abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31895237
quote:
Op woensdag 2 november 2005 13:31 schreef Floripas het volgende:

Wat is dan 'natuurlijk' om jezelf te beschermen, o natuurfilosoof?
als we toch nietszeggend bezig zijn
  woensdag 2 november 2005 @ 14:10:32 #77
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31895839
quote:
Op woensdag 2 november 2005 13:47 schreef Chewie het volgende:

[..]

als we toch nietszeggend bezig zijn
Nee, ik wil écht weten wat er 'natuurlijk' aan is om AIVD-materiaal als bewijsmateriaal aan te dragen.
Serieus.
pi_31897001
quote:
Op woensdag 2 november 2005 13:28 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hoe ontwricht in Zuid-Amerika het terrorisme de samenleving? Burgeroorlogen, ja, maar terrorisme?
Er is niet echt sprake van een burgeroorlog natuurlijk. Wel is het een situatie waar de rechtsstaat zich niet heeft kunnen wapenen tegen terroristen (of rebellen/vrijheidsstrijders zoals je wilt).

Maar wat zal er gebeuren bij een grote aanslag in Nederland?
pi_31897178
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:10 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, ik wil écht weten wat er 'natuurlijk' aan is om AIVD-materiaal als bewijsmateriaal aan te dragen.
Serieus.
OK, ik reageerde dan ook op de uitspraak dat overleven/jezelf beschermen niet natuurlijk zou zijn wat natuurlijk grote kolder is.
  woensdag 2 november 2005 @ 15:08:22 #80
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31897779
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:52 schreef Chewie het volgende:

[..]

OK, ik reageerde dan ook op de uitspraak dat overleven/jezelf beschermen niet natuurlijk zou zijn wat natuurlijk grote kolder is.
Oh, ik begrijp de verwarring door mijn woordkeuze. Pardon. Ik probeer ook nog een onderzoek af te ronden...
  woensdag 2 november 2005 @ 15:10:38 #81
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31897852
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:47 schreef nikk het volgende:

[..]

Er is niet echt sprake van een burgeroorlog natuurlijk. Wel is het een situatie waar de rechtsstaat zich niet heeft kunnen wapenen tegen terroristen (of rebellen/vrijheidsstrijders zoals je wilt).
Die rebellen/vrijheidsstrijders zitten vooral in dictaturen waarvan ik de 'rechtsstaat' wel liever met een korreltje zout neem, als je het niet erg vindt.
quote:
Maar wat zal er gebeuren bij een grote aanslag in Nederland?
Dat weet ik niet, want er is hier de laatste jaren geen terroristische aanslag geweest. Ik denk zoiets als in Londen: een paar dagen onrust, dan weer over op de orde van de dag.
pi_31898216
quote:
Op woensdag 2 november 2005 15:10 schreef Floripas het volgende:

[..]

Die rebellen/vrijheidsstrijders zitten vooral in dictaturen waarvan ik de 'rechtsstaat' wel liever met een korreltje zout neem, als je het niet erg vindt.
Dat is irrelevant. Of je nu in een dictatuur woont of in een vrije democratie, de effecten van een falende overheid op dit gebied is desastreus voor een samenleving.
quote:
Dat weet ik niet, want er is hier de laatste jaren geen terroristische aanslag geweest. Ik denk zoiets als in Londen: een paar dagen onrust, dan weer over op de orde van de dag.
In Engeland heb je echter wel een hoge mate van segregatie en breken met enige regelmaat rassenrellen uit. In Nederland vliegen na een moord van 1 persoon al moskeeen in de fik. Een paar dagen onrust lijkt me lichtelijk optimistisch.

Overigens treft Engeland wel harde maatregelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')