Er is spraken van devolutie. Het aantal mensen dat in de WAO zit is enorm, en genen spelen daarin zeer waarschijnlijk een belangrijke rol.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:15 schreef Alicey het volgende:
Evolutie is niet meer echt van toepassing op mensen, daarvoor hebben mensen teveel in eigen hand, en zijn mensen teveel aan beschaving bloot gesteld.
Prima excuus om de boel te laten degenireren. Heb je geen betere argumenten dan een verwijzing naar WO2 en een persoonlijke aanval ver beneden de gordel gebaseerd op iemands fotoboek?quote:Op dinsdag 1 november 2005 17:30 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik schrijf nu zo omdat hij gevaarlijke uitspraken heeft en dan wil ik ff een aanval uitoefenen en iemand op de plek wijzen waar ie thuis hoort. Rassenzuivering was vroeger ook daarop gericht. In ieder geval zuivering van het menselijke ras. En dan maakt het niet uit op welke manier het gebracht wordt.
quote:Op dinsdag 1 november 2005 17:15 schreef AkeBiAtch het volgende:
[..]
geen goede genen... in de spiegel gekeken?
Pech net zo goed.quote:Op dinsdag 1 november 2005 17:29 schreef Scandum het volgende:
[..]
Er is spraken van devolutie. Het aantal mensen dat in de WAO zit is enorm, en genen spelen daarin zeer waarschijnlijk een belangrijke rol.
Zkr, want ken niemand die erom gevraagd heeftquote:
Moet ook wel, want iemand met suikerziekte zou btr/minder goed kunnen functioneren als iemand met MS (o.i.d.)quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:58 schreef truSteh het volgende:
Allemaal weer lieve argumentenIk heb een chronische ziekte, maar niet zo'n erge. Suikerziekte. Vind niet dat een ziekte als suikerziekte reden zou moeten zijn om mij nie taan te nemen. Ik heb nou niet echt ervaring met een fulltime baan, ben ook nog maar jong eh
Maar ik doe m'n werk wat ik nu heb gewoon goed, neem diensten van collega's over als het nodig is en werk gemiddeld dus zo'n 20 uur per week, naast mijn school en sport.
Neem aan dat er dan wel onderscheid word gemaakt tussen chronische ziekten, niet dat ik ze allemaal ken ofzo
Dit is wel heel erg kort door de bocht geredeneerd.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:13 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Oppassen voor wat?
Evolutie is gebaseerd op de mate waarin iemand zichzelf kan redden in de wereld.
Mensen die constant medische hulp behoeven omdat ze kampen met erfelijke ziektes, zullen wanneer zij zich voortplanten meehelpen in het verslechteren van de genenpoel van de mens.
Het is toch gewoon logica?
Nou bij sommige ziektes valt dat wel goed te voorspellen hoor, als het weer of de jaargetijde van invloed zijn of de inname van bepaalde medicamenten met bijwerkingen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:21 schreef DarkDancer het volgende:
tja, ik zou ook geen chronisch zieken als personeel of collega willen hebben. als je nu wist dat ze elke donderdag ziek zouden zijn is het te doen maar dat zit er natuurlijk niet in ...
Bij ons in de familie is iedereen redelijk veel ziek, alleen hebben we wel extreem hoge IQ's (130-155). Een van m'n opa's schrijft muziek voor film & toneel, de ander is vliegtuigbouwkundige, m'n ene oma doceert aan een conservatorium, de andere is gepromoveerd op radiotechniek (destijds was dat heel modern), m'n moeder en biologische vader zijn wiskundigen, en ik studeer rechten met veel extra vakken. Ik denk dat wij minimaal net zo nuttig voor de maatschappij zijn als een zeer gezonde bouwvakker of zo. Alleen 40 uur per week werken gaat denk ik niet lukken met mijn gezondheid, dan werk ik mezelf namelijk binnen een paar jaar de kist in. Maar goed dat hoeft dan gelukkig ook niet per se, met 4x9=36 uur per week zou je je studie toch al in maatschappijnuttig opzicht al redelijk moeten terugverdienen gok ik zo.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:13 schreef Salvad0R het volgende:
Oppassen voor wat?
Evolutie is gebaseerd op de mate waarin iemand zichzelf kan redden in de wereld.
Mensen die constant medische hulp behoeven omdat ze kampen met erfelijke ziektes, zullen wanneer zij zich voortplanten meehelpen in het verslechteren van de genenpoel van de mens.
Het is toch gewoon logica?
Heb ik toevallig net een topic over geopend. Designer Babiesquote:Op dinsdag 1 november 2005 22:01 schreef Sessy het volgende:
En trouwens met een beetje geluk kunnen we binnenkort genen modificeren en alle gebreken die er de laatste honderd jaar in zijn geslopen door een "gebrek" aan natuurlijke selectie eruit halen.
Psychopathie is ook een ziekte en vaak erfelijk. Voordat je zometeen ook nog over preventief ruimen begint, verbeter de wereld..............................quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:05 schreef Salvad0R het volgende:
ja, chronisch zieken hebben gewoon geen goede genen.
Als we het in een evolutionair kader bekijken is het het beste als we ze geen medische hulp enzo meer verschaffen, zij zullen namelijk de genenpoel van de mens zodanig omlaag halen dat ik durf te beweren dat het in stand houden van de levens van de erfelijk zieken voor de uiteindelijke ondergang van de mens gaat zorgen .
In een maatschappelijk en moreel kader is dit natuurlijk verwerpelijk .
quote:Op dinsdag 1 november 2005 17:15 schreef AkeBiAtch het volgende:
geen goed genen... in de spiegel gekeken?
Ah, de heren moraalridders zijn ook van de partij. Het is gewoon een feit dat mensen met bepaalde genen gevoeliger zijn voor ziektes, ook is het een feit dat het menselijk ras verbeterd als je die genen uit kunt bannen. Dat doe je door te voorkomen dat mensen met ongewenste genen zich voort planten. In iets constructievere vorm doet men het al eeuwen in de tuinbouw waar het veredeling heet, maar in principe is dat net zo goed toepasbaar op mensen.quote:Op woensdag 2 november 2005 00:42 schreef Poldermodel het volgende:
Psychopathie is ook een ziekte en vaak erfelijk. Voordat je zometeen ook nog over preventief ruimen begint, verbeter de wereld..............................
Psychopathie is geen ziekte, maar een verzamelnaam voor ziekten aan de psyche.quote:Op woensdag 2 november 2005 00:42 schreef Poldermodel het volgende:
[..]
Psychopathie is ook een ziekte en vaak erfelijk.
De vlieger gaat andersom echter niet op. Er zijn legio mogelijkheden waarom iemand ziek of gehandicapt raakt, zonder dat er sprake is van een erfelijke component. Hoe zit dit trouwens met twijfelgevalletjes?quote:Op woensdag 2 november 2005 01:31 schreef Steijn het volgende:
[..]
[..]
Ah, de heren moraalridders zijn ook van de partij. Het is gewoon een feit dat mensen met bepaalde genen gevoeliger zijn voor ziektes, ook is het een feit dat het menselijk ras verbeterd als je die genen uit kunt bannen. Dat doe je door te voorkomen dat mensen met ongewenste genen zich voort planten. In iets constructievere vorm doet men het al eeuwen in de tuinbouw waar het veredeling heet, maar in principe is dat net zo goed toepasbaar op mensen.
Mijn vader is chronisch ziek en dat heeft niets te maken met zijn genen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:05 schreef Salvad0R het volgende:
ja, chronisch zieken hebben gewoon geen goede genen.
Als we het in een evolutionair kader bekijken is het het beste als we ze geen medische hulp enzo meer verschaffen, zij zullen namelijk de genenpoel van de mens zodanig omlaag halen dat ik durf te beweren dat het in stand houden van de levens van de erfelijk zieken voor de uiteindelijke ondergang van de mens gaat zorgen .
In een maatschappelijk en moreel kader is dit natuurlijk verwerpelijk .
"Ruim" lijkt me hier niet op zijn plaats...quote:Ruim een op de vijf mensen (18 procent) zou geen chronisch zieken aannemen als hij of zij werkgever zou zijn.
Dat is echt ongelovelijk hoeveel er 'geouwehoer(t/d)' wordt binnen een bedrijf...quote:Op woensdag 2 november 2005 07:39 schreef Doderok het volgende:
[knip]
Als je hoort wat achter iemands rug verteld wordt als hij regelmatig ziek is. Ofwel klaagt men erover, of er wordt mee gespot.
[knip]
Ik kan me dat prima voorstellen. Collega's die ziek zijn, kunnen "lastig" zijn qua werkverdeling en planning. Het hangt er echter ook weer van af wat en hoe precies..quote:Op woensdag 2 november 2005 07:14 schreef Silmarwen het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat mensen het vervelend vinden
Ik denk toch ook wel dat dat van de bedrijfscultuur af hangt, de mate waar men iets af weet van de ziekte, en hoe de zieke werknemer er zelf mee omgaat.quote:Op woensdag 2 november 2005 07:39 schreef Doderok het volgende:
Ik vind dat die percentages opmerkelijk laag liggen
Als je hoort wat achter iemands rug verteld wordt als hij regelmatig ziek is. Ofwel klaagt men erover, of er wordt mee gespot.
precies.quote:Op woensdag 2 november 2005 08:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik kan me dat prima voorstellen. Collega's die ziek zijn, kunnen "lastig" zijn qua werkverdeling en planning. Het hangt er echter ook weer van af wat en hoe precies..
Dat klopt in mijn ervaring. Ik lag, voor mijn ziekte, goed in de groep, was over het algemeen een fijne collega (al zeg ik het zelf), capabel en nooit te beroerd hard te werken. (als het moestquote:Op woensdag 2 november 2005 08:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk toch ook wel dat dat van de bedrijfscultuur af hangt, de mate waar men iets af weet van de ziekte, en hoe de zieke werknemer er zelf mee omgaat.
Een chronisch zieke is niet iemand die om de haverklap er niet is. Ik ben zelf al langer chronisch ziek dan ik werk en heb me nog nooit ziek gemeld (werk nu 8 jaar).quote:Op woensdag 2 november 2005 08:21 schreef milagro het volgende:
[..]
precies.
een collega die om de haverklap ziek is, is vervelend gewoon, ook al kan die persoon er weinig aan doen.
je weet dan niet wanneer hij/zij er wel of niet is en hoe lang het 'deze keer' zal duren.
bij een nierpatient bv die 2 of 3 keer per week aan de dialyse moet is ook dan ook afwezig maar dat is een vasstaand iets, je weet precies wanneer en hoe lang die persoon er dan niet is.
sommigen zijn dat dus welquote:Op woensdag 2 november 2005 09:38 schreef DRA het volgende:
[..]
Een chronisch zieke is niet iemand die om de haverklap er niet is. Ik ben zelf al langer chronisch ziek dan ik werk en heb me nog nooit ziek gemeld (werk nu 8 jaar).
Daarom wil ik dat onderscheid ook maken.quote:Op woensdag 2 november 2005 09:38 schreef DRA het volgende:
[..]
Een chronisch zieke is niet iemand die om de haverklap er niet is. Ik ben zelf al langer chronisch ziek dan ik werk en heb me nog nooit ziek gemeld (werk nu 8 jaar).
Sterker nog, mijn collega's weten het niet eensquote:Op woensdag 2 november 2005 09:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Daarom wil ik dat onderscheid ook maken.Ik zou ook chronisch ziek genoemd kunnen worden, maar eveneens de laatste jaren nooit ziek gemeld. Ik denk echter dat het artikel niet over dat soort situaties gaat, daar het waarschijnlijk collega's niet eens opvalt..
Da's nog het beste.quote:Op woensdag 2 november 2005 09:47 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Sterker nog, mijn collega's weten het niet eens![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |