abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31914393
Ik zit nu in mijn 6e jaar van mijn HBO opleiding. Doordat ik met wat moeilijke vakken problemen heb, heb ik wat studievertraging opgelopen. En nu moet ik dus alleen nog die vakken doen. Maar omdat de hogeschool een vaststaand programma heeft worden die vakken verdeeld over het jaar aangeboden. Ik kan dus maar 2 vakken per blok doen. Nu heb ik het dus heel erg rustig. Ik werk 14 uur per week bij. En ik moet nog mijn stageopdracht afmaken.

Nu komt dus mijn probleem. Mijn pa begint echt zwaar te zeiken dat ik zo lang bezig ben en dat ik niks doe en dat ik er meer vaart achter moet zetten. Of meer moet gaan werken.

Nu heb ik al zo vaak uitgelegd dat dat niet gaat omdat die tentamens niet eerder worden aangeboden. Maar dan wil hij weer dat ik meer ga werken of alvast werk ga zoeken voor als ik klaar ben met mijn studie. Wat is ook al heb als baan wat ik dankzij mijn stage heb gekregen. Dit heeft een variabel loon en is afhankelijk van hoeveel ik verkoop. Dit is dus niet iets wat ik jaren wil doen maar wil wel kijken wat het kan worden. Maar mijn pa vind dat dus geen echte baan.

Nu is mijn vraag of ik zo uitzonderlijk lang over mijn studie doe of niet? Ik heb het idee dat er meer studenten zijn die langer over hun studie doen dan dat er mensen zijn die er de gebruikelijke 4 of 5 jaar over doen. Of ben ik echt zo traag??
pi_31915212
Hihi, ik ken een elfde- en een dertiendejaars
Die doen dan wel geen HBO, maar okee
pi_31915284
Ik hoop mijn HBO toch wel in 4,5 jaar af te ronden en ik ben niet bepaald een 'hardwerkende student'. Daarnaast doe ik een poging om mijn bestuurskunde bachelor ernaast te halen.
pi_31915348
ik hoop m'n hbo toch in 5 jaar te halen
  donderdag 3 november 2005 @ 00:00:07 #5
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31915978
Hmm, en waarom werk je dan idd niet gewoon meer bij? Meer uren in de verkoop stoppen? Of anders een tweede baantje erbij nemen.
Vampire Romance O+
pi_31916293
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:00 schreef MouseOver het volgende:
Hmm, en waarom werk je dan idd niet gewoon meer bij? Meer uren in de verkoop stoppen? Of anders een tweede baantje erbij nemen.
Dat doe ik dus ook. Ik werk 14 uur per week aan de bijbaantje. 2 dagen per week naar school en 1 of 2 dagen aan de verkoop via mijn stage. Maar nu heb ik tentamens dus dan ben ik niet zoveel meer weg en dan denk mijn pa dus dat ik helemaal niets doe. Hij heeft geen idee wat ik allemaal doe op een dag.
pi_31916398
Ik ben zelfs inmiddels als meer dan 6 jaar een universitaire student wat niet ongebruikelijk is. Er wordt namelijk van je verwacht ervaring op te doen in besturen, commissies en flink wat van de wereld te zien. Studenten die nominaal lopen worden geregeld bij het solliciteren weggestuurd met de mededeling dat ze "maar eens wat van de wereld moeten zien". Sowieso vind ik de studententijd veel te tof en leuk om daar maar vier jaar over te doen en dan zonder enige relevante ervaring de arbeidsmarkt op te gaan.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_31916481
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:17 schreef Stansfield het volgende:
Nu is mijn vraag of ik zo uitzonderlijk lang over mijn studie doe of niet? Ik heb het idee dat er meer studenten zijn die langer over hun studie doen dan dat er mensen zijn die er de gebruikelijke 4 of 5 jaar over doen. Of ben ik echt zo traag??
Ik vind het wel behoorlijk lang, maar er zijn veel meer studenten die er zo lang over doen. Ik neem aan dat je vader bijdraagt in je kosten en daarom recht van spreken heeft?
  donderdag 3 november 2005 @ 00:24:26 #9
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_31916646
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:13 schreef teknomist het volgende:
Ik ben zelfs inmiddels als meer dan 6 jaar een universitaire student wat niet ongebruikelijk is. Er wordt namelijk van je verwacht ervaring op te doen in besturen, commissies en flink wat van de wereld te zien. Studenten die nominaal lopen worden geregeld bij het solliciteren weggestuurd met de mededeling dat ze "maar eens wat van de wereld moeten zien". Sowieso vind ik de studententijd veel te tof en leuk om daar maar vier jaar over te doen en dan zonder enige relevante ervaring de arbeidsmarkt op te gaan.
Slap excuus van die lui die de sollicitatie afnemen.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_31916768
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:16 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik vind het wel behoorlijk lang, maar er zijn veel meer studenten die er zo lang over doen. Ik neem aan dat je vader bijdraagt in je kosten en daarom recht van spreken heeft?
Sinds 2 jaar betaal ik mijn studie zelf. Mijn pa betaald niets meer het enige is dat ik nog thuis woon.
pi_31916826
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:24 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Nah, ik kan het me voorstellen bij een lulletje dat vier jaar netjes over zijn studie heeft gedaan, enkel thuis heeft gewoond en geen nevenactiviteiten heeft ontplooid. Ook niet in het buitenland gestudeerd heeft, geen lid van een vereniging is geweest etc... Dan moet je wel een hele sterke studie doen (econometrie, fiscaal recht, technische bedrijfskunde) wil je goed in de markt liggen.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 3 november 2005 @ 00:34:55 #12
106776 Nickthedick
pi_31916874
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:32 schreef teknomist het volgende:

[..]

Nah, ik kan het me voorstellen bij een lulletje dat vier jaar netjes over zijn studie heeft gedaan, enkel thuis heeft gewoond en geen nevenactiviteiten heeft ontplooid. Ook niet in het buitenland gestudeerd heeft, geen lid van een vereniging is geweest etc... Dan moet je wel een hele sterke studie doen (econometrie, fiscaal recht, technische bedrijfskunde) wil je goed in de markt liggen.
Ok, maar waar maak je je dan druk om als je 2 jaar voorsprong hebt... dan zou ik gewoon eerst op een lagere functie beginnen en compenseren.
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_31917053
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:34 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Ok, maar waar maak je je dan druk om als je 2 jaar voorsprong hebt... dan zou ik gewoon eerst op een lagere functie beginnen en compenseren.
Helaas werkt dat niet zo. Tijdens je studententijd kun je bij allerlei functies experimenten en daar op je bek te gaan zonder dat dat vervelende consequenties heeft en kun je dus goed oefenen voor later. Ervaring die je opdoet als pakweg een praeses van een grote studenten- of studievereniging... dat haal je niet zo maar even in 2 jaar in als je op een lagere functie begint.
pi_31917119
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:45 schreef teknomist het volgende:

[..]

Helaas werkt dat niet zo. Tijdens je studententijd kun je bij allerlei functies experimenten en daar op je bek te gaan zonder dat dat vervelende consequenties heeft en kun je dus goed oefenen voor later. Ervaring die je opdoet als pakweg een praeses van een grote studenten- of studievereniging... dat haal je niet zo maar even in 2 jaar in als je op een lagere functie begint.
Klinkt prachtig, maar het prototype eeuwige student heeft meer weg van een lapzwans die geen afscheid kan nemen van zijn corpsballen-leventje.
Daarbij denk ik dat je ook werkervaring voor en na je studie op kan doen zonder in allerhande commissies te zitten en dat ervaring in het bedrijfsleven interessanter is voor vele potentiele werkgevers
  donderdag 3 november 2005 @ 00:52:15 #15
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_31917134
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:24 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Dat zijn ex-bestuurslulletjes die andere bestuurslulletjes zoeken. Vooral in de advocatuur; kakkers zoeken vooral kakkers, en meestal zijn het nog slechte advocaten ook.
  donderdag 3 november 2005 @ 00:56:03 #16
106776 Nickthedick
pi_31917191
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:45 schreef teknomist het volgende:

[..]

Fuck die lui die er zo over denken.
pi_31917283
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:51 schreef Xennia het volgende:
Daarbij denk ik dat je ook werkervaring voor en na je studie op kan doen zonder in allerhande commissies te zitten en dat ervaring in het bedrijfsleven interessanter is voor vele potentiele werkgevers
Dat vind ik dus niet. Zie hier boven.
pi_31917284
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:52 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Dat zijn ex-bestuurslulletjes die andere bestuurslulletjes zoeken. Vooral in de advocatuur; kakkers zoeken vooral kakkers, en meestal zijn het nog slechte advocaten ook.
Gefrustreerd? .
pi_31917412
Ik werk al 5 jaar voltijd naast mijn studie en maak rustig op m'n gemak m'n studie af, ik zit allang boven het werkniveau wat ik met alleen m'n studie zou hebben. Ook qua salaris. Ben inmiddels dus 8e jaars Maar in Delft waar ik studeer studeren de meesten die ik ken toch niet binnen 6/7 jaar af, dus het valt nog wel mee.

Ik heb destijds bewust die keuze gemaakt om te werken, omdat ik studeren alleen niet echt interessant vond. Al mijn vrienden studeerden nog en ik werkte, maar ik deed nog gewoon de dingen die ik daarvoor deed met m'n vrienden......jaarclub, feesten en stappen doordeweeks enzo......zoals ik nu nog steeds doe. Dat die studie wat langer duurt zal me aan me reet roesten eigenlijk. Het is alleen maar een papiertje, wat wel handig is om te hebben en je moet uiteindelijk ook wel zorgen dat je het haalt. Anders is het dom natuurlijk.
If fashion is your trade,
then when you're naked,
I guess you must be unemployed yeah.
pi_31920384
Het is niet zo dat ik niets doe naast mijn studie. Ik ben dan geen corpsbal ofzo die allerlei bestuursfuncties doet (waar niets mis mee is hoor). Maar ik heb wel altijd 2 tot 3 dagen in de week bijgewerkt en doe nog wat andere activiteiten. Alleen mijn pa snapt het hele hogeschoolsysteem niet. Dat ik nu dus moet wachten totdat sommige tentamens gegeven worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stansfield op 03-11-2005 12:33:18 ]
pi_31921011
quote:
Op donderdag 3 november 2005 09:31 schreef Stansfield het volgende:
Het is niet zo dat ik niets doe naast mijn studie. Ik ben dan geen koorbal ofzo die allerlei bestuursfuncties doet (waar niets mis mee is hoor). Maar ik heb wel altijd 2 tot 3 dagen in de week bijgewerkt en doe nog wat andere activiteiten. Alleen mijn pa snapt het hele hogeschoolsysteem niet. Dat ik nu dus moet wachten totdat sommige tentamens gegeven worden.
Jemig, hoe kun je zo zeuren over je pa? Ga dan het huis uit, heb je er geen last meer van. Mijn ouders doen heus wel eens hetzelfde, maar dan leg ik het uit en is het klaar, basta. Jouw leven, niet het zijne...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 3 november 2005 @ 10:52:06 #22
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_31922045
quote:
Op donderdag 3 november 2005 01:02 schreef teknomist het volgende:

Gefrustreerd? .
Helemaal niet, ik vermaak me kostelijk met prutsende advocaten, als zelfstandig ondernemer.
  donderdag 3 november 2005 @ 11:06:14 #23
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_31922365
Zit inmiddels ook in mijn vijfde jaar... zelfde situatie als TS... nog paar vakken openstaan en moet nog 1 (afstudeer)stage afronden.
Maar na dit vijfde jaar wil ik het wel afgerond hebben.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_31922531
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:13 schreef teknomist het volgende:
Da's dus echt grote onzin wat je nou hier loopt te verkondigen!! Er wordt van je verwacht dat je gewoon inzet toont en hard studeert, en niet op de kosten van de samenleving twee jaar lang je CV loopt op te leuken. Prima, maar dat doe je maar in je eigen tijd en op eigen kosten.

Wat ze bij die sollicitatie bedoelen van "maar eens wat van de wereld moeten zien" is dat je nog te weinig levenservaring hebt, m.a.w. zo'n jong broekie schat zichzelf te hoog in en denkt te kunnen solliciteren op een functie die eigenlijk weggelegd is voor senior mensen. Ervaring als bestuurlid van een studentenvereniging is op zich prima, maar je moet dit ook weer niet overschatten en overdrijven. Als dat tot consequentie heeft dat je er twee jaar (!) langer over doet...., dan nemen ze liever iemand aan die twee jaar werkervaring heeft (wat dan ook).
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  donderdag 3 november 2005 @ 12:15:14 #25
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31924119
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:13 schreef Demophon het volgende:
Ervaring als bestuurlid van een studentenvereniging is op zich prima, maar je moet dit ook weer niet overschatten en overdrijven. Als dat tot consequentie heeft dat je er twee jaar (!) langer over doet...., dan nemen ze liever iemand aan die twee jaar werkervaring heeft (wat dan ook).
Vergis je daar niet in, een bestuursfunctie bij een grote studentenvereniging staat wel degelijk zeer goed op je CV. Je hebt meer aan vijf of zes jaar studeren inclusief een dergelijke functie, dan braaf in vier jaar afstuderen en al op je 22e de arbeidsmarkt op te gaan.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')