Daarnaast hebben we al een -20 gehad dit jaar dus dat is ook allemaal onzinquote:de eerste nachtvorst van het jaar aangekondigd
Leuke foto's, vooral die zonsondergangenquote:Op vrijdag 18 november 2005 17:52 schreef Gizmore het volgende:
Even een korte selectie van foto's van afgelopen week. Kon ze er nu pas opzetten door die brakke camera
Maar goed, hagel van vanmiddag:
[[url=http://xs55.xs.to/pics/05465/Hagelvandaag2x.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Met dakraam dicht.
En met het raam open:
[[url=http://xs55.xs.to/pics/05465/hagelvandaag.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Nog een paar van afgelopen week:
[[url=http://xs55.xs.to/pics/05465/Afbeelding390.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url][[url=http://xs55.xs.to/pics/05465/Zonsondergang1.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url][[url=http://xs55.xs.to/pics/05465/Zonsondergang2.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Allemaal zo uit de camera komen rollen
Het komt dat de auto een stuk blik is wat sneller afkoelt dan de grond.quote:Op vrijdag 18 november 2005 17:54 schreef Coelho het volgende:
Daarstraks werd op het Yorin radiojournaal de eerste nachtvorst van het jaar aangekondigd. Toch wel vreemd dat ik er ondertussen al 3 ochtendjes ramen krabben op heb zitten deze week... Misschien dat we hier al ijsvorming boven nul hebben...
hier is het sinds vroeg in de middag al tussen de 2 en 2.3 graden.quote:Op zaterdag 19 november 2005 20:26 schreef FRaGMaN het volgende:
Koelt toch weer aardig af.
Temp.: 3°C
Wind: 2.6m/s (200°)
Visibility: 1500m
Dewpoint: 2°C
Air Pressure: 1030hPa
Ik zie (lees) alleen " zware Noorderstorm met massa's sneeuw "quote:Op zondag 20 november 2005 15:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Wat er Ierland en Schotland staat te wachten met zo'n kaart is nauwelijks te bevatten, een zware tot zeer zware Noorderstorm met massa's sneeuw. Zoiets is goed voor een weeralarm!!
Gezellig. En Schotland had vorige week al een lekker stormpje.quote:Op zondag 20 november 2005 15:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Wat er Ierland en Schotland staat te wachten met zo'n kaart is nauwelijks te bevatten, een zware tot zeer zware Noorderstorm met massa's sneeuw. Zoiets is goed voor een weeralarm!!
http://www.wetteronline.de/quote:Op zondag 20 november 2005 17:38 schreef Spottersfreak het volgende:
koud wordt het
edit dubbelquote:Op zondag 20 november 2005 17:38 schreef Spottersfreak het volgende:
koud wordt het
Niet slim om d'r in de winter over te halenquote:Op zondag 20 november 2005 18:42 schreef Evil-Cherry het volgende:
Aw, ik heb medelijden met de Thaise vriendin van mijn neef die net een dag in Nederland is. Gut, dat kind gaat het zó koud hebben de komende 3 maanden.
Jammer dat het niet echt koud wordt, maar van de eerste sneeuw wordt ik ook enorm gelukkig!
Niet echt neequote:Op zondag 20 november 2005 18:45 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Niet slim om d'r in de winter over te halenKan nooit echt gezond zijn, tenzij de verwarming op 25 staat de komende tijd
Doe eens een ja-ik-stem-graag-op-je-linkjequote:Op zondag 20 november 2005 22:03 schreef i2Them2 het volgende:
Was vandaag wel een lekker weertje, ookal was er weinig zon. Hier nu 5,3.![]()
Nog over de Weerwoord Muurkalender. Je kan dus sinds 21:00 uur stemmen, en ik dus na weerwoord. Dus eerst stemmen bij herfst, dan ga ik naar winter en zie ik dat er ook een foto van mij bij staat![]()
[[url=http://xs55.xs.to/pics/05460/376376.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Nu hopen dat hij genoeg stemmen krijgt, zou wel lache zijn als hij op de kalender staat.![]()
Moest ik even kwijt
ik zie het al voor me. Afgelopen zomer zat ik op de boot met een Indonesische die net 3 dagen in Nederland was. Het was hier amper 20 graden.. ze zat de hele tijd te bibberen. Arm kind.quote:Op maandag 21 november 2005 08:38 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Niet echt neeZe heeft ook geen winterkleding. Niet iets wat in Nederland doorgaat voor winterkleding.
Owja, offtopic was dat.
Nu 9.9 graden buiten. En het heeft blijkbaar vannacht geregend, want het is behoorlijk nat buiten. Beetje hoge grijze bewolking, maar boven zee zie ik opklaringen.
Mooie fotoquote:Op zondag 20 november 2005 22:03 schreef i2Them2 het volgende:
Was vandaag wel een lekker weertje, ookal was er weinig zon. Hier nu 5,3.![]()
Nog over de Weerwoord Muurkalender. Je kan dus sinds 21:00 uur stemmen, en ik dus na weerwoord. Dus eerst stemmen bij herfst, dan ga ik naar winter en zie ik dat er ook een foto van mij bij staat![]()
[[url=http://xs55.xs.to/pics/05460/376376.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Nu hopen dat hij genoeg stemmen krijgt, zou wel lache zijn als hij op de kalender staat.![]()
Moest ik even kwijt
http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=357603&tid=357603quote:Op maandag 21 november 2005 08:39 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Doe eens een ja-ik-stem-graag-op-je-linkje![]()
Nederland --> Gelderland --> Beneden-Leeuwen (10km van Tiel af, 20km van Nijmegen af).quote:Dauwpunt -1.8 °C 19-11-2005 om 08:12
Gevoelstemperatuur -5.5 °C 18-11-2005 om 04:05
Temperatuur buiten -0.5 °C 19-11-2005 om 06:42
koud in Frankrijkquote:Fransen hamsteren hout en kolen
PARIJS - De plotse kou en de fikse stijging van de energieprijzen in de afgelopen maanden hebben in Frankrijk geleid tot een rush op hout en kolen. Bij een houtzagerij in het Bretonse Rennes geldt inmiddels een minimale levertijd van maar liefst anderhalf tot twee maanden.
Rond de grote steden in Frankrijk is de verkoop van traditionele hout- en kolenhaarden hier en daar met zes vermenigvuldigd. Elders halen de mensen een oude haard weer van de zolder. In de flats gebouwd tot en met de jaren '50, die vrijwel allemaal nog beschikken over individuele schoorstenen, worden kasten voor de schouw weggehaald, de schoorstenen geveegd en oude (open) haarden weer in ere hersteld.
Veel mensen zijn verrast door de plotse inval van de vorst. Zij hoopten op een daling van olie- en gasprijzen en hebben hun tanks dus niet of maar half gevuld. En nu is het hen te duur geworden. In het land gaan zelfs stemmen op om de oude kolenmijnen maar weer te openen. Daar zitten nog voorraden in, maar die werden de laatste decennia te duur om te exploiteren. Met de stijgende olie-, gas- en stroomprijzen gaat dat hoe langer hoe minder op.
Hier koelt het ook goed af, nu 3,8 graden.quote:Op maandag 21 november 2005 18:47 schreef indahnesia.com het volgende:
hier is het redelijk snel aan het afkoelen. Het is nog 7 graden rond op dit moment, dat wel.
quote:Komende avond en nacht klaart het verder op. De wind is zwak en het koelt in het hele land flink af. De minimumtemperatuur ligt tussen +2 graden in het zuidwesten en -5 in het noordoosten. Daarbij ontstaat hier en daar mist.
Had hem net ook gezien op weerwoord. Is wel een goedequote:
Waarom ken ik dat topic nietquote:Op maandag 21 november 2005 20:10 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
jep.. en een linkje naar het topic
Koude winter verwacht deel 3
Ik ook niet tot gisteren of zoquote:Op maandag 21 november 2005 20:21 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Had hem net ook gezien op weerwoord. Is wel een goede![]()
[..]
Waarom ken ik dat topic niet![]()
![]()
Aaaw, zo dik is ze niet eens. Maanden geleden stond er op "Ergernissen" van NOS teletekst of ze ook niet op kon hoepelen, want je zag >niets< meer van Nederland. Toen kon je netaan zien dat ze zwanger was.quote:
Ja, blijft af en toe wat lastig zo met twee topics.quote:Op maandag 21 november 2005 20:10 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
jep.. en een linkje naar het topic
Koude winter verwacht deel 3
nobel doelquote:Op dinsdag 22 november 2005 09:03 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ja, blijft af en toe wat lastig zo met twee topics.
Ik ben benieuwd dit weekeinde.... zaterdag ga ik mijn schoonouders helpen verhuizen sneeuwschuiven
quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:43 schreef Blik het volgende:
vanaf vrijdag wordt het wellicht al een beetje winter in Nederland en Belgie
Ardennen krijgen bijna zeker sneeuw
En aan de kant springen kan ze ook nog goedquote:Op dinsdag 22 november 2005 18:33 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
haha.. ze lieten het plaatje zien zonet op RTL4
Dan maar een alternatieve in limburg volgende weekquote:Op woensdag 23 november 2005 02:11 schreef FRaGMaN het volgende:
3 graden hier.. Voorlopig geen 11 stedentocht.
Heb d'r al meerdere vesies van gezien...quote:
quote:WIND:
Donderdag komt na frontpassage een stevige wind te staan boven de Noordzee, 7-8 bft. Hirlam heeft weer wat fijne structuren in het drukpatroon (zie hierboven)en dus ook windpatroon. Het model komt af en toe met kleinschalige windveldjes van 9 en op de +48 zelfs een 10 bft. Vooralsnog maar even aankijken hoe dit de komende runs van de modellen gaat lopen. Die tijd hebben we nog wel.
Een strenge winter zonder sneeuw?quote:Op donderdag 24 november 2005 07:02 schreef buzzer het volgende:
Kom maar op met de strenge winter, een elfstedentocht zou wel weer eens leuk zijn
Die sneeuw mogen ze wmb wel houden
die regen komt nog wel vandaag....quote:Op donderdag 24 november 2005 09:37 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Een strenge winter zonder sneeuw?Dat hóórt erbij man!
6.9 nu hier. Erg grijs, en nat, maar het regent niet. 3 bft gok ik zo aan wind.
Ik zag dat hij ook hier was geplaatst:quote:Voorwaarschuwing Weeralarm
ZEER ZWARE WINDSTOTEN
In de loop van komende nacht en vrijdagochtend kunnen bij buien zeer zware windstoten (tot 110 km/uur) voorkomen. Het KNMI schat de kans op deze zeer zware windstoten in op 60%. Overigens kan ook het winterse karakter van de buien en de mogelijke west- tot noordwesterstorm (9 bft) aan de kust tot overlast leiden.
donderdag 24 november 2005 11.12 uur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |