doen (econometrie, fiscaal recht, technische bedrijfskunde) wil je goed in de markt liggen.
Je hoeft ook niet per se in een bestuur te zitten he. Er zijn zoveel dingen die je naast een eventuele bestuursfunctie kan doen.quote:Op donderdag 3 november 2005 12:16 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ah, dan zou 95% van alle studenten dus niet aan werk kunnen komen, want zoveel bestuursplekken e.d. zijn er tenslotte niet.![]()
Corpsbal bedoel je.quote:Op donderdag 3 november 2005 09:31 schreef Stansfield het volgende:
Het is niet zo dat ik niets doe naast mijn studie. Ik ben dan geen koorbal ofzo
Hoe betaal je datquote:Op donderdag 3 november 2005 12:21 schreef teigan het volgende:
Ik ben nu sinds 1999 bezig, mijn zevende jaar is dus begonnen...
Ik moet wel zegen dat de meesten uit mijn jaar nu wel klaar zijn, en ik heb ook wel erg veel vertraging, maar ik heb bij mijn studie niemand het binnen de tijd zien halen..
Volgens mij is 7 jaar bijna het gemiddelde hier in Delft, het is dus vrij lekker mogelijk... kom zelf ook uit 99quote:Op donderdag 3 november 2005 12:30 schreef Roellio het volgende:
[..]
Hoe betaal je dat
Woon je nog thuis?
Klopt, is algemeen bekend. Ingenieursstudies zijn nou eenmaal veel zwaardere studies.quote:Op donderdag 3 november 2005 12:45 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Volgens mij is 7 jaar bijna het gemiddelde hier in Delft, het is dus vrij lekker mogelijk... kom zelf ook uit 99
Ik woon al sinds het begin van mijn studie op mijzelf. 5 jaar stufi, 1 jaar extra verlenging, en ik ben net begonnen met lenen van de IBG.... Daarnaast wel wat bijgewerkt..quote:Op donderdag 3 november 2005 12:30 schreef Roellio het volgende:
[..]
Hoe betaal je dat
Woon je nog thuis?
Dat verklaart waarom ik nog steeds zoveel jaargenoten tegen komquote:Op donderdag 3 november 2005 13:29 schreef Demophon het volgende:
Klopt, is algemeen bekend. Ingenieursstudies zijn nou eenmaal veel zwaardere studies.
In de kroeg of in de collegezalen?quote:Op donderdag 3 november 2005 19:24 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat verklaart waarom ik nog steeds zoveel jaargenoten tegen kom
Mee eens. Bestuurservaring heeft mij wel een vrij unieke baan bezorgd, maar dat is ook weer persoonlijk. Uiteindelijk telt het hele plaatje... je kunt niet terugvallen op een kleine dingetje...quote:Op donderdag 3 november 2005 23:13 schreef Neuralnet het volgende:
Uiteindelijk maakt het allemaal geen donder uit. Studeer 4, 5, 6 of zelfs 7 jaar. Het gaat er daarna om hoe je jezelf in al die jaren ontwikkeld hebt en of je op de arbeidsmarkt iets kan laten zien.
Bestuurservaring is leuk, maar wordt veel te overschat.
Ik denk dat dat wel degelijk een donder uitmaakt. Als je je studie binnen 4 of 5 jaar afrondt zegt dat wel iets over je leergierigheid, hoe snel je dingen oppakt, verantwoordelijkheidsgevoel, ambitie, doorzettingsvermogen.quote:Op donderdag 3 november 2005 23:13 schreef Neuralnet het volgende:
Uiteindelijk maakt het allemaal geen donder uit. Studeer 4, 5, 6 of zelfs 7 jaar. Het gaat er daarna om hoe je jezelf in al die jaren ontwikkeld hebt en of je op de arbeidsmarkt iets kan laten zien.
Bestuurservaring is leuk, maar wordt veel te overschat.
Ik denk dat Neuralnet dat ook wel bedoelt. Je kunt echter ook afstuderen in 7 jaar met al die dingen. Voorbeeld van mijzelf. Ik studeer af in Delft in 7 jaar. Ik heb in totaal 18 maanden aan beursen gekregen voor commissie werk. In die periodes mag je niet eens punten halen, dus dat verklaart al 1.5 jaar vertraging. Ik vond het leuk om te doen en heb er aardig wat van kunnen leren. Naast de commissies waar ik beursen voor kreeg heb ik een lijst van commissies zonder vergoeding, van het oprichten van een rallyteam tot de onderwijsraad van mijn afstudeer richting. Verder heb ik altijd rond de 16 uur per week gewerkt (chef kok en bewaking) en sport ik fanatiek.quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:53 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel degelijk een donder uitmaakt. Als je je studie binnen 4 of 5 jaar afrondt zegt dat wel iets over je leergierigheid, hoe snel je dingen oppakt, verantwoordelijkheidsgevoel, ambitie, doorzettingsvermogen.
Leuk! Ja, het maakt iets uit. Daar zijn theorieboeken over volgeschreven. Maar in de praktijk komen de meeste hoogopgeleiden binnen 10 sollicitaties terecht in een startersbaantje voor 2100 euro bruto per maand. Ok, dan word je een keer extra afgewezen omdat er zo'n "competentie-freak" tussen zit. Die kans wordt echter ruimschoots weer gecompenseerd met het feit dat het ook moet klikken. Gemiddeld gezien moeten beiden een aantal keer solliciteren voordat ze een baan hebben. En ja, als je langer studeert kan je minder snel gaan werken en dat kan je als "inkomstenderving" zien. Dat is zeker een nadeel.quote:Ik denk dat dat wel degelijk een donder uitmaakt. Als je je studie binnen 4 of 5 jaar afrondt zegt dat wel iets over je leergierigheid, hoe snel je dingen oppakt, verantwoordelijkheidsgevoel, ambitie, doorzettingsvermogen.
Nee zodra je achterstand oploopt is het allemaal niet meer zo makkelijk te regelen. Pas als je nog maar 1 of 2 vakken moet werken ze een beetje mee.quote:Op vrijdag 4 november 2005 14:43 schreef Kloot-Jan het volgende:
Kun je niet met de studieadviseur overleggen of hij misschien kan regelen dat je die tentamens eerder krijgt?
Bedenk gewoon iets:quote:Leg dan maar uit bij een solliciatie hoe dat zo komt!
Dat ligt er toch ook aan hoe goed je in een bepaald vakgebeid bent en hoe slim je al zelf bent? VWO-ers die hbo doen ja die gaan er makkelijker doorheen dan MBO-ers zoals ik.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:14 schreef Ingridh007 het volgende:
1 jaar langer doen over een beta studie is iets anders dan 6 jaar doen over bedrijfskunde...
Mja, misschien had ik jaren geleden beter een talenprofiel kunnen kiezen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:36 schreef Ingridh007 het volgende:
Aha, er wordt veel duidelijk nu.
Als jij niet over genoeg (voor)kennis en kunde beschikt, dan ligt dat aan jou, en dan hoor je er misschien toch niet thuis.
Dus 6 jaar over je studie doen is hetzelfde als er niet op thuis horen?? Het zijn gewoon een paar vakken waar ik meer moeite mee heb waar ik tegenaanloop.quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:36 schreef Ingridh007 het volgende:
Aha, er wordt veel duidelijk nu.
Als jij niet over genoeg (voor)kennis en kunde beschikt, dan ligt dat aan jou, en dan hoor je er misschien toch niet thuis.
Jij hebt wel veel verstand welke vakken er in een economische opleiding gegeven wordt.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:08 schreef Ingridh007 het volgende:
wanneer je een talenpakket gekozen zou hebben, zou je te weinig economie gehad hebben om toegelaten te worden tot hbo bedrijfskunde.
Moet ik hier dus uit opmaken dat je eigenlijk niet zo goed bent in economie? Wat doe je dan bij bedrijfskunde?
Hey, ik ben iemand anders dan de TS.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:08 schreef Ingridh007 het volgende:
wanneer je een talenpakket gekozen zou hebben, zou je te weinig economie gehad hebben om toegelaten te worden tot hbo bedrijfskunde.
Moet ik hier dus uit opmaken dat je eigenlijk niet zo goed bent in economie? Wat doe je dan bij bedrijfskunde?
Wel nee, er zijn zat mensen die er langer over doen volgens mij. Daarnaast maakt het uit wat je vader er van denkt. Zolang je zelf nog maar weet waar je mee bezig bent.quote:Op woensdag 2 november 2005 23:17 schreef Stansfield het volgende:
Nu is mijn vraag of ik zo uitzonderlijk lang over mijn studie doe of niet? Ik heb het idee dat er meer studenten zijn die langer over hun studie doen dan dat er mensen zijn die er de gebruikelijke 4 of 5 jaar over doen. Of ben ik echt zo traag??
Meen je dat echt, van die nominale studenten die weggestuurd worden? Of is dat meer iets wat je aanneemt?quote:Op donderdag 3 november 2005 00:13 schreef teknomist het volgende:
Juist bij beta studies zijn vertragingen geen probleem. Shell lijkt me een vrij serieus bedrijf, maar ze nodigen zonder problemen mensen uit die al een jaar of 8 studeren, ik ken daar meer dan genoeg voorbeelden van. Sterker nog, vriend van mij begint er deze week met afstuderen en zit al in zijn 9e jaar!quote:Op woensdag 9 november 2005 09:50 schreef Pie.er het volgende:
[..]
Meen je dat echt, van die nominale studenten die weggestuurd worden? Of is dat meer iets wat je aanneemt?
De nominale studenten die ik ken, zijn juist snel aangenomen. En ik hoor van mensen die bij serieuze bedrijven zitten dat bij dat bedrijf studenten die meer dan een jaar studievertraging hebben opgelopen, niet eens worden uitgenodigd voor een sollicitatie.
Ik praat dan trouwens wel over beta-studies, wiskunde, natuurkunde, informatica, bouwkunde...
Besturen en commissies en wereldwijsheid wordt wel als positief gezien, maar als je dit niet kunt combineren met een redelijke studieduur dan ben je blijkbaar een slechte planner (even zwart-wit gezegd om het punt duidelijk te maken).
Inderdaad, vertragingen zijn meestal geen groot probleem. Waar het mij eigenlijk om ging was dat werd gezegd dat juist snelheid een probleem zou zijn... En dat ene bedrijf dat geen vertraging accepteert is idd een uitzondering.quote:Op woensdag 9 november 2005 11:28 schreef Drive-r het volgende:
Juist bij beta studies zijn vertragingen geen probleem. Shell lijkt me een vrij serieus bedrijf, maar ze nodigen zonder problemen mensen uit die al een jaar of 8 studeren, ik ken daar meer dan genoeg voorbeelden van. Sterker nog, vriend van mij begint er deze week met afstuderen en zit al in zijn 9e jaar!
Dit klopt niet. De vertraging wordt inderdaad vergoed. Maar je mag best punten halen in die periode! Dat wordt zelfs aangemoedigd! Vroeger was er zelfs een minimaal aantal studiepunten wat je in je bestuursjaar moest halen, omdat je anders geen beurs kreeg.quote:De vertraging die je trouwens oploopt met besturen en dergelijke wordt vaak vergoed door de Tu. Dit betekent dat je in die periode ook geen punten mag halen. Als je dus een jaar beurs krijgt, zal je ook altijd een jaar vertraging oplopen. Heeft dus weinig met planning te maken...
Ik heb bij elkaar 18 maanden aan beursen gehad en in de voorwaarde staat letterlijk dat je maximaal 6 ects mag halen in die periode. Dus ik begrijp niet hoe je dit als stimulerend kunt betitelen. Daarbij heb je tijdens een serieus bestuur er toch geen tijd voor, maar dat terzijde. Ik kreeg 6 maanden voor twee commissie waarbij ik wel gewoon door mocht studeren en heb dit dan ook nominaal gedaan. Tijdens mij hele jaar was het onmogelijk en niet toegestaan om meer da 6 ects te halen...quote:Op woensdag 9 november 2005 12:17 schreef Pie.er het volgende:
Dit klopt niet. De vertraging wordt inderdaad vergoed. Maar je mag best punten halen in die periode! Dat wordt zelfs aangemoedigd! Vroeger was er zelfs een minimaal aantal studiepunten wat je in je bestuursjaar moest halen, omdat je anders geen beurs kreeg.
Ik spreek uit eigen ervaring: commissies en dergelijke zijn best zonder noemenswaardige studievertraging te doen. Bestuursjaren voor een serieus bestuur natuurlijk niet. Maar dat wil niet zeggen dat je je hele jaar kwijtbent! Met een beetje planning haal je gewoon vakken tijdens dat jaar. En dit is niet puur theorie, ik ken mensen die bestuur studievereniging of studentenvereniging hebben gedaan, die ongeveer een half jaar studievertraging hadden.
Uitdrukkingen onder studenten (Wikipedia):quote:Op donderdag 3 november 2005 00:13 schreef teknomist het volgende:
bron: http://nl.wikipedia.org/w(...)gden_onder_studentenquote:CV-rukker: iemand die allemaal bestuursfuncties doet voor zijn CV.(Nederland - algemeen)
Terechtquote:Op woensdag 9 november 2005 12:20 schreef Demophon het volgende:
[..]
Uitdrukkingen onder studenten (Wikipedia):
[..]
bron: http://nl.wikipedia.org/w(...)gden_onder_studenten
(Jullie moet de rest van die site ook 'ns lezen!)
Kijk, als zo'n afgestudeerde bij mij komt solliciteren en hij heeft twee jaar lang commissiewerk lopen te doen bij een studentenvereniging, waar je ook niet teveel van moet voorstellen, dit ten koste van de samenleving (beurs), dit puur om z'n CV 'op te leuken'..... Tja, als zo'n persoon zich vervolgens nog veel te serieus neemt (wat vaak het geval is) en gaat solliciteren op (te) hoge functies, dan wijs ik hem af. Kom maar terug als je wat volwassener bent, jonkie![]()
Idiote voorwaarde... Idioot beleid... Gelukkig was dat bij ons beter dan.quote:Op woensdag 9 november 2005 12:20 schreef Drive-r het volgende:
Ik heb bij elkaar 18 maanden aan beursen gehad en in de voorwaarde staat letterlijk dat je maximaal 6 ects mag halen in die periode. Dus ik begrijp niet hoe je dit als stimulerend kunt betitelen. Daarbij heb je tijdens een serieus bestuur er toch geen tijd voor, maar dat terzijde. Ik kreeg 6 maanden voor twee commissie waarbij ik wel gewoon door mocht studeren en heb dit dan ook nominaal gedaan. Tijdens mij hele jaar was het onmogelijk en niet toegestaan om meer da 6 ects te halen...
Ik weet niet wat de exacte regeling was, maar ik hoop dat het inderdaad alleen om een korting ging. Ik was tijdens mijn bestuursjaar trouwens meer dan 80 uur in de week kwijt, dus studie was vrij onmogelijk. Maar goed, zeker bij studieverenigingen moet een beetje studie ernaast zeker kunnen. Ik ben het dan ook in het beginsel wel eens met je stelling, het gaat alleen niet altijd op.quote:Op woensdag 9 november 2005 12:43 schreef Pie.er het volgende:
[..]
Idiote voorwaarde... Idioot beleid... Gelukkig was dat bij ons beter dan.
Offeuh.. Bij ons is de bestuursbeurs ook een studievertragingsbeurs. Het is geen vergoeding omdat je al dat bestuurswerk doet, het is een vergoeding voor de achterstand die je oploopt terwijl je dat bestuurswerk doet. Als je geen studieachterstand oploopt, krijg je die beurs ook niet (omdat je dan nog gewoon studiefinanciering krijgt). Dus als je in een jaar tijd 6 studiepunten haalt, heb je 10% van je studie gehaald, dus kreeg je maar 90% van de totale bestuursbeurs. Even uit interesse, zou jij niks krijgen als je meer dan 6 ects haalde, of minder?
Als je niks zou krijgen: wat een belachelijke regeling. Als je 10% minder zou krijgen: dan zie ik de logica (ook al word je dan, net als bij ons, nog steeds gestrafd voor hard werken).
En bij een serieus bestuur heb je er nog steeds wel tijd voor, niet voor een hele studie maar wel voor een deel ervan.
Of ik heb gewoon nog nooit een serieus bestuur meegemaakt, dat kan ook
Ehm, dient het niet andersom te zijn? Bij je studie dient een studievereniging 'ernaast' te zijn?quote:Op woensdag 9 november 2005 14:12 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de exacte regeling was, maar ik hoop dat het inderdaad alleen om een korting ging. Ik was tijdens mijn bestuursjaar trouwens meer dan 80 uur in de week kwijt, dus studie was vrij onmogelijk. Maar goed, zeker bij studieverenigingen moet een beetje studie ernaast zeker kunnen. Ik ben het dan ook in het beginsel wel eens met je stelling, het gaat alleen niet altijd op.
Nee, ik overdrijf juist niet. Er werd ook bijna elke weekend een volle dag gedraaid en de doordeweeks dagen gingen tot heel laat door. Maar goed, dat is een ander verhaal. (Ik werk in mijn nieuwe baan trouwens gemiddelde meer dan 80 uur, maar da's helemaal een ander verhaalquote:Op woensdag 9 november 2005 15:22 schreef Demophon het volgende:
[..]
Ehm, dient het niet andersom te zijn? Bij je studie dient een studievereniging 'ernaast' te zijn?
Enne, overdrijf je niet een klein beetje met meer dan 80 uur in de week? Da's bij een werkweek meer dan 16 uur per dag of bij 7 dagen in de week meer dan 11 uur per dag!!! En dat een heel jaar lang!Wow....
Nou, omdat:quote:Op woensdag 9 november 2005 08:24 schreef Ingridh007 het volgende:
Uit nieuwsgierigheid, maar waarom die overstap Cultheld?
Tijdens mijn studie deed ik 'op een blauwe maandag' bestuurskunde als keuzevak. Ik was in de veronderstelling dat het heel erg leek op management of bedrijfskundequote:Op woensdag 9 november 2005 18:04 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nou, omdat:
Vrij Nederland wel als bron gebruikt mag worden en Elsevier en HP/De Tijd niet
je eigen mening er niet zo toe doet, daar je alles vanuit bestuurskundige hoek moet bekijken
bijna al mijn klasgenoten van een andere planeet lijken te komen: van die randdebielen die je dan stotterend opbellen en vragen of je op zaterdagavond mee zou willen naar een opera
je een carriereplafond hebt, wanneer je alleen hbo bestuurskunde af zou ronden
het bedrijfsleven me veel aantrekkelijker lijkt
de ambtenaren-mentaliteit niet de mijne is
je na 2 colleges te hebben gemist door ziekte, te horen krijgt dat je het vak volgend jaar moet inhalenbestuurskunde
Ja maar, in jouw geval valt het uit te leggen. Je zegt het zelf al: natuurkunde, een van de zwaarste studies op een universiteit.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:36 schreef maniack28 het volgende:
Ik vind het niet lang.... ik zit in het tweede jaar Natuurkunde op de UU nu en ik denk dat ik sowiezo al 3,5 jaar tot 4 jaar over mn bachelor ga doen, omdat ik dus idd moeilijke vakken heb die voor mij niet echt van toepassing zijn. Ik wil een master meteorologie doen en dat is qua natuurkunde eigenlijk de makkelijkste master, maar toch moet ik vakken als quantummechanica e.d. wel halen en dat kost tijd en moeite en misschien dus een jaartje extraMaar als mn pa dan gaat lopen zeiken, dan betaal ik zelf wel... 1 jaartje lenen kan geen kwaad...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |