Dat doe ik dus ook. Ik werk 14 uur per week aan de bijbaantje. 2 dagen per week naar school en 1 of 2 dagen aan de verkoop via mijn stage. Maar nu heb ik tentamens dus dan ben ik niet zoveel meer weg en dan denk mijn pa dus dat ik helemaal niets doe. Hij heeft geen idee wat ik allemaal doe op een dag.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:00 schreef MouseOver het volgende:
Hmm, en waarom werk je dan idd niet gewoon meer bij? Meer uren in de verkoop stoppen? Of anders een tweede baantje erbij nemen.
Ik vind het wel behoorlijk lang, maar er zijn veel meer studenten die er zo lang over doen. Ik neem aan dat je vader bijdraagt in je kosten en daarom recht van spreken heeft?quote:Op woensdag 2 november 2005 23:17 schreef Stansfield het volgende:
Nu is mijn vraag of ik zo uitzonderlijk lang over mijn studie doe of niet? Ik heb het idee dat er meer studenten zijn die langer over hun studie doen dan dat er mensen zijn die er de gebruikelijke 4 of 5 jaar over doen. Of ben ik echt zo traag??
Slap excuus van die lui die de sollicitatie afnemen.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:13 schreef teknomist het volgende:
Ik ben zelfs inmiddels als meer dan 6 jaar een universitaire student wat niet ongebruikelijk is. Er wordt namelijk van je verwacht ervaring op te doen in besturen, commissies en flink wat van de wereld te zien. Studenten die nominaal lopen worden geregeld bij het solliciteren weggestuurd met de mededeling dat ze "maar eens wat van de wereld moeten zien". Sowieso vind ik de studententijd veel te tof en leuk om daar maar vier jaar over te doen en dan zonder enige relevante ervaring de arbeidsmarkt op te gaan.
Sinds 2 jaar betaal ik mijn studie zelf. Mijn pa betaald niets meer het enige is dat ik nog thuis woon.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:16 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik vind het wel behoorlijk lang, maar er zijn veel meer studenten die er zo lang over doen. Ik neem aan dat je vader bijdraagt in je kosten en daarom recht van spreken heeft?
Nah, ik kan het me voorstellen bij een lulletje dat vier jaar netjes over zijn studie heeft gedaan, enkel thuis heeft gewoond en geen nevenactiviteiten heeft ontplooid. Ook niet in het buitenland gestudeerd heeft, geen lid van een vereniging is geweest etc... Dan moet je wel een hele sterke studie doen (econometrie, fiscaal recht, technische bedrijfskunde) wil je goed in de markt liggen.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:24 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Slap excuus van die lui die de sollicitatie afnemen.![]()
Ok, maar waar maak je je dan druk om als je 2 jaar voorsprong hebt... dan zou ik gewoon eerst op een lagere functie beginnen en compenseren.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:32 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nah, ik kan het me voorstellen bij een lulletje dat vier jaar netjes over zijn studie heeft gedaan, enkel thuis heeft gewoond en geen nevenactiviteiten heeft ontplooid. Ook niet in het buitenland gestudeerd heeft, geen lid van een vereniging is geweest etc... Dan moet je wel een hele sterke studie doen (econometrie, fiscaal recht, technische bedrijfskunde) wil je goed in de markt liggen.
Helaas werkt dat niet zo. Tijdens je studententijd kun je bij allerlei functies experimenten en daar op je bek te gaan zonder dat dat vervelende consequenties heeft en kun je dus goed oefenen voor later. Ervaring die je opdoet als pakweg een praeses van een grote studenten- of studievereniging... dat haal je niet zo maar even in 2 jaar in als je op een lagere functie begint.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:34 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ok, maar waar maak je je dan druk om als je 2 jaar voorsprong hebt... dan zou ik gewoon eerst op een lagere functie beginnen en compenseren.
Klinkt prachtig, maar het prototype eeuwige student heeft meer weg van een lapzwans die geen afscheid kan nemen van zijn corpsballen-leventje.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:45 schreef teknomist het volgende:
[..]
Helaas werkt dat niet zo. Tijdens je studententijd kun je bij allerlei functies experimenten en daar op je bek te gaan zonder dat dat vervelende consequenties heeft en kun je dus goed oefenen voor later. Ervaring die je opdoet als pakweg een praeses van een grote studenten- of studievereniging... dat haal je niet zo maar even in 2 jaar in als je op een lagere functie begint.
Dat zijn ex-bestuurslulletjes die andere bestuurslulletjes zoeken. Vooral in de advocatuur; kakkers zoeken vooral kakkers, en meestal zijn het nog slechte advocaten ook.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:24 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Slap excuus van die lui die de sollicitatie afnemen.![]()
quote:Op donderdag 3 november 2005 00:45 schreef teknomist het volgende:
[..]
Helaas werkt dat niet zo. Tijdens je studententijd kun je bij allerlei functies experimenten en daar op je bek te gaan zonder dat dat vervelende consequenties heeft en kun je dus goed oefenen voor later. Ervaring die je opdoet als pakweg een praeses van een grote studenten- of studievereniging... dat haal je niet zo maar even in 2 jaar in als je op een lagere functie begint.
Dat vind ik dus niet. Zie hier boven.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:51 schreef Xennia het volgende:
Daarbij denk ik dat je ook werkervaring voor en na je studie op kan doen zonder in allerhande commissies te zitten en dat ervaring in het bedrijfsleven interessanter is voor vele potentiele werkgevers
Gefrustreerd?quote:Op donderdag 3 november 2005 00:52 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Dat zijn ex-bestuurslulletjes die andere bestuurslulletjes zoeken. Vooral in de advocatuur; kakkers zoeken vooral kakkers, en meestal zijn het nog slechte advocaten ook.![]()
Jemig, hoe kun je zo zeuren over je pa? Ga dan het huis uit, heb je er geen last meer van. Mijn ouders doen heus wel eens hetzelfde, maar dan leg ik het uit en is het klaar, basta. Jouw leven, niet het zijne...quote:Op donderdag 3 november 2005 09:31 schreef Stansfield het volgende:
Het is niet zo dat ik niets doe naast mijn studie. Ik ben dan geen koorbal ofzo die allerlei bestuursfuncties doet (waar niets mis mee is hoor). Maar ik heb wel altijd 2 tot 3 dagen in de week bijgewerkt en doe nog wat andere activiteiten. Alleen mijn pa snapt het hele hogeschoolsysteem niet. Dat ik nu dus moet wachten totdat sommige tentamens gegeven worden.
Da's dus echt grote onzin wat je nou hier loopt te verkondigen!! Er wordt van je verwacht dat je gewoon inzet toont en hard studeert, en niet op de kosten van de samenleving twee jaar lang je CV loopt op te leuken. Prima, maar dat doe je maar in je eigen tijd en op eigen kosten.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:13 schreef teknomist het volgende:
Ik ben zelfs inmiddels als meer dan 6 jaar een universitaire student wat niet ongebruikelijk is. Er wordt namelijk van je verwacht ervaring op te doen in besturen, commissies en flink wat van de wereld te zien. Studenten die nominaal lopen worden geregeld bij het solliciteren weggestuurd met de mededeling dat ze "maar eens wat van de wereld moeten zien". Sowieso vind ik de studententijd veel te tof en leuk om daar maar vier jaar over te doen en dan zonder enige relevante ervaring de arbeidsmarkt op te gaan.
Vergis je daar niet in, een bestuursfunctie bij een grote studentenvereniging staat wel degelijk zeer goed op je CV. Je hebt meer aan vijf of zes jaar studeren inclusief een dergelijke functie, dan braaf in vier jaar afstuderen en al op je 22e de arbeidsmarkt op te gaan.quote:Op donderdag 3 november 2005 11:13 schreef Demophon het volgende:
Ervaring als bestuurlid van een studentenvereniging is op zich prima, maar je moet dit ook weer niet overschatten en overdrijven. Als dat tot consequentie heeft dat je er twee jaar (!) langer over doet...., dan nemen ze liever iemand aan die twee jaar werkervaring heeft (wat dan ook).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |